Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 404
  • 737
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 3 943
Нали обещаха електронна система. Но трябва да се направи задание за нея,  обществена поръчка, после да се имплементира, да се тества и да се пусне. Поне година-две ще минат.

Миналата година като е ли беше добре с точки и за административния район, не ми е ясно защо сега няма.
Поне ни чуха какво искаме и част от нещата ги приеха.

# 346
  • Мнения: 1 966
Нали обещаха електронна система. Но трябва да се направи задание за нея,  обществена поръчка, после да се имплементира, да се тества и да се пусне. Поне година-две ще минат.

Миналата година като е ли беше добре с точки и за административния район, не ми е ясно защо сега няма.
Поне ни чуха какво искаме и част от нещата ги приеха.
По принцип си права ,че направата на такава система изисква време, но за ПГ -тата го направиха, за по-малко от година и това при условие,че дори миналата година ,нямаше уеднаквени критерии за всички училища и нямаше почти  никаква драма  , критериите за прием в ДГ да се приложат и за прием в ПГ. А сега ,това ще е втора година ,с променени критерии и въпреки всичко , може и другата година,все още да няма такава система и пак да има нови критерии.А докато няма консенсус ,надали някой ще се емне да прави и задание 😁😁😁😁.За мен всичко се свежда до приоритети и желание. Определено,вариантът да има централизиран прием ,не е удобен на някой - не че този някой няма да намери начин да приеме дете или да вкара своето ,в което училище си е решил.Вратички ,има и ще има винаги Wink

# 347
  • София
  • Мнения: 3 943
За ПГ използват системата за прием в детските градини. Там са заложени други критерии за прием.

# 348
  • Мнения: 1 966
За ПГ използват системата за прием в детските градини. Там са заложени други критерии за прием.

Именно де - просто прибавиха ПГ-тата в съществуваща и работеща система, като добавиха училищата в нея. Това стана бързо и доста лесно, което навежда на мисълта ,че не е имало голям отпор( явно повечето "елитни " училища нямат ПГ).
Сега имат система,в която една част от училищата са прибавени, директорите и хората вече я познават, повечето деца имат профили , но ....идва проблемът с различните критерии . При добро желание, могат да добавят по няколко чекбоксчета за уседналост + 1/2 критерия ( за ПГ и съседен район) и да я направят и тази система работеща , но май само аз споделям това мнение. Все пак и обучението в подг. група е задължително и очевидно системата с така разписаните критерии не е дискриминационна и не отнема правото на избор. Но , пак казвам,това са си мои разсъждения. Та ноу-хау има - и в Сф,и в Пловдив и в Бургас има подобни системи- наредбата на МОН важи за всички в БГ ,но само тук е някаква тотална каша.

# 349
  • София
  • Мнения: 3 943
За тия чекбоксчета трябва време. не е просто да се нарисуват. Няма как да стане тази година.
А и нали вече подадохме документи?

# 350
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
Е то не става въпрос за тази година, а за това, че като опря ножът до кокала се размърдаха и за няма и една година прибавиха ПГ-тата към ИСОДЗ, значи... можело. Въпросът е след като може, защо тогава това не се случва и с приема в първи клас Wink

# 351
  • София
  • Мнения: 3 943
Въпрос на време е да се случи. Но не става от днес за утре, т.е. от сесията на до общината през февруари до класирането през юни.

# 352
  • София
  • Мнения: 4 891
От работната група, която е към детските градини, още преди 4 години (след мазалото, което беше с 2006 набор), бяха питали какво мислим за ел система за първи клас. Родителите бяха положително настроени. Но нищо не се случи.
 Явно директорите на училищата имст силно лоби...
Не мога да си обясня иначе защото така не правят нищо по въпроса. Не че,няма да има пак недоволни от критерии и класиране, но със сигурност ще е малко по-прозрачно цялото начинание.

# 353
  • Мнения: 51
Имаха цяла година след фиаското с миналогодишната кампания. Проблемът не е във времето, а в липсата на желание на определени хора да съществува електронна система.

# 354
  • София
  • Мнения: 13 724
Имаха цяла година след фиаското с миналогодишната кампания. Проблемът не е във времето, а в липсата на желание на определени хора да съществува електронна система.
Може би защото не съм чела ако е имало дискусия по темата, ама какво ще промени електронната система спрямо сегашните оплаквания и претенции?

