СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 94 877
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 1 200
  • Мнения: 47 352
Нали се сещате, че резултатите от ДЗИ и НВО в голяма степен са резултат и на други фактори освен училищната подготовка?
В какъв смисъл го казваш това? За някои от грешките ли?

# 1 201
  • Мнения: 174
Според мен, щом са възможни би следвало да има повече от един . Само, че аз не съм проверител , а родител и.......
По пътя на логиката (моята обаче) ако отговорът е записан конкретно , да речем зад. 13 - цитат, то тогава други възможностите няма. Ще видим !

Така, както го виждам има 2 възможни отговора - 13. Възможни отговори: защото са употребени при
цитиране/защото има цитат.

Други възможни или многоточие след тях не виждам.

Дъщеря ми е решавала тестовете от миналите години, както и много други деца, а аз не виждам разлика между двете наименования от народното творчество, жаргона на планинските спасители или журналистите.... все е жаргон, не е специализиран или научен термин.
Освен това въпросите са абсолютно еднакви, но този от 2016 г. носи 1 точка, а от тази - 2 точки.
Мога да приема, че не е учила достатъчно, но такава откровена подигравка не приемам.

# 1 202
  • Мнения: X
В какъв смисъл го казваш това? За някои от грешките ли?
Не. Става дума за допълнителната подготовка извън училище.

# 1 203
  • Sofia
  • Мнения: 4 888
Нали се сещате, че резултатите от ДЗИ и НВО в голяма степен са резултат и на други фактори освен училищната подготовка?
Това ми е ясно, но ако балът е нисък - то или средата е немотивирана да се подготви и по друг начин, или капацитетът ѝ е толкова, че и страничните фактори не помагат.

# 1 204
  • Мнения: 1 454
Според мен, щом са възможни би следвало да има повече от един . Само, че аз не съм проверител , а родител и.......
По пътя на логиката (моята обаче) ако отговорът е записан конкретно , да речем зад. 13 - цитат, то тогава други възможностите няма. Ще видим !

Така, както го виждам има 2 възможни отговора - 13. Възможни отговори: защото са употребени при
цитиране/защото има цитат.

Други възможни или многоточие след тях не виждам.

Дъщеря ми е решавала тестовете от миналите години, както и много други деца, а аз не виждам разлика между двете наименования от народното творчество, жаргона на планинските спасители или журналистите.... все е жаргон, не е специализиран или научен термин.
Освен това въпросите са абсолютно еднакви, но този от 2016 г. носи 1 точка, а от тази - 2 точки.
Мога да приема, че не е учила достатъчно, но такава откровена подигравка не приемам.

Възможните отговори означеват  едно и също , поне за мен ( облечена с рокля или с рокля), ама явно не съм учила достатъчно Simple Smile. Лошото  е,  че 2 точки може да им костава едно училище.

# 1 205
  • Мнения: 174
Нали се сещате, че резултатите от ДЗИ и НВО в голяма степен са резултат и на други фактори освен училищната подготовка?
Това ми е ясно, но ако балът е нисък - то или средата е немотивирана да се подготви и по друг начин, или капацитетът ѝ е толкова, че и страничните фактори не помагат.
Или вече от доста години някои експерти по министерствата не са си на мястото, което води многото други неща след себе си, едно от които е и липсата на мотивираност.

# 1 206
  • Мнения: 47 352
Не. Става дума за допълнителната подготовка извън училище.
Основният фактор е детето и мързелът му (или обратно, желанието за учене).
Но има значение и колко въпроса ще объркат от МОН Grin

# 1 207
  • Мнения: X
Не. Става дума за допълнителната подготовка извън училище.
Основният фактор е детето и мързелът му (или обратно, желанието за учене).
Но има значение и колко въпроса ще объркат от МОН Grin
Да, и това също. Мисълта ми беше, че основната заслуга за резултатите невинаги е на училището.

# 1 208
  • софия
  • Мнения: 60
Скоро ги гледах статистиките за 12 клас и   
Училище което сме харесали ,, Джон Атанасов, с бал по -нисък от кварталното ни.

