СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 94 895
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 1 185
  • София
  • Мнения: 18 685
А какво се случваше, ако разликата е по-малка от 2т., съответно от 5 т.? Средно аритметично?
Уж я четох тая заповед, ама ей на!

# 1 186
  • Мнения: 851
Не знам защо, но ми се струва, че при толкова нередности в матурите за 7-ми и 12-и клас трябва поне един зам.-министър да подаде оставка. Нямат ли чест тези хора?!

# 1 187
  • Мнения: 2 027
Няма нищо неясно в 16 задача. Вижда се, че запетаята отделя подчинено обстоятелствено изречение от главното. В ключа са дадени всички възможни отговори. А колкото до отговор: " отделя подчиненото", той е непълен. Трябва да се поясни от какво го отделя.

# 1 188
  • тук-там
  • Мнения: 7 032
А какво се случваше, ако разликата е по-малка от 2т., съответно от 5 т.? Средно аритметично?
Уж я четох тая заповед, ама ей на!
Какво се случва при приемлива разлика? И аз не съм срещала това в изчетенето!

# 1 189
  • Sofia
  • Мнения: 191
Няма нищо неясно в 16 задача. Вижда се, че запетаята отделя подчинено обстоятелствено изречение от главното. В ключа са дадени всички възможни отговори. А колкото до отговор: " отделя подчиненото", той е непълен. Трябва да се поясни от какво го отделя.
Синът ми е писал "отделя подчиненото изречение", не защото не знае от какво го отделя, то е ясно, при положение че е отговорил правилно на по-трудните въпроси свързани с определяне на вида на подчинените изречения. Написал го е така защото това беше приета правилна формулировка от матурата миналата година. Лично съм го изпитвала за далеч по-трудни задачи с определяне на вида на изреченията и техните подчинени. Не става дума за дете, което не е учило и чувало за главни и подчинени изречения. Става дума за формулировка. На този въпрос не са "изгорели" незнаещи деца, а такива, които са се опитали да оцелят отговорите на МОН. На кой ли му пука? Съжалявам, че се паля, но знам колко време е отделило детето, за да се подготви. Също знам какво му е мнението за БЕЛ в момента. Винаги има хора, които убиват "духа заради буквата". Перифразирам цитат...

# 1 190
  • Мнения: 48
Няма нищо неясно в 16 задача. Вижда се, че запетаята отделя подчинено обстоятелствено изречение от главното. В ключа са дадени всички възможни отговори. А колкото до отговор: " отделя подчиненото", той е непълен. Трябва да се поясни от какво го отделя.
Синът ми е писал "отделя подчиненото изречение", не защото не знае от какво го отделя, то е ясно, при положение че е отговорил правилно на по-трудните въпроси свързани с определяне на вида на подчинените изречения. Написал го е така защото това беше приета правилна формулировка от матурата миналата година. Лично съм го изпитвала за далеч по-трудни задачи с определяне на вида на изреченията и техните подчинени. Не става дума за дете, което не е учило и чувало за главни и подчинени изречения. Става дума за формулировка. На този въпрос не са "изгорели" незнаещи деца, а такива, които са се опитали да оцелят отговорите на МОН. На кой ли му пука? Съжалявам, че се паля, но знам колко време е отделило детето, за да се подготви. Също знам какво му е мнението за БЕЛ в момента. Винаги има хора, които убиват "духа заради буквата". Перифразирам цитат...
     Самите господа от МОН са дали такъв отговор в миналогодишния ключ за НВО - "отделя подчинено определително изречение/отделя подчинено изречение" - значи преди година е точен отговор,а тази е непълен отговор !? Що за стандарт е това? Некоректно е към децата , които са се готвили ,като са се съобразявали с ключа на експертите от МОН.

# 1 191
  • Мнения: 5 160
Казано на математически език изреченията в 2017 и 2018 не са еквивалентни.
2017 - главно, подчинено изречение
2018 - подчинено, главно.
И въпросът не е еквивалентен.
2017 г. - какво отделя първата запетая - подчинено изречение.
2018 г. - за какво служи запетаята в изречението.

И на мен не ми харсват всички ключове. Както maibg писа - който уцелил - уцелил. Оказва се, че тренирането по формат и ключове също води до несъответствия.

# 1 192
  • София
  • Мнения: 1 190
А защо мислите, че няма да се зачете за достатъчен отговор? Все пак е вярно.

# 1 193
  • Мнения: 5 160
А защо мислите, че няма да се зачете за достатъчен отговор? Все пак е вярно.
Да, и пише - "възможни отговори".
Само проверител може да внесе яснота как действат.

# 1 194
  • София
  • Мнения: 1 190
Прави ми впечатление, че миналата година в ключа за БЕЛ не пише "Възможни отговори", а "Например:..." и са изредени примери. Това означава ли, че е могло да се приемат и още отгорори? "Възможни отг." някак стеснява капаците на коня...Wink (последното няма да го слагам в кавички).

# 1 195
  • Sofia
  • Мнения: 191
А защо мислите, че няма да се зачете за достатъчен отговор? Все пак е вярно.
Учителката на сина ми му е казала, че миналата година е бил правилен и е щял да се зачете, но тази не:) Усмихвам се, но не ми е до смях.

# 1 196
  • Sofia
  • Мнения: 4 888
Аз с един малко страничен въпрос: в кой момент излизат класациите на училищата според матурите в 12-ти клас?
Бих я ползвала като ориентир за училищата, макар че едва ли има някакви особени разлики с миналогодишната.

# 1 197
  • Мнения: 174
След поста на meduza погледнах теста от 2016-та.

В миналото за обредните хлябове се е използвала тъй наречената „мълчана
вода“ – докато я носели от извора или от чешмата, девойките не разговаряли с никого.

6. Изразът мълчана вода, употребен в текста, е поставен в кавички, защото:
А) е част от описанието на технологията за приготвяне на хляб
Б) на девойките не се разрешава да разговарят с никого
В) само девойките имат право да я наричат по този начин
Г) е преносно употребен за една от съставките на обредните хлябове

В ключа пише, че верен е отговор г), т.е. онова, което доста деца са дали като отговор тази година. Ако тази година няма грешка в ключа, то излиза, че тогава е имало...
Огромна благодарност за подсещането. Може ли да ми кажете на кой мейл в министерството /нарочно е написано с малка буква/ да напиша оплакване - намирам само priemna@mon.bg?
Предварително се извинявам, ако вече някой го е написал във форума...

# 1 198
  • Мнения: 1 454
Според мен, щом са възможни би следвало да има повече от един . Само, че аз не съм проверител , а родител и.......
По пътя на логиката (моята обаче) ако отговорът е записан конкретно , да речем зад. 13 - цитат, то тогава други възможностите няма. Ще видим !

# 1 199
  • Мнения: X
Нали се сещате, че резултатите от ДЗИ и НВО в голяма степен са резултат и на други фактори освен училищната подготовка?

Общи условия

Активация на акаунт