СЕДМИ клас – 4 – Още малко концентрация, че време до изпитите не остана

  • 73 097
  • 686
  •   1
Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 18 685
Мисля, че ще го поорежат за краткото описание някоя и друга точка, но едва ли биха взели много, при положение, че решението е вярно. Струва ми се, че оригиналната мисъл не се оценява високо на НВО, видно и от "ключовите думи" за тезите. Така и при задачите - имат си някакъв алгоритъм, някакви неща, стъпки, които следва да ги има в описанието. Ама измислил си друго, по-умно и кратко решение - браво, ама...нали Rolling Eyes
А най-тъпото е, че не можеш после да спориш, защото се оказа, че оценките могат да се променят само при очевидна техническа грешка на проверителя.

Може и разсъжденията ми да са грешни, разбира се, и да дадат пълен брой точки за три реда описание, но някак си не ми се вярва. Някой с опит от предни години, ако може да се включи.

При нас поне тази опасност липсва - няма шанс моят математик да измисли оригинално решение Joy

# 256
  • София
  • Мнения: 20 039
Оценяват се  максимално и други решения на задачи за пълно разписване - казвам го от собствен опит, стига да са правилни, последователни и аргументирани. Голямата ми дъщеря беше решила геометричната задача по начин, различен от предложените в ключа. Вярно, че това беше доста отдавна във времето, преди цели 8 години, но все пак подходът при проверка е същият. На  моя приятелка синът беше решил през 2011 последната задача с допълнително построение, което като вариант в ключа май липсваше. Имаше си пълните точки за задачата.
Допускат се и неточности за жалост - пак го казвам от собствен опит. На една от малките ми дъщери в описанието на 24-та на две места бяха взели  точка (или май две бяха) за  едно и също недоказано, но използвано твърдение. И това въпреки наличието на двама независими проверители. Навежда ме станалото на мисълта, че някои недобросъвестни просто дублират отметките по работата на колегата  им проверител. 1-2 точки наглед не са много, ама след дублиране, стават 4, след утрояване - съответно 6... Това го казвам по повод горния пост на Белинда, за "някоя и друига точка". Всяка точка си е в важна. Simple Smile Особено пък , когато си е напълно заслужена.

Последна редакция: нд, 06 май 2018, 11:12 от пенсионирана русалка

# 257
  • София
  • Мнения: 1 311
По въпроса с оценяването ще дам мнение от гледна точка на проверител. Първо, разбира се, че вярно решение, довело де правилен отговор, се оценява с пълен брой точки. Без значение какво точно е разписано в критерия. Второ, двамата проверители събеседват, сравняват точките и при необходимост, обясняват откъде идва евентуалната разлика. Но ( без НО няма как да мине), има го субективния човешки фактор. Едни хора ( проверители) оценяват оригиналната мисъл, дори и се радват, а други спазват буквите от критериите и режат точки. Та и тук със съжаление мога да кажа: "Дано имат късмет децата!".

# 258
  • Мнения: 852
По въпроса с оценяването ще дам мнение от гледна точка на проверител. Първо, разбира се, че вярно решение, довело де правилен отговор, се оценява с пълен брой точки. Без значение какво точно е разписано в критерия. Второ, двамата проверители събеседват, сравняват точките и при необходимост, обясняват откъде идва евентуалната разлика. Но ( без НО няма как да мине), има го субективния човешки фактор. Едни хора ( проверители) оценяват оригиналната мисъл, дори и се радват, а други спазват буквите от критериите и режат точки. Та и тук със съжаление мога да кажа: "Дано имат късмет децата!".
Моля?!!! Искате да кажете, че при проверката  това е водещото? Нещо не Ви разбрах мисълта. Как така, защо тогава детето ми учи като гламаво формули и решения и всичко останало...

# 259
  • Мнения: 5 160
rihan, формули и теореми да учи да, но решения как се учат?
Яна казва, че и други решения се признават.
Но пак е до късмет - проверител, на когото ще му се четат други решения.

