Частни училища - информативна тема 23

  • 67 980
  • 781
  •   1
Отговори
# 105
# 106
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 634
Така е, но аз не мисля, че се търсят най-добрите кандидати. А онези, най-близо до виждането на директора за стандарт.

# 107
  • Мнения: X
Така е, но аз не мисля, че се търсят най-добрите кандидати. А онези, най-близо до виждането на директора за стандарт.

И онези, които ще покрият модните за сезона дисциплини с оценка 12 от 6 максимално. Всички останали се пренасочват.

# 108
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
По въпроса с натоварването, домашните и качеството на обучение. В основното ЧУ домашните на сина ми в 5-и клас са само за уикенда и отнемат не повече от 2 часа за всички предмети. Много често по част от предметите са написани още в училище. А той се мотае и е заплес. Обикновено уроците по разказвателните се учат също в училище и пак обикновено учителят разказва, а те записват повече, или по-различно отколкото е в учебника. Като тегля чертата, домашните са достатъчни за упражняване на метериала, без да натоварват. Не искам нищо да се променя.
В сегашната гимназия на дъщеря ми се учи по-сериозно отколкото в частната гимназия, а оценки хич не се подаряват. Докато в частната гимназия шестиците (с резултати от над 100%) се изкарваха без никакво напрягане, сега материалът за наваксване е много, предизвикателствата доста по-големи, а шестиците, където ги има - по-трудно изкарани.
С което по никакъв начин не искам да противопоставям ДУ срещу ЧУ. Различни деца, различно могат да скачат, различни летви. Синът ми е по-семпъл откъм възможности и на него летвата на държавната гимназия ще му се види височка, докато летвата на частната ще му бъде достатъчна за да развие силните си страни. Докато при дъщеря ми ниската, за нейните способности, летва я беше приспала и сега отново се учи да скача.

# 109
# 110
  • Мнения: 333
Аз този линк го копирах в темата миналия месец, защото пак имаше вметки за тези maple bear, само че никой няма конкретно инфо, дали ще ги бъде и кога.

# 111
  • Мнения: 7 683
В сегашната гимназия на дъщеря ми се учи по-сериозно отколкото в частната гимназия, а оценки хич не се подаряват. Докато в частната гимназия шестиците (с резултати от над 100%) се изкарваха без никакво напрягане, сега материалът за наваксване е много, предизвикателствата доста по-големи, а шестиците, където ги има - по-трудно изкарани.

Точно защото много ти вярвам и не се съмнявам в преценките ти, за мен такава информация си е откровение, като съм се начел в темите за АК колко трудно е там, как не се подарява и половин процент при оценяването, как децата учели до среднощ и въобще общото впечатление ми се е формирало, че е в пъти по-трудно от която и да било държавна гимназия. И че децата са дори ощететени, защото при знания за шестица в която и да било елитна гимназия, получават примерно 5 в АК и крайната диплома им е по-ниска, отколкото би била в някоя държавна гимназия и то с по-малко усилия. И изборът въпреки това на АК се дължал на коренно различните и напредничави методи на обучение и коренно различната среда, непозната за българските гимназии, поради което си струвало дори това, че детето с повече усилия ще излезе с по-ниска диплома накрая. Като човек с дете, изключително далеч от гимназия все още, ми се формира мнение нещо от сорта "защо трябва едно дете да се трепе като ненормално да покрива космически изисквания и накрая въпреки това да излезе с по-ниска диплома, след като и в елитна държавна гимназия ще си живее като нормален човек, без ексцесии да учи по нощитете и дори да не е толкова супер-дупер, ще вземе по-висока диплома, която в крайна сметка е изключително важна за постъпване в добър университет, не български, а по света". А то гледай какво било.

Доп. Разбира се, сега вече с новите безумни директиви на МОН относно ниво В1 за езикови гимназии подобни разсъждения се обезсмислят. Попрочетох по диагонал тук-таме по съответните теми как това нямало да окаже влияние и как езиковите гимназии нямало да смъкнат нивото и щели да продължат да покриват В2/С1 и да преподават материал в повече от учебниците, дори и ако новите учебници са наистина за В1.

Това може и да е така за хората, които сега имат деца в езикови гимназии, може би набраната инерция няма да се пресече изведнъж, но какво ще стане с хората, които имат деца в начално училище? Да ви кажа какво ми се струва, че ще стане. Щом има спусната централно директива от езикова гимназия да се излиза с В1, в крайна сметка до 4-5 години така и ще стане. Може по инерция следващите 1-2 години езиковите гимназии да запазят високото си досегашно ниво, но в крайна сметка никой не е луд да прави години наред усилия, които не се изискват от него. Щом е подадена директива да се излиза с ниво В1, много бързо обучението ще се срине точно до това ниво. Дори съм оптимист, като написах 4-5 години. В България и 2 години стигат.

