Къща около София

  • 63 470
  • 910
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: X
Аш, за влаковете изобщо не споря. В момента текат големи проекти за далечните дестинации, но къмютърските изобщо никакви ги няма. Но пък това е  огромна инвестиция. Поне да я има в плановете, де, по модела на богатите Simple Smile

# 646
  • Мнения: 9 777
Веднъж-дваж съм ползвала влака между Брюксел и Брюж и Антверпен.
Втора класа е по-добре от първа класа в БГ.
Тогава по обяд видях учениците да отиват/да се връщат от училище. Няма никаква драма. И със сигурност няма "Тадуф-тадуф" като тук.

# 647
  • София
  • Мнения: 7 277
Аш, за влаковете изобщо не споря. В момента текат големи проекти за далечните дестинации, но къмютърските изобщо никакви ги няма. Но пък това е  огромна инвестиция. Поне да я има в плановете, де, по модела на богатите Simple Smile
А Перник като имат влак защо голяма част от перничани не ползват влака Перник - София, ами се бутат по пътищата сутрин и вечер?

# 648
  • Мнения: 2 998
Защото влакът до Централна гара пътува 1 час и след това тепърва трябва да вземеш друг транспорт.

# 649
  • Мнения: X
Аш, за влаковете изобщо не споря. В момента текат големи проекти за далечните дестинации, но къмютърските изобщо никакви ги няма. Но пък това е  огромна инвестиция. Поне да я има в плановете, де, по модела на богатите Simple Smile
А Перник като имат влак защо голяма част от перничани не ползват влака Перник - София, ами се бутат по пътищата сутрин и вечер?
Щото им е под достойнството да вземат влака Simple Smile Все пак, манталитет. Има и такива, които го ползват ежедневно до София, ама има и гъзари, които не искат да се бутат във влака. То в София има разни, дето метрото им спира пред входа и до работата, ама им е под достойнството да се качат с всички останали, 'щото са много специални Simple Smile
За мен и в двете посоки трябва да се действа - и да се инвестира в увеличаване на релсовите варианти за придвижване (влак, трамвай), и да се ограничава все повече паркирането и влизането в центъра на града.

# 650
  • София
  • Мнения: 7 277
А за мен трябва да се ограничава паркирането и влизането в целия град.

И влакът Перник- София да стане 30 минути, за да може да има защо да не влизат с коли в града.

# 651
  • Мнения: X
Попея, според мен не можем да се сравняваме по задръствания в центъра с останалите столици. При нас е много по-добре. Извън час пик почти няма трафик. Ето за колко време се стига от Драгалевци до Любен Каравелов и Графа. Обърни внимание и на това как няма почти никакво движение по улицата.

# 652
  • Мнения: 19 483
Веднъж-дваж съм ползвала влака между Брюксел и Брюж и Антверпен.
Втора класа е по-добре от първа класа в БГ.
Тогава по обяд видях учениците да отиват/да се връщат от училище. Няма никаква драма. И със сигурност няма "Тадуф-тадуф" като тук.
...и контрольорите говорят перфектен английски и са любезни. И да ....тадуф-тадуф не се чува никъде, влакът върви като по масло - абсолютно безшумно.

# 653
  • Мнения: 9 777
Не е само в Брюксел, в Париж и Москва също - метрото и съществуващата ж.п. мрежа с гарите са обединяват, имат общи спирки без излизане на земята, общ билет като за ГТ в рамките на града. Така се свързва градът с предградията и близките населени места.
Но при нас БДЖ-то отдавна е във фалит, само се чудят, как да го закрепят.
Само помислете колко ж.п. спирки и ж.п. релси има в София, които не само не се използват, но някои и са махнати - например по ул. Рилска обител, където прокопаха преди няколко десетилетия и вкараха товарните влакове под Ботевградско. Ами преди няколко години махнаха релсите, сега подлезът (трасето) си стои като дупка.
Ако перничанин работи в Дружба, много по-бързо и лесно би било с влака да стига до Гара Искър, вместо на Централна гара да слиза и да взема метро, което да обикаля през целия град, докато стигне пак там. На Подуене не сложиха спирка на метрото - нямало кой да го ползва там.
И метрото - няма спирки поне на някои от възловите части по Цариградско - дали ще е Плиска или Окръжна, това са огромни разпределителни спирки на автобуси и тролеи, метрото би могло спокойно да поеме част от тези хора.