# 260
  • Мнения: 852
Не мога да приема и да проумея намесата на проверителя, та чак да не се отчита реалността и да говорим за някакъв късмет.Така ли стоят в действителност нещата, или просто си благопожелаваме успех.

# 261
  • София
  • Мнения: 7 682
Rihan, надявам се това, че детето учи решенията, е неточност на изказа.
Иначе, не мога да не съм съгласна с Yana, защото всичко изписано и разписано по различен начин от този в ключа, ще се оцени субективно. Няма точни правила за него, няма и едно мнение за това, как да се точкува. И аз предполагам, че за верна задача ще дадат точки, много ще е грубо да не я зачетат. Въпросът е в това, че ако няма точно описан ред, по който да раздават точки, може и на половина да ги орежат. Начин на мислене на индивида, който проверява...

# 262
  • София
  • Мнения: 18 685
Аз не знам като толкова учудва мисълта за субективизъм при оценяването по математика, как преглъщате българския Laughing Там е...майка плаче! Чини ми се, че разлика от поне 8 точки в оценяването на преразказа и поне 4 т. в оценяването на тезата, са напълно защитими от съответния проверяващ Grinning
Ще ви разкажа един куриоз. В началото на годината в школата на сина ми дават на пробен един текст. Синът ми изкарва на преразказа 30 т. Задължително се прави поправка, след бележките на госпожата, на която синът ми успява да го докара до 32 т. Сега, в края на годината, в училище им дават за домашна работа същия текста за преразказ. Мистър мързел вади старата си работа, оправената, и я преписва Laughing
Живее с идеята, че е много на далавера - скатал един преразказ, пък и ще има 6 на домашното. Да, ама учителката му в училище не мисли така и му дава 27 точки. На същия преразказ!!! 5 точки разлика в оценяването, това са 10 точки в бала. Ако щеш.

# 263
  • София
  • Мнения: 7 682
Изобщо не ме учудва. Подготвям се психически за това.
А за БЕЛ не ми се и коментира. Аз от почитател на литературата и художественото слово станах математик ,след моето кандидатстване в 7 ми клас, заради въпросния субективизъм.

Последна редакция: нд, 06 май 2018, 16:41 от oblachna

# 264
  • София
  • Мнения: 20 039
По въпроса с оценяването ще дам мнение от гледна точка на проверител. Първо, разбира се, че вярно решение, довело де правилен отговор, се оценява с пълен брой точки. Без значение какво точно е разписано в критерия. Второ, двамата проверители събеседват, сравняват точките и при необходимост, обясняват откъде идва евентуалната разлика. Но ( без НО няма как да мине), има го субективния човешки фактор. Едни хора ( проверители) оценяват оригиналната мисъл, дори и се радват, а други спазват буквите от критериите и режат точки. Та и тук със съжаление мога да кажа: "Дано имат късмет децата!".

Simple Smile Такава е вероятно системата при вас, което е супер. За 7клас обаче, доколкото помня, двамата проверители не се срещат на нито един етап,  камо ли да събеседват и да уточняват разминавания. Нанасят  просто точките в един  протокол и при разминаване над едиколко си точки се намесва арбитър. Да де, ама в случаи като нашия, когато вторият проверител  е "пейстнал" неточността на  първия и  разлика няма, че да се налага намеса на арбитър, следва неправомерна загуба на точки за ученика.. И не можеш да направиш нищо..

# 265
  • София
  • Мнения: 3 028
Някое детенце да е ходило на пробния по БЕЛ в СМГ? Нашият човек твърди, че е бил доста по- труден от това, на което е свикнал. Имало е  “неразгадаеми” фразеологизми Simple Smile)). Прехвърлил е 80- те точки този път, но не е доволен от себе си. Гледам, че са се явили 185 деца, от които над 100 са момчета.

