Какво от "моята чужбина" бих приложила в България?

  • 36 553
  • 612
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 644
Ами да,  ето това от моята или вашата чужбина бих приложила в България.  И още нещо изпитване само с тестове , а не като едно време ( предполагам още е така) дай да те изпитаме пред целия клас,  че и да те унижим , ако си от по слабите ученици,  а бе проста работа. И учителите едни важни , важни . Та по темата още нещо се сетих , в България никой не упреква учителите , ако ще и двадесет деца да оставят на изпит . Приема се , че учителят е умен а учениците глупави  . В моята чужбина не е така . Тук ще се търси отговорност от учителя ,защото явно той/тя не обяснява достатъчно ясно или не прави урока "интересен" за учениците.😉

# 421
  • Мнения: 1 760
Всъщност, напълно приложими биха били т.нар. помощни часове. Ако, например, детето има трудности по математика, вместо да ходи на частни уроци, самият учител му помага в този час веднъж седмично.
Ходенето на частни уроци тук, подронва авторитета на училището.

Последна редакция: сб, 01 дек 2018, 08:10 от Leonie

# 422
  • Мнения: X
Ами да,  ето това от моята или вашата чужбина бих приложила в България.  И още нещо изпитване само с тестове , а не като едно време ( предполагам още е така) дай да те изпитаме пред целия клас,  че и да те унижим , ако си от по слабите ученици,  а бе проста работа. И учителите едни важни , важни . Та по темата още нещо се сетих , в България никой не упреква учителите , ако ще и двадесет деца да оставят на изпит . Приема се , че учителят е умен а учениците глупави  . В моята чужбина не е така . Тук ще се търси отговорност от учителя ,защото явно той/тя не обяснява достатъчно ясно или не прави урока "интересен" за учениците.😉
Не съм съгласна с горното.

Миналата седмица гледах няколко репортажа за това, колко много сигнали и дела се завеждат срещу учители, заради лоши оценки или наказания. В Бг това. Ниският респект към учителите е повсеместен, пак в Бг.

Тук в Германия има доста проблеми в образователната система.  Ниската прозрачност е един от тях. Доста голяма част от оценките се поставят много субективно. Срочните/годишните оценки не са ясни на родителите до последния момент - когато отрочето ги донесе  и вече нямаш вариант за реакция.
Текущи оценки се поставят не само от тестове и изпитвания, но и върху работа в час, отношение към предмета, поведение и т.н. Голяма част от тези оценки не се съобщават на родителите.  
Учителите в гимназиите рядко се ангажират с това, колко добре учениците усвояват материала.  Карат го на лекторен принцип, предават 60 до 80 % от материала,  но изискват 100 % . Който оцелее. Отпадане от гимназия и повтаряне на година изобщо не е рядкост и драма. Допълнителни частни уроци се взимат масово.
Ужасно много ми липсва електронен бележник/дневник тук.

Последна редакция: сб, 01 дек 2018, 09:54 от Анонимен

# 423
  • Мнения: 11 131
Само да вметна, че сина ми е пети клас в бг и ги изпитват само с тестове. Никой не изпитва никого пред дъската като едно време.

# 424
  • Мнения: 10 504
Да ви кажа в Европа има една 'порода' цигани с бяла кожа. Аз трудно ги различавам. Даже са облечени добре.
С такива бих заменила нашенските български цигани.

# 425
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Знам, че когато аз бях ученичка имаше само една гола оценка за срока и нищо друго. Родителите въобще не знаеха нищо подробно.

Не са поискали, не са знаели. Тук училището не е затворена група и родителите имат достъп до информацията, която пожелаят да имат, но само, ако имат желание.

Всъщност, напълно приложими биха били т.нар. помощни часове. Ако, например, детето има трудности по математика, вместо да ходи на частни уроци, самият учител му помага в този час веднъж седмично.
...
Има такива часове тук, но пак опира до желание. Учителят препоръчва консултация, а ученикът решава дали да я посети.

# 426
  • Мнения: 1 153
Всеки учител си казва ден и час за консултации още на родителската среща. Но, какво се получава на практика. На консултацията по математика се оказват двата класа в почти пълен размер, раздават им се задачи за упражнение и до там. Как се обяснява на 40 деца индивидуално. Затова най-добре е с частен учител - обръща внимание само на твоето дете.

