МОН - промените продължават (2)

  • 59 752
  • 755
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 4 145
А пък по "мое" време, в една друга елитна софийска гимназия оценка се пишеше пак на база норматив, т.е. покривахме нормативи, но се гледаше желанието и старанието, участието, а не дали се за конкретните секунди изтичал. Поощряваха се опитите, възпитаваше се любов към спорта без да ти засичат време. Чак на финала, учителя ни сподели, че ако е трябвало да зачита тези нормативи, всички щяхме да сме с двойки и тройки. Просто е пишел в табличката други времена, за да сме с отлични оценки, защото е наясно, че няма как да ги покрием. И пак имаше и спортуващи и не спортуващи деца в кюпа.

# 556
  • Мнения: 1 200
Не знам как протичат часовете по физическо възпитание в САЩ, но това, което със сигурност знам от две приятелки, живеещи там, е, че децата им нямат оценки по този предмет, както и по музика и изобразително изкуство.
Това не значи, че не се покриват нормативи, а че цялостната преценка е дали детето полага необходимите усилия и дали се развива правилно, без да бъде стресирано от това. 

# 557
  • Мнения: 5 425
Кое е вашето време и какво се е случвало в Строителния техникум?
Преди 35 години. Имаше нормални часове по физическо възпитание. Без колабирали и без кашкавали.
С тичане 1000м за девойки и 3000 за младежи. С 40 правилни лицеви опори и 10 набирания изпълнени от всяко момче. С изпълнени челни стойки и 3 коремни възлизания за всяко момче. И т.н.
И понеже нямахме двор, ползвахме близкия стадион.

...наблюдението ти е в АК, където част от оценяването е "Здравна култура", учене! И после е изучаване на спорт и изпитване по правилата и специфични движения и техники на спорта. Да, бягат миля... като бягат всяка седмица я 1/2 миля, я миля и децата си научават темпото и се подготвят... физическата култура (да, това би трябвало да е точната дума - познаване и управляване на собственото тяло, здравословно отношение към него).
И кой пречи на МОН да прекопира практиката? Три пъти идваха да оценяват колежа и им беше предоставена всяка информация за учебните планове, програми и т.н.?

Не знам как протичат часовете по физическо възпитание в САЩ, но това, което със сигурност знам от две приятелки, живеещи там, е, че децата им нямат оценки по този предмет, както и по музика и изобразително изкуство.
На ЕЖК ли да вярвам, или на оценките за 11-ти клас на големия син (училище във Вирджиния)?

# 558
  • край голямата локва
  • Мнения: 907
Дори на  фона на всичкото безумие в така нареченото ни образование, физическото е черешката на тортата.  Толкова неприкрита несправедливост в оценяването няма по никой друг предмет. Всички знаем, че 6 в едно училище е 3 или 4 в друго, но по физическо е така в най- вече в  зависимост от конкретния учител. Един пише само шестици, друг набива масово 3 и 4. И двойки. Да, пишат и двойки и то не на скатаващи се ученици. Оценките влизат в дипломата и едно 3 или 4 , утре може да са решаващи за един чужд университет, който иска минимален успех примерно 95%. И така при единия преподавател всички са с 6, а при другия лекоатлетката с 4 се бори за 5. Щото може да бяга, но не и да играе волейбол за 6.
Всички спортисти загряват, а децата отиват в час от 40 минути и хайде на нормативи. Загрявки /при 4-5 преподавателя/ не е имало. Травми -да. Изходът- освобождаване. Ако нямаш късмет с преподавателя, да имаш с лекаря! Но нали искаме точно обратното, децата да спортуват, да са активни?  Или си спортист или си болен- това ли трябва да е изборът?

# 559
  • Мнения: 4 589
http://www.bgathletic.com/new.php?id=10059
https://www.bb-team.org/articles/4017_harakterni-travmi-pri-byagane
!
Като изравнихме спортната база и качеството на треньорите  у нас и отвъд океана ,да обърнем внимание и на ''дреболии'' като обувките преди да им мерим и нормативите.
Колко струват подходящи за бягане обувки и на какъв процент от българските семейства са по джоба?

