Дефектен телефон; Жалба до КЗП?

  • 1 561
  • 11
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 113
Здравейте !

Извинявам се, че не пиша по темата, но не знам къде и към кого да се обърна, а знам че тук много хора са запозняти с КЗП.

Моля, някой запознат по темата да пи пише. Имам нужда от помощ. Става въпрос за закупен телефон преди 2 седмици, който се оказа дефектен, но от мобилният оператор отказват да га сменят и не знам какво да правя.

Извинявам се за спама и предварително блягодаря!

Последна редакция: сб, 05 яну 2019, 00:51 от AnMary

# 1
  • София
  • Мнения: 1 522
А какво предлагат от мобилният оператор?

# 2
  • Мнения: 842
За всички мобилни оператори важи правилото за 24-часова замяна,ако дефектът се е появил след този срок устройството се праща на сервиз.Там срока за отремонтиране е 30 календарни дни.Ако ремонтът се забави повече Ви заменят телефона.КЗП нищо не могат да направят за вашия случай.Надявам се да съм била полезна.

# 3
  • София
  • Мнения: 1 113
Предлагат да го занеса на сервиз. Телефонът е така от както съм го купила, просто по късно забелязах разликата ( за камерата става въпрос) и не ме устройва да чакам още месец за сервиз.
И за тава се чудех в случая дали ще важи 30 дневния срок за връщане на покупка, особено при поожение и че е с дефект.
Благодаря ви!

# 4
  • Мнения: 9 050
Първо, какъв е дефектът? И второ, след като телефонът не работи, от мобилния оператор следва да са предложили вариант. Какво ви предложиха?
Това, че не желаят да заменят телефона не е основание за жалба. Ако изобщо нищо не са предложили, едва тогава имате основание.

# 5
  • Мнения: 9 482
Какъв е този 30-дневен срок за връщане на покупка?
За първи път чувам за такова нещо при мобилните оператори.

И защо ти предлагат да го носиш в сервиз? Нали е гаранционен, би следвало те да го изпратят в техен сервиз.

Доколкото знам чак след три изпращания в сервиз предлагат смяна, ако има проблем.
Единствено с телефоните на Епъл практиката е друга, тях не ги поправят, а директно ги заменят.

# 6
# 7
  • Мнения: 10 578
Ако нещо не е наред със закупена стока, можете да поискате от продавача да замени или ремонтира безплатно стоката в срок до 2 години от покупката. Това може да бъде опция, ако нямате право на безусловно връщанe (до 7 работни дни, а от юни 2014 - 14 календарни дни при покупка по Интернет) или предпочитате да получите стоката ремонтирана или заменена.

Кога можете да получите, ремонтирани или заменени стоки?

            Когато дефектът се прояви през първите шест месеца след закупуването на стоката се приема, че той е съществувал още при покупката. Това означава, че търговецът е длъжен да ви приеме рекламацията или да докаже, че не дефект, а вие сте причинили проблема, например чрез неправилна употреба, удряне, намокряне и т.н. Щом приеме рекламацията законът дава на търговеца максимален срок от един месец, за да ремонтира или замени стоката, но в името на добрата репутация търговците имат интерес да го правят по-бързо и само малка част от дефектите се решават в максималния срок (напр. когато се чака доставка на резервна част).

Ето как ще се разреши твоя проблем:

https://www.investor.bg/blogosfera/363/a/kak-prinudih-tyrgovec-d … ebitelite-104446/

Т.е., искаш писмен отказ за приемане на рекламация, с който можеш да подадеш жалба до КЗП. Но редът е да ти поправят телефона в рамките на 1 месец, а ако след това се прояви пак дефекта и се наложи да го поправят още 2 пъти, са длъжни да ти дадат нов или да ти върнат парите. Докато тече поправката имаш право да получиш оборотен телефон, тъй-като се счита за жизнено необходима стока (като бойлера, например).

Освен това, да знаеш, че:

Ако купите стоки в магазин, съгласно разпоредбите на ЕС нямате право да ги върнете (за замяна или възстановяване на заплатени суми), освен ако не са дефектни. Въпреки това много магазини доброволно позволяват на клиентите да връщат или заменят стоки в рамките на определен период от време при представяне на касовата бележка. За повече информация вижте вашата касова бележка или политиката за връщане на стоки на магазина, в който сте направили покупката си.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … urns/index_bg.htm

Аз за това предпочитам да не купувам техника от магазин. В магазина си под стрес и не можеш да огледаш стоката хубаво. Преди две седмици и аз си купих телефон. Оказа се с дефектни пиксели (явно мострен), нищо, че съм го получила запечатан в кутия. Вчера им го върнах по Еконт, въпреки, че първоначално се правиха на ударени и не ми отговориха на съобщенията от преди седмица и не си  вдигаха телефоните. Като им цитирах "на основание чл. 55, чл. 112 и 113 от ЗЗП ви връщам телефона", да видиш как веднага до час получих отговор. Реакцията беше, че ще ми върнат парите до 22 дни, ако телефонът е върнат в перфектен търговски вид с гаранционната карта и касова бележка. Въпреки, че поисках замяна с нов, а не парите. Демек, всички телефони са им дефектни, щом не предлагат замяна. Много гафове особено с телефони на промоция! Отваряйте си очите...

Последна редакция: сб, 05 яну 2019, 18:13 от amy_nka

# 8
  • София
  • Мнения: 1 113
Много благодаря за отговорите. Hug

Явно ще трябва да чакам за сервиз. Просто не смятам, че е честно толкова скоро закупена стока веднага да влиза в сервиз, а телефонът, който си купих е за голяма сума, трябва ми и в крайна сметка очаквам съответното качество насреща, а не на 10тия ден да оставам без телефон и да го пращам по сервизи.

Другото, за което много се ядосах е, че ме отпратиха с пълен непукизъм да ходя аз по сервизите и да се занимавам, сякаш не са те продавача и аз съм виновна, че те са ми продали дефектен телефон.

Както и да е, понеделник ще го оставя в сервиз. Няма какво друго да направя.

Още веднъж благодаря на всички отзовали сме, вече съм доста по-наясно със закона. Смятам, че темата би била полезна и на други хора Simple Smile. Хубаво е да знаем правата си (както и задълженията, радбира се Grinning )

# 9
  • Мнения: 9 482
Неприятно е, разбирам те.
Аз случих на проблемен апарат още при купуването, та не можах да го ползвам и 1 час 😀

Мисля, че имаш право на оборотен телефон от същия клас, поинтересувай се, ако имаш нужда.

# 10
  • Мнения: 10 578


Другото, за което много се ядосах е, че ме отпратиха с пълен непукизъм да ходя аз по сервизите и да се занимавам, сякаш не са те продавача и аз съм виновна, че те са ми продали дефектен телефон.

Както и да е, понеделник ще го оставя в сервиз. Няма какво друго да направя.


Така както си го описала, излиза, че не са ти приели рекламацията. Не си ти, тази която трябва да ходи по сервизи, ами продавача. Искай писмен отказ за приемане на рекламация от управител. Ако не ти отказват е редно да оставиш телефона при тях и да си го получиш поправен от тях, тъй-като дефектът е установен през първите 6 месеца, дефакто се счита, че телефонът си го е имал дефекта. Не се оставяй да те разиграват.

Ако може да споделиш за кой мобилен оператор става въпрос - ще ни е от полза.

# 11
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Неприятно е, разбирам те.
Аз случих на проблемен апарат още при купуването, та не можах да го ползвам и 1 час 😀...

Имахме случай на покупка на Apple (нямаме право да го пускаме, преди да е платен). Плащане, излизане от касите на 1 метър, опит за пуск и отказ.
ГСМ-ът подлежи на сервиз. ТОВА са правилата на единствения оторизиран сервиз на марката.
Та как да процедира търговецът? И каква вина носи той?!

Да, хубаво е да си знаете/знаеме правата като потребители.
Само стока, закупена он-лайн подлежи на директна замяна (в перфектен търговски вид) до 14 дни след покупката й.
За останалите покупки е въпрос на добра търговска практика, дадена стока да бъде върната/ заменена или да се върнат парите. Но по закон отива в сервиз със срок за отрементиране до 30дни. После дните на престой удължават Гаранцията, която по принцип е 2г.

Общи условия

Активация на акаунт