Отговори
# 630
  • Мнения: 9 117
Esiitoo, задачите са съвсем лесни, вижте пак обясненията в учебника.
За 1 - сбор от ъглите в триъгълник 180
За 2 - еднакви триъгълници
За 3 - правоъгълен триъгълник с ъгъл 30

# 631
  • Мнения: 43
Много благодаря! Много лесно и просто обяснихте, със сигурност е най-полезния вариант!
Ами не, не е така! Има си в Читанката (която е общодостъпна във всяка книжарница) ясно и лесно изведена формула, която и децата, които не ходят на курс усвояват.
Сумата от нечетните числа 1, 3, 5, 7.... е равна на броят им по броят им.
(1+3+5+7=4.4)
Та в случая:
3+5+7+...=1443
Ако добавим 1 от двете страни става:
1+3+5+7...=1444
И сега трябва да се намери кое число по себе си е 1444. Детето вижда, че е между 30 и 40, защото 40.40=1600, а 30.30=900. Трябва да се пробват само 2 числа 32.32 и 38.38, защото само тяхното произведение завършва на 4. И така се стига до отговора 38 е броят на числата.
И за да завърша: понеже сме добавили 1, трябва да не забравим да извадим този член, та 38-1=37. Нататък е лесно.

# 632
  • Мнения: 196
Здравейте! Детето ми се затруднява при решаване на задачи с три кръга на Ойлер.
Бихте ли ме насочили към сборник, място във форума или някъде в интернет, където по най-лесен и достъпен начин е обяснено, как се решават задачи с три кръга на Ойлер. Благодаря!


Най-добре е ти да му обясниш... Много добра работа вършат дребни монети за целта - стотинки с различен номинал... и шнурчета - примерно да ги подредиш на масата (ама трябва да са повечко) и да го помолиш да огради с едно шнурче жълтите стотинки, с друго - стотинките, които имат 1-ца в номинала (означава, че трябва да има поне стотинки по 1, 2 (или 5) и 10 в купчинката).

Чудесен начин за онагледяване предлагате. Много креативно! Браво за идеята и благодаря!
Всъщност моето дете е наясно с кръговете, съставя си чертежа и знае кой сектор от кръговете точно какво съдържа. Но в конкретните задачи сякаш това, което е дадено все не му достига, за да намери това, което се търси. И започва да се "оплита" в едни пресмятания и неизвестни.....и все нещо не му се получава. Затова си мислех дали няма някакви "хитринки", които да улесняват.

Последна редакция: пн, 22 апр 2019, 16:55 от ХалиГали

# 633
  • Мнения: 10 573
Здравейте,аз пак моля  за едни задачки за 7 клас,ако някой може да помогне с една от задачките 1,2 или 4,ще бъдем много благодарни.
зад.1
Означи ъгъл ВСН с алфа  От триъгълник ВСН намери  ъгъл В, от триъгълник АВС намери ъгъл А и т.н на този чертеж можеш да намериш всички ъгли и ще можеш да си отговориш на въпроса.
зад.2
разгледай триъгълници BHL и BCL
зад.4.
трябва да се намерят всички ъгли, образували се в триъгълник АВС. Тази зад се решава само с теоремата "Срещу ъгъл 30 в правоъгълен триъгълник лежи страна половината от хипотенузата. Трябва да я приложиш в триъгълници АВD, DBC, ABC.

Нарочно не ги решавам, а давам Упътване, за да получи удоволствие от решението самият питащ.

Последна редакция: нд, 21 апр 2019, 22:02 от Pepina_n3

# 634
  • Пловдив
  • Мнения: 221
Здравейте,
Бихте ли помогнали с тези две задачи за 4 клас?

# 635
  • Мнения: X
За маратонците.
https://bg-mam.ma/p/1013547/36357335
За времето, за което Явор изминава 20 000 метра, Иван изминава 17 000 метра.

Следователно, за всеки 20 метра изминати от Явор, Иван изминава 17 метра.

За времето, за което Явор ще измине 1 200 = 60 . 20 метра, Иван ще измине 60 . 17 = 1 020 метра.

Следователно, когато Явор финишира, Иван ще е изминал 17 000 + 1 020 = 18 020 метра,
т.е. ще е на 21 200 – 18 020 = 3 180 метра от финала.

# 636
  • Мнения: 127
Здравейте,
Бихте ли помогнали с тези две задачи за 4 клас?

За задачата с Боби.
Числата се повтарят през 100.
Има 11 четирицифрени((2017-1017):100+1), 9 трицифрени(първа цифра от 1 до 9) и едно двуцифрено преди да тръгне огледално. До тук са 11.4+9.3+2=73 цифри. Търсим 105-73=32 цифра от огледалните. Първите 29 цифри отговарят на двуцифреното и трицифрените чилса. 32-29=3, следвателно търсим 3-та цифра на първото огледално четирицифрено,  което е 7101(огледално на 1017), т.е. трябва да е 0.

# 637
  • Пловдив
  • Мнения: 221
Благодаря, вече тотално се обърках (а за детето да не говорим) но като отговор е посочено 4020 м. от финала. Възможно ли е да е печатна грешка? Въртяхме, сукахме, но не го докарахме до този отговор и ние 😂

За маратонците.
https://bg-mam.ma/p/1013547/36357335
За времето, за което Явор изминава 20 000 метра, Иван изминава 17 000 метра.

Следователно, за всеки 20 метра изминати от Явор, Иван изминава 17 метра.

За времето, за което Явор ще измине 1 200 = 60 . 20 метра, Иван ще измине 60 . 17 = 1 020 метра.

Следователно, когато Явор финишира, Иван ще е изминал 17 000 + 1 020 = 18 020 метра,
т.е. ще е на 21 200 – 18 020 = 3 180 метра от финала.

# 638
  • Мнения: X
Отговорът е сгрешен. Обсъждано е в темата към която дадох линк и не само там. Simple Smile

# 639
  • Пловдив
  • Мнения: 221
Много благодаря 💐💐💐💐💐💐
(Темата не я погледнах, но сега ще прочета)
Отговорът е сгрешен. Обсъждано е в темата към която дадох линк и не само там. Simple Smile

# 640
  • Варна
  • Мнения: 25 828
И аз го докарах до 3180.

# 641
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Откъде са тези задачи?

# 642
  • София
  • Мнения: 994
ОМТ - за СМГ.

# 643
  • Русе
  • Мнения: 845
 Здравейте,
Моля за решение на следната задача -
Четириъгълникът ABCD е вписан в окръжност така, че дъгите AB:BC:CD:DA=3:4:2:3.
Ако радиусът на окръжността е 2, то лицето на ABCD е равно на:........
Едит - задачата е за 11-12 клас , имам и отговор -  4 +2 корен от 3

Пробвах точно този метод , вероятно някаква грешка допускам и не ми се получава отговора.


 

Последна редакция: вт, 23 апр 2019, 22:14 от BOSS SAMORAI

# 644
  • Мнения: 10 573
Здравейте,
Моля за решение на следната задача -
Четириъгълникът ABCD е вписан в окръжност така, че дъгите AB:BC:CD:DA=3:4:2:3.
Ако радиусът на окръжността е 2, то лицето на ABCD е равно на:........
 
не пише за кой клас е, но ще дам идеи.
От пропорцията трябва да намерте всички тези дъги (общо правят 360 - цяла окръжност). После ще видите, че ъгъл А и ъгъл С са 90 (вписаните ъгли са половината от дъгата си). След това се разглеждат два триъгълника АВD , BCD и отделно им намирате лицата и събирате после.

Общи условия

Активация на акаунт