Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

35 СОУ "Добри Войников" - приети 2018

  • 17 783
  • 99
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 191
Немски ще учат по системата Menschen. Учебниците били вече поръчани.

# 76
  • София
  • Мнения: 938
На добър час на децата! Да са здрави, щастливи и успешни! Дано се чувстват добре в новото училище! А на нас здрави нерви, кураж и търпение Wink

# 77
  • Мнения: 10
Привет.Някой знае ли колко струва купона за стола в 35 СЕУ? От колко часа е стола за 8 клас?

# 78
  • sofia
  • Мнения: 4 295
2.5лв беше на малките преди!

# 79
  • Мнения: 10
Днес класната на дъщерята ми пусна имейл,че е изпратила съобщение с кода и паролата за електронния дневник.Намерих го в спама на пощата си.

# 80
  • Мнения: 364
Споделям интересна информация от друга тема, засягаща сертификатите по немски в 35-то. >
"35 СУ - и те са хитряги, уж възпитаниците им могат да вземат С1 или В2, ама пропускат да кажат на сайта си в детайли (73-то си има качен регламент), че само една част  от випуска се радва на тази привилегия като обучение, примерно толкова деца, колкото е една паралелка.Как става подборът - това се обяснява чак на родителски, там родителят разбира какви са процентите като тежест на изпита след осми и на този след девети при определяне на допуснатите до ДСД обучение деца. Неориентираният читател остава някак  подведен, че всички ще имат възможността да се възползват.И тук статистика за успеваемост липсва..."

Някой знае ли нещо относно критериите за прием в ДСД обучението? Отделна паралелка ли имат? Ама как става, при положение, че са с различни профилиращи предмети трите паралелки? Или тези допълнителни 2 часа немски, които виждам в учебните планове като СИП са само за децата, преминали изпита, независимо от коя паралелка са? Нещо повече за въпросните изпити знае ли се?

Моят син е в 35 СЕУ с немски език. На последната РС някои родители бяхме доста обезпокоени. Наистина няма ясна информация. Присъствала съм на всички РС досега и не разбрах, а и никъде в сайта не намерих информация. След 9 клас имаха изпит за ДСД групи. Оказаха се фиктивни. Всички , които не бяха минали границата от 4(или 4,10), нямат час СИП. Всички останали имат СИП немски и това май са няколко часа в повече. Може би подготовка за дсд изпит. След 9 клас на всеки 3 месеца сменят учителя по немски и така се изреждат 3-ма учители за годината. Такава е практиката. Моето мнение е , че успеваемостта е ниска. Моят син няма да се справи и въобще не мислим за ДСД , въпреки , че е от тези, които уж покри нивото и посещава СИП. Има малко ученици в класа, които се справят- 3-4 на брой. Вероятно те се готвят отделно и самостоятелно в други форми, което си е тяхна заслуга, а не на училището. Съжалявам , че може да звучи разочароващо, но и аз бях ентусиазирана в 8 клас. Първата година език се учи сериозно, но след това - не. И да имат право да се явят на ДСД-II, като не са подготвени какъв е смисълът да се явят? Аз лично съм разочарована. Дано вашите деца се справят.

# 81
  • Мнения: 191
Много разочароваща информация. Нашата цел е DSDII, защото намеренията са за кандидатстване с нея. Благодаря за споделеното, явно ще трябва да се следят нещата изкъсо!

# 82
  • Мнения: 364
В 8 клас повечето  имахме тази далечна тогава цел. Сега нещата се попромениха. В училището английски не се учи. В 8 клас не учи моят син в школа. Така препоръча учителката по немски- да оставят място в главата си за новия език. От девети обаче продължи с англ. и май сега на нещо повече ще разчитаме. Ако заветната ви цел е Германия или Австрия, по-добре да се зарежат всички други езици и да се учи основния по школи, Гьоте институт и т.н допълнително още от 9 клас, за да се гарантира С1  в 12 клас.

ПС. По-късно видях tanitkata, че момичето е с основен език немски. При вас може и да няма такъв проблем. При нас беше нов непознат език.

# 83
  • Мнения: X
Много разочароваща информация. Нашата цел е DSDII, защото намеренията са за кандидатстване с нея. Благодаря за споделеното, явно ще трябва да се следят нещата изкъсо!
А за какво ви е ДСД2, за да кандидатствате с нея? Може в 12 клас да се явите на ДАФ и ако го вземете с 4х4, с този резултат да кандидатствате -това за добрите унита, иначе в хохшулета може и малко по-ниско. Не знам университет в Германия, който да не признава ДАФ 4х4 за обучение в него каквато и да е специалност. Основното е през годините детето да научи немски на достатъчно добро ниво, за да вземе изпита с такъв резултат, а не дали е в ДСД паралелка или не. 

# 84
  • Мнения: 191
То е ясно, че може да се яви на DAF Test. Въпросът е дали подготовката в училище ще е достатъчна или ще трябва да се ходи и на курсове в Гьоте. Още не сме избистрили професионалната насоченост, но все пак трябва да се реагира своевременно, ако нещо в обучението куца.

# 85
  • Мнения: X
Да, разбира се, че трябва да се следи внимателно и да се реагира, ако се види необходимост, но е възможно и без тази паралелка да учи в немскоезичина страна, като вземе ДАФ с необходимия резултат, това имах предвид. Може и без допълнителни уроци в Гьоте,  само от немския в училище, ако детето е старателно, поне при нас така беше, но вие си знаете, може за ваше успокоение да се застраховате и да ходи. Да добавя, много зависи от учителя по немски в подгответо, когато се слага основата на езика. 