Е какво е това В1? Това е смешно ниво за езикови гимназии, което напълно ги обезсмисля. Това вече няма да бъдат гимназии, от които се излиза със знаене на език. И понеже и математиката в тях по дифолт не е върхът, то тези гимназии чисто и просто се обезсмислят вече и до няколко години няма да са това, което са. Постоянните скандали в СМГ показват, че и там целта е такава.

Тоест за родителите с деца в начално училище още отсега е ясно, че друга алтернатива освен частното образование няма да има и за гимназиалния етап. Сега все още има, сега засега и НЕГ, и Испанската, че и АЕГ, и Втора немска и т.н. са доста добри, отделно СМГ и НПМГ, но какво се очертава? За какво ти е НЕГ, че била първа на матурите, ако ще ми излизат с ниво В1 по немски от там? Неминуемо това ще се случи до няколко години, щом това е спуснато като наредба. Аз не се съмнявам. И кво прайм тогава?

Да се надяваме, че Златарски, Иван Апостолов и други дотогава ще наберат достатъчно инерция и опит да станат прилични алтернативи. Засега прилична алтернатива от частното в гимназиален етап е само АК. Така че споровете и дискусиите дали АК е повече или по-малко от СМГ и НЕГ, ще изгубят напълно актуалността си до 5 години. Дотогава вече няма да е останало нищо в държавния сектор, с което АК да се сравнява.

Последна редакция: нд, 06 яну 2019, 16:15 от Татко Мецан

# 112
  • София
  • Мнения: 7 378
Мецане, и аз си помислих същото. Преобърнаха ми се представите напоследък Thinking

# 113
  • Мнения: X
Има и един друг момент. АК беше предпочитан заради по-лесната адаптация в UK   и USA. Каквото и да си говорим малко деца заминаваха в Щатите по обясними причини. Основен поток беше в UK и заради улеснения достъп до финансиране като членове на ЕС. След Брексит изобщо не се знае как ще бъдат третирани и съответно финансирани кандидатите от ЕС.
Та мислете за АК и в тази посока. Аз поне мисля и въпреки, че чичото на моето дете вече е UK  гражданин. Германия, Холандия и Австрия, та дори Италия с Бокони стават равностойни алтернативи.

# 114
  • на път
  • Мнения: 2 804
Явно зависи от гимназията. Новото у-ще на сина ми е двуезично от 8-ми клас. Много от предметите се учат на английски. Той е с първи чужд език немски и вижда зор. Входящите нива се правеждаха на двата езика. На български имаше 5 и 6, а на английския вариант изкара 2 и 3 .... горкия.

# 115
  • Мнения: X
Мецане, след като остава подготвителният клас (8 клас) и остават предметите на чужди езици, не мисля, че има основания за безпокойство специално за първия език в ЕГ. В 8 клас се научава основната част от езика - граматиката и правилата за употреба, а след това само се надгражда  чрез упражнения, за което спомагат предметите на езика и езиковите ваканции. Изискването Б1 от наредбата (предполагам) е минималното ниво, то и в момента не всички възпитаници на ЕГ достигат по-високо от това ниво, заивиси кой как учи.
Специално за немските гимназии, където се учи за ДСД, няма начин нивото да спадне, защото за тази диплома има изискване за езика на ниво С1, а тя се дава от външни оценители. А и сега в тези гимназии половината (горе-долу) ученици не учат в ДСД паралелките и някои от тях си остават на по-ниски нива - зависи кой как е мотивиран да учи, а немският е труден език. Личне пример - моят се беше много омързеливил, но добре че някъде по средата на гимназията се стресна от преспективата да учи в Германия, по думите му,  "разните му там икономики и прочие алабализми" (това са основно специалностите на английски, които могат да се учат там, също и някои хуманитарни) и си налегна парцалите да вземе ДАФ с необходмия резултат.  Но основата на езика вече я беше сложил в 8 клас, така че е само въпрос на мотивация.
В този смисъл не мисля, че тревогите ти за ДГ са основателни. Което не изключва АК като избор,  разбира се, зависи от някои неща, но и АК е надолу в сравнение с преди 10-ина години.
Има и един друг момент. АК беше предпочитан заради по-лесната адаптация в UK   и USA. Каквото и да си говорим малко деца заминаваха в Щатите по обясними причини. Основен поток беше в UK и заради улеснения достъп до финансиране като членове на ЕС. След Брексит изобщо не се знае как ще бъдат третирани и съответно финансирани кандидатите от ЕС.
Та мислете за АК и в тази посока. Аз поне мисля и въпреки, че чичото на моето дете вече е UK  гражданин. Германия, Холандия и Австрия, та дори Италия с Бокони стават равностойни алтернативи.
Съгласна съм с това. Освен другото, имам поглед върху АК от преди 7-8 години в сравнение с ЕГ тогава и ако Тинкърбел има верни наблюдения (а аз не се съмнявам в това), тенденцията там определено е надолу - първо, много по-ниска конкуренция на входа и второ, вероятно следствие на първото, по-ниска летва вътре и по-малко изисквнаия, и по-малко натоварване.
А и САЩ с Тръмп е различен от САЩ преди него. В темата за АК бяха посочени приети в САЩ деца от последния випуск на АК, но на въпроса ми за това колко от тях са с пълни стипендии се възцари мълчание - а това е всъщност важният въпрос, защото колко са тези българи, които могат да си позволят само такса от стотици хиляди долари, отделно издръжката.
 
ОК пък съвсем не е ясно накъде ще захване - те в момента са  се оплели като пате в къчища с тази сделка за излизане, по всичко личи, че Мей няма да може да я прокара в парламента и никой не се наема да каже какво ще се случи.
Английският си остава  лингва франка, но  само с английски е недостатъчно, трябва и още един език на ниво С1. И това е така не от днес, но при тези обстоятелства сега става още по-наложителен втори език на високо ниво.

Последна редакция: пн, 07 яну 2019, 10:22 от Анонимен

# 116
  • София
  • Мнения: 5 465
Не ми се иска да противопоставям своите аргументи срещу тези на Тинки, нито да влизам влизам в ролята на защитник на колежа, посочвайки плюсове и ползи, които откривам, нито мога да сравнявам нивото от преди и сега. Ако за някого има значение, все пак ще кажа, че мнението ми е доста по-различно от това на Тинки. 

# 117
  • Sofiq
  • Мнения: 723
И моите впечатления са като на Тинки.
Но не знам тя дали взима предвид факта, че в началното е по-лесно от в гимназията. Където и да си, все ще ти е по-трудно, факт.
Иначе, сравнявам колко и как учи детето ми в ДУ сега и колко учеше миналата година в ЧУ и в общи линии ми се струва същото, само дето сега се налага това, дето удобно го правеше с учител, да ги върши сам и съпротивата е по-голяма, нормално.
Само по история в сегашното ДУ се залита в крайности, но пък там си зависи от родителя. Според мен, гимназията води до среща с изискващи учители и все ще се намери някой предмет, който да затруднява дадено дете, но като цяло смятам,че за момента добро ЧУ и добро ДУ са съотносими.

# 118
  • София
  • Мнения: 2 814
Не ми се иска да противопоставям своите аргументи срещу тези на Тинки, нито да влизам влизам в ролята на защитник на колежа, посочвайки плюсове и ползи, които откривам, нито мога да сравнявам нивото от преди и сега. Ако за някого има значение, все пак ще кажа, че мнението ми е доста по-различно от това на Тинки. 
Ще бъде чудесно, ако споделиш твоите аргументи. Благодаря предварително!

# 119
  • Мнения: 7 285
Моето мнение също е много различно от това на Тинкърбел в гимназиален етап. Аргументи нямам желание да споделям, защото минаха и години, но повечето учители са си същите. Така, че едва ли има кой знае каква промяна. Въпрос и на късмет е в СМГ при кой учител ще се паднеш. В нашия случай едни загубени 5 гимназиални години.

Мога към момента да направя сравнение между СМГ/ПЧМГ в периода 5-7 клас, макар да са минали броени месеци от началото на учебната година и плюсовете са за ПЧМГ.

1. Много внимателно подбран екип от учители по ВСИЧКИ предмети. По разказвателните предмети детето ми си научава урока в клас, от което следва, че поднасянето на материала е по по-достъпен и по-интересен начин. Интересни лабораторни упражнения и опити в някои часове.
2. По-малък брой деца в паралелка.
3. По-голямо разнообразие от школи.
4. По-късен начален сутрешен час на занятията - 8.00ч и обучение само първа смяна.
5. Добра локация. Сутрин придвижването ми до ПЧМГ е 8 минути.
6. Родителите редовно се уведомяват по имейл за предстоящи събития, които са важни за училището и които касаят учениците.

Последна редакция: пн, 07 яну 2019, 12:53 от Фран Ческа

Общи условия

Активация на акаунт