СЕДМОКЛАСНИК многочлен разлага, мама на Евгени се обляга

  • 52 246
  • 756
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 918
С биологията се впрегнах да помогна за кампанийно попълване на работната тетрадка (изведнъж се оказа, че госпожата, която не проверява всеки път дали РТ е попълнена, се е присетиа да ги изиска готови за целия първи срок). Ужасих се от начина на поднасяне на информацията - наистина може да накара и най-големия природолюбител да намрази предмета. Безсмислени подробости и детайли, които биха били от значение само за деца с насочен интерес, които са в специализирана паралелка. Не съм преглеждала учебниците по химия и физика. Видх, че учителката им дава планове, от които децата учат и това ме навежда на мисълта, че и в тях съдържанието не е съобразено с възрастта и естествената любознателност на децата. В същото време в група във ФБ майка на дете, учещо в АК, публикува откъси от американски учебник по биология, които така хващат вниманието, че и на неучещия биология му се иска да продължи да чете. Реалности, нашенски!

# 91
  • Мнения: 13 252
      Аз не съм гледала биологията, но дето историята ми е толкова любима, кандидатствала съм с нея и нямах непрочетен учебник по история/ не че бяха издадени толкова много, де/, сега направо се потрисам.То лъскавини, то шрифтове, то наблъскана информация като от тел. указател...Най-нелюбимият предмет на сина ми, за мое огромно съжаление. Ама с така поднесен материал- така ще е. Добре, че имаше предните години проекти, да прочете нещо странично, да му е интересно.Тази година по история няма.

# 92
  • Мнения: 4 918
Аз също се изгубвам в материала при предложеното оформление. Много картинки, карти, снимки и някак между другото - текст. На РС учителката по физика/химия (една и съща е, защото води предметите и на немски език) много симпатично ни обясни, че децата "сканирали" учебниците, а не си учели уроците, че те забелязвали и запомняли текстове под приложения, но изпускали същина. На репликата, че така им е поднесена информацията, тя се опита да защити съставителите, че това отговаряло на информационните източници на децата, пребиваващи по-дълго в интернет, отколкото пред писмовни източници на иформация, но изводът беше общ, че уроците (същинските) остават ненаучени. Мое мнение е, че причина за това е свръхонагледяването и връщането от втора към първа сигнална система като водеща при усвояването, което пък съответства на процесите на демотивиране на мислещите деца и отучването им да разсъждават. Но това е друга тема и разводнявам същностно  форумсските дела.

# 93
  • Sofia
  • Мнения: 5 115
С биологията се впрегнах да помогна за кампанийно попълване на работната тетрадка (изведнъж се оказа, че госпожата, която не проверява всеки път дали РТ е попълнена, се е присетиа да ги изиска готови за целия първи срок).

Вчера в последния момент преди да тръгнем за училище (втора смяна), правихме същото по химия Confounded Според госпожата по дифолт трябвало да си пишат и в тетрадката, но на децата, като не им е казано за домашна работа стр.еди-коя си от учебната тетрадка, никога не биха писали по собствена инициатива. Та така 15 урока имахме да пишем. Един не успяхме, но утре ще го попълним заедно с новия.

По история и на мен не ми харесва как са представени уроците. Понякога много важна информация е сбутана под някаква картинка. Когато има карта, историчката ги кара да я прерисуват върху оризова хартия. Не мога да разбера смисъла на това, но рисуваМЕ.

# 94
  • София
  • Мнения: 7 056
Питах за оценката по биология, защото при нас нищо не се чува по този предмет. Ама като попитах госпожицата, тя каза: да, май ще имаме контролно в понеделник.
А значение за интерес към предмета има основно учителя, според мен. Подобно на мен, дъщеря ми не харесваше история и география, но ѝ харесваха природните науки. Е, нещата се обърнаха. Класният им е по история, археолог по специалност. Не спира да прави презентации и да им поднася уроците разчупено, включително с фрагменти от филми. И въпреки, че имаше 5 и 4 в началото на срока, успя да ги пооправи. По география също, в момента има проект за забележителностите във 8 френски града. По химия, учителят им е култов и макар само 1 час седмично много ѝ харесва да правят опити. Но по биология и физика е пълна скръб. За биологията през целия срок чух само едно: "госпожата ме мрази". И на РС не се появи въпросната. А по физика наблягат на формули и задачи и съответно ѝ е скучно.

Задачи допълнително не решава. Имам два сборника, но няма кога. Не може да си организира добре времето.

# 95
  • София
  • Мнения: 109
Смятате ли, че втория срок трябва да се прекратят допълнителните занимания, например спорт, чужди езици и т.н за да остане малко  повече време за българския и математика?

# 96
  • Мнения: 68
Здравейте, днес сина имаше контролно По Бел. Каза, че се е справил. Купих книжката със 100те тези по литература. Определено му бяха от полза.
Всяка събота пишем по 2 преразказа, ако има възможност някой да ми пусне примерни текстове, ще бъда много благодарна.

