Рекордни нива на замърсяване на въздуха в София

  • 6 999
  • 201
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 12 374
Специално за забраната за колите, ако тръгнат да я въвеждат тук, очаквам революция.

# 166
  • Мнения: 24 467
За да се управлява държава се иска мъжко поведение. Нашите го нямат и са го доказали от години.
Подобна забрана си работи съвсем добре в нормалния бял свят. Затова и станахме гробница за стари автомобили, защото не смеят да въведат такова нещо. Затова и тук се купуват бракми от Сульо и Пульо. Щом нямат пари да карат нормална кола, да не карат. Никой не е гарантирал, че Сульо с минимален личен доход /или дори без такъв/ трябва да има личен автомобил.
Ревем, че ни е въздухът мръсен и живеем в мизерия, а не сме готови да приемем политика за ограничението им и за решението на проблема. Лъжем се, че зелени и пембяни билети ще оправят работата. 

# 167
  • София
  • Мнения: 4 878
Понеже колите не са основен замърсител, аз лично не съм много "за" за забрана на внос на автомобили над 10 год. И съм категорично "против" да се вдигат данъците на притежатели на стари коли. Това чудо никъде го няма - бедните хора да плащат по-високи данъци. Кола нямам, нито нова, нито стара.

# 168
  • Мнения: 47 981
Да, това е мярка на парче, отбий номер, и хем ще налапат парички, хем нищо няма да се мръднат да направят. Не е решение, или поне не основното

# 169
  • Мнения: 24 467
Замърсител са си старите автомобили, няма как да го отречем. И борбата за чистота е с всеки такъв замърсител, не с един или два по избор, според политиката. Следва да влезе в пакет от мерки. Плюс ограничаване отоплението на твърдо гориво. Плюс забрана се сеч и износ на дървен материал. Плюс развитие на енергийния сектор, който е престъпно забатачен, при наследен работещ такъв, за мен - съвсем умишлено забатачен, поради лични интереси и пари по личните джобове и сметки на тези, от които зависят решенията. Плюс подпомагане от страна на държавата за закупуване на нови автомобили и такива, които не замърсяват:
https://www.24chasa.bg/novini/article/6972573
https://www.dnes.bg/balkani/2018/07/22/sreshtu-starata-kola-vauc … go-praviat.382931
Изпревариха ни отдавна румънците. И по този показател.
https://www.bnr.bg/plovdiv/post/101037730/darjavata-da-subsidira … vashti-avtomobili

https://money.bg/auto/ideya-subsidii-za-elektromobilite-i-regist … na-servizite.html
"Идея: Субсидии за електромобилите и регистър на сервизите"

Хората стимулират точно орязването на замърсителите:
https://www.bia-bg.com/service/view/14410/

Независимо от мнението на Сульо. Имаме многобройни примери от чисти държави, които можем да ползваме. Ама не ни стиска. И на управляващите, и на народонаселението.

Последна редакция: пт, 07 дек 2018, 12:43 от Judy

# 170
  • София
  • Мнения: 4 878
Аз почти нищо не разбирам от коли, но ми се струва, че замърсяването е важна не толкова годината на производство, колкото двигател, катализатор, на какво гориво е - газ или бензин и др.

# 171
  • Мнения: 19 296
Старите автомобили са замърсител, но зависи с какво сравняваме. Доста стари бракми карат на газ и замърсяват много по-малко от един нов дизелов джип, който гори майка си и баща си. По-разумно ми се струва да ограничат дизелите, да стимулират карането на газ или метан.
Просто наистина трябва пакет от мерки, гласувани от експерти, но не наши, защото тук всичко е мижи да те лажем.

# 172
  • Мнения: 24 467
Аз почти нищо не разбирам от коли, но ми се струва, че замърсяването е важна не толкова годината на производство, колкото двигател, катализатор, на какво гориво е - газ или бензин и др.

Разбира се, само дето с възрастта на автомобила двигателят се сдухва. Затова и се правят измервания, напр., при техническите прегледи, които, понеже се правят у нас, допускат на пътя всякакви бараки и трошки.
Затова застраховката със забрана на внос на стари баракуди си е добра превантивна мярка. Една от многото, които трябва да се въведат.
Ако и да е прът в колелата на търговците на стари бабички у нас.
Колите и на газ замърсяват, само че с други по вид емисии. Ако са снабдени с този вид гориво не от производителя, а в някой гараж, стават опасни и по други причини. Имам погребано близко момче от избухнала в автомобила му газова бутилка. Изгоря като факел.
Имах кола на газ. Трябваше да ми я проверяват всяка година за изправност. Отивам на втората година и направо ми разписаха бележката. Питам ги няма ли да ми проверят изправността. Ми за моя сигурност е това. Е, ако съм искала пък толкоз, можели. Като ще е на газ - само произведени с такова предвиждане коли да е допустимо.
У нас най-разпространени са обаче бензиновите.
https://www.vesti.bg/bulgaria/1-mln.-dizelovi-leki-koli-u-nas-te … naj-mnogo-6018621

https://www.dnevnik.bg/zelen/2017/10/12/3058863_edna_chetvurt_ot … _sofiia_idvat_ot/
"Една четвърт от вредните газове в София идват от само 6.5% от автомобилите"
Не е малко 1/4. Хич не е пренебрежим този замърсител.
Интересно е по какви причини тези 6.5% се движат.