# 654
  • Мнения: 19 483
Така е, ама то се иска цялостна концепция за развитието на ГТ, с връзки, хъбове, паркинги и т.н. Пък то метрото в едно дружество, надземния в друго, паркинги и гаражи в трето, БДЖ в четвърто, необщинско а държавно  и накрая един тюрлюгювеч.

# 655
  • Мнения: X
Нико, на обяд на Семинарията имаше задръстване откъдето и докъдето поглед стига. Като цяло задръстванията са повсеместни и извън час-пик, конкретно Драгалевци-Графа може и да е друго, но това е само един от стотиците маршрути в София. А и часовете пик са тези, които интересуват мнозинството хора, които влизат и излизат от града с кола. Тези, които могат да си позволят да не пътуват в час-пик, са малцинство, затова са и задръстванията.
мандаринка, милиттана, и аз така мисля. Hands Thumbsup
Само за метрото, принцип при проектирането е да НЕ дублира големи съществуващи пътни артерии. Затова и съвсем съзнателно не е под/по протежение на Цариградско шосе,  Ботевградско шосе и бул. България, и няма как да има спирки на възловите места по тях. Може да има спирки по пресечните точки с тях и има - на Цариградско до Интер-експо център (съществуваща), на България и Гешов (новата линия), на Мадрид и Евлоги (новата линия)

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 16:13 от Анонимен

# 656
  • Мнения: X
Възможно е. Преди малко от Драгалевци подминах Парадайс на 7-та минута и на 15-та стигнах до Витошка и Гургулят. Наистина са малко големите градове по света където е възможно от предградие до пешеходен център да се стигне за 12-15 минути.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 23:35 от Анонимен

# 657
  • София
  • Мнения: 7 277
Само за метрото, принцип при проектирането е да НЕ дублира големи съществуващи пътни артерии.
Като не ги дублира, как ми е полезно, ако аз се намирам на голяма пътна артерия и искам да се придвижа бързо?  Днес съм пътувала 1 ч. и почти 30 мин. от Плиска до Бояна, защото ползвах надземен градски транспорт. Ако можех да ползвам подземен, щеше да е много по-бързо.

Мисълта ми по темата е, че много по-лесно хората, които искат да живеят в къща извън града, ще могат да се оправят и много повече хора биха взели решение да се изнесат, ако придвижването в София и до София е направено така, че да се пести време. А сега е все още само на парче. В резултат на което някакви си 13-14 километра като моя маршрут от днес (което е нищо като разстояние) се пътуват 1.5 часа с ГТ.

# 658
  • Мнения: X
Аш, предполага се, че имат други начини, като бус лента, трамвай със свое трасе и т.н. Ако един град може да си позволи два пъти повече линии, да, но обикновено бюджетът е ограничен и с приоритет са именно места с по-малко начини за придвижване, за да имат те алтернатива. Също се гледа и броя на живеещите там, с приоритет са места с голямо население. Бояна не е от тях, Павлово също не е. Няма как метрото да минава под всички улици в града, нито да стига до всички квартали. Затова се оптимизира според определени критерии, валидни за всички. 
Бус-лентата на Цраиградско е добър пример, и от моя опит се спазва. А на края на Цариградско има метро спирка, така че от Плиска до метрото е бързо и лесно, и след това пак така. До Бояна, обаче няма метро, няма и да има.
Иначе трябва наистина интегрирано решение за целия ГТ, обаче пак опираме до пари за инвестиции. То и без това метрото е основно с ЕС пари, съфинансирането от СО е нищожна част от бюджета.

# 659
  • София
  • Мнения: 7 277
Попея, бус лентата може да се спазва, но ти казвам, че ми отне 1.5 часа. Това във връзка с твърденията как метрото било много удобно. Удобно метро има в други градове, но аз нямам такива впечатления за София.

Общи условия

Активация на акаунт