СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 94 505
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 1 080
  • София
  • Мнения: 1 071
... в каквато скоро ще бъде СМГ. Да приема толкова ученици в гимназиален етап, колкото завършват прогимназиален.
Връщаме се на безплатния родителско-амбициозен билет за Харвард Stuck Out Tongue

# 1 081
  • Мнения: X
Ами, той балът се прави от учениците. Все пак не родителите им решават задачите. И далеч не е задължително да учиш в СМГ, за да бъдеш приет там. Но дори да приемем, че последната задача цели отсяване на учениците в математическите гимназии, какво по-нормално от това? Нали не смятате, че парадоксът от последните години изпитът по БЕЛ да е решаващ за прием в математическа гимназия е по-добрият вариант?

# 1 082
  • София
  • Мнения: 18 685
Аз подкрепям този начин на разслояване на децата. Мисля, че е честно. Откакто няма отделни изпити за МГ, лишиха истинските таланти от възможността да блеснат. Ето, тази година се намери начин. Съставителите на теста имат моето "браво"!
За протокола - моето дете не е от решилите 24-та, така че съм съвсем обективна в мнението си. Не защитавам тази позиция, защото имам интерес от нея, а защото съм за справедлив подбор на учениците в профилираните гимназии. Не може в МГ да се влиза с решаваща оценка по бел. Радвам се също и че НПМГ отново имат изпити по природните науки. Не ме притеснява, че за останалите гимназии децата ще се конкурират с по 23 задачи. Каквото за моето - такова и за всички Grinning

# 1 083
  • тук-там
  • Мнения: 6 978
Е нали в МГ мат се взима по 3, а БЕЛ само веднъж. Защо е нужно да се залага задача тип Олимпиада?

# 1 084
  • София
  • Мнения: 1 071
Разбира се, че не мисля. Мисля, че трябва да има отделен изпит. Мисля, че математическите гимназии се превърнаха в бойно поле за родителски амбиции. Мисля, че поради липсата на качествено образование и среда, нормалните деца на средно и високоинтелигентни семейства, са принудени да се докарват до състояние на истерично учене, ходене по уроци, школи, състезания и олимпиади, само и само да изкласят в някое читаво училище и да заминат в чужбина. Това мисля.
За протокола - завършила съм гимназия със златен медал за пълно отличие през всички учебни години и грамота за принос към литературата. И за всичкото това време съм се явила на 1 (словом: една) олимпиада по български. Не съм ходила на уроци, школи, състезания, частни уроци. Не си спомням подобна истерия да е имало някога. Не виждам и никаква истерия в нормалните държави, в които съм живяла.
И още веднъж за протокола: моята седмокласничка е нееднократен медалист от състезания по математика. Но тъй като по БЕЛ едва ли ще върже и 85 точки, я отказах от амбициите и за СМГ, защото ми е ясно, че няма шанс.
И пак за протокола: сети се за решението на "в", но след като излезе. Каза, че не е срещала такава задача досега. Пък не е като да не решава. Но пък и прословутите школи не е посещавала, де.

Последна редакция: чт, 24 май 2018, 20:46 от eleksir

# 1 085
  • Мнения: X
Ако математическите гимназии искаха отделен изпит ( имаха интерес от такъв), дали нямаше да положат някакви усилия в тази посока?
Скрит текст:
С останалото съм съгласна. Друг е въпросът, че не всички ПМГ са онзи оазис на образованието, за какъвто ги мислят повечето родители.

Е нали в МГ мат се взима по 3, а БЕЛ само веднъж. Защо е нужно да се залага задача тип Олимпиада?
При минимален бал 485 ролята на това утрояване не е кой знае каква.

