unschooling

  • 5 184
  • 135
  •   1
Отговори
# 15
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Ех...и аз искам така да си обучавам детето...........

# 16
Аз пък мисля че ако детето не изисква специални грижи ще се постарая никога да не го лишавам от общуването с други деца. по-скоро ще искам да е в добро училище и сред деца на неговата възраст, отколкото да е в къщи с мен.
  bouquet

# 17
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Аз пък мисля че ако детето не изисква специални грижи ще се постарая никога да не го лишавам от общуването с други деца. по-скоро ще искам да е в добро училище и сред деца на неговата възраст, отколкото да е в къщи с мен.
  bouquet


Никой никого не иска да лишава от общуване............

# 18
  • Мнения: 5 877
Не мисля, че пречи нещо родителят да учи детето си и без да го спира от училище.

# 19
  • Мнения: 219
Интересно е, все ми се върти обаче в главата, че това отдавна си го има в САЩ, там по интернет се държат разни изпити.
Аз лично, с голямо нежелание ходех на училище, все си четях подбрани от мен неща, които ме вълнуваха тогава. А това с общуването /е сега ще се набутам в шамарите/, ще ме прощавате, ама си е супер индивидуално. Има хора, които може да ги съсипеш от детски градини, училища и университети и пак да им е трудно да общуват, да разговарят свободно на различни теми, просто да кажат ведро и усмихнато едно "Добър ден", "Благодаря" и т.н.

Все пак си живеем в БГ и ще следвам инструкциите, живот и здраве има доста време, поне за мен и моето дете до училищните изпитания. 
Дано да е по-чисто Grinning

# 20
  • Мнения: 1 383
Верно го има в САЩ, аз лично съм чела за домашното образование в християнските книги. Оставам с впечатление, че е разпространено в определени среди, които искат да се изолират от някои обществени тенденции. Ако е много разпространено, може и да се осигуряват достатъчно контакти между деца, обучавани на този принцип.  Но аз лично не възприемам идеята да бъда бавачка на детето си до тийнейджърска възраст. Освен че осигурява социални контакти, училището позволява на децата да заемат своето място в това мини-общество и да се реализират в него в зависимост от  характера и способностите си, а и да ги коригират, ако контактите не са успешни. Обучението в конкурентна среда е по-ефективно според мен. И нищо не пречи на родителя да го следи отблизо , да коригира това, което не отговаря на убежденията му, да  стимулира детето да търси и анализира, а не само да учи наготово.

Последна редакция: пт, 26 май 2006, 23:38 от tsveti7

# 21
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
ще ме прощавате, ама си е супер индивидуално. Има хора, които може да ги съсипеш от детски градини, училища и университети и пак да им е трудно да общуват, да разговарят свободно на различни теми

Аз съм от тези деца.......поне в училище бях....всички ми се струваха много тъпи, но не защото съм надута или нещо......просто не ми бяха интересни.......Чак в гимназията , като ме връхлетя пубертета стана интересно

# 22
  • Мнения: 2 792
 Не знам, част от съзряването и развитието е оцеляването в определена социална среда, било то и несъвсем удачно изградена, самото научаване да съобразяваш себе си  въпреки изискванията и да оцеляваш добре е доста добър практически опит, от които не бих лишила децата си.
 Мисля, че по-голям тренинг на ума е да откриеш себе си и това, което те интересува,  въпреки факта, че се съобразяваш с изисквания. Тази гъвкавост може да бъде дадена единствено от родителя, без да се налага детето  да не посещава училище....

# 23
  • Мнения: 3 491
Възприемам го в случаите, когато става въпрос за свръхспециални и надарени деца, които тотално не могат да се впишат в дори и най-добрата училищна среда. Иначе ... тук много се говори напоследък за това домашно образование. Ръка за ръка върви обаче с религиозното образование и нео-консерватизма. 