# 97
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 948
Смятате ли, че втория срок трябва да се прекратят допълнителните занимания, например спорт, чужди езици и т.н за да остане малко  повече време за българския и математика?

Неееее.Готви се за държавни първенства,турнири и се надява да покрие нормативи(?!?) за Средиземноморската купа( състезание от календара на ФИНА).В момента сме в грипна,но той изкарва по 6 часа на басейна.Човекът е над тези неща с НВО-то(спокойно,Евгени,спокойно)

# 98
  • София
  • Мнения: 3 061
ritun, аз намалих тренировките - махнах един тенис и една кондиционна. Много е изморена, а на нея приоритет й е НВО-то тази година. Треньорът ме подкрепи, защото според него е по-добре по-малко тренировки, но качествени, отколкото да играе изморена. Тогава самата тренировка не е ефективна.

# 99
  • София
  • Мнения: 922
По отношение на презентациите, и при нас правят, но не е задължително да са на РР. Набора направи една презентация за Русия по география на РР и искаше да занесе лаптопа си в у-ще, защото госпожата нямала достъп до РС. Иначе по другите предмети качва материалите или на имейл или ги носи на флашка.
По отношение на допълнителното решаване на задачи - в училище е с 9 часа седмично, ходи и на школа два пъти седмично, но ни се наложи да порешава малко задачи за разлагане на множители, защото му куцаха. Иначе допълнително - само качените пробни изпити от другите школи. Не му остава свободно време от курсовете, а и няма навика да си пише редовно домашните, та аз го играя надзирател и мениджър време.
Оня ден за пореден, четвърти път за тази учебна година, си счупи дисплея на телефона. Ръчкам аз ММ да му купи един CAT, ама се съмнявам, че и това устройство ще оцелее дълго. Остана и без лаптоп, защото неговият изгоря. Бяхме предвидили един геймърски за Коледа, ама много "финно" му се размина, след като една вечер до 21:00 трябваше да прави домашно по информатика, а ММ го хвана да си гледа клипчета / не се случва за първи път, но този беше особено нагло, защото беше в наше присъствие, а не само при мен Innocent /. Сега надеждата му е да му дадем геймърският лаптоп, ама ще има да чака.
Поне заформя за момента оценката по мат ЗП на 5 от 4. Дано вторият срок да се засили повече... ама,... търпение, Евгени...
Класира се за втори кръг по математика, макар, че се чудя дали да го пусна да се яви - на другият ден е на пробен в школата и много време ще загуби. Познавам си гарджето, няма да се класира за трети кръг, така, че оставих решението в негови ръце.
По отношение формата 7/12 - не ви завиждам. Моите са породени и дъщеря ми догодина е на пангара с НВО, но за нея притесненията не са ми големи - тя е старателна и амбициозна, за разлика от набора. Посещава от тази година частна учителка по БЕЛ и вече успеха й убедително се закрепва на 6, а по математика е с 9 часа седмично и се справя отлично - няма да е необходима допълнителна подготовка.

# 100
  • Мнения: 5 563
Не бих му спряла тренировките и без това пращи от енергия. Не ми се мисли какви ще ги сътвори с излишъци от енергия, която няма как да вложи само в учене, не че се е засилил да си влага енергията там де... Joy

# 101
  • Варна
  • Мнения: 3 373
Вилиан,  успех на момчето ти Simple Smile При нас даже спортната програма ще е по-натоварена от учебната - републиканско,  квалификации,  оттам евентуално световно, но тя се разтоварва в басейна,  нищо че са по 3 часа,  уикенда и по 4.
Допълнително решава задачи само през ваканцията преди класното. 
Историята и биологията са й безинтересни,  твърди 5-ци,  по другите разказвателни още в час запомня урока.

# 102
  • Варна
  • Мнения: 1 145

Неееее.Готви се за държавни първенства,турнири и се надява да покрие нормативи(?!?) за Средиземноморската купа

Мдаа, това ми е много познато...

Продължава си с тренировките, но мисли да откаже някои от състезанията.

Дъщеря ми вкъщи не учи по т.н. разказвателни предмети. Твърди, че внимава, води си записки и запомня всичко в час. Или наистина е така, или се е нагодила чудесно спрямо изискванията на учителките...
Решава задачи по час - два почти всеки ден. В средата на декември  реши, че няма смисъл от частните уроци и ще се подготвя сама. Съгласихме се, ама с нежелание...

# 103
  • Варна
  • Мнения: 3 373
Ret,  плуване ли тренира?  Видях че си от Варна .

# 104
  • Мнения: 13 252
Моето дете няма кой знае какви постижения в извънкласните занимания, но това му е забавление и страст. Свири на китара, имат по 3 концерта годишно. Колкото и да е голям калпазанин, не мога да му отнема това занимание. Няма професионални амбиции в тази насока, но според мен е полезно и стимулиращо детето да се занимава с нещо, което го увлича. С такава радост ми съобщава всеки следващ ангажимент, че сърце не ми дава да намалявам или спирам.

Общи условия

Активация на акаунт