Рекордни нива на замърсяване на въздуха в София

  • 6 998
  • 201
  •   1
Отговори
# 150
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Я по-полечка с квалификациите.

Поводът за протестите са налози на горивата. Целта на налозите е...

# 151
  • Мнения: 5 262
Повод е едно, причина съвсем друго.
Французите протестират поради много реформи, които им отнеха много от права . не са съгласни с отношението на правителството ... както и да е.
няма общо с карането на колела. те са едни от най-добрите във вело спорта. И карат много, за удоволствие. НЕ протестират за това. Къде ги прочетохте тези глупости , че простестирали за да не карат колела ?

a, останалите им се иска потулят нещата , за да не пламне на всякъде.

# 152
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Къде пък някой пише "...че простестирали за да не карат колела "?
Ясно писах, че кой е именно поводът, пиша каква е била една от целите на допълнителните налози. Толкова, който има мозък е разбрал,  може и да се провери.

Другото са си твои неясно откъде дошли екстраполации. Какво е в главата на простестиращите, не знам и не обсъждам, а особено не знам какво е в твоята глава. Не смятам и да се занимавам повече. Четеш отгоре-отгоре,  прожектираш си филми и спориш с тях - няма лошо. Но без мене.

Глупаво е да се хабя да обяснявам подробности. Изобщо френският протест беше съвсем мимоходом споменат, в илюстрация на тезата ми, че еко-реформите могат да предизвикат и недоволства.

С това приключвам участието си в темата.

# 153
  • Мнения: 5 262
Куркума тъпи са ти отговорите , ако се опиваш да се представиш сериозно особено. Половината ми фамилия живее в Париж , в различни квартали от много години и са пряко засегнати от политиката последните години ... От началото на управлението на макарона само извън Франция не се разбра колко зле го приемат французите. Това нарочно.
А , добре е , че пишеш повод ама защо описваш причина ?

Последна редакция: чт, 06 дек 2018, 08:38 от bella_ciao

# 154
  • Мнения: X
По принцип съм за градивната критика, но в случая, поне според мен, една партия просто иска да ни убеди колко сме зле и как ще скоро ще се мре, ако не дойдат да ни спасят + медиите се чудят какво да измислят, за да е по-сензационно...
Не съм съгласна. Мерките, за които се говори вече са взети или се взимат в повечето европейски страни. Те са ясни - ограничаване на използване на печки с твърдо гориво /или по-качествено твърдо гориво, което да не пуши толкова/ и мерки за поощрявне на обществения транспорт. Нищо повече не се иска и на мен ми е обидно да твърдиш, че мнението ми е политическо и че партия ме манипулира /или аз манипулирам/ с него.

Сакън нещо да се каже срещу някой от Герб и скачаш до небето. Все е тая кой е на власт - това не бива да влияе на мнението ни и на желанието ни да живеем в по-хубав и чист град.

# 155
  • Мнения: 19 296
Аз също не разбирам оправданието, че София била в котловина и дай затова нищо да не правим.
По същата логика при градовете в близост до реки/океан няма нужда да се правят диги, защото така и така ще ги залее при урагани/наводнения.
България е осъдена за системното превишаване на нормите за замърсяване на въздуха и мерки не се взимат. Направо ми се гади от оправданията на правителството и Фъндъкова, защото нашите деца дишат тази отрова.
Аз дори се чудя защо толкова малко се протестира по въпроса.
За инсинератора също няма достатъчно информация по медиите.

# 156
  • Мнения: 18 498
Сутринта покрай прогнозата за времето, един професор обясняваше, че през следващите 10 години ще се увеличават домакинствата, които ще преминат на твърдо гориво - токът само поскъпва, газта така и така е скъпа, твърдото гориво остава най-евтино и достъпно.

# 157
  • София
  • Мнения: 4 328
това е грозната реалност.
ЧЕЗ са разпратили писма и до индустриалистите абонати, които иначе са на твърда ставка, че трябва пердоговаряне на условията в смисъл на повишаване цената на тока им с не помня колко процента. от това ще следват немалко фалити, което всички знаем какво значи.