# 427
  • France
  • Мнения: 15 884
Всъщност изпитването устно и пред класа е много полезно. Развива умения, които един прост тест не може. На мен ми беше много полезно, когато правихме презентации в университета. Справях се с лекота, въпреки чуждия език. Всъщност тестовете се предпочитат от учителите, защото лесно се проверяват, но не развиват логическо мислене, като един ОЛВ, например.
"Приема се , че учителят е умен а учениците глупави."
Мисля, че зависи най-вече от учителя. Правих компания на приятелка-учителка, докато проверяваше контролни. Всички ученици бяха объркали един от въпросите. Едно време това беше достатъчно, за да учителят да се замисли и по-доре да обясни условието. И дори да не пише оценка. Но въпросната, просто написа слабите оценки с едно "те са от еди-кой си квартал, какво можем да очакваме от тях". Flushed

# 428
  • На топло
  • Мнения: 4 226
Тук се изпитва устно!

В по-горните класове например правиш проект и го презантираш пред дъската.
Учат се освен френски още два чужди езика. В тези часове е 50 на 50, език не се учи само писмено. 
В малките класове учат много стихотворения, басните на Лафонтен 😂 доста дългички и после изпитват целия клас един по един.
На матурата има и устен изпит, който се нарича "le grand oral" 😊
(Франция)

# 429
  • France
  • Мнения: 15 884
Отговарях на Venetinha :

Ами да,  ето това от моята или вашата чужбина бих приложила в България.  И още нещо изпитване само с тестове , а не като едно време ( предполагам още е така) дай да те изпитаме пред целия клас,  че и да те унижим , ако си от по слабите ученици,  а бе проста работа. И учителите едни важни , важни . Та по темата още нещо се сетих , в България никой не упреква учителите , ако ще и двадесет деца да оставят на изпит . Приема се , че учителят е умен а учениците глупави  . В моята чужбина не е така . Тук ще се търси отговорност от учителя ,защото явно той/тя не обяснява достатъчно ясно или не прави урока "интересен" за учениците.😉

# 430
  • Мнения: 21 752
Кажете как стои въпросът с извънкласните занимания - дали ги има, достъпни ли са. Ако някое дете прояви интерес към нещо извън учебната програма - какви са възможностите да го практикува, общината или държавата насърчават ли такива практики.

# 431
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Доста отговори имаше в темата за извънкласните.

# 432
  • На топло
  • Мнения: 4 226
Кажете как стои въпросът с извънкласните занимания - дали ги има, достъпни ли са. Ако някое дете прояви интерес към нещо извън учебната програма - какви са възможностите да го практикува, общината или държавата насърчават ли такива практики.
В държавните училища, храната, занималнята преди и след училище се плаща само от тези, които имат високи доходи. Безработни и с по 4 деца например, плащат символични суми.
Извънкласните занимания към общината, са на същия принцип.
Повечето са музикални, футбол, плуване.
В частните училища всичко допълнително се плаща - занималня, храната и всички извънкласни занимания.

# 433
  • Мнения: 6 908
Тестове с [×]; учебни тетрадки с полета, в които да се попълни ЕДНА правилна дума; оцветяване на картинки в 5 клас... са сред нещата, които аз намирам за изтъпяване на системата, а не подобрение.
В Швейцария приятно впечатление ми направиха честите задания по групи с групова оценка - както в клас, така и за домашно. Ако един работи, а друг провали своята част, всички получават посредствена оценка. Отговорност на учениците е да се организират така, че да няма тотално провалени роли. Това намирам за практически полезно и не съм го срещала често в българските училища (едно време, когато аз бях ученичка).

# 434
  • На топло
  • Мнения: 4 226
Не са поискали, не са знаели. Тук училището не е затворена група и родителите имат достъп до информацията, която пожелаят да имат, но само, ако имат желание.
Лиляна, не съм съгласна с това.
Родителят е улеснен когато получава тази информация писмено за всеки период, а не му се налага да гони всеки учител индивидуално и да го пита "Какво мислите за моето дете, а за класа?"
Или да си направи специална среща, без да има някакъв конкретен проблем, само за да научи мнение му.

Моите родители познаваха лично директорката, когато бях ученичка и никога не са и досаждали с такива въпроси.

Общи условия

Активация на акаунт