СЕДМОКЛАСНИК многочлен разлага, мама на Евгени се обляга

  • 52 228
  • 756
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 817
Аз съм малко черногледа, по отношение на химия и биология в НПМГ. Доколкото прочетох, на бизнеса му трябва евтина работна ръка в месопреработвателната и хранително-вкусовата промишленост. На фона, на обявената позиция за гл. архитект, преди дни, за 560 лева заплата????

# 76
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
В класа на сина ми половината от момчетата искат да продължат след 7-ми клас в ПГТЕ "Хенри Форд", което не е никак лошо. В момента професионалната работна ръка никак не е евтина и има голям дефицит на качествени кадри. Виж юристи и икономисти - над път и под път Laughing

Класното по БЕЛ беше вчера - текстът за преразказ бил от "Балада за Георг Хених" (за някакъв си музикант, който всяка вечер ходел да свири, а жена му била вечно нервна и искала да има хубав шкаф (бюфет) и детето постоянно си повтаряло "ние сме бедни, бедни"). Познах произведението Grin Трудничко му било, а нямало и време. Едно дете започнало да пише директно без план и госпожата му направила забележка. Времето не стигнало (два учебни часа за теста и преразказа).

Презентации на PP е правил само по литература миналата година. Според мен е редно да избират дали на PP или на хартия. Доколкото знам тази година по география  им дава проекти за повишаване на оценката (нашият не се вълнува от това) и децата си ги правят на хартия. Единствено, ако трябва по ИТ да им проверят знанията в PP, тогава да изискат някакъв проект.

Как се справят децата с другите предмети (изключвам тези с увлечения в биология, химия, физика)? На моя син му е трудничко. Помагам по всичко - образи в огледала/лещи, химични уравнения, растения... Направо съм си ученичка отново. Казала съм му само по история да не ме търси, но тя му е любима и учи с удоволствие.

# 77
  • Мнения: 12 382
Класното по БЕЛ беше вчера - текстът за преразказ бил от "Балада за Георг Хених"..
Уау! Силно съм изненадана от избора на учителката!

# 78
  • Пловдив
  • Мнения: 669
Като ви чета, явно на нашите им е широко около врата. Проекти е правил само в начален курс и то на картон, с разпечатани снимки! РР и всичко друго, което учат по ИИ е ползвал само за да направи домашните си по предмета и да ги изпрати по мейла на учителката.
Що се отнася до другите предмети-трудна му е биологията, или по-скоро не му е интересна и набързо отбива номера, твърдо 5 е там. Химията пуфти нещо, трудно било, но съм му казала да не ме занимава. Физиката, изненадата за публиката дет се вика-класиран на областен кръг на олимпиада с 28 т. от 30 ! И това единствено и само от учителката, която е пенсионерка, но я връщат постоянно поради липса на кадри. Та тя си е от едно време, преподавала е на доста от родителите, гони ги като цербер!
Общо взето помагам само по литература, за всичко друго ползва Уча се и то много сериозно.

# 79
  • Мнения: 320
И моята прави много проекти - и на РР и на картон, вкл. и за слънчевата система с въртящи се планети, за Боянската църква - макет от стиропор, глина и др.(много добре й се получи). Не съм сигурна дали са задължителни, по-скоро си мисля, че това е начин за изкарване на някоя и друга шестица и понеже я мързи да учи, така си оправя успеха. Уж работи в екип, но когато се съберат у нас правят всичко друго, не и да работят по проекта. После по нощите тя го прави сама и на другия ден го презентират - кой колкото може се включва. За техническата обезпеченост не се бях замислила - у нас компютри с лицензиран софтуер и цветен принтер не липсват, но вчера, предвид постовете на някои мами, й обърнах внимание колко е облагодетелствана. Тя веднага се орепчи, че ако ги няма ще си ги прави в компютърния кабинет в училище, който бил супер оборудван, но госпожата миришела ужасно и поради тази причина не ходела там.  За съжаление я тресе пубертет ли е, какво е. Мързи я да учи. Аз се опитвам да запазя спокойствие, пък времето ще покаже.

# 80
  • Мнения: 4 681

Презентациите и проектите са нон стоп, най ме дразнят екипните (когато се падне с някой мързел). Ма трябвало да се научат на екипна работа.

Нашите също правят много екипни проекти и с който и да се падне да е в екип, все при нея идва организационната работа, не знам защо така става. Много нерви хаби покрай това. Лошото е, че после и оценката им е обща, и когато се падне с двама-трима незаинтересовани, тя избутва цялата работа. Но да свиква, то и в живота е така Simple Smile Най-готиният им проект досега беше в час на класа (класната им е учител по география)  - бяха ги разделили по отбори и готвиха различни национални ястия. На тях им се беше паднало ирландско ястие, бяха се събрали да го готвят у съученик, преди това пазарували, голям купон. После го носили в клас. Представям си какво мазало е било.

# 81
  • Мнения: 1 965
Екипните проекти също много изнервят моето момиче. Имало е случай да се падне с момиче, което се опитва да и каже какво и как да направи, а тя не иска естествено или да бъде със скатавки дето не им се работи. Но наистина и занапред в живота работата в екип ще им трябва.
Вчера се ядосах много на госопжицата. Даже заформихме един мини скандал, аз дудна, тя мълчи. Цял ден се е подмотвала, написала само едно домашно и в 9 часа получи прозрение, че има да пише, че и за курса имала много неща. А предния ден много организирано стигна до МОЛ-а с приятелка да си купи нови дрехи, защото вече "нямала какво да носи"Сега и говоря служебно.

# 82
  • непостоянно
  • Мнения: 981
Здравейте и от мен в новата темичка. Заглавието ме усмихна Simple Smile
При нас в Бургас децата са в грипна ваканция от вторник, а днес ще решават дали да я удължат...
Относно уроците, по БЕЛ са на “Опълченците на Шипка”, а по Мат - започнаха с геометрията.
Презентации правят сравнително често, като не е задължително да са единствено на РР, може и табла на картон, или изобщо каквото и както им хрумне.. имат свобода в избора Wink

# 83
  • Мнения: 99
Има ли определен брой задачи  , които децата ви решават за седмица примерно,извън задачите дадени от школата или частният урок.Как се справят с текстовите задачи.Моето момиче се справя много добре,но не и отлично по математика,сега е между 5 и 6 за срока,чакаме резултата от класното.Моето притеснение е,че едни задачи решава,но други не.Особено текстовите.Мисля да и давам да решава всеки ден по 10 задачи ,но дали няма да прекаля и да се получи обратен ефект.Моля за съвети!

# 84
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
Rady, щом успява теб да ядоса Sparkling Heart

Lusi14, освен домашното от училище и школата, други задачи не решава. Донякъде няма и време, но пък и не знам как бих могла да го накарам да реши нещо "незадължително" Grin Ако все пак детето ти е послушно, пробвай с по-малко от 10 задачи. Десет текстови са си тежички.

Класното по БЕЛ беше вчера - текстът за преразказ бил от "Балада за Георг Хених"..
Уау! Силно съм изненадана от избора на учителката!

Доста труден текст - особено изваден от контекста на книгата. Времето за преразказа е било 45мин общо за всичко.

# 85
  • Sofia
  • Мнения: 131
Проекти (презентации) в нашия клас се правят от 2-3 клас, като винаги е било по избор на картон или на PP. Относно решаването на задачи по математика - не мога да го накарам да решава нито една задача извън дадените на уроците или като домашно в училище. Той смята, че си ги знае, предвид оценките в училище. Но резултатът от пробния изпит в "Междучасие" друго говори Simple Smile И въпреки това постоянно водим преговори да решава допълнително задачи.

# 86
  • Мнения: 320
И моята не мога да я накарам да пипне нещо допълнително - и по математика и по БЕЛ, какво остава за другите предмети. Като цяло има предимно шестици (без стабилната четворка по физика). И преди съм писала, че смятам, че оценките й са завишени и не отговарят на действителните знания. Вчера ми дава да подпиша контролно по математика - от четири задачи с по няколко подусловия, на две от тях - правилно съставено уравнение и решено почти до края, но накрая бърка знак и съотетно отговорът е грешен. Е, учителката е отнела някакви точки, но общата оценка е отличен 5, 60 или нещо такова. Аз й казвам, че по мое време това се водеше нерешена задача, тя мрънка, че затова не искала да ми дава да виждам работите й - има ли 6, има и точка по въпроса. Наближават ПИ, та ще мога да се ориентирам къде е спрямо по-голям брой деца, а и тя да се стегне малко. По литература още са на "Немили-недраги"!
Поздрав за заглавието(в предния пост забравих). Това с Евгени го разказвам под път и над път още като разбрах кой е Евгени от предишните теми!

# 87
  • Мнения: 135
Здравейте и от мен  Simple Smile
Като ви чета направо съм впечатлена, в нашия клас проекти почти не са правили. Единствено по английски език и то по желание. Моят син направи само един в шести клас. А на РР абсолютно нищо  Sad  

# 88
  • София
  • Мнения: 3 061
Благодаря за новата тема! Заглавието е страхотно!

Ние май приключхме с оформянето на първия срок и си отдъхнах за малко. Само по биология прецака работата, но тя никога не я е харесвала.
Аз забелязвам голям напредък в математиката и се чувствам по-добре. Решава само задачите от курса, уроците и училище. Не пипа нищо допълнително.
Презентации започна да прави от четвърти клас и през две-три седмици все има по някоя. На нея й харесва, а и със сигурност е полезно, така че на мен не ми пречат.

# 89
  • София
  • Мнения: 301
Аз съм малко черногледа, по отношение на химия и биология в НПМГ. Доколкото прочетох, на бизнеса му трябва евтина работна ръка в месопреработвателната и хранително-вкусовата промишленост. На фона, на обявената позиция за гл. архитект, преди дни, за 560 лева заплата????

Не знам къде е обвързванете между химията и биологията в НПМГ, или която и да е друга гимназия е месо... и хранително-вкусовата промишленост. Това е все едно да обвържеш дете, което иска да учи в езикова гимназия с преподаване на сътветния език в дадено селско училище с петима ученика. И изобщо, ако искш да работиш в месопреработвателната промишленост и да намериш естествени консерванти, с които да не се тровят хората - та какво лошо има Anguished Даже точно обратното.
Интереса / ако е истински, разбира се, а не вменен от някого/ е нещо много хубаво. И къде ако не в училище с разширено изучаване на съответния предмет би се чувствало едно дете точно на мястото си? Та нали това е основното, по което ще подреждат желанията си при кандидатсването!
А относно проектите, прави в момента на табло по биология. Правиха и екипно на PP, но единия път получи двойка, защото едно от децата не си беше свършило работата - съответно на всички от екипа написаха двойки.
Не са му много присърце тези проекти, особено по биология - то този предмет тази година си е чисто зубрене наизуст по мое мнение

Общи условия

Активация на акаунт