# 560
  • Мнения: 4 145
Не само по джоба, но и по гръбнака на децата.
Чанта, в която да събереш 5 учебника, 5 тетрадки, обувки и спортен екип не мисля, че съществува, а ако съществува и се напълни с всичко това-знаем прекрасно колко тежи-на всеки 15 септември има по един репортаж в нищото по темата.
И пак се питам? Защо футболиста, дето тича по 4 часа на терена не може да скача?
Защо плувецът, който тича километри иначе и той не може спринта да си покрие?
Кекави ли са, какви са, за кекави не съм чула медали да раздават, а децата се прибират с медали.

# 561
  • Мнения: 11 115
Мен пък ме дразнят такива учители. Хайде няма нужда от такова изсилване. Не всеки става за всякакъв спорт.
 
Скрит текст:
И аз, и дъщеря ми тренираме редовно за протокола, но не тичане.
Крайно време е да ги махнат оценките по физкултура, музика и рисуване.
Половината деца са с неправилна стойка или имат някаква форма на гръбначно изкривяване. Много по-полезно е да наблягат в тези часове на упражнения, засилващи мускулния корсет, и на информация как да седят, носят раници и пр., отколкото на това дали някой ще изтича 1000м за х или у секунди.
Силно съм съгласна с теб. Но те не са подготвени учителите за нещо такова.

Преди 20 години и аз бягах 3,5 обиколки. А стадиона.
Разберете ме, винаги съм била пълна, и съм мразела и два и тичането.
Тогава пряко сили и с пълна омраза се самодисциплинирах и тренирах в събота и неделя и сутрин от 6 часа. Стигнах до положение да тичам 2,5 км без да умра. В този ми период бях най-зфтава и с най-свеж мозък.

Мразя и сега тичането, но като се поназориш, стават нещата. Аз мисля, че норматив от 300 и 600 метра е приемливо за децата. Защо да преживяват моя ужас? Аз в крайна сметка не отслабнах от всичко това...

# 562
  • Мнения: 9 515
...
...наблюдението ти е в АК, където част от оценяването е "Здравна култура", учене! И после е изучаване на спорт и изпитване по правилата и специфични движения и техники на спорта. Да, бягат миля... като бягат всяка седмица я 1/2 миля, я миля и децата си научават темпото и се подготвят... физическата култура (да, това би трябвало да е точната дума - познаване и управляване на собственото тяло, здравословно отношение към него).
И кой пречи на МОН да прекопира практиката? Три пъти идваха да оценяват колежа и им беше предоставена всяка информация за учебните планове, програми и т.н.?
И аз това продължавам да се чудя!
И все още съм силно втрещена от елитна софийска гимназия, която има училищен футболен отбор, който участва в турнири на средните училища, включително ACS Open, но... нямат право да ритат в двора, нямат допълнителни часове да идат с учителя на близкия стадион... отбора се събира само за турнир от ученици, трениращи извън училище в спортни клубове Thinking А се рекламират с това, че има отбор!

# 563
  • Мнения: 6 971
И аз бях ученичка преди 35г. и не подтвърждавам написаното от Ежко. Т. е. може да сподели как е било в нейното училище без да обобщава за всички учили по същото време.

# 564
  • Мнения: 4 145
Е, то не е чудо невиждано  плувците да ги запишат на градското първенство за училищата и качват на сайта после постиженията, примерно. Без да има басейн училището, детето е подготвено в клуб. И с тройка по физическо на скока.

# 565
  • Мнения: 4 589
Защото сама го казахте ,когато има норматив има омраза.
А омразата отвращава, отблъсква от спорта.
Не покриването  може да сложи етикет ''скапаняк'' и може да те накара да направиш грешката никога да не спортуваш.
След случката ,която описах преди 3 страници ми се наложи дълго да убеждавам детето си ,че не е  ПЪЛНА НУЛА,както си мислеше. Защото целия и клас бяха с по-високи оценки и си мислеше ,че е защото са тичали по-добре от нея.На тази възраст са много чувствителни и едно такова на вид дребно нещо ,ги тика към решения за цял живот. И винаги в основата някъде там е човешкият фактор.



# 566
  • Мнения: 1 200

На ЕЖК ли да вярвам, или на оценките за 11-ти клас на големия син (училище във Вирджиния)?
[/quote]

Ама аз не Ви карам да ми вярвате. Но се замислете колко щата има в САЩ, колко различни вида училища и съответно възрастови групи. Смятате ли, че действат единни правила?
Това, което написах за липсата на оценки по физическо, музика и изобразително изкуство, не съм го измислила. Вярно е, че ставаше въпрос за деца до 7-8 клас, но все пак.

