СЕДМИ клас – 7 – Резултати, статистики и желания редим (04.06.2018–10.06.2018)

  • 182 293
  • 2 022
  •   1
Отговори
# 1 605
  • Мнения: 13
Може би решението не е да махнат квотите, а да ги намалят. Да не са 13/13, а 10/16 примерно. Нещо, което малко ще смали разликите в бала на приетите деца. Обаче тогава пък се дискриминарат момчетата.

# 1 606
  • София
  • Мнения: 396
Ето статистиката за София в EXCEL с натрупване за 2017 и за 2018  година.

# 1 607
  • Варна
  • Мнения: 710
ПРОГНОЗИ за ВАРНА (само ЕГ и МГ)
Направих някои съвсем приблизителни прогнози за минималните балове за Варна. Те са на база честоти (т.е. кое подред е било последното класирано дете през 2017 г. и какъв бал има дете със същата позиция през 2018 г.).
Скрит текст:

Тези прогнози са съвсем приблизителни, макар че са по-реални от простото сравняване с мин.балове от миналата година (какъвто линк се пусна в темата за София). Моля, имайте предвид, че:
* При изчисляване на прогнозите съм взела позицията, на която се намира първото дете със съответния брой точки, т.е. мин.балове са с "резерв";
* Не се отчитат промените в желанията на децата тази година;
* Не се отчитат разликите в балообразуването при ЕГ и МГ. Тази година оценките по МАТ и БЕЛ са по-ниски в сегмента над 145т. сбор от миналата година, като тези по МАТ са по-ниски от тези по БЕЛ, така че най-вероятно баловете за МГ ще са още по-ниски;
* 1 ЕГ миналата година е обявила прием за всяка паралелка поотделно, затова през 2017г. имаме мин.балове за всеки профил. Тази година обаче приемът е общо по първи чужд език. За да има съпоставимост обединих всички паралелки по език от мин.г. Това, което се вижда за 1 ЕГ е най-ниският мин.бал за всички паралелки с първи език АЕ или НЕ;
* И пак за 1 ЕГ. През 2018 г. ще се приемат с 1 повече паралелки с НЕ, така че балът за 1 ЕГ с НЕ със  сигурност ще падне още. Паралелките с АЕ ще са с една по-малко, затова мин.бал там може даже да е по-висок.

Не съм включила останалите профилирани и професионални гимназии. Там се очаква леко повишение на мин.балове - с до 6т.


От твоята уста в божиите уши!

# 1 608
  • тук-там
  • Мнения: 6 979
Някой, ако знае, да сподели за интензитета и качеството на обучение по немски в СМГ - мат и немски. Благодаря!

# 1 609
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
... И пак, alex-love-mohito, детето ти има страхотен резултат, да не отписвате вариант ФЕГ!

+1 !!! Това е и моето мнение!

Пишете Френската гимназия на първо място, щом това ви е желанието! Все пак има няколко класирания! Може и да я приемат, нищо не се знае отсега за никого със сигурност! /освен тези със стоте точки/ Стискам палци на всички ви!!!

# 1 610
  • Мнения: 154
Аз пък се включвам с едно питане от чисто любопитство.
Ясно, желанията ще се редят според най-желана паралелка към най-малко предпочитана. Но факторът местоположение, време и начин за пътуване, как го определяте в случая?
Например, ако детето има желание да влезне в гимназия Х, която освен че е по възможностите му и според желанията, се оказва на изключително неудобно и отдалечено място  - в същото време има опция за сходна гимназия, но с по-неудовлетворяваща база и чудесна локация. Кое бихте предпочели и посъветвали вие за детето си, от гледна точка на спокойствие?  Моят твърдо иска да не става  в 5 часа примерно, за да стига до училище, но не иска да бъде и в кое да е...(То с неговите резултати, опциите ни се свеждат до не чак толкова многобройни, но има една голяма дилема м-у две що-годе еднакво ниво училища, като локацията им заема може би определящо място в полза на идея по-непредпочитаното)...

п.п alex-love-mohito, точно за твоето дете ми иде мисълта от подписа ми в момента Grinning
Il n'y a qu'une seule chose qui rend un rêve impossible à réaliser: la peur de l'échec
Да действа смело девойката!

# 1 611
  • София
  • Мнения: 396
Аз лично бих избрал по-близката гимназия. Нивото в 2-те, както ги описвате, няма да е много по-различно, а на какъв клас и приятели/лки ще попадне е на късмет!
Имаме познати, които предпочетоха 2-ра немска пред 1-ва, защото им е по-близо и не съжеляват. В никакъв случай 2-ра не е по-зле от първа и това много хора го казват.

НО! Той трябва да си го реши, за да няма драми после години наред или да се опитва догодина да се мести, че и за такъв случай знам.

А защо не пробвате да отидете С НЕГО до 2-те гимназии, за ги огледате, да видите как реално е транспорта и средата. Това е най-смислено и ползено - един вид TEST DRIVE. Пък после ще споделите впечателния ...

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 10:50 от Uprising

# 1 612
  • Мнения: 9 577


НО! Той трябва да си го реши, за да няма драми после години наред или да се опитва догодина да се мести, че и за такъв случай знам.

Както се казва, може още първата седмица на осми клас да се премести в друго училище ако не му харесва.
На една приятелка детето й смени 3 училища само първия срок на осми клас и това се прави масово. Не й стигна бала за испанската, а я приеха в 32 СУ. Издържа до началото на октомври и я преместиха в 157 ГИЧЕ (втора испанска). Седя там до Коледа и след празниците хоп в първа испанска...

