Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 996
  • 800
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 13 873
Това звукопроизьносителен проблем ли е или дислекция, какво казват?

Последна редакция: ср, 17 окт 2018, 00:33 от _re_ge

# 316
  • Мнения: 1 095
Това звукопроизьносителен проблем ли е или дислелция, какво казват?
Ако въпросът е отправен към мен и се отнася за липсващите Г и К - по-скоро звукопроизносителен проблем.

# 317
  • Мнения: 3 586
Pi_pi, моето дете тези два звука казваше, но имаше други, които не. Научи ги с логопед. За някои от тях и отне по година време, други за 2-3 месеца.

# 318
  • Мнения: 13 873
Това звукопроизьносителен проблем ли е или дислелция, какво казват?
Ако въпросът е отправен към мен и се отнася за липсващите Г и К - по-скоро звукопроизносителен проблем.

Тогава не са ви читави логопедите. Има си инструменти способстващи поставянето на езика, има си упражнения които лесно и бързо могат да решат проблема.

# 319
  • Мнения: 1 095
Ох,  ами уж правихме упражненията,  притискахме езичето - звука излизаше,  но спонтанно така и не започна. Реге най-вероятно си права и аз имах някои съмнения затовя потърсих и вашето мнение.

# 320
  • Мнения: 1 622
Момичета, бих искала да препоръчам страхотен логопед в София.
Работи самостоятелно, не е част от школа и т.н., което за мен се оказа плюс, защото отговоността е лична.
Ние сменихме два логопеда, които бяха супер мили, работеха за интелектуалното развитие на детето, правеха тестове, рисуваха, на детето му харесваше, спор няма, но то няма интелектуален проблем. Да, знам, че децата се тестват и за такива проблеми, но той вече мина тестовете, бяхме и на ушен лекар, оказа се чист говорен проблем. След като загубихме, наистина ползвам думата загубихме 1 година във всякакви интелектуални занимания, които реално аз правя с него и вкъщи, защото имаме игри, книги, тестове и т.н., звуковете оставаха постоянно на заден план. За звук се работеше, но напредък особен аз не виждах. Докато не ни препоръчаха тази логопедка, с която за 3 месеца имаме повече напредък отколкото досега за 1 година.
В нашия случай той не казва р, л, ш, с, з, ч. Общо взето всички шептящи звукове за му като един.
Убеждавам се, че проблемите имат решение, ако се намерят точните хора, а ние се мотахме много време.
Който има интерес, нека пише на лично съобщение. Ще се радвам да помогна.

# 321
  • София
  • Мнения: 398
Ох,  ами уж правихме упражненията,  притискахме езичето - звука излизаше,  но спонтанно така и не започна. Реге най-вероятно си права и аз имах някои съмнения затовя потърсих и вашето мнение.

Етапите, през които минава работата по даден звук, са: постановка, автоматизация, диференциация. За всеки един от тези етапи се залага като време 3м. Това само по себе си значи общо 9месеца работа. Да, но много деца не успяват да се справят в "идеално зададеното време" и всеки етап продължава различно. Има деца, при които постановката отнема едва 2-3 часа с логопед, а при други отнема и по 6-9м. След като един звук е поставен (може да се произнася изолирано) се преминава към автоматизиране. В повечето случаи тук нещата протичат гладко, но отново има деца, които се затрудняват именно през този етап, макар да успяват да произнасят звука правилно "от раз". След като звуковете се автоматизират в речта, понякога се налага да се диференцират от други звукове (к-г се диференцират от т-д). След като всички стъпки са преминати се очаква звуковете да се коригирани, детето да ги произнася правилно в спонтанта реч. Има деца, които включват коригирания звук в спонтанната си реч още по време на автоматизация, но на други деца им отнема повече време, затова е необходимо този етап да се удължи във времето. При деца, при които са налице и други нарушения и дефицити е възможно да отнеме още повече време. Специално за К-Г при някои деца затруднението идва от това, че тези звукове се учленяват назад в устната кухина, позата на езика не е ясно видима и за децата е по-трудно да разберат как точно да го направят. Не всички деца търпят сондата за К-Г, както и механичната постановка, но явно при вас случая не е такъв и сте имали реален напредък, защото доколкото разбирам звукът е бил поставен. Бих ви посъветвала да се обърнете към друг специалист, който ще продължи и довърши работата по тези звукове и също така да проявите малко повече търпение към целия процес. Нямам за цел да защитавам логопеда, при когото сте били, а по-скоро да ви дам и друга гледна точка, защото специалистите не винаги обясняват в подробности етапите на родителите. Успех!

# 322
  • Мнения: 1 095
Лейс,  благодаря за изчерпателния отговор! Изщлючително сте ми полезна. Незнам точно за каква сонда говорите,  при нас упражнението се правеше с дървена шпатулка /такава с каквато притискат езика за да прегледат гърлото/. Определено ще подновим заниманията и вярвам,  че ще успеем.

# 323
  • София
  • Мнения: 398


Това е сондата за К-Г, но и с дървена шпатула също се получава, да. Simple Smile

# 324
  • Мнения: 1 256
И аз се включвам да чета темата.Момченцето ми е на 2 год и 5 месеца и още не съм чула думичката мама.

# 325
  • Мнения: 209
Здравейте, моето момче е почти на 3г, но говори много малко- около 10 думи има няма, не прави изтечения. Всичко разбира много добре, изпълнява, но се инати доста. Няма физически проблем. Казаха ми за този център Пумпелина, но ни е ужасно далеч от района, в който живеем и там където е детската градина на детето. Прочетох много добри отзиви, но се чудя заслужава ли си наистина разтъкаването на детето из цяла София няколко пъти седмично и съчетаването с детската градина. Дали наистина са по-добри там логопедичен от други места. Записах го на консултация и да видим дали ще ни хареса. Ще се наложи да го взема на обяд от детската градина, а имам и друго дете, за което трябва да се върна и да взема от същата детска градина. Става сложно за постоянно ходене до там. Ходили сме преди когато беше по-малък при друг логопед, но ми казаха, че е малък и щом няма друг проблем ще се работи с него след 3г. Води ли ли сте вашите деца там и можете ли да ми кажете за друго подобно място в южните квартали и южната дъга на околовръстното?

# 326
  • София
  • Мнения: 16 691
Милеа е в южните квартали.

# 327
  • Мнения: 13 873
Бенчолино
питаш как се справя като  материал или като социализация ?

# 328
  • Мнения: 375
Бенчолино
питаш как се справя като  материал или като социализация ?

Социализацията ми е по - важна на мен... правите ли някакви упражнения вкъщи по този проблем (ако имате такъв, де)?

Относно материалът - стигнах до извода, че съм направила добре като не послушах всички, които ми казват "Бързаш, в училище ще ги учи тези работи" - всичко е толкова набързо - вече правят диктовка и по български и по математика, ако не бях го подготвила щеше да е в калта.

# 329
  • BG
  • Мнения: 893
Здравейте. Някой знае ли какъв е ефекта на високи нива на цинк? Цинк/Zinc       247          реф. стойности  70 - 150. Иначе всичко друго му е в норма, само вит. Д е малко нисък.

Общи условия

Активация на акаунт