# 567
  • Мнения: 4 145
Омразата идва от вида на провеждане на часовете по физическо и начините на категоризиране кой е кашкавал и кой е кекав на база лекоатлетически нормативи. Кой както ще да ме убеждава, но няма как дете, което в едно училище е било активно и с 6 по физическо изведнъж да има 2 и да не покрива норматива. Ясно е, че не е покривало норматива и в старото училище, но там е показало нещо друго, предполагам.
Има и друг интересен феномен физическото по нашите ширини. Има едни часове, които се провеждат в събота. За тях се пише я двойка, ако не отидеш, я друго наказание. Обикновено не ходят именно спортистите, защото са на тренировка (футболистът пък често има мачове в събота). Тези, които ходят просто престояват в двора на училище тупайки топка, симулирайки там нещо. И имат + или каквото е там за вдигане на оценката. Реално истински спортуващите в момента имат - и намаляване на една единица на оценка, защото не са се явили (защото има действително сериозно отношение към спорта и дори може би печелят мач точно в този момент, вместо да си бъркат в носа в училищния двор).

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 11:07 от smetanapalata

# 568
  • Мнения: 50 897
Виждала съм базата за тези часове  в САЩ, Франция и т.н. Място за сравнение с нашите училища и организация няма. Дъщеря ми е във ФЕГ, да казвам ли повече Joy Салон на тавана, съблекални ужас, двор на нищо не прилича, от един час тичаш за друг...и пак, след толкова години, едва в 11 клас случи на учител, който да отдели време да ги разгрее. 11 години, хора, търчиш от БЕЛ или Мат да покриваш норматив, и после потен- химия или музика Joy Или в 7,30 зимъска играеш на двора, още тъмно, ама салона се ползва и от малките, та да не се блъскате...да продължавам ли...къде е света, къде сме ние...и ако случиш на учител- комплексар...
А да, едно време нашето училище ползваше стадиона и басейна Червено знаме, отивахме, загрявахме, тичахме...ми що ли не го правят сега Joy , много ми е чудно даже Joy Ей го какъв е хубав стадиона, и басейна Червено знаме и той, и Септември, и останалите JoyJoyJoy Като ще си говорим празни приказки Joy
А, да, освобождавала съм децата от физическо по различно време и причини, защото освен всичко друго, предметът и УЧИТЕЛИТЕ са много неадаптивни. Не могат да предложат най-подходящото за едно дете съобразно състоянието му( не, не говоря за дебели кашкавали). Или норматив, или свободен. Освободения СЕДИ и няма право да се включи в играта, дори да е подходяща, нито му се предоставя каквато и да е друга дейност или занимание. И това е така поне от 30 години, защото навремето АЗ бях освободена от физическо за периодите, когато не бяхме на басейн или стадион, поради астма и алергия към домашен прах с идеята да не присъствам в салона. Ами учителите държаха и присъствах Joy
Да, има нужда от промени, аз одобрявам намаляването на нормативите, даже искам да няма никакви. Няма база, учителите са изключително неподготвени, обикновено събирани от кол и въже, не се загрява, не се подготвят децата, унижават се (доста често). По една програма имаше ЛФК, беше супер. Да наблегнат на такива неща- ЛФК, отборни игри, народни танци( на децата много им харесва, но доста учители ги пропускат, защото не ги знаят) и т.н.
А да, и ние имаме спортисти, които едва покриват заветните им нормативи. Обикновено се смеем, защото какво ни остава...не е казано, че трябва да им пишат от нищото 6, но...мисъл малко трябва...
То моите деца вече почти изкласиха де, ама примерно, за внуците или правнуците да има нещо по-нормално...

# 569
  • Мнения: 4 145
Когато оценката по физическо е балообразуваща /влиза в дипломата не е никак смешно обаче.
Друга практика е учител по ФВС да е бивш спортист, който проектира собствените си успехи/неуспехи в конкретния спорт върху обикновен редови ученик. Ако ученикът има нелепата съдба да не практикува спорта на учителя е ужасно лошо, ужасно.

Общи условия

Активация на акаунт