# 158
  • София
  • Мнения: 4 878
КРАТЪК КАТЕХИЗИС НА ДИШАЩИЯ, или как да не се поддаваме на опорни точки:

1. „Тя София по принцип е в котловина и стават такива неща през зимата“: това не е оправдание, а стимул. *Именно* защото сме на дъното на Софийското поле, тоест, тръгваме с неизгоден начален старт поради природни дадености, мерките трябва да са още по-сериозни. А не Общината да се оправдава с: „Ами то така си беше“.

2. „Едно време имаше Кремиковци, всички живееха на кюмюр и нафта, сега е по-добре“: каквото и да е било едно време, оттогава населението е нараснало в пъти, оттук и трафикът, а наличните боклуци за горене, и то синтетични, са се увеличили многократно с епохата на соца, така че сравнението не е уместно. А, дори и да приемем, че нещата са сравними, то и баба ти не е живяла все с интернет банкиране едно време, нито с електронни карти за градски транспорт, но идеята е качеството ни на живот да се подобрява в сравнение с времето на баба ти, не ли?

3. „Проблемът не е на властта, а тежи на съвестта на хората, които карат безразборно коли, горят боклуци, а някои от тях дори и са пушачи (поради което трябва да са ОК с ФПЧ, явно)“: съзнателността на хората е важна и трябва да се стимулира, но стимулирането на съзнателното поведение на хората става с политики. Не чакаш някой сам да се сети да слезе от автомобила, който кара сам и се е сраснал с него, или да спре да гори парцали, а му предлагаш изгодна и примамлива алтернатива и му налагаш санкции, ако въпреки това си държи на вредните за всички навици. Общината взима от нас данъци, за да не чакаме десет години автомобилистът сам да дозрее или клошарят сам да забогатее. А да се случи това, преди и той, и ние да се разболеем.

Други въпроси?

# 159
# 160
  • Мнения: 24 467
Повод е едно, причина съвсем друго.


Синоними са.
Вижте синонимен речник на българския език:
http://rechnik.info/%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4
"повод
(същ.) причина, претекст, предлог, мотив, основание, случай
(същ.) място, почва, възможност
(същ.) нужда, необходимост, задължение
(същ.) подбуда"

Била съм в различни европейски столици и не само като въздух, а и като цялостно поддържане за мен, за съжаление, нашата столица е най-мръсна.
Миналата седмица имах работа и още с пристигането си ми се насълзиха очите и ми задра гърлото. И бях така дни наред, докато не си заминах.
Зеленото билетче нищо не оправя. Не си причинява управление на автомобил из София и, така или иначе, пътувам с обществен транспорт, ако ми се налага. Така че зелено, синьо - все ще си ползвам този транспорт.
В Албания, четох, въвели законова забрана за внос на автомобили над 10 години. Не е лошо.
Прекомерното замърсяване, което си е налице и е повече от очевидно, е само една от многото негативни последици от прекомерната централизация на стопанството на цяла държава основно в един град, което е характерно за не особено добре развитите държави, към които се числи и нашата. Решаването на проблема със забрани и билетчета няма да се случи. Защото проблемът е много по-дълбок.

# 161
  • Мнения: 5 262
аз съм ти набрала по различни причини ... ииииии само ми дай повод да ти го кажа ...

# 162
  • София
  • Мнения: 12 374
България е единствената страна членка с голям дял на въглищната енергетика, която не участва в програмите на ЕС за преструктуриране на въгледобива. Полша например, която е гласовит защитник на въглищния си сектор (в който работят четвърт милион поляци), е и доста активна да търси разрешение на проблемите. На този фон България изглежда като здраво забила глава във въглищата.

Тъжно. Поредното ''нещо'', в което изоставаме след бившите соц държави, понастоящем членове на ЕС.

Браво на албанците, ако наистина са въвели такава забрана.

# 163
  • София
  • Мнения: 4 878
Албанците въведоха и друга забрана - за сеч и износ на дървен материал.

https://www.mediapool.bg/albaniya-zabrani-izsichaneto-na-gori-za … i-news242579.html

# 164
  • Мнения: 24 467
И тази е хубава.
Но у нас тия, дето трябва да въведат забраните, се ползват явно лично от липсата на такива.

Общи условия

Активация на акаунт