Последна редакция: пт, 07 дек 2018, 12:37 от Judy

# 173
  • Мнения: 47 981
Judy, ако за София съдиш само по статии- не са съвсем верни. По празници например, когато в София с километри не се разминаваш с друга кола, определени зони " греят" на измерванията, е много ясно какви са причинителите и те не са колите. Да, колите допринасят, да всичко е вярно, но ако не се приложи цял ПАКЕТ мерки, нищо няма да стане. За колите ограничения трябва да има по много причини, емисиите са само една част.

# 174
  • Мнения: 6 992
Нещо интересно, гориво от CO2 - то във въздуха...: https://www.facebook.com/VICEAustralia/videos/2143022985727922/?__xts__
  • =68.ARDL2_z1q_AXFizSx92xVinHilH1icaOke7EqCl5Pna8wtngAVy4wUhV6HVLG_cNTWvpsv3rnl3_T5Atxco1i-LwcTAz8yLlUX1t-0ORSbfBa2a2qRaSL2LGmTJ6wQlrhTi3ECiLLsvB9T-KTIR2kf2tjyOAmLLI-5LwJXyWE78R_pw3qZRBLxgymx5OOcfS5Oo2VDmM_2mPAWMIqpA9KlmrjMm_rrdU0cfV1nPyO3wnJWhtNg0XSYxnqC5tfAtIrmuKaKPPRRXUhwmkxZStDPhzxYn3GRDJmIv7QCVssi27gtotTv1ji-pA2NX6bv9cOxJUtIbbeM_TOyBWyv0taNl_z_yHgI8DGpraM4w1Oc8MxGlWrRdWkjQkSgA47Vz1Yw&__tn__=H-R

# 175
  • Мнения: 18 498
Вече почти са се изравнили бензиновите и дизеловите автомобили - https://money.bg/auto/koi-sa-nay-predpochitanite-novi-koli-v-bal … -2018-godina.html

Относно регистрираните за първите пет месеца на 2018 г.:

"От тях новите са 16 515, а тези втора употреба - 140 313.
Oт aвтoмoбилитe втopa yпoтpeбa мaлĸo нaд 5 000 ca нa възpacт дo 5 гoдини, мeждy 5 и 10 г. - мaлĸo нaд 15 xил., a ocтaнaлитe ca нa нaд 10-гoдишнa възpacт."

# 176
  • Мнения: 24 467
Judy, ако за София съдиш само по статии- не са съвсем верни. По празници например, когато в София с километри не се разминаваш с друга кола, определени зони " греят" на измерванията, е много ясно какви са причинителите и те не са колите. Да, колите допринасят, да всичко е вярно, но ако не се приложи цял ПАКЕТ мерки, нищо няма да стане. За колите ограничения трябва да има по много причини, емисиите са само една част.

По-скоро разчитам на данни от официални измервания и статистики. Каквито и да са, не са предположения само.
Празниците са малко. Делникът е страшен. Миналата седмица ми се отрази ужасно. Не съм виждала такъв въздух на живо никъде, честно. Буквално можеш да го пипнеш. В центъра, където си има парно.
Иначе е ясно, че има и други причини. За тях също писах, че могат и трябва да се предприемат други мерки. Това не пречи да се работи по всяка една от причините. Независимо на кого това не е особено удобно.
...
"От тях новите са 16 515, а тези втора употреба - 140 313.
Oт aвтoмoбилитe втopa yпoтpeбa мaлĸo нaд 5 000 ca нa възpacт дo 5 гoдини, мeждy 5 и 10 г. - мaлĸo нaд 15 xил., a ocтaнaлитe ca нa нaд 10-гoдишнa възpacт."
Такъв внос на боклуци на старо в Европа се прави само у нас, като процент от новорегистрирани автомобили.

# 177
  • Мнения: 47 981
И къде го гледаш? Кои официални източници точно , защото някои доста шикалкавят и публикуват само някакви статистически данни на база последните няколко години, не в реално време
Делника е много страшен, картата в определни региони в София свети в лилаво нон стоп и не е на големите булеварди

# 178
  • Мнения: 24 467
Откъде се вземат ежедневните данни, които дори по телевизията официално се посочват?
http://www.nsi.bg/bg/content/2550/%D0%B8%D0%B7%D1%82%D0%BE%D1%87 … D1%81%D0%B8%D0%B8
http://eea.government.bg/bg/prev_nsmos/waste/air/index.html
http://eea.government.bg/airq/bulletin.jsp
"Капитал" все още считам за сериозна медия:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/05/08/ … _vuzduh_v_evropa/
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/12/17/ … puti_nad_normata/
Данните са от СЗО, Изпълнителната агенция по околна среда.

Агенцията по околна среда:
https://www.eea.europa.eu/bg/themes/air/intro
Тук има за основни източници на замърсяване, както и за политиката на ЕС за постигане степени на чистота на въздуха, които не водят до неприемливи въздействия и рискове за човешкото здраве и околната среда.

http://e-vestnik.bg/26073/zamarsyavaneto-na-vazduha-v-gradovete- … ryabva-da-vzemem/
"Фините прахови частици във въздуха ще бъдат намалени най-вече чрез промяна на горивата, използвани от транспорта"
Разработка на идеята точно за революцията на транспорта.
...
А вие откъде се снабдявате с информация?

# 179
  • Sredets/Burgas
  • Мнения: 1 449
А вие откъде се снабдявате с информация?

За състоянието  на въздуха в реално време, и не само, аз следя тук:
http://aqicn.org/city/bulgaria/sofia/pavlovo/


Общи условия

Активация на акаунт