# 355
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
Просто ще е по-прозрачно и отдалече ще можеш да си прецениш шанса за прием. Ще знаеш колко деца кандидатстват и колко от тях са пред теб (от кои групи, с колко точки).

# 356
  • София
  • Мнения: 13 724
Просто ще е по-прозрачно и отдалече ще можеш да си прецениш шанса за прием. Ще знаеш колко деца кандидатстват и колко от тях са пред теб (от кои групи, с колко точки).
То и сега не е много трудно това. Дето се вика от уста на уста. Особено ако идеш към края да подадеш документи може да видиш колко деца кандидатстват. Мисля, че не е трудно да се намери инфирмация за децата в адреси в прилежащите райони. И то е ясно вече кой в коя група е. С училищата проблемите са, че не се строят училища. Да, наборите са по-малки отколкото през 80-те, но тогава пък нямаше целодневно обучение и задължителни предучилищни. Всъщност проблемите изобщо не са в начина на прием, това е следствие. И продължавам да смятам, че тази година системата е най-честна. И това, въпреки, че в трите училища, в които съм подала попадам в 8.4. без точки за съседен район.

# 357
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
С училищата проблемите са, че не се строят училища.
O, не! Места има предостатъчно. Даже ще останат свободни места след като приемат всички първокласници. Проблемът не е, че не се строят училища (училища има), а че не се строят училища в новозастроените квартали, че образованието не е на еднакво ниво (западнали или цигански училища) и че едни училища предлагат едни предмети, други училища предлагат други - няма еднакво предлагане. Съответно има струпване на кандидати за училища с по-добро ниво на образование (тук включвам и бягането от циганските училища) или за училища, които още от първи клас предлагат определени предмети.

# 358
  • София
  • Мнения: 13 724
Да, може би неправилно се изразих. Няма училища в новите квартали и някой допусна да има разлика в училищата като качество на преподаване. Различните предмети не съм съгласна, че са различни, защото си има учебни планове. Те са еднакви за всички и в края на всяка образователна степен е задължително да има еднакво покрити планове. Различното са сиповете и зиповете, но те така или иначе са по 1-2 часа и се изучават извън общообразователната подготовка. Точно СИП и ЗИП не са причината да се избират опредлено училища, а нивото на дисциплина и обща подготовка. Ето това трябва да се поправи...

# 359
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
Различните предмети не съм съгласна, че са различни, защото си има учебни планове. Те са еднакви за всички и в края на всяка образователна степен е задължително да има еднакво покрити планове. Различното са сиповете и зиповете, но те така или иначе са по 1-2 часа и се изучават извън общообразователната подготовка. Точно СИП и ЗИП не са причината да се избират опредлено училища, а нивото на дисциплина и обща подготовка.
Хората са различни, имат различни интереси и приоритети, а от там и желания за децата си.
И да, и аз не се изразих правилно за предметите. Имах превид ИУЧ и ФУЧ, но това не променя нищо. Дали във всички училища предлагат немски, френски, руски, иврит, корейски, японски и т.н. още от първи клас? Не.
Ето един пример с 73-то соу:
https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=c936e1122eae59cb&pag … VqLc&app=Word
Тук децата още от първи клас имат 2 часа немски (ИУЧ) и още 3 часа немски (ФУЧ). Това са 5 допълнителни часа по предмет, който не се предлага в повечето други училища. Това, за едно общинско училище изобщо не е малко. За сравнение - децата имат по-малко часове по математика, само 4 часа, а това е задължителен предмет, а не ИУЧ/ФУЧ. Не искам да се ровя да давам примери с другите езици, но ситуацията е подобна. Това е Първи Клас! Или всички учат едно и също (демек английски и музика), или всички тези езици, изкуства и т.н. е редно да се предлагат във всички училища на един и същ етап от образованието. Така децата независимо в кое училище учат, ще могат да си изберат езика/изкуството, което те искат (или родителите им).
Според мен различията в СИП-овете и ЗИП-овете изобщо не са за пренебрегване в избора на училище от страна на родителите.
Разбира се, че нивото на общата подготовка играе основна роля в избора, това не го коментирам.

Общи условия

Активация на акаунт