# 86
  • Мнения: 364
Доколкото съм запозната ДСД  е езикова диплома. Може да послужи и пред работодател, а не само за кандидатстване.  Дори и да не последва обучение в чужбина, след 5 години в езиково училище, всеки би трябвало да се справи. Все е едно професионално училище без квалификация да завършиш. Може и да не съм  права... При нас учителката в подгответо беше много строга , много научиха децата. От моя син беше доволна и хубави оценки имаше. Но... дотам. По-нататък нещата не продължиха по същия начин.

Последна редакция: пн, 15 окт 2018, 09:45 от DebelaMara

# 87
  • Мнения: X
Да, езикова диплома е, но и ДАФ е езиков тест и също може да послужи пред работодател. Но най-вече за работодателя е важно как говори и пише, а не какви сертификати има. Съученици на сина, които останаха да учат висше в БГ, работеха с езика, докато учеха, никой не им е искал документ за езика, но минаваха писмен тест и двустепенни интервюта на немски, преди да ги вземат на работа. Така че какво е научил е важното, а не какви сертификати има. Ако е научил достатъчно, вземането на сертификат е само техническа подробност и е лесно.
Аз лично, ако се съмнявам в напредъка по немски, бих го накарала да се яви на ДАФ в 9 или в 10 клас и бих действала в зависимост от резултата - хем ще се види кои модули повече куцат и къде да се наблегне.

# 88
  • София
  • Мнения: 16 089
Попея, извини ме, ама как ще се яви на ДаФ в 9 клас и това ще ти служи като ориентир? Даф, за да служи за чужбина на ниво С1, трябва да е взет с минимум 4х4, има разни изключения с една тройка, която да бъде компенсирана с 5. Ако примерно има четири тройки, какво ще ти покаже това? Как ще разбереш, че нещо му куца? В 9 клас все още учат ниво В1 в училище, а за ДаФ   са нужни поне знания на ниво В2. Ниво С1 дори и старателен ученик- деветокласник, учещ в най-доброто възможно училище с немски ( не че в София има такова), имащ и най-добрия, всеотдаен и изискващ учител, не може успешно да покрие в 9 клас. Тоест като не се справи  и докара четири тройки не заради неможене и незнание, а заради прекалено голямо избързване, родителят ще сметне, че са му нужни уроци на детето и ще го пренатегне излишно. Да не говорим, че един деветокласник идея си няма от формата на ДаФ, кой ще го запознае с него, кога и как ще го упражни? Само за спорта ли ще се яви, запознавайки се в нета с  един примерен тест? Оптималното време за явяване е някъде към края на 11 клас - хем нивото е що-годе достигнато, хем има време все пак за повторно явяване при несправяне, хем 12 клас при успех е свободен за други неща - подготовка за ДЗИ и т.н

Последна редакция: пн, 15 окт 2018, 23:11 от пенсионирана русалка

# 89
  • Мнения: X
Попея, извини ме, ама как ще се яви на ДаФ в 9 клас и това ще ти служи като ориентир? Даф, за да служи за чужбина на ниво С1, трябва да е взет с минимум 4х4, има разни изключения с една тройка, която да бъде компенсирана с 5. Ако примерно има четири тройки, какво ще ти покаже това? Как ще разбереш, че нещо му куца? В 9 клас все още учат ниво В1 в училище, а за ДаФ   са нужни поне знания на ниво В2. Ниво С1 дори и старателен ученик- деветокласник, учещ в най-доброто възможно училище с немски ( не че в София има такова), имащ и най-добрия, всеотдаен и изискващ учител, не може успешно да покрие в 9 клас. Тоест като не се справи  и докара четири тройки не заради неможене и незнание, а заради прекалено голямо избързване, родителят ще сметне, че са му нужни уроци на детето и ще го пренатегне излишно. Да не говорим, че един деветокласник идея си няма от формата на ДаФ, кой ще го запознае с него, кога и как ще го упражни? Само за спорта ли ще се яви, запознавайки се в нета с  един примерен тест? Оптималното време за явяване е някъде към края на 11 клас - хем нивото е що-годе достигнато, хем има време все пак за повторно явяване при несправяне, хем 12 клас при успех е свободен за други неща - подготовка за ДЗИ и т.н
Идеята ми беше да се яви на езиков изпит по немски още в края на  9 клас (т.е., след взет материал за 9 клас), за да се види дали има пропуски и къде. Ако в края на 9 клас има 3-ки на четирите модула, това е сигнал, че нищо не куца и детето върви добре, и няма нужда от допълнителни занимания. Ако, обаче, не успее, за мен това е сигнал, че трябва да взема допълнителни уроци, защото явно в училище не е достатъчно. Не си правя илюзиите, че в 9 клас може да има 4х4, просто това е междинен тест за "сверяване на часовника". Такова явяване също така го запознава с формата на теста. Просто отива и каквото покаже, това е. Друг вариант е да се яви в Гьоте не на ДАФ, а на сертификатните нива,  за да види къде е. Те също са добър ориентир.
Към края на 11 клас е късно, според мен, ако детето има пропуски, няма време да се наваксат с допълнителни занимания. Време за явяване има, но няма време за сериозна подготовка за попълване на пропуските, защото 12 клас е тежък . Края на 9-ти или в 10 клас, това е моят личен опит  с немски в 35-то, извън ДСД паралелка, в момента в Германия.  Идеята ми еше, че изобщо не е нужно да е в ДСД паралелка, за да научи достатъчно немски за обучение в Германия. Иначе всеки се преценява сам как да следи напредъка и да реагира, ако има проблем.

Последна редакция: вт, 16 окт 2018, 10:28 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт