МОН - промените продължават (2)

  • 59 655
  • 755
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 7 682
Е, па моето и на походи ходи, и активен плувец беше, и само 6ци по ФВС носи, обаче...!
Според мен, нормативи трябва да има, но да са заложени минималните прагове. Тези нормативи да се използват наистина за диагностика и мониторинг,  данните от който да се анализират на 5 год, примерно, и да се разработва наистина действаща стратегия за развитие на двигателната и физ. култура на децата. Предметът ФВС да се отмята със зачита се/не се зачита.
Отделно, мисля, че двигателната култура, гъвкавост и т.н., в голяма степен се онаследяват, както и телосложението.
Отделно, второ, Joy мисля, че двигателната култура се развива от самото раждане. Малко късно ми се вижда, да започва да се работи в тази посока от седмата година на детето! Ами, възмущавам се, когато виждам здрави и прави деца, да се бутат в колички до 3-годишната им възраст. Не е нормално. Разбира се, че не всяко дете може да покрие максималните нормативи, но би трябвало децата да се стимулират да се движат. Не всеки може да тича, но всеки може да ходи пеша.
Планинското ориентиране и преходите са чудесен начин, да научим децата да обичат движението и природата...

# 616
  • Мнения: 24 467
Цитат
Причините да пиша за тях тук:
- виждам борба за оценки, а не борба за образование. Ако проблемът е в кандидатстването в чужбина, не е ли добре да се погледне какви са условията за децата в тази чужбина и да се приравним към тях?
Аз, да речем, оценката не я споменавам като критерий. Пука ми на шапката каква е, особено поставена в наше училище, където такива се пишат в съотношение едно към кесим.
Пука ми за физическата активност на децата и любовта им към спорта и движението. Което не се постига по досегашния начин. Очевидно. Видно от резултатите.

- виждам максимализъм. Ако нямаш 6, не си дееспособен. 6 означава "отличен". 3 означава дееспособен. Ама с 3 не се влиза в UK. Виж по-горе.
- виждам заравяне на главата в пясъка. "Да не смъкваме самочуствието на детето". Ако детето е здраво, но не е дееспособно, живота ще му смъкне самочувствието така или иначе. Не е ли добре да се осъзнае навреме и да вземе мерки? Как, ако няма ориентири? (Дали тези на МОН стават е отделен въпрос)
Съгласна съм, че у нас често родителите са бележкарски тип и това си е пречка. Не е задължително децата да имат шест по всичко, ама това не можеш го обясни на хората. Но специално физическото възпитание и спортът не се нуждаят от оценяване на такава база. Целта тук е, ако си говорим за учене, е да се постигне горното. Това става съвсем чудесно със спорт, подходящ и харесван от детето. И в  нормални бази, разбира се, както и с нормални учители, които не обиждат децата и то публично. Защото това се случва, поради огромната дупка в процеса възпитание, който се неглижира тотално в нашите училища.

# 617
  • Мнения: 50 894
А аз виждам не борба за оценки, а споделяне на практически проблеми, ама съвсем практически и съвсем реални
Как ще коментираш факта, че няма как ученик да се освободи само от нормативите- един или всички, но да взима участие в часа съобразно възможностите си, каквато е идеята на приобщаващото образование- всеки да се включи и да се извлече максимума възможен от детето? Или си освободен, или покриваш нормативи.
Как ще коментираш факта, че често няколко класа са наблъскани в един салон- няма база, следователно няма място и време за загряване и тренировка, а директно се пристъпва към норматива, което създава опасни за здравето ситуации, има починали ученици в час по физическо- мнго повече, отколкото в други часове. Къде е норматива за учителя, да подготви ученика. Да му създаде двигателна култура- да загрее, да знае кое упражнение за какво е и защо го прави, а не утре да иде да блъска във фитнеса и да се сецне ? Да прави няколко часа последователно коремни преси или да показва техника на тичане, па после да изпитва? Това вижда аз- поставяне на едни съвсем реални проблеми, които всички ние сме срещали, освен ти де, и които смятаме да поставим.
А по света сме видели и ние, и виждаме...

# 618
  • Мнения: 24 467
Ще дам пример с моето дете. Спортува колективен спорт и есента направи травма, която го извади с месеци. Освободен беше от физическо за годината с решение на лекарска комисия.
НО учителят им по физическо е човек на място - пуска го в час да играе и да се движи, да упражнява онези движения, които не са противопоказни на травмата му. Без да покрива нормативи, изискащи сгъването в колянната става и прекомерното й натоварване, което трябваше да не прави няколко месеца. Ми не е добре да се поставя оценка върху нормативи, задължително. За да се запази активността на детето е редно да си играе физическото, като се има предвид конкретното противопоказание. Може да прави набирания, коремни преси, лицеви опори, игри без сгъване в коленете /това е възможно/, ако там е проблемът, да речем.
Големият син чупи ръка в гимназията, пак на тренировки. Ми влиза си в час - бяга, скача, но не игра с ръце. Защо, ако има по-продължителен проблем с ръката, да трябва да покрива норматив по хвърляне с топка? Какво е крив, че има конкретен физически проблем, който обаче не оказва влияние на движенията му като цяло, извън засегнатата област?
Защото новото предложение изисква покриване на пет задължителни норматива. Това е тъпото.
Сега ако цялото движение му е противопоказно - да го освоождават от тези часове, тогава остава без оценка, но си минава нагоре, но иначе нека играе. И няма нужда да му се пишат оценки върху тези нормативи, ако точно покриването на този вид движения или някои от тях са му вредни. Затова "зачита се" е достатъчно. Или поне да е за общо участие и активност, съобразно възможностите.

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 16:08 от Judy

# 619
  • Мнения: 9 514
Двамата ми сина в рамките на 2 часа си контузиха едни и същи стави на пръсти на ръката - големия със счупване на две стави, малки със сериозно изкълчване, и двамата при игра на волейбол в час по физическо в различни училища. И двамата с абсолютно еднакви шини. Големия напълно освободен от час по физическо за седмица  (невъзможност да се преоблича, заради оток и болка), малкия за 45 дни. Големия участваше в загрявките (след тази седмица), в народните танци, във всички упражнения които не изискват захват и опиране на китка, тичането само след проверка, че е със здраво сложени шини... дори след 45 дни като махна шините участваше във всичко, но с проверка за сложени шини специално за часа за превенция на следващо нараняване. Покри възможните нормативи, просто набирания без добър захват няма как да се направят за което вместо 0 имаше едно празно място...
Малкия след 45 дни недопускане в час (седеше на пейката в салона, "наказан в ъгъла") в първия възможен час по физическо беше изпитан на всички нормативи... включително волейбол, но без шина... и последва още месец с нея...
Толкова за прилагане на нормативите на МОН в частно и в държавно училище - въпрос на желание и гъвкавост.

# 620
  • София
  • Мнения: 9 062
Слънце, то и моето Кашкавалче (права е Санака - не ходи на походи) е с шестици, но не защото покрива нормативи, а заради шанса да попадне на учители по ФВС, са осъзнали, че не нормативните са същественото. Е, поизпотиха ги, но нямаше обиди или унижения - щом не скатава и дава всичко от себе си (всеки може различно, различна физика), нещата са ок.

Аз помня времето, в което имаше "зачита се" и по пеене, и по рисуване...

С какво е виновно детето, че примерно пее фалшиво или физиката му не предполага да е спортист по МОН (всеспортно развит) .
 Скоро учителката по музика бе казала на класа на дъщеря ми: "разбирам да пеете фалшиво, но не мога да приема, че не знаете думите на песента"
За мен е неприемливо не само да имат огромни учебници по музика/ии, че и учебни тетрадки, а отгоре на всичко да пишат повече от по литература.

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 16:37 от Desem

# 621
  • Мнения: 1 222
...закрили са Бузема...
Сакън! Какво ще пишем за резерв в 7ми клас... пак сме на пангара след има няма 4 години! Smiling Imp
Че, що да го закриват, много си е добре даскалото. Кво не ви харесва?😂

# 622
  • Мнения: 50 894
По принцип образованието не е проста работа и човешкия фактор няма как да се избегне. Но да, нормативите само влошават нещата, щом и кадрите са зле.

# 623
  • София
  • Мнения: 9 062
...закрили са Бузема...
Сакън! Какво ще пишем за резерв в 7ми клас... пак сме на пангара след има няма 4 години! Smiling Imp
Че, що да го закриват, много си е добре даскалото. Кво не ви харесва?😂
Пак се сте разбрали.
БУЗЕМА не е нито резерва, нито алтернатива, то е за първо желание. Само не е ясно първото класиране колко кратно ще е Joy

# 624
  • Мнения: 4 589
В кой клас по програма би трябвало да се изучава преобразуване на пряка реч в непряка при преразказ?
Как е възможно в одобрени от МОН учебници да няма нито ред по въпроса ако това е нещо важно?
Ако е нещо незначително ,защо се дава на почти всяка матура?

# 625
  • Мнения: 817
Какви паралелки има в тоя Бузем? Ако има озеленяване и дизайн на градини и дворове в баровските квартали, да не си хабим бала за строителния?Joy

# 626
  • София
  • Мнения: 16 315
Има цветарство. Hands Thumbsup

# 627
  • София
  • Мнения: 9 062
И нещо с трактори Joy

# 628
  • София
  • Мнения: 16 315
Механизация на селското стопанство, но там летвата е много висока. Дидева рече, че се изисква личен трактор. Sad

# 629
  • Мнения: 817
Ламборджини трактор, това е.

Общи условия

Активация на акаунт