СЕДМИ клас – 6 – Последни метри до…най-добрите резултати!(28.05.2018–03.06.2018)

  • 57 985
  • 642
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 257
https://www.dnes.bg/obrazovanie/2018/05/30/glavoblyskanica-za-12 … usporednik.377867
Joy Е, няма такъв майтап!
Някои наричат специалистите в МОН "говеда"! Дали е цитат или преносен смисъл, хм?
Нямаме отговор на мейлите до МОН за въпросната 13 задача от БЕЛ, дали да не изпратим до медиите за коментар?!
Мисля, че само това е начина иначе няма да реагират.А и сами да се вкарат в поредния скандал ......не  вярвам.
Ако исзлезне в медиите , искат не искат трябва да кажат нещо.

И какво ли ще кажат? По аналогия на коментара на МОН за грешната задача по математика в 12-ти клас, която "не била за чертане, а за смятане", тук сигурно ще кажат: "Въпросите не са за мислене, а за отговаряне". Не е важно дали отговорът е верен, важното е да е правилен.

# 331
  • Мнения: 174
Сигурно вече повечето работи са проверени. Според мен, нищо няма да се промени.
След проверяващите нали минават през комисия? Тя оформя крайната оценка - това във времето как ли се случва?

# 332
  • sofia
  • Мнения: 4 296
Моето дете каза, че работите вече са проверени, госпожата така им казала.

# 333
  • Мнения: 2 946
Сигурно вече повечето работи са проверени. Според мен, нищо няма да се промени.
След проверяващите нали минават през комисия? Тя оформя крайната оценка - това във времето как ли се случва?
На тези , които са проверени мисля , ще са минали комисията.

# 334
  • Мнения: X
След проверяващите нали минават през комисия? Тя оформя крайната оценка - това във времето как ли се случва?
Каква комисия?
Миналата година по това време проверката беше приключила и течеше обработката на първичните протоколи и изготвянето на окончателните.
Ето я процедурата:
Скрит текст:
XVII. Процедурата по проверяването и оценяването на изпитните работи по БЕЛ
се осъществява, като папките се предават последователно на:
1. Двама оценители – учители по български език и литература, които:
1.1. независимо един от друг проверяват и оценяват отговорите на отворените въпроси
от листа за отговори в съответствие с утвърдените от МОН верни отговори, както и текста от
втория модул. При оценяването на текста попълват оценъчни карти, в които мотивират броя
точки по всеки един от критериите в съответствие с утвърдените от МОН критерии за
оценяване на преразказ с дидактическа задача;
1.2. отбелязват със съответния цвят химикалка – червен или зелен, допуснатите грешки
в свободните отговори върху листа за отговори и върху ученическия текст от втория модул;
1.3. консултират се с председателя/заместник-председателя на комисията за проверка и
оценка, ако това се налага;
1.4. при наличие в папка на протокол за нарушена анонимност или при установяване на
изпитна работа, върху която са поставени знаци, нарушаващи изискванията за анонимност:
а) се уведомява председателят на комисията за проверка и оценка;
б) се съставя протокол, съдържащ мотивите за анулирането, който се подписва от
председателя на комисията за проверка и оценка и от проверителя, констатирал нарушението;
в) когато е нарушена анонимността на теста от първия модул или на писмената работа
от втория модул, не се оценява модулът с нарушена анонимност. Модулът, който не е с
нарушена анонимност, се оценява и за него се поставят брой точки;
г) в първичните протоколи и в окончателния протокол срещу съответния фиктивен
номер се записва текст „анулирано“.
1.5. вписват точките си за изпитните работи от всяка папка по фиктивни номера в
първичен протокол със съответния цвят химикалка, след което се подписват;
1.6. предават първичните протоколи и оценъчните карти на председателя/заместник-
председателя на комисията за проверка и оценка, който подписва протоколите.
2. Двама специалисти с компютърни умения, които:
2.1. получават срещу подпис папките с изпитните работи и първичните протоколи на
двамата оценители от председателя/заместник-председателя на комисията за проверка и
оценка, след което независимо и последователно един след друг въвеждат отговорите на
затворените въпроси от листовете за отговори;
2.2. след като системата отчете коректното въвеждане на точките от затворените
въпроси от листа за отговори, продължават с въвеждането на точките от първичните протоколи
на оценителите;
2.3. при наличие в папка на протокол за нарушена анонимност или при установяване на
изпитна работа, върху която са поставени знаци, нарушаващи изискванията за анонимност,
предлагат на председателя на комисията да спази процедурата по т. XVII, т.1.4. по отношение
на теста от първия модул;
2.4. след въвеждане на информацията от двата първични протокола правят първа
компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват се и
предават тази компютърна разпечатка заедно с папката с изпитните работи на председателя на
комисията по проверка и оценка; при разлика по-голяма от две точки в първия модул и/или
разлика по-голяма от пет точки във втория модул съответната изпитна работа се проверява и
оценява от арбитър;
2.5. след проверката и оценката на изпитната работа от арбитър получават от
председателя на комисията за проверка и оценка срещу подпис папката с изпитните работи и
първичния протокол на арбитъра и въвеждат точките от него, след което правят финална
компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват я и я
предават заедно с папката с изпитните работи и с протоколите на председателя на комисията
по проверка и оценка;
2.6. участват в процедурата по разсекретяване в съответствие с т. XIV, т. 6.