Последна редакция: сб, 27 май 2006, 03:16 от блажка

# 24
Според мен такова обучение би било доста ограничено - детето ще се запознае само с нещата, до които има достъп, т.е. интересните и важните за родителя, който го обучава. А не съм чула за човек, който да се интересува от абсолютно всичко - от математика, литература, биология, химия и всички останали предмети, които се изучават в училище Naughty Може детето да има заложби на физик, но никога да не разбере това и да се занимава с други неща, които не му допадат твърде, просто защото не е учило достатъчно физика, за да усети, че "там е в свои води"! Дори достъпът до Интернет няма да помогне - детето ще търси там това, за което все пак е чувало нещичко от родителя.
И друго нещо - не всеки родител може да бъде и преподавател. Ако беше така, професията учител нямаше да съществува Wink Все пак се изискват умения да обясниш всичко на достъпен за детето език, а тези неща не са вродени, а се учат. (Няма да отварям темата за некадърните учители, във всяка професия си има некадърници ooooh! И учителите тук да не се обиждат - и аз съм учителка Mr. Green)
Разбира се и развиването на социалните контакти е плюс за училището и детската градина  Peace Едно е детето да поиграе час-два на детската площадка с приятелчета, съвсем друго е да бъде половин ден и повече в конкурентна среда Hug
С една дума - не бих искала моите деца да се обучават у дома, въпреки че самата аз съм учителка и мога да им преподавам. Но само в моята област и свързаните с нея. Давам си сметка че не съм компетентна в много други области Sad Смятам, че така бих стеснила кръгозора им вместо да го разширя Naughty

# 25
  • Мнения: 3 491
Възприемам го в случаите, когато става въпрос за свръхспециални и надарени деца, които тотално не могат да се впишат в дори и най-добрата училищна среда. Иначе ... тук много се говори напоследък за това домашно образование. Ръка за ръка върви обаче с религиозното образование и нео-консерватизма

Последна редакция: сб, 27 май 2006, 03:15 от блажка

# 26
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Според мен такова обучение би било доста ограничено - детето ще се запознае само с нещата, до които има достъп, т.е. интересните и важните за родителя, който го обучава. А не съм чула за човек, който да се интересува от абсолютно всичко - от математика, литература, биология, химия и всички останали предмети, които се изучават в училище Naughty Може детето да има заложби на физик, но никога да не разбере това и да се занимава с други неща, които не му допадат твърде, просто защото не е учило достатъчно физика, за да усети, че "там е в свои води"! Дори достъпът до Интернет няма да помогне - детето ще търси там това, за което все пак е чувало нещичко от родителя.
И друго нещо - не всеки родител може да бъде и преподавател. Ако беше така, професията учител нямаше да съществува Wink Все пак се изискват умения да обясниш всичко на достъпен за детето език, а тези неща не са вродени, а се учат. (Няма да отварям темата за некадърните учители, във всяка професия си има некадърници ooooh! И учителите тук да не се обиждат - и аз съм учителка Mr. Green)
Разбира се и развиването на социалните контакти е плюс за училището и детската градина  Peace Едно е детето да поиграе час-два на детската площадка с приятелчета, съвсем друго е да бъде половин ден и повече в конкурентна среда Hug
С една дума - не бих искала моите деца да се обучават у дома, въпреки че самата аз съм учителка и мога да им преподавам. Но само в моята област и свързаните с нея. Давам си сметка че не съм компетентна в много други области Sad Смятам, че така бих стеснила кръгозора им вместо да го разширя Naughty
Точно Peace
Учителите освен възрастова психология и педагогика, са учили и методика на обученитето по съответният предмет. Аз по география мога да ги обуча перфектно, обаче с химията какво правим? Thinking

Училището е необходимо не само за обучение. То е нещо различно от семейната среда, но не с по-малко значение за изграждането му като личност. Вярно е, че има някои отрицателни страни, но детето трябва да се запознае и с тях. Ако не ходи на училище ще бъде по-уязвимо, когато започне социалният му живот- университет или работа.

# 27
  • София
  • Мнения: 4 867
познавам деца, преминали през тази система. не им се отрази добре липсата на активни контакти и конкуренция. не че са нещо сбъркани, но определено вече имат трудности в общуването, а и адаптацията в колежа им беше трудна и продължителна...

# 28
  • Bristol
  • Мнения: 9 365
И аз мисля, че недостатъка на това обучение е липсата на контакт с други деца. Не мога да си представя моя син в подобна ситуация. Той ходи на училище с удоволствие и то главно заради междучасията  Laughing
Но има деца, които се травматизират от училищната обстановка и в такъв случай за тях това е най-доброто обучение.

# 29
  • Мнения: 3 491
познавам деца, преминали през тази система. не им се отрази добре липсата на активни контакти и конкуренция. не че са нещо сбъркани, но определено вече имат трудности в общуването, а и адаптацията в колежа им беше трудна и продължителна...
Ами за такива деца тук вече има специален колеж, Patrick Henry College, супер елитен и престижен при това, който произвежда християнски държавни лидери. Някои от тях вече работят в настоящата държавна администрация. Това е колежът с най-голям процент стажанти на висше административно ниво. Мене обаче мисълта за президент, който не е ходил на училище и не е общувал с връстници, леко ме плаши, може би съм параноичка.   Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт