Професия учител - 4

  • 84 910
  • 738
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 553
Здравейте, имам два малко странични въпроса. Предполагам сред вас има и колеги, които са били бременни. По време на учебната година разрешаваха ли ви да използвате платения си годишен отпуск, когато се е налагало заради бременността или е трябвало болничен да си взимате? И възлагали ли са ви допълнителни задачи като заместване на други колеги, участия в различни мероприятия, когато до преди това не се е изисквало от вас.

Аз бях бременна по време на учебната година. Не, не са ми забранявали да ползвам годишния си отпуск вместо болничен, но и ми е било намеквано, че не е време да ползвам нито едно от двете.
Този намек го получих твърдо и сега, когато току-що майчинството ми свърши, болничния им е неудобен, а аз няма как да питам рачето си колко време ще ме мъчи. Засега съм в отпуск, защото имам много да чистя, но нямам никакво намерение ако съм болна аз или детето ми да се съобразя с пъдаря на моето работно място, след като царя ме подкрепя.

По време на бременността ми възлагаха допълнителни задачи и класове едновременно!!! без изобщо да проявят разбиране, че състоянието ми, макар и да не е болестно, е по-деликатно.
Едно приемах, друго не.
В един момент получих контракции в осмия месец за цели две седмици и геройски развях бялото знаме.

Така, че помисли добре дали тиквения медал си заслужава или здравето ти и на детето ти!

Аз търпях единствено заради парите, които получавах и спестявах, за да посрещна спокойно нуждите на бебето ми. При мен си заслужаваше, защото го родих болно и всяка една стотинка отиваше за лечение. Четири операции по-късно вече е здраво Simple Smile

# 706
  • Шумен
  • Мнения: 1 538
Помня, че преди доста години, учителите, които решиха да отидат да работят на село, в "трудни" училища, получаваха двойни заплати. Познавам няколко учители, които си напуснаха работата в града, заради по-високата заплата. Това беше 90-те години. Някои от тях сигурно са вече пенсионирани, но за някои това тепърва предстои.

Това не знам колко ще им бъде  от полза, защото от тази година не можеш да избираш най-добрите три години.

# 707
  • Добрич
  • Мнения: 6 275
Честно казано, отказах се да следя в подробности информацията за пенсиониране. Толкова пъти я променяха, а докато дойде този момент за мен има още доста години.
Имам колежки с по над 200 часа годишно лекторски /от доста години/, които се пенсионираха миналото лято, но нямам идея какви са им пенсиите.

# 708
  • Мнения: 1 905
Интересува ме всяко училище задължително ли е да има главен учител, каква е ролята на главния учител, някаква примерна длъжностна характеристика, как се избира/посочва главния учител?

# 709
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Бихте ли казали при двойка за срока по какъв ред минавате?
И освен чл.27 от приобщаващото, къде да прочета подробности. Доклад от кого, после колко часа консултации и длъжни ли сме.

# 710
  • Мнения: 2 126
Лиляна, при нас първо класния пишеше планове за подкрепа, при подадени ученици от колегите. Развихри се голям спор с психоложката дали при 2 или 3 последователни двойки се подават за подкрепа. След това се оказа, че плановете за подкрепа ги пише учителят, който е писал двойка за срока. Пишем ги за няколко ученика заедно. Аз моите ги направих по класове. После ги описахме отзад в дневника - кои са и кога трябва да идват на консултации. Периодът за консултации може да бъде от 1 до 3 месечен. После се отчитат резултатите и се преценява дали подкрепата да продължи.
Потърси наредбата за приобщаващо образование.

# 711
  • Мнения: 2 050
Да ти се отще да пишеш двойки.

# 712
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Морфея, при нас става дума за двойки за срока. Казаха ни, че класният трябва да изготви доклад. Но нещо не е логично. Чета я наредбата, но не мога да се ориентирам. Затова искам да разбера при другите как се действа.

# 713
  • Мнения: 2 126
Да, точно за двойките за срока отговорих. Докладите ги писахме учителите, които са оставили двойки, а не класните ръководители. Това ни беше обяснено на съвет от психоложката след някакво обучение, на което тя е ходила. Въобще при нас се вихри бурна дейност по приобщаващо образование, но без особени резултати.

# 714
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да, в наредбата пише, че преподавателят, писал двойката, трябва да изготви план. Но за продължителността на консултациите срещам противоречие - веднъж се казва до 10 часа, а после е не по-малко от 30 часа. Кое е вярното?

Ето текстът:
Чл. 27. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) (1) Общата
подкрепа за личностно развитие в училището за целите на превенцията на
обучителните затруднения се изразява във включване на отделни ученици в
дейности, като:

1. допълнително обучение по отделен учебен предмет с акцент върху
обучението по български език, включително ограмотяване на ученици, за които
българският език не е майчин;
2. консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните
учебни часове;

3. логопедична работа.
(2) Допълнителното обучение по чл. 27, ал. 1, т. 1 е насочено към ученици:
1. за които българският език не е майчин, или
2. които имат системни пропуски по даден учебен предмет, изразяващи се в
годишна оценка слаб (2), или не са постигнали очакваните резултати, заложени
като прагова стойност за успешност при национално външно оценяване, както и
за ученици, които напредват при обучението по даден учебен предмет;
3. които срещат затруднения, индикирани чрез срочна оценка слаб (2) или
три последователни текущи оценки слаб (2);

....
(5) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Когато
допълнителното обучение по учебен предмет се провежда в учебни дни извън
часовете по училищния учебен план, то е с обща продължителност от 60 до 120
учебни часа годишно - за случаите по ал. 2, т. 1 и 2, и до 10 учебни часа - за
случаите по ал. 2, т. 3.


Следва в чл. 30 :
 Чл. 30. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) (1) (Изм. -
ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Дейности от общата подкрепа за
целите на превенцията на насилието и преодоляване на проблемното
поведение по чл. 45, т. 3, 4, 5 и 7 и за целите на превенцията на обучителните
затруднения по чл. 27
се осъществяват и в неучебно време, включително през
ваканциите, съобразно потребностите на децата и учениците с обща
продължителност за отделно дете/ученик или за група деца/ученици не по-малко от 30 учебни часа.

# 715
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Лиляна, при слаба оценка за първи срок по моя предмет пускам доклад до директора , който определя период, ден и час за допълнителна подкрепа в размер на 10 уч.часа. При 3 поредни двойки за втори срок - още 10 часа и така.
За слаба оценка за годината миналото лято имах определен със заповед период от седмица, в която бяха предвидени по 6 уч.часа на ден за допълнителна подкрепа на ученика (падаше се през лятната ваканция), значи 30 уч.часа, преди поправителния изпит.
Общо на човека му се бяха събрали към 70 уч.часа допълнителни консултации, не че е идвал на всички, но аз си отбелязвах в дневника кога е идвал и кога е пропускал.

# 716
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Благодаря, Гаргамела. При вас директорът определя броя на консултациите, а ти предлагаш ли колко да са или все са 10?
Ние досега сме го пропуснали това и тази година за първи път ще го правим. Утре на ПС ще го умуваме още, та да знам реда.

# 717
  • Майничка
  • Мнения: 13 898
Благодаря, Гаргамела. При вас директорът определя броя на консултациите, а ти предлагаш ли колко да са или все са 10?
Ние досега сме го пропуснали това и тази година за първи път ще го правим. Утре на ПС ще го умуваме още, та да знам реда.

Нищо не предлагам, нашата директорка се оправя с наредбите доста по-добре от мен. Аз само пиша доклада за срочна, годишна или 3 поредни двойки и че има нужда от допълнителна подкрепа.

# 718
  • Добрич
  • Мнения: 6 275
Относно наредбата за приобщаващо образование:

Цитат
11. В чл. 27:
а) в ал. 5 думите „до 80 учебни часа“ се заменят с „от 60 до 120 учебни часа“;
б) в ал. 7 думите „не повече от 30 учебни часа“ се заменят с „не повече от 80 учебни часа“.
12. В чл. 30:
а) в ал. 1 думата „задължително“ се заличава, а думите „не повече от 30 учебни часа“ се заменят с „не по-малко от 30 учебни часа“;
б) в ал. 2 думите „въз основа на доклади на учители на групи или на класни ръководители и на резултатите от образователния процес“ се заменят с „по предложение на координатора по чл. 7“.

Има постановление на МС от декември за промяна.

И аз си направих плановете по класове. Обаче повечето колеги "си спестиха" тази дейност...

Последна редакция: ср, 27 фев 2019, 15:18 от Вела

# 719
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Е, точно с промяната съм го цитирала. И пак виждам противоречие.

Общи условия

Активация на акаунт