# 1 086
  • София
  • Мнения: 18 685
Мисля, че поради липсата на качествено образование и среда, нормалните деца на средно и високоинтелигентни семейства, са принудени да се докарват до състояние на истерично учене, ходене по уроци, школи, състезания и олимпиади, само и само да изкласят в някое читаво училище и да заминат в чужбина. Това мисля.
Уви, тук има много истина Confused

Дидева, а защо да не искат отделен изпит?! Честно, винаги съм си мислела, че им е наложено решение. По наше време не беше така. Не съм се интересувала обаче, признавам, от децата ми ни едно не проявява заложби по математика засега Laughing

# 1 087
  • Мнения: X
Не знам защо, просто смятам, че не проявяват интерес  в тази посока.
Когато имаше вариант приемът в пети клас да бъде преустановен, се видя, че могат да действат заедно. Не пренебрегвам и родителската подкрепа, която получиха. НПМГ също проведоха много сериозна офанзива по отношение на запазване на статута на национално училище и вътрешните си изпити и постигнаха определен успех, макар и непълен. Затова си мисля, че ако МГ И ПМГ искат отделен изпит, ще намерят начин да го получат.

# 1 088
  • Мнения: 125
Е нали в МГ мат се взима по 3, а БЕЛ само веднъж. Защо е нужно да се залага задача тип Олимпиада?
Защото при лесни задачи много деца изкарват почти макс точки по мат и тогава голяма роля имат точките по БЕЛ ...

# 1 089
  • Варна
  • Мнения: 2 480
И моят син е решил 24 задача с допълнително построение. Използвал е медианата и е изразявал лица и височини за подточка в. Но точно там, макар и с вярна логика, има изчислителна грешка. Надявам се поне за логиката и доказателствата да му дадат 1-2 т за подточка в). Задачата е интересна, малко по-разчупена, затруднила е доста деца, но поне е била коректно зададена. Стресът също си казва думата. Като цяло самият изпит не е бил много труден, но не е бил и лесен, а всички очаквахме лесни задачи. Друг е въпросът защо за да се подготвят за този изпит децата са длъжни да посещават курсове и уроци, вместо да разчитат на наученото в училище. И защо в училище има разлика в материала между различните видове учебници . Както и да е, за нас кампанията приключи (надявам се успешно), да се готвят следващите деца.

# 1 090
  • София
  • Мнения: 16 177
Дъщеря ми е стигнала до верния отговор на подусловие б) от 24-та зад - 2:1, но не го е доказала. Каза, че отговорът се виждал от градуса на ъглите. Допълнителни построения са решавали в училище, но не много. Може да го направи, но не се е сетила, поради липсата на достатъчно упражняване. На уроци не е ходила.Непълното решение на 24-та задача не ми е проблем. Проблем е оплескването на двете най-елементарни задачи от пърми модул - от подценяване, недочитане, притиснение... И аз незнам от какво. Confused

Последна редакция: чт, 24 май 2018, 22:48 от sanaka

# 1 091
  • Sofia
  • Мнения: 1 195
А защо МГ, или поне СМГ и НПМГ, не взимат и резултата от олимпиадата по математика. Както правят НПМГ с физиката напр.? Така биха отсяли математиците доста по-добре според мен.

# 1 092
  • София
  • Мнения: 18 685
Ами не става без доказване. И моят син го бил видял от нещо си и го написал, ама аз за такъв отговор кьорава точка не бих дала. То със същия успех може да си го видял и от листа на човека пред тебе.

# 1 093
  • Мнения: X
А защо МГ, или поне СМГ и НПМГ, не взимат и резултата от олимпиадата по математика. Както правят НПМГ с физиката напр.? Така биха отсяли математиците доста по-добре според мен.
Защото за предмети, по които се провежда НВО, това не е разрешено.

# 1 094
  • София
  • Мнения: 16 177
Ами не става без доказване. И моят син го бил видял от нещо си и го написал, ама аз за такъв отговор кьорава точка не бих дала. То със същия успех може да си го видял и от листа на човека пред тебе.

Е, Белинда, може пък и да им дадат по половин точка. Wink

Общи условия

Активация на акаунт