Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 217
  • 105
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 13 770
Добре, де, наистина ли мислите, че западняците са загрижени за нашите шофьори и условията им на труд!?
Загрижени са, че си намаляват печалбата!
Когато ние си отворихме пазара и техните фирми го превзеха, беше чудесно, прекрасно, единна Европа... Сега, когато наши ги поизбутват от някои сектори - вой, "загриженост" и рестрикции.

# 61
  • Мнения: X
И защо мислите ,че чуждите робовладелци са по-добри от българските и техните условия на труд са по-добри ? Дълбока, дълбока заблуда ви тресе някои.
Защото се мъчим да не гледаме на шефовете като на робовладелци, затова.
Условията на чуждите обикновено включват реални осигуровки с всички произтичащи от това ползи. Нашите фирми не предлагат такава екстра. Нашите за всяко вдигане с 5% на МРЗ  вдигат вой чрез поне 25 асоциации, дето дори не съм предполагала, че съществуват в такава малка държава с такава демографска структура.
Та, дори само заради осигуровките си струва.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:26 от Анонимен

# 62
  • Варна
  • Мнения: 3 360
Написах "робовладелци" , защото беше използвано като описание за българските работодатели.Пак ще кажа , не всичко в западните фирми е цветя и рози. Ако ми дойде музата ,ще разкажа няколко истории на мои и на ММ познати, които решиха ,че навън е  по-по -най, но действителността се оказа друга.

# 63
  • Мнения: 24 467
Добре, де, наистина ли мислите, че западняците са загрижени за нашите шофьори и условията им на труд!?
Загрижени са, че си намаляват печалбата!
...
Много ясно, никой не се е объркал с идеята за грижа, като първостепенна цел.
Друг е въпросът. Вече писахме какъв.

Написах "робовладелци" , защото беше използвано като описание за българските работодатели.Пак ще кажа , не всичко в западните фирми е цветя и рози.
И това никой не го твърди.
Само че там има правила, които защитават в доста по-голяма степен работещите и чието изпълнение се контролира по-добре, в сравнение с тук. Затова и в момента много наши шофьори като си вземат тук книжката и понавъртят 1-2 години стаж се преориентират.
Редно е, след като българският работодател никой не може да го накара да предоставя нормални условия на труд тук, това да стане чрез намесата на органите на ЕС.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:29 от Judy

# 64
  • Мнения: 7 325

I.Hr Може би има и нещо вярно за заплащането, но в нашия случай поне не е там проблемът.
Моля, заповядайте някоя вечер на тир паркинг. Искам да изразите мнение отново след това, за масовката, не за тези, които са ви приятни и с които комуникирате.
Фирмата ни осигурява прекарване на 24 § 45ч пауза вкъщи, при семействата им. Тоест почти всяка събота и неделя са вкъщи, но прибирането в БГ на шофьорите би спомогнало за фалита и на нас, фирмите работещи със страните в съседство. Увеличаване на прибиращите се шофьори =намаляване на курсовете към БГ= понижаване на цените и т.н.
Няма нужда да заповядам на тир паркинг за да придобия идея. Шофьорска дъщеря съм, а и доста време съм живяла в село в което българските шофьори бяха повече от местното население. Да не говорим, че на доста такива съм правила услуги. Та масовката ми е ясна и също така ми е ясно, че тези другите за които аз говоря са абсолютно малцинство. Обаче като намалее работата ще се отсее и персонала. Фирмите ще наемат качествените професионалисти, а овчарите и тряктористите ще си гледат нивите и стадата. И не, няма да фалирате, само приходите ви ще се променят, което няма да е фатално.
Сребърна - аз съм навън и не се занимаваме със собствен бизнес. Действителността е такава каквато си я правим. Та колкото истории за неуспешни опити можеш да разкажеш ти толкова могат да се разкажат и за успешни. Ако искаш да работиш за робовладелец - работиш за такъв, ако не искаш - не работиш. Точно в транспортният бизнес сега работникът диктува условията.

# 65
  • Мнения: 2 433
Значи все пак отговорните към професията си са малко, нищо че ми скочиха повечето за изказването. Познавам и работя и със съвестни шофьори, но те не са много.
При намаляване на транспортните фирми и излизане на много шофьори на пазара на труда, да, ще се види кои са плевели и кои-цветя. Това и ни очаква, не става въпрос за малко намаляване на приходите, факт е, че хотелът е +  разход, но както писах, не това е главният проблем.
Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става? Ако има 10 камиона за един товар, кой ще го вземе? Този с най-ниската предложена цена. Няма с какво да си прибереш шофьора, а си задължен да го прибереш и се започва велико сваляне на гащи, докато фалира някой, който е започнал да вози под себестойността си.

