Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално? - 31

  • 38 889
  • 761
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 14 519
С кола е много по-приятно. Аз например в редките случай, в които ходя до мол го правя с колата си, въпреки че метрото е точно до нас и след само 3 спирки съм точно в мол Парадайс.
Аха, по-приятно е и определено трябва да си има цена. Wink

# 226
  • Мнения: 6 205
То хората със стари коли ги карат, защото много им е кеф сигурно и защото не харесват новите. 


Точно. Сякаш вдигайки застраховката ще спрат да ги карат или ще си купят нови. Просто поредното бъркане в джоба на по-бедните.
Така е но крайна сметка ограничаването трябва да се направи от някъде


Аз затова написах горното, защото не смятам, че е ограничване. Хората ще продължат да карат колите си, защото за голяма част от тях са необходимост. Но ще станат с една идея по-бедни. А и ако говорим замо за София, по-добре заглавието на темата, защото България не е София и защото няма нормален ГТ в повечето градове, а в някои няма такъв изобщо. Ето, давам за пример град с два квартала на 5 км. от центъра, няма ГТ. Ходим пеша или? Също така приемам съвети как с 510 лв. МРЗ (защото в останалите градове, извън големите това е средното, да не говорим колко са осигурявани на 4 часа и получават по 300 лв.) се събира пари за нова, прилична и незамърсяваща въздуха кола, като същевременно се гледа семейство и се плащат сметки? Хубаво човек излиза с представата, четейки темата, че средната заплата в страната е поне 3000 лв., но за съжаление - не е.

Последна редакция: чт, 08 ное 2018, 13:34 от Ambrosia

# 227
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Томева, не съм фен на идеята децата ми да дишат мръсотиите от колата ви, щото ви е кеф с нея да ходите до кофата за боклук. Давате ли си сметка, че живеем в общество и не е редно всеки да си прави, квото му е кеф?

Мисля, че в П.С. на публикацията ми съм уточнила, каква е философията на моето семейство, за да се обръщате с укор персонално към мен. 

Давам си сметка за всичко и съм против да се нарушават правила и закони, само дето няма закон, който да забранява или да определя кой, кога и до къде да си кара колата. Така, че нищо не мога да кажа.

# 228
  • Мнения: X
Томева, не съм фен на идеята децата ми да дишат мръсотиите от колата ви, щото ви е кеф с нея да ходите до кофата за боклук. Давате ли си сметка, че живеем в общество и не е редно всеки да си прави, квото му е кеф?

Мисля, че в П.С. на публикацията ми съм уточнила, каква е философията на моето семейство, за да се обръщате с укор персонално към мен.  

Давам си сметка за всичко и съм против да се нарушават правила и закони, само дето няма закон, който да забранява или да определя кой, кога и до къде да си кара колата. Така, че нищо не мога да кажа.

Зоните и данъците за стари автомобили са точно тези закони, които регламентират именно това кой, кога и къде ще си кара колата - защото като жиевем 2 милиона на едно място, няма как всеки да е свободен да прави, каквото си иска, а тряба да се съобразява с тези 1 999 999 други освен него. И то пак не е забранено, просто като иска да си кара навсякъде, си плаща за това.
Скрит текст:
То хората със стари коли ги карат, защото много им е кеф сигурно и защото не харесват новите. 


Точно. Сякаш вдигайки застраховката ще спрат да ги карат или ще си купят нови. Просто поредното бъркане в джоба на по-бедните.
Така е но крайна сметка ограничаването трябва да се направи от някъде

Аз затова написах горното, защото не смятам, че е ограничване. Хората ще продължат да карат колите си, защото за голяма част от тях са необходимост. Но ще станат с една идея по-бедни. А и ако говорим замо за София, по-добре заглавието на темата, защото България не е София и защото няма нормален ГТ в повечето градове, а в някои няма такъв изобщо. Ето, давам за пример град с два квартала на 5 км. от центъра, няма ГТ. Ходим пеша или?
Ами като гледам градското планиране на Амстердам, и там е необходимост, ама някак холандците са се справили. Карат велосипеди (включително с малки цдеца на тях, масово! или плащат луди пари за паркиране.
Карате колела и искате от кмета и общинския съвет да ви пуснат ГТ.

# 229
  • Мнения: 11 295
Аз визирах не само случаи, в които метрото не ти влиза в хола, ами и в които времето за пътуване е извън границите на нормалното. В доста случаи маршрутът с градски транспорт е поне двойно по-дълъг (дори и само с метро да си), отколкото с кола, а би трябвало да е точно обратното. Приятен и чист градски + да се пътува по-бързо с него би отказало доста хора от колите, защото все пак да шофираш си е ангажимент + нерви, мисля че доста хора биха си го спестили, ако пътуването с градския беше по-приемливо.

# 230
  • Мнения: X
Аз визирах не само случаи, в които метрото не ти влиза в хола, ами и в които времето за пътуване е извън границите на нормалното. В доста случаи маршрутът с градски транспорт е поне двойно по-дълъг (дори и само с метро да си), отколкото с кола, а би трябвало да е точно обратното. Приятен и чист градски + да се пътува по-бързо с него би отказало доста хора от колите, защото все пак да шофираш си е ангажимент + нерви, мисля че доста хора биха си го спестили, ако пътуването с градския беше по-приемливо.
Е как да е по-бързо с него (освен метрото), като е в задръстванията, направени от същите тези коли? Нерви е именно защото всеки иска да му е на него удобно, а ако може, моля другите да не му се пречкат по улицата. Като слязат мнозинството от колите, ще станен и по-бърз ГТ.  Има и случаи без кола да не може, разбира се, но мнозинството си гледа своето удобство и ругае другите, които всъщност правят същото.

# 231
  • Мнения: X
Томева, не съм фен на идеята децата ми да дишат мръсотиите от колата ви, щото ви е кеф с нея да ходите до кофата за боклук. Давате ли си сметка, че живеем в общество и не е редно всеки да си прави, квото му е кеф?
Като не ти е кеф отиваш да живееш след околовръстното и се молиш да попаднеш на съвестни съседи, които се топлят на ток и газ, а не на дърва. Никой не те задължава да живееш в по-централна София. Само не разбирам защо никой не се бори срещу отоплението на твърдо гориво, което е истински опасно , а всички викат срещу сравнително малко замърсяващите коли?

# 232
  • Мнения: 1 757
Скрит текст:
Мисля, че много се отплеснахте с тези коли, до там, че да определяте, кой кога и до къде ще си кара колата... ако му е кеф и до кофата с боклук ще ходи с нея... Плащат си данъците, карат си колите...какъв е проблема? Замърсявали въздуха, ами замърсяват, ама не са забранени...То хората със стари коли ги карат, защото много им е кеф сигурно и защото не харесват новите. 

П.С. да уточня моето семейство се опитваме да пазим природата и въздуха. Разделно боклуците, без найлонови торби, чаши и т.н   и колата ни е нова, имаме и хибрит, но ползвам и градски транспорт, когато е удобно и няма да загубя половин ден, за да отида до точка А, за да свърша работа за 15 минути. Но не размахвам пръст и не съдя хората с трошките...Понякога не въпрос на избор или съзнание или на Бай Ганьо или друг образ.
Всички сме много силни на думи зад компютъра, ама на площада никой няма, нали...


Подкрепям и приветствам всякакви видове зони, ограничения, данъци, застраховки и изобщо всички способи за ограничаването на автомобилите в София.
Интересно, а в такъв случаи подкрепяте ли ограничаването на ново строителство, тъй като то е пряко свързано с прийждащите новодомци и съответно още и още пристигащи коли в София? Блъскането на нови и нови блокове в междублокови пространства води само до това. Ако кварталите бяха останали както едно време бяха планирани с огромни междублокови пространства дали щеше сега да има такъв проблем с колите, как мислите? Не смятате ли, че реално най-добрите мерки са ограничаване строителството на нови жилищни сгради във вече и без това претъпканите софийски квартали?
Не, не подкрепям никакъв род ограничаване на правата на хората. Когато почнат всички да си плащат данъците, ама всички данъци и се спре да се краде или поне не чак в такива размери, за да може да държавата и Общината да имат пари и да обезщети хората, които са придобили парцели за жилищно строителство, спазвайки и съобразявайки се с действащия план на града, тогава да им кажем, ето ти пари, остави парцела за градинка.
Все едно Пешо от Карнобат да иска да се въведе срок 10 г. за пребиване и живеене в София.  Минат ли 10 г. продаваш и ти отиваш в Карнобат, за дойде Пешо в София. Тъпо е нали?






[/quote]
А ограничаването на ползване на автомобил? Откъде на къде пък на мен ще ми вдигат сума ти пъти данъците и преките разходи по 1 автомобил(така че нарочно да се направи да не може да се използва автомобил в града), за да може някой си да си застроява парцела в същия този град, по вашата логика? Аз не мога да разбера, как може да има ограничения в едни парцели за ниско строителство, плътност на застрояване и т.н., пък да не може да се ограничи строителството във вече съществуващите квартали? Това, че някой притежава парцел, не означава задължително, че то трябва да бъде използвано точно за цел жилищно строителство, никой не го спира да си използва парцела и за други цели. И аз може да имам пистолет, ама не съм тръгнал да го ползвам и да си стрелям наляво надясно, само защото имам такъв (в кръга на шегата е, нямам пистолет). Разберете, че не може да се ограничават само автомобилите и да се ограничава качеството на живот на хората само едностранно, ако ще се ограничават автомобилите, да се ограничава и строителството, тъй като те вървят ръка за ръка.

# 233
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Fuckforlife, парцелът се използва за това, което е отреден, ако е за жилищно, значи за жилищни сгради, не мога да сложа на него офис сграда или тенис корт.

# 234
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Мисля, че много се отплеснахте с тези коли, до там, че да определяте, кой кога и до къде ще си кара колата... ако му е кеф и до кофата с боклук ще ходи с нея... Плащат си данъците, карат си колите...какъв е проблема? Замърсявали въздуха, ами замърсяват, ама не са забранени...То хората със стари коли ги карат, защото много им е кеф сигурно и защото не харесват новите.  

П.С. да уточня моето семейство се опитваме да пазим природата и въздуха. Разделно боклуците, без найлонови торби, чаши и т.н   и колата ни е нова, имаме и хибрит, но ползвам и градски транспорт, когато е удобно и няма да загубя половин ден, за да отида до точка А, за да свърша работа за 15 минути. Но не размахвам пръст и не съдя хората с трошките...Понякога не въпрос на избор или съзнание или на Бай Ганьо или друг образ.
Всички сме много силни на думи зад компютъра, ама на площада никой няма, нали...


Подкрепям и приветствам всякакви видове зони, ограничения, данъци, застраховки и изобщо всички способи за ограничаването на автомобилите в София.
Интересно, а в такъв случаи подкрепяте ли ограничаването на ново строителство, тъй като то е пряко свързано с прийждащите новодомци и съответно още и още пристигащи коли в София? Блъскането на нови и нови блокове в междублокови пространства води само до това. Ако кварталите бяха останали както едно време бяха планирани с огромни междублокови пространства дали щеше сега да има такъв проблем с колите, как мислите? Не смятате ли, че реално най-добрите мерки са ограничаване строителството на нови жилищни сгради във вече и без това претъпканите софийски квартали?
Не, не подкрепям никакъв род ограничаване на правата на хората. Когато почнат всички да си плащат данъците, ама всички данъци и се спре да се краде или поне не чак в такива размери, за да може да държавата и Общината да имат пари и да обезщети хората, които са придобили парцели за жилищно строителство, спазвайки и съобразявайки се с действащия план на града, тогава да им кажем, ето ти пари, остави парцела за градинка.
Все едно Пешо от Карнобат да иска да се въведе срок 10 г. за пребиване и живеене в София.  Минат ли 10 г. продаваш и ти отиваш в Карнобат, за дойде Пешо в София. Тъпо е нали?






А ограничаването на ползване на автомобил? Откъде на къде пък на мен ще ми вдигат сума ти пъти данъците и преките разходи по 1 автомобил(така че нарочно да се направи да не може да се използва автомобил в града), за да може някой си да си застроява парцела в същия този град, по вашата логика? Аз не мога да разбера, как може да има ограничения в едни парцели за ниско строителство, плътност на застрояване и т.н., пък да не може да се ограничи строителството във вече съществуващите квартали? Това, че някой притежава парцел, не означава задължително, че то трябва да бъде използвано точно за цел жилищно строителство, никой не го спира да си използва парцела и за други цели. И аз може да имам пистолет, ама не съм тръгнал да го ползвам и да си стрелям наляво надясно, само защото имам такъв (в кръга на шегата е, нямам пистолет). Разберете, че не може да се ограничават само автомобилите и да се ограничава качеството на живот на хората само едностранно, ако ще се ограничават автомобилите, да се ограничава и строителството, тъй като те вървят ръка за ръка.
[/quote]

Донякъде си прав, защото безраборното застрояване също както изобилието на автомобили не е от полза за никого, нито за старите, нито за новозаселените. Прави неприятна за обитаване градска среда. И затова съществуват норми за застрояване. Доколко се спазват, отделен въпрос - но в София вече затегнаха контрола и ги няма тези безхаберия от прехода или поне са по-малко.
Всички големи градове в Европа (а и не само) се разрастват, това е факт. Но именно защото автомобилите и разрастването не трябв ада вървят ръка за ръка, с правят вело-алеи, автобусни линии, трамваи, тролеи, градски железници, метро, бързи автобуси, междинни паркинги и разни други начини хората се се придвижват в разрастващите се градове. Колата не е право на никого, а е привилегия.  

# 235
  • Мнения: 14 966
Има много хора в София с динамично ежедневие, които няма как да си вършат работата без кола.
ГТ не ползвам, нито метро, нито ми е вариант за работа, нито за нещо друго, което имам да върша. Или пеш или с кола.
До работа ми е 30-40 минути пеш, час и повече с ГТ като трябва да правя прекачване, 20 мин с кола. Ако имаш 15 мин ходене пеш до метрото и после още 5 или 10 примерно плюс возенето, а с колата ти е 20-30 минути, кое ще предпочетете.

Почти всяка трета четвърта кола, която виждам не е със софийски номер - всеки да си го тълкува както иска.

# 236
  • Мнения: X
Никой не те задължава да живееш в по-централна София. Само не разбирам защо никой не се бори срещу отоплението на твърдо гориво, което е истински опасно
Нико, това са различни замърсители, и това, че печките на твърдо гориво замърсяват и трябва и с тях да се борим съвсем не отменя това, че колите замърсяват и с тях същи се борим. И аз подкрепям борбата с печките, голямата разлика е, че в София има ГТ и можеш без кола да преживяваш (може да си нарушиш комфорта, но ще се справяш), а без топло зимата ще се разболееш и умреш- тоест, социалният елемент при отоплението е много по-силен.
Има много хора в София с динамично ежедневие, които няма как да си вършат работата без кола.
ГТ не ползвам, нито метро, нито ми е вариант за работа, нито за нещо друго, което имам да върша. Или пеш или с кола.
До работа ми е 30-40 минути пеш, час и повече с ГТ като трябва да правя прекачване, 20 мин с кола. Ако имаш 15 мин ходене пеш до метрото и после още 5 или 10 примерно плюс возенето, а с колата ти е 20-30 минути, кое ще предпочетете.
Почти всяка трета четвърта кола, която виждам не е със софийски номер - всеки да си го тълкува както иска.
Всеки си прави сметката какво ще предпочете, работата на общината е да осигури ГТ  и да кара тези, които не го предпочитат, да плащат допълнително за това. Защото ако не плащат, масово предпочитат комфорта си с колата и накрая е некомфортно за целия град.

# 237
  • Мнения: 11 388
Ясно, кола може да имат само тези, които могат да си позволят да си купят нова такава, останалите да си пътуват в ГТ.  Да не станат много хората в ГТ тогава, че как ще покажат тези от първата група на детето си какво е то трамвай.
 И предложение - вместо 2 спирки със 7-цата по бул. България, продължете със същия този хубав (предимно) трамвай до участъка пл. Македония-бул. Сливница да усетите релсите и задръстванията (вечер примерно към 17,30-18 ч.).
Може да слезете и на Пиротска и да хванете трамвай 22 до Автогара Изток на Ботевградско. А там да хванете 78, нататък - до където решите да слезете и да си вземете такси до къщи.
Пък тогава да си кажете мнението за ГТ, който другите да ползват, че бил много уютен.

# 238
  • Мнения: 2 713
Две седмици се повозих на градски транспорт... доста неприятно преживяване като цяло Simple Smile И на 7-ца се возих и на 20-ка. Хайде сега е добре, зимата обаче е пълна отврат да ползваш ГТ Simple Smile

# 239
  • Мнения: 11 295
Цитат
И аз подкрепям борбата с печките, голямата разлика е, че в София има ГТ и можеш без кола да преживяваш (може да си нарушиш комфорта, но ще се справяш), а без топло зимата ще се разболееш и умреш- тоест, социалният елемент при отоплението е много по-силен.

Е то по тази логика може да се каже, че и за отоплението си има алтернатива - ток, газ или пелети (или каквито там еко опции има).

Общи условия

Активация на акаунт