# 266
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 159
Честит имен ден на всички именици!
Ние днес официално приключихме с пробните. Девойката се тръшна, че и на 22-и иска да си ходи на училище.
По въпроса с оценяването. На последното контролно по мат в училище, на една от задачите е написала освен традиционното решение и още едно - алтернативно (в курса им показвали някаква хитрина и решила да покаже знания). А, познайте с колко са я резнали? С цяла единица. Сега се ядосва, че го е писала, защото вместо 5 можеше да има 6. Та субективизъм винаги има.

# 267
  • Мнения: X
По БЕЛ - при разлика по-голяма от две точки на първи модул и/или пет точки на втори, работата отива на арбитър.
По математика разлика в точките на задачите със свободен отговор от първи модул не се допуска, а при три и повече точки разлика за всяка от задачите от втория модул съответната задача се проверява и оценява от арбитър.
За съжаление смятам, че описаното от русалката " пействане" е често срещано явление.

За 7клас обаче, доколкото помня, двамата проверители не се срещат на нито един етап,  камо ли да събеседват и да уточняват разминавания.
Правилно си спомняш. Така трябва да бъде. Разликите, които коментирах се установяват след въвеждане на информацията от първичните протоколи. Прави се първа компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписва се от двамата въвеждащи и се предава заедно с папката с изпитните работи на председателя на комисията. Ако бъдат установени споменатите разлики, работата отива на арбитър.

Направих справка с миналогодишната заповед. Правилата са били същите като тазгодишните. Оказва се обаче, че е възможно практиката да се разминава с теорията. Цитатът е от миналогодишната седмокласна тема.
Цитат
Математиците проверявахме задачи 17-24, като на задача 17-22 (включително, които са със свободен отговор не трябва да има разминаване в точките). Една работа се проверява от двама независими проверители. Ако например аз съм втори проверител (със зелено), когато напиша своя зелен протокол с точките на децата от папката, която съм проверявала, взимам първия (червен) протокол. Чак тогава разбирам, кой колега е бил първи проверител и сравнявам двата протокола. Ако в задачи 17-22 има разминаване, срещаме се с  него и гледаме, кой е сгрешил. После: задаи 1-16 се въвеждат от информатици, като пак всяка работа се въвежда независимо в системата от двама. Ако някой допусне грешка, веднага излиза и се поправя. Информатиците въвеждат в системата и нашите точки. Ако системата отчете повече от допустимия максимум разлика за задачи 23 и 24, тогава тези две задачи отиват на арбитраж.

# 268
  • Мнения: 5 465
За БЕЛ и аз съм притеснена, от преразкази за 29-31 т. рязко последните два пробни спада на 24-25 т. При все че ги проверява още една госпожа и според нея,  е за не по-малко от 29 т. и двата. И аз само се моля да имат късмет и да случат на проверяващи. Защото и за мен е несериозно така....

Направо започва да ми става лошо, само като си помисля, колко малко остава...

# 269
  • Мнения: 169
 Здравейте, мами, и з скоро не се бях вясвала с цел да не спамя, но реших да споделя как върви при нас. Върнаха й в петък пробния по бел от междучасие. Има 92т. Беше много разочарована от себе си, а и аз съм леко недоволна, но не го показах, за да не я сдухвам. Днес беше и на математиката и се прибра разстроена, защото не могла да реши последните две задачи от втори модул и не й стигнало времето за няколко задачи от първи модул. Преди малко си видя резултатите от пробните в Бултест. Остана потресена. По български е с 88т. Ядоса се и се натъжи, защото видя, че за тезата са й дали само две точки, а господинът от междучасие, който принципно много реже, й беше казал, че той би й дал 5т. Госпожата в училище пък я оцени за 6. По математика има 45т. Беше се поумърлушила и преди, но като видя този резултат много се разстрои и се наложи да я успокоявам, че и за нея ще има училище и всичко ще се нареди, както трябва. Толкова се обезкуражи, че съобщи, че щр пише и шивашкото, че да не изпадне от класирането. Не знам вече как да я успокоявам и какво да я правя.

Общи условия

Активация на акаунт