# 335
  • Мнения: 174
След проверяващите нали минават през комисия? Тя оформя крайната оценка - това във времето как ли се случва?
Каква комисия?
Миналата година по това време проверката беше приключила и течеше обработката на първичните протоколи и изготвянето на окончателните.
Ето я процедурата:
Скрит текст:
XVII. Процедурата по проверяването и оценяването на изпитните работи по БЕЛ
се осъществява, като папките се предават последователно на:
1. Двама оценители – учители по български език и литература, които:
1.1. независимо един от друг проверяват и оценяват отговорите на отворените въпроси
от листа за отговори в съответствие с утвърдените от МОН верни отговори, както и текста от
втория модул. При оценяването на текста попълват оценъчни карти, в които мотивират броя
точки по всеки един от критериите в съответствие с утвърдените от МОН критерии за
оценяване на преразказ с дидактическа задача;
1.2. отбелязват със съответния цвят химикалка – червен или зелен, допуснатите грешки
в свободните отговори върху листа за отговори и върху ученическия текст от втория модул;
1.3. консултират се с председателя/заместник-председателя на комисията за проверка и
оценка, ако това се налага;
1.4. при наличие в папка на протокол за нарушена анонимност или при установяване на
изпитна работа, върху която са поставени знаци, нарушаващи изискванията за анонимност:
а) се уведомява председателят на комисията за проверка и оценка;
б) се съставя протокол, съдържащ мотивите за анулирането, който се подписва от
председателя на комисията за проверка и оценка и от проверителя, констатирал нарушението;
в) когато е нарушена анонимността на теста от първия модул или на писмената работа
от втория модул, не се оценява модулът с нарушена анонимност. Модулът, който не е с
нарушена анонимност, се оценява и за него се поставят брой точки;
г) в първичните протоколи и в окончателния протокол срещу съответния фиктивен
номер се записва текст „анулирано“.
1.5. вписват точките си за изпитните работи от всяка папка по фиктивни номера в
първичен протокол със съответния цвят химикалка, след което се подписват;
1.6. предават първичните протоколи и оценъчните карти на председателя/заместник-
председателя на комисията за проверка и оценка, който подписва протоколите.
2. Двама специалисти с компютърни умения, които:
2.1. получават срещу подпис папките с изпитните работи и първичните протоколи на
двамата оценители от председателя/заместник-председателя на комисията за проверка и
оценка, след което независимо и последователно един след друг въвеждат отговорите на
затворените въпроси от листовете за отговори;
2.2. след като системата отчете коректното въвеждане на точките от затворените
въпроси от листа за отговори, продължават с въвеждането на точките от първичните протоколи
на оценителите;
2.3. при наличие в папка на протокол за нарушена анонимност или при установяване на
изпитна работа, върху която са поставени знаци, нарушаващи изискванията за анонимност,
предлагат на председателя на комисията да спази процедурата по т. XVII, т.1.4. по отношение
на теста от първия модул;
2.4. след въвеждане на информацията от двата първични протокола правят първа
компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват се и
предават тази компютърна разпечатка заедно с папката с изпитните работи на председателя на
комисията по проверка и оценка; при разлика по-голяма от две точки в първия модул и/или
разлика по-голяма от пет точки във втория модул съответната изпитна работа се проверява и
оценява от арбитър;
2.5. след проверката и оценката на изпитната работа от арбитър получават от
председателя на комисията за проверка и оценка срещу подпис папката с изпитните работи и
първичния протокол на арбитъра и въвеждат точките от него, след което правят финална
компютърна разпечатка на окончателния протокол по фиктивни номера, подписват я и я
предават заедно с папката с изпитните работи и с протоколите на председателя на комисията
по проверка и оценка;
2.6. участват в процедурата по разсекретяване в съответствие с т. XIV, т. 6.
Ако знаех по-рано, щях да изпратя писмото до МОН с копие до поне 5 медии... Но поне за следващите деца можем да свършим нещо.

# 336
  • София
  • Мнения: 1 040
По-назад се спомена 32-ро.Дъщеря ми учи там,11 кл е и сме много доволни.Дисциплината е на ниво,много се учи,често правят тестове,интерактивни дъски.Нивото на АЕ е много високо.Втори език-дъщеря ми е с немски,не е добре,но може да се смени учителката,не знам.Високо е нивото,по нейна информация на испанския и руския език като втори.Минус-малък салон по физическо.Но иначе-едно от качествените училища в София Hug

# 337
  • София
  • Мнения: 10 239
22-ро е нашият фаворит след Испанската. От няколко конкретни познати/приятели, чиито деца/близки учат там, отзивите са чудесни. Дъщеря ми много се надява да я приемат там, защото е почти сигурно , че балът и няма да стигне за Испанската. А тя иска да учи този език.
Не ми харесва това, че в испанската паралелка са основно момичета, защото няма квоти. Но не е болка за умиране.
След това ще редим 133 и 32-ро, в които също учат познати деца и са с добри впечатления.
След тях...не знам. 18-то вероятно.

# 338
  • София
  • Мнения: 1 040
За 134-то някой знае ли нещо? Обмисляме дали да го включим

# 339
  • София
  • Мнения: 11 074
22-ро е нашият фаворит след Испанската. От няколко конкретни познати/приятели, чиито деца/близки учат там, отзивите са чудесни. Дъщеря ми много се надява да я приемат там, защото е почти сигурно , че балът и няма да стигне за Испанската. А тя иска да учи този език.
Не ми харесва това, че в испанската паралелка са основно момичета, защото няма квоти. Но не е болка за умиране.
След това ще редим 133 и 32-ро, в които също учат познати деца и са с добри впечатления.
След тях...не знам. 18-то вероятно.

Извинете за невежеството, не съм от майките които проверяват/сравняват резултати, но колко според вас е границата за Испанската при условие, че щерката има 6 по математика и литература  newsm78

Колко точки трябва да има сборно от двата изпита 160 или 180? На пробните изпити, а се надявам и сега се движи около 85 и по двете, интересно ми е, дали ще и стигнат Simple Smile))))

# 340
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 393
Виждам, че коментирате испанския....А за самата Испанска някакви конкретни сведения да имате Laughing?
Досега не ни беше в полезрението, но може да бъде добър резервен вариант, а и е близо до нас Heart Eyes, та моля за мнения.
nad_tab, спрямо миналата година може и да стигнат на второ класиране Peace.

# 341
  • София
  • Мнения: 10 239
Миналата година момичето с най-нисък приет бал е имало 440 точки.
Отзивите за училището са доста добри.

# 342
  • Мнения: 101
За 134-то някой знае ли нещо? Обмисляме дали да го включим

Отзивите на бивша колежка, чийто син учи там от първи клас (сега завършва 8-ми), са силно положителни. Доволни са от училището, дисциплината. Каза ми, че не е лудница, защото са малко паралелки. Проблемите, които съм чувала за това училище, са свързани с наркотиците - поради близостта на Центъра за лечение на наркомании. Не знам доколко съществува риск и той е по-голям в сравнение с други училища.

# 343
  • София
  • Мнения: 11 074
Виждам, че коментирате испанския....А за самата Испанска някакви конкретни сведения да имате Laughing?
Досега не ни беше в полезрението, но може да бъде добър резервен вариант, а и е близо до нас Heart Eyes, та моля за мнения.
nad_tab, спрямо миналата година може и да стигнат на второ класиране Peace.

440 = 100+2*170 така излиза, значи минимума е 85 точки на предмет, сега стискаме палци да ги има Simple Smile

Племенника е там, имам сериозни опасения, че това е основния мотив на щерката да и е 1во желание.

Аз не се противя, само добри отзиви има за училището, на лесно достъпно място е, само Испанския според мен ще и е в повече, но това си е лично мое мнение.

# 344
  • Мнения: 26
По информация от учител по математика, балът за прием тази година ще падне, поради по-ниските резултати с 4-5 точки  по математика, в сравнение с предходната година.

Общи условия

Активация на акаунт