ред. За да ме оплюят и другите, превозвачите също са доста глупаво племе, защото ако всички тропнат, че под определена цена не се вози, нямаше да дават сливи за смет..

# 66
  • Мнения: 7 325

Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става?
Ами остават товарите за Гърция, Турция, ... които пак ви дават възможност да приберете камионите си.

# 67
  • Мнения: 12 309
... защото ако всички тропнат, че под определена цена не се вози, нямаше да дават сливи за смет..

Мисля, че това е вечен проблем, който не касае само превозвачите. Също така съм почти сигурна, че ако по някакво свръхестествено стечение на обстоятелствата се появи инициатива за подобно нещо, "стачкоизменниците" ще са от нашия регион, защото в крайна сметка, ако има защитни тарифи /и най-вероятно рядко ще ги надскачат/, къде отива конкурентността ни, предимството на евтиния труд?

# 68
  • Мнения: 2 433

Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става?
Ами остават товарите за Гърция, Турция, ... които пак ви дават възможност да приберете камионите си.

Значи не сте наясно с цените в бранша. Питайте Гърците, тях успяхме да им съсипем транспорта тотално, км там са =себестойност. Турция не е в ЕС, там седят другояче нещата.
Vapor, като нищо. Но е логично за една и съща услуга да се установи минимум, защото има превозвачи, които са с по един лизингов камион и карат под себестойност цифра време(докато банката го вземе и всичко приключи). Акъл няма как да му прелееш, а после цената, дето е надробил остава, ходи обяснявай на клиентите защо не може другите камиони да возят на същата цена. Та поставяне на някакъв минимум би бил закон против глупостта, може някой да изреве, но той няма да е в час.

# 69
  • Мнения: 887
 Аз няма представа от бизнеса и няма как да имам компетентно мнение.
Но пък си задавам въпроси - Защо е нужно да  се разкарват празни камиони? То само говорим- еко, зелено, вредни емисии...., да ограничим ползването на транспорт и сега хиляди празни курсове на тирове.  Shocked
Няма ли друг начин, примерно да се сменят шофьорите без да се връщат тировете newsm78. Или да има регламент, че след Х дни  курс имаш Y дни задължителна почивка? И после- защо се смята че ще е добре за Германия и Франция? Нали мерките са само за членките на ЕС? Не е ли по- логично Турция и може би Македония и Украйна да се наместят на освободените пазари? Знаем, че при тях условията на труд са още по- зле.

# 70
  • Мнения: 5 001
Няма да се разкарват празни камиони, ще товарят стока за България, Гърция, Турция. От там става проблем и за българските фирми работещи по тези релации. Товарите няма да стигат, цените ще паднат още.

# 71
  • Мнения: 12 309
Аз няма представа от бизнеса и няма как да имам компетентно мнение.
...
 Не е ли по- логично Турция и може би Македония и Украйна да се наместят на освободените пазари? Знаем, че при тях условията на труд са още по- зле.

И аз нямам представа от бизнеса и си разсъждавам теоретично, но помня, че миналата година четох мрачни прогнози за английските превозвачи, които при излизане от ЕС ще имат само някакъв ограничен брой разрешителни да действат на територията му. Не помня цифрата, но да речем ставаше дума, че за  50 000 камиона ще има общо 5000 разрешителни - горе долу такава беше пропорцията. Вероятно същото важи за всяка друга страна извън ЕС - т.е. има някакви контроли за заемане на освободените пазари от външни участници и възможностите май не са особено големи. Преразпределя се основно вътрешно.

# 72
  • Мнения: 5 001
Да, необходими са разрешителни и те от край време не достигат. Преди да влезем в ЕС и за нас имаше, с влизането отпаднаха.

# 73
  • Мнения: 14 638
Нали целият ЕС слушаше и се допитваше до Б.Борисов?останах с впечатление,че е много ценен кадър.Той защо не ги сложи на колене? Mr. Green
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.

# 74
  • Мнения: 887
Няма да се разкарват празни камиони, ще товарят стока за България, Гърция, Турция. От там става проблем и за българските фирми работещи по тези релации. Товарите няма да стигат, цените ще паднат още.

 Значи ще пътуват полупразни- така ли? Вместо два пълни примерно три непълни. Това не е ли пак един празен? Или те ще  подбият цените на тези които работят на балканите? Ако е така, това може да доведе до фалити сред последните и съкращаване на персонал който да попълни липсата на шофьори в страната newsm78 Или и те ще емигрират.  Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт