СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 95 070
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 154
Успех и днес, мили деца!
Лесни и разбираеми задачи да се паднат.
Вече му се види краят Flowers Four Leaf Clover

# 736
  • София
  • Мнения: 16 302
Темата удари 50 страници. Дали да не направим нова за математическите вълнения? Wink

# 737
  • Мнения: X
По това време на годината темата става седмична. Видно е от заглавието.

# 738
  • Мнения: 4 951
"Цитат на наименование" би било ако текстът е пресъздаден и съдържащото се в първообраза понятие е поставено в кавички. В случая се ползва първичен текст. Няма никакъв цитат. Изборът относно кавичките е между "термин/наименование" и "преносна употреба". Лично аз бих го определила като "специализиран жаргон" (ненаучна употреба на понятие, използвано от специалистите в сферата, и неприемливо за официална употреба). Т.е.  еквилибристиката "цитат на наименование" хвърля повече мъгла, отколкото яснота, а учителката се мъчи да спаси "честта на пагона"..

# 739
  • Мнения: 3 927
Външното оценяване в 7. клас по материала за 3 години
https://www.marica.bg/vynshnoto-ocenqvane-v-7-klas-po-materiala- … ticle-129495.html

# 740
  • София
  • Мнения: 726
Извинявам се ако някой вече е питал, но откъде да взема номера за вход в системата?
Намерих код за достъп на служебната бележка, но не мога да се ориентирам какво да взема за номера за вход.

Много благодаря!

# 741
  • Мнения: 2 913
Входящият номер - след името на детето се намира.

# 742
  • София
  • Мнения: 726
Входящият номер - след името на детето се намира.

Много благодаря!!! Явно съвсем съм сдала багажа вече Anguished

# 743
  • Sofia
  • Мнения: 4 284
А от къде се влиза в системата, нещо не мога да ес ориентирам:(
Може ли линк?

# 744
  • София
  • Мнения: 20 036
Към това прибавям и умението да се чете и малко между редовете.


Колко е това малко  в случая конкретен, не като принципна способност? Толкова, че  примерно "трудно може да" да стане синоним на "не може", всяко нещо в кавички да бъде определяно като цитат  или сред 4 отговора с  налични  граматични грешки във въпрос от  ДЗИ да се избере най-малко грешният като верен?
Светкавица, точно както при случая със запетаята има успешни, както си ги определила ти, учители по БЕЛ на различно мнение и за цитата. Поредната  илюстрация за спорен отовор в ключа, който предизвиква полемики между иначе все доказани преподаватели..

# 745
  • Мнения: 3 927
Колкото е необходимо. Все пак в целия текст има едно единствено изречение, в което става дума за сух сняг и правене на топки...
Много хубав е анализа в https://bel7blog.wordpress.com

# 746
  • Мнения: X
А от къде се влиза в системата, нещо не мога да ес ориентирам:(
Може ли линк?
https://priem.mon.bg/login

# 747
  • Мнения: 843
Цитат
Осъзнах колко спокойно съм живяла последните 1-2 години без форум...
Аз не съм всезнаещия форумски капацитет и няма да тълкувам тестове...
Детето каза, че на 13. въпрос отговорът не е метафора, не е преносно значение, не е друго....написала е, че е цитат на наименование. Решавала е подобни тестове.

Всяка година има проблеми с някаква част от теста и задача. От скромните ми наблюдения съм си направила извода, че няма значение колко е учило детето и колко хиляди задачи е решило, а колко е трениран формата на изпита. Към това прибавям и умението да се чете и малко между редовете.

Като нямате капацитет да давате мнение, какво правите в момента?!?
Съжалявам, но детето ви не е чело между редовете,  а е приложило простото правило имали кавички, значи е цитат. Онези, които са чели между редовето, не са го приложили!

# 748
  • София
  • Мнения: 20 036
Анализът дали е хубав или не - това не се наемам аз да определям, щом не съм специалист...  
Скрит текст:
Вие нагоре се определихте също като човек, нямащ такива претенции, но все пак дефинирате анализа като много добър. Фактът, че само на едно място  в текста става дума за  сух сняг и правене на топки, не означава директно, че същото това изречение дава  еднозначна информация като в отговора,  даден за верен в ключа. Едно е във въпросното изречение да пишеше, че от сух сняг не може да се направи топка, друго е  да пише, че трудно може да се направи такава. Второто предполага възможност, макар и не толкова голяма. Малка или голяма, има я. А обяснението във въпросния анализ, подкрепено с примера за кралицата, че нюансово двете твърдения били  синонимни конструкции, издиша,  понеже  кралската особа трудно може да зашлеви някого най-вече заради етикета, вероятно вече и заради възрастта и физиката си, но това  въобще не значи, че не може да го направи, ако й се наложи.

Последна редакция: ср, 23 май 2018, 10:57 от пенсионирана русалка

# 749
  • Sofia
  • Мнения: 4 284

[/quote]
https://priem.mon.bg/login
[/quote]

Сърдечно благодаря! Flowers Tulip

Общи условия

Активация на акаунт