Американски колеж - дванадесета тема

  • 62 983
  • 752
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 16 541
За играта на децата има значение градът и кварталът, в който живеят, а не училището, в което мечтаят да учат.

# 466
  • София
  • Мнения: 5 465
Колежът има голям и хубав парк, красиви сгради, добра спортна база и организира летни и пролетни училища за по-малки деца. Провеждат се и арт фест, състезание FISSION, дни на отворените врати - меропрития, на които в колежа ходят не само учениците от колежа и техните семейства, но и външни посетители, често семейно. Възможно е някое дете да си хареса училището и да каже,  че като порасне, иска там да учи. Нека не изопачаваме нещата за детските мечти, неизживяното детство и пр.

# 467
  • Мнения: 5 425
Като допълнение, в колежа наблягат върху планиране на времето, като се балансират труд и почивка, физическа и умствена дейност и се приоритизират интересите.
Особено наблягат на ползата от отделянето на свободно време, когато да правиш каквото пожелаеш в момента.

# 468
  • София
  • Мнения: 1 779
Не спира да ме удивлява това, че “щом моите деца мечтаят/не мечтаят за това или онова”, значи е меродавно за всички. И щом моето на седем иска да е принцеса, няма начин нечие друго да иска да учи, ама абсурд е, или болен родител, не може да е друго.

# 469
  • Sofia
  • Мнения: 4 912
Споделете с какво АК е омаял така едно 6-7 годишно хлапе, до степен че да мечтае за него.

Според мен училището, в което учи в момента има най- голямо влияние за формиране на подобни мечти. Всички (или поне 90%) искат да учат в АК, готвят се за АК, по - големите разказват на по - малките колко е "яко" да учиш в АК ... това е достатъчно да се омае едно хлапе, без да има реална представа, какво точно се случва на практика. Хубавото е , че покрай рекламата на Колежа се обяснява и как трябва да учиш сериозно, за да имаш възможността да продължиш образованието си там, което действа стимулиращо (поне на моето дете).

Колежът има голям и хубав парк, красиви сгради, добра спортна база и организира летни и пролетни училища за по-малки деца.


Това, предполагам е другата причина за интереса на дъщеря ми. Ходи на летни училища в Колежа и й харесва, доста по - различно е от училищния живот, вижда и научава неща, с които е малко вероятно да се сблъска на друго място (напр. бяха играли бейзбол).

Освен всичко останало е и един малък американофил и иска да учи в Америка, когато порастне.

п.с. За протокола, да отбележа, че не съм фен на АК (поне за момента) и ако зависи от мен, бих избрала друга гимназия.


Prizma , благодаря и тук за ценните насоки  bouquet

# 470
  • София
  • Мнения: 4 106
Shantal, благодаря ти, че сподели! Така описано изглежда по съвсем различен начин. Колкото до математиката - всички състезания с логически задачки ще ви свършат работа - ЕК, ЧХ, математическите читанки на Златилов, книжки с тестове на Менса. За  преподавател вероятно са ти препоръчали вече г-н К.
Останалите коментари мисля да ги прескоча, то пък веднъж да бяха...

# 471
  • Мнения: 5 234
Благодаря за темата.
Започвам да се интересувам и да се информирам за АК като вариант за кандидатстване, обучение, плюсове и минуси след 7 клас.

# 472
  • Мнения: 9 514
НЕЗАЕТИ МЕСТА
https://acs.bg/NewsDetails.aspx?cat_id=3&news_id=935
"От 10.07.2018 г. Американският колеж кани за записване кандидатите с резултат от 37.56% до 36.96%.

Родителите трябва да получат пълния комплект от документи за записване, преди да започнат процедурата.

При наличие на оставащи свободни места на 12.07.2018 г. в 17:00 ч. ще бъде публикувана  допълнителна информация."

# 473
  • Мнения: 1 297
Много ниска летвата, или така ми се струва.

# 474
  • Мнения: 2 391
Зависи колко пада всяка година с поканените резерви. Може да е нормално. Или повече хора са се отказали, ако не са дали очаквана фин. помощ.