# 1 613
  • Мнения: 47 352
Аз съм завършила икономически техникум и за мен бяха фаворит двете аналогични гимназии, радвам се обаче, че дъщеря ми хареса друго, защото не ми допадат квотите.
Не съм съгласна, че момчетата имат по-малко възможности, в нашия клас отличниците са точно момчета. Получава се следното - когато знаеш, че не ти трябва висок бал съответно и не си даваш много зор, нормално е, при нас положението е същото, положила е усилия според нуждата (но не чака да я приемат някъде, защото е момиче, а според това какво е показала на изпита).
Ако нямаше квоти желаещите щяха да се подготвят по-добре и да стигнат бала за съответното училище, има достатъчно желаещи сред момчетата за икономическите паралелки, не е вярно, че ще се превърнат в девически. Езиковите също са показателни, тези без квоти да не би да са станали девически, защото са без такива? Grin

Последна редакция: пт, 08 юни 2018, 11:07 от Не се сърди, човече

# 1 614
  • Мнения: 111
Някой пита за 22-ро.
Скрит текст:
Дъщеря ми е с приличен по мое мнение бал -430. Мечтата и е да учи испански. След като цяла година питахме и разпитвахме, направо агенти по разузнаването на обучението по испански станахме, та след това беше решено- Испанската или 22-ро -паралелката испански и английски. Само добри отзиви от реални хора с деца учещи в момента или завършили наскоро чувам.
Това не значи, че всичко ще е идеално, защото късметът в какъв клас е попадне и какви учители ще има не зависи от нас.
За Испанската твърде вероятно е да не и стигне балът. Идеалният вариант беше да влезе там в паралелка испански и английски .Това и беше мечтата. Е, не се получи.
Но предпочитам да учи испански и английски в 22-ро, а не испански и португалски в Испанската. Това си е лично мое и на баща и мнение, изградено също след разговори по темата с хора, минали по подобен път. Португалският за втори език не ни допада .
Балът и стига за Френската, Втора Английска, евентуално за някоя паралелка на Първа английска. Отказва ги категорично, иска да учи като първи език испански. Нейно право е.
 

Синът ми сега е 7 клас в 22-ро. Там е от 1-ви клас.
Нямам преки наблюдения за горния курс, но наскоро разбрах, че класната му (по математика) преподава и на гимназиалния етап. Не че е лоша жената, но математика от нея не може да се научи!! Учехме всичко вкъщи от 0, все едно, че не е бил в час. Вярно, че за вас приоритет е езика.
Синът ми учеше от 5-ти клас немски, учителката беше много добра, с желание да ги научи, но класът е неуправляем, недисциплиниран ...
Взаимоотношенията са крайно лоши. Само чакаме да се махнем.

# 1 615
  • Мнения: 154
Uprising,
Благодаря за мнението!
Пробното отиване със сигурност е задължително. Защото може да стига лесно, но ако атмосферата, кварталът/районът не му допаднат, по-добре да сложи 5 минути повече, а не 5 години да се тормози.

# 1 616
  • София
  • Мнения: 531
Поправете ме , ако греша, но през 2018г момчетата са повече от момичета с точки над 182, в сравнение с 2017г. , където е точно обратното.Това означава ли, че в училища без квоти, като например СМГ, ще се приемат  повече момчета отколкото момичета?
Ако е така, класиранията стават не толкова предвидими.

# 1 617
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
... п.п alex-love-mohito, точно за твоето дете ми иде мисълта от подписа ми в момента Grinning

Il n'y a qu'une seule chose qui rend un rêve impossible à réaliser: la peur de l'échec

Да действа смело девойката!

В превод от френски: Има само едно нещо, което прави невъзможно постигането на мечта, и това е страхът от провал.

Някой питаше по-назад в темата за 33 ЕГ:

Завършила съм 33 ЕГ, но в далечната вече 1996 г. Много съм доволна от това как учехме френски език, с подготвителен клас, страшно много диктовки, по 100-ина нови думи на ден, много говорене, четене, писане. Разказвателните предмети си ги учехме на френски език, с изключение на физиката. По всичко друго сме си имали по два учебника на предмет - един на български и един на френски. И ни изпитваха само на френски. Но това беше отдавна, сега не знам точно как е.

# 1 618
  • Мнения: 5 407
И ние ще  имаме дилема, когато редим желанията - училища, които са в противоположния край на града с елитни претенции и високи балове, 1 час път с препълнен автобус..... и училища среден и под "среден ешелон", които са на от 2 до 15 мин разстояние пеша. Балът може и да не стигне за елитните и далечните, но ще е пре-предостатъчен за тези, дето са под носа ни. Досега от предучилищната до 7 клас детето пътува... Омръзнало му е 8 години все по пътищата, но пък иска добра среда, защото И сега не се чувства добре сред хипер издивели, кротките се свивали на чина, че да не пострадат от летящи шишета, чанти и моливи, падащи тела... .... Търпим, защото има приятелки в класа и не искаше да почва на друго място сред чужди. Съвет не мога да дам относно това среда и балове или близост до дома е решаващо. За себе си зная.

# 1 619
  • София
  • Мнения: 5 781
НСЧ, във всички езикови има квоти и разпределението момчета / момичета е 50/50.

Общи условия

Активация на акаунт