Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 345
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: X
В града повече от 100 няма къде да вдигна. С голямо нарушение може и 120. А куцото магаре си е куцо и на бензин....вервай ми. Но пък изминавам километрите три пъти по-евтино.

То ясно, ама едно е да вдигаш 100 за 5секунди, друго за 12-15.

# 241
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Е, къде да ги вдигна тези 100, освен на Цариградско и Околовръстното?То там няма много светофари. А иначе, ако вдигна 60 преди следващия светофар или тапа е направо постижение. За чий ми е да вися в задръстването с мощна кола?

# 242
  • Мнения: 8 938
И на Цариградско и на Околовръстното ограничението е 80.

# 243
  • Мнения: 29 324
И на Цариградско и на Околовръстното ограничението е 80.

Това не пречи на някои да карат със 150....

# 244
  • Sofia
  • Мнения: 26 376
Здравейте!
Каква може да е причината гума на кола да гръмне в движение и да се разпадне на безброй парчета?

# 245
  • Мнения: X
Здравейте!
Каква може да е причината гума на кола да гръмне в движение и да се разпадне на безброй парчета?

Ми ако гумата е ставала само за дрифтене на БМВ събор...

# 246
  • Мнения: 5 059
Или ако е имала стар балон,който не сте видели....
В повечето случаи гърми , ако не е качествена.
Но мисля,че никой не е застрахован на 100% от такова нещо.Дори с най-скъпите гуми.

# 247
  • Мнения: 3 732
Ходих днес до сервиза да ми долеят масло.

Сипаха ми и антифриз - 3 лв литъра, -60 градуса, син. Аз даже не знаех и къде се сипва. Знам, че е да не блокира двигателя зимата.
От мъглявите обяснения на тоя дето сипва, разбрах, че антифриза бил син ( до - 60 градуса) и червен (до - 66 градуса). Моя бил зелен. Това пък какво значи?
Сипаха ми син.

Ако веднъж месечно ходя да ми заливат антифриз, правилно ли е?
 

# 248
  • София
  • Мнения: 4 548
Съдът, в който се сипва антифриза, има отметки до къде трябва да е нивото. Ако нямаш течове по системата, няма нужда да доливаш всеки месец. Просто понякога поглеждай до къде е нивото. Ако е спаднало, наливаш. С маслото на двигателя пак е така. Само там се проверява по една дълга тънка щека с цветен пръстен отгоре. Изтегляш я на студен двигател, избърсваш края й, който е потопен в маслото и пак я пъхаш на мястото й. Вадиш я пак и гледаш да се е омаслила между двете отметки за max и min.

# 249
  • Мнения: 8 938
Тези неща ми ги показа инструкторът преди първото кормуване, на вас не ви ли ги показаха?

# 250
  • Мнения: 3 732
Маслото на двигателя на работа ме научиха как да го проверявам. На студена кола, вадя пръчката, бърша, потапям и гледам да е между двете точки/дупчици. Беше малко над долната та затова досипаха.
Знам какво да гледам, но не съм сигурна къде се сипва та затова - в сервиза.

Течност за чистачки също знам къде се сипва. Сега чакам да свърши лятната че да долея зимна.

Течност за спирачки - виждам, че има. Знам къде да гледам а и моля понякога в сервиза да я погледнат.

Но тоя антифриз ...


На курса преди две години инструктора ми каза, че под предния капак трябва да гледам за четири течности: масло, за спирачки, за чистачки и антифриз. Кое къде се сипва, кога, защо - това сега тепърва се уча.

Бивша колежка, над 60 години е, е много учудена, че не мога сама да сменя гума. Преди около 40 години когато тя е карала курса, са ги учили.
Ако спукал гума или ще вдигам ръка някой случаен човек да помогне, или ще търся някой познат да дойде да я смени. Отделно че и физически няма да имам сила да я стегна.


 

# 251
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 704
Това с течностите, ми напомня на моя шофьорски изпит. Седмица преди изпита помолих инструктора ми да не бърше, мие или чисти нищо под предния капак. На сутринта преди изпита, вдигна капака и върху прашасалите капачки с пръст написах - А ( за антифриз) м за масло и Ч за чистачки. Естествено не го знаех и си направих "пищови".
На моите си коли си ги бях научила кое, къде е, но на учебната не ме интересуваше честно казано.

# 252
  • София
  • Мнения: 4 548
Маслото на двигателя на работа ме научиха как да го проверявам. На студена кола, вадя пръчката, бърша, потапям и гледам да е между двете точки/дупчици. Беше малко над долната та затова досипаха.
Знам какво да гледам, но не съм сигурна къде се сипва та затова - в сервиза.

Течност за чистачки също знам къде се сипва. Сега чакам да свърши лятната че да долея зимна.

Течност за спирачки - виждам, че има. Знам къде да гледам а и моля понякога в сервиза да я погледнат.

Но тоя антифриз ...


На курса преди две години инструктора ми каза, че под предния капак трябва да гледам за четири течности: масло, за спирачки, за чистачки и антифриз. Кое къде се сипва, кога, защо - това сега тепърва се уча.

Бивша колежка, над 60 години е, е много учудена, че не мога сама да сменя гума. Преди около 40 години когато тя е карала курса, са ги учили.
Ако спукал гума или ще вдигам ръка някой случаен човек да помогне, или ще търся някой познат да дойде да я смени. Отделно че и физически няма да имам сила да я стегна.
 
Като ти навият болтовете с ония джаджи с компресора, ходи ги отвивай после на ръка. Трябва да имаш и крик в колата и да знаеш къде точно да я подпреш. А разните течности лесно се открива кое от къде се сипва. Маслото на двигателя - през отвор в него; за чистачките си има картинка с прозорче и чистачка на капачката на канчето; за антифриза канчето е по-голямо; за спирачките доливат само в сервиз, защото системата трябва да се обезвъздушава.

# 253
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Антифриз не се пипа ако не е напълно студен двигателя!  

В противен случай - отвориш ли капачката на охладителната течност на  топъл двигател  минимум изгорели ръце и може би и лице!!!

На повечето коли на капачката за охлаждащата течност има удивителна и денджър ХОТ -  внимание опасно горещо!

С антифриз се кара и лятото - нуждае се двигателя винаги от смазване и около него компонентите.  

  Само старите лади се карат с вода лятото!

Другото което трябва да се знае при доливане на антифриз и че се обезвъдушава.

 При БМВ -Ауди е особено опасно след доливане на антифриз - ако не се обезвъздуши с-мата!

# 254
  • Варна
  • Мнения: 5 145
Гледам никой не е споменал важната подробност, че като проверявате нивото на маслото, колата освен, че трябва да е студена, трябва и да е паркирана на равно! Моето парко място е под наклон и затова все забравям да погледна като спирам другаде.

Общи условия

Активация на акаунт