# 475
  • Мнения: 5
Здравейте! Догодина ще кандидатствам в Американския колеж и искам да попитам някой знае ли какви документи се изискват за кандидатстване за намаляване на годишната такса. Мерси предварително! Grinning

# 476
  • Мнения: 5 425
Здравейте! Догодина ще кандидатствам в Американския колеж и искам да попитам някой знае ли какви документи се изискват за кандидатстване за намаляване на годишната такса. Мерси предварително! Grinning
Писано по въпроса: http://bg-mam.ma/p/1006938/36312585

# 477
  • София
  • Мнения: 2 896
Много ниска летвата, или така ми се струва.

заради комбинация от фактори е според мен:
- резултати от тестовете по-ниски в сравнение с други години (имащите статистики от няколко предходни години да ме поправят, ако греша);
- броят на отпадналите поради отказ за намаление на таксата (може пропорционално явилите се на изпит тази година и нямащи възможност да платят цялата или определен процент такса без помощ, да са били повече от други години и съответно повече са се отказали);
- прием в друга желана гимназия
- други (решават, че няма да се справят с натоварването примерно)

# 478
  • София
  • Мнения: 1 190
Много ниска летвата, или така ми се струва.
Не е точно така. Разликите между приети и резерви са части от процента като резултат. Неприети деца биват приети в държавни, много желани гимназии, затова, едва ли летвата е ниска. Просто понякога е и на късмет.
А най-важният фактор тази година май се оказва цената. Не знам какви средства разпределят за финансова помощ, но тази година май са по-малко. И да, явно повече деца на "обикновени" по доходи хора са успешни на изпита, но няма да се запишат, заради таксата.

# 479
  • София
  • Мнения: 5 465
Много ниска летвата, или така ми се струва.

За мен ситуацията не е изненадваща. Миналата година трябваше да приемат 180 ученици, поканиха 200 и нямаше свободни места за резерви. Т.е. отказалите са били около 20 деца.
Тази година приемат 200 и първоначално канаят 200. При отказ на 20+ кандидати е резонно да поканят нови 30-тина да се запишат, защото е ясно, че част от резервите вече са били избрали друго училище, преди да бъдат поканени - било защото не са очаквали, било защото след като първоначално не са били приети, са затворили тази страница. Всеки прием след първоначално поканените 30-тина резерви мисля, че е по-скоро за запълване на единични бройки.
Колкото до разликата в баловете между първите и последните приети - много е голяма. Това може да се дължи на различни фактори като стрес, неопитност и различно ниво на подготовката на кандидатите. Не знам обаче тази разлика до какви изводи навежда. Следя състезания по математика и виждам как и там деца от един и същи клас от дадено математическо училище, явявайки се на състезание, изкарват от 21т.  до 2-3 точки, че и по-малко . Когато обаче дойде време за НВО или матура (БЕЛ и математика в общия случай за математическите гимназии) резултатите са много по-компактни. И на колежа резултатите от матурите са така компактни - както по БЕЛ, така и по английски, която май масово се избира там за втора матура.
Тези дни се замислих и за статистиките за НВО. Трудно ми е да схвана сравняването на бал, който се формира с утрояване на математиката, особено при наличие на специализирани гимназии и паралелки по математика в периода 5-7 клас + курсове по математика от ранна училищна и предучилищна възраст в последните години, с бал, който се изчислява по друг начин и обикновено се постига от деца, неучили в специализирани училища.
Много е важна средата, но е важно и какво едно училище предлага като обучение. Впечатлението ми е, че колежът успява при едни сравнително ниски резултати на входа (въпросът е и с какво ги сравняваме при положение, че приемният изпит няма аналог) впоследствие да постигне добри резултати. Може и да съм в заблуда. Родители с опит с клежа могат да ме поправят.

Общи условия

Активация на акаунт