# 1 209
  • Мнения: 2 946
Нищо хубаво не съм чувал за това училище.

# 1 210
  • Мнения: 174
Писах им, пък да видим.

# 1 211
  • Мнения: 47 352
И аз им писах, да, това е мейлът Hands Plus1

# 1 212
  • София
  • Мнения: 20 022
Bibi,  записваш близначката на 1 класиране, втората оставяш да се пробва на второ, даже и на трето.  На 4-то не бих рискувала да чакам аз .Ако не стане това, което иска  и не й харесва мястото, до което е стигнала, на всеки етап от кампанията може да я запишеш при сестра й. Това няма нищо общо с класиранията, понеже неприетият на общи основания близнак е надпланова бройка. Поне някога, когато мен ме интересуваше принципно как стоят нещата,  законът беше такъв, това ми обясниха от Инспектората. Но допуснах грешката да звъня и да нямам доказателствен материал за казаното от някой евентуално неинформиран "експерт".  По-добре е да се пише на мейл и отговора да го има черно на бяло..Едва ли нещо се е променило иначе  и все пак е най-добре да се пита в РУО.

Дидева, този въпрос се бистри от години, не са показателни НВО и ДЗИ, да, понеже масово се ходи на уроци/школи. И все пак остава един тъничък нюанс и в двата случая, който е поне донякъде ориентир за  придобитата минимална основа в съответното училище. Понеже  и в соченото за добро училище до 7 клас, и в определяното като по-посредствено такова, децата ходят на школа /уроци и въпреки това випускът на първото почти гарантирано е с по-добро представяне. Децата са по-амбициозни и мотивирани, оттам и учителите са малко по-ангажирани да предадат и обяснят, да изискват,  базата е съответно по-стабилна и за навън остава надграждането върху един по-качествен фундамент. Същият случай е и с ДЗИ. И това обяснява всъщност факта защо общо взето на ДЗИ едни и същи училища са в челото, макар че и от доста други не са по-малко учениците, ходещи на уроци..

PS Равносметката до момента между другото... Грешки в ДЗИ по БЕЛ и в НВО за 7 клас, неточна разбивка на точките в НВО по мат, непрецизно зададено условие в ДЗИ по мат, а вече и открити от учител по немски граматични грешки ( не такива при набиране) в зададени въпроси в текстовете за четене и слушане с разбиране... Не може да отнемаш като институция -проверител по някаква скала на децата точки в съчиненията за граматични грешки, а експертите ти да допускат подобни...  Какво ли е и в другите ДЗИ?

Последна редакция: пт, 25 май 2018, 19:13 от пенсионирана русалка

# 1 213
  • Мнения: 48
Няма нищо неясно в 16 задача. Вижда се, че запетаята отделя подчинено обстоятелствено изречение от главното. В ключа са дадени всички възможни отговори. А колкото до отговор: " отделя подчиненото", той е непълен. Трябва да се поясни от какво го отделя.
    Изречението във въпросната задача съдържа главно и едно подчинено,т.е. абсолютно достатъчно е детето да отбележи , че е ограждаща запетая на подчинено изречение. В случаите ,когато подчиненото изречение стои  след главното ,то винаги се огражда със запетая. Според мен пунктуационна грешка има и в изречението  от самия тест /зад.17/ , което учениците трябваше да трансформират в непряка реч:"– Скоро ще ви дам възможност да се изявите и се надявам да не ме разочаровате –
каза треньорът на двамата нови волейболисти.“След подчиненото определително изречение трябва да има запетая пред съчинителния съюз И , защото тя е ограждаща подчинено изречение в състава на сложно смесено,каквото е въпросното.

Последна редакция: пт, 25 май 2018, 21:49 от meduza

# 1 214
  • Мнения: 5 160
Май прибързано ги похвалихме. Joy

Точките са точно 100.

Ганис, имам предвид критериите за оценяване на зад. 24 /стр. 11 и 12 от ключа/:

Б) общо 4,5т.
После в разбивката:
0,5
1
1
0,5
0,5
0,5



За еднаквостта на триъгълници те се дават 1, 5 и стават 10.

Променили са точкуването във файла - както е писала ganis.
Хвърлям око и на бел, но там няма шанжмон.

Общи условия

Активация на акаунт