Пубертетът при момчетата - Тема № 4

  • 42 211
  • 765
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 2 290
Трудно ми е да му наложа забрана за телефон/компютър, при положение, че аз трудно бих си го наложила. Заклет киноман съм, примирила съм се, че той пък разпуска с тъпи клипчета/чат/музика. За оценките и аз не съм доволна, но е достатъчно натоварен и ясно си давам сметка, че няма как по всички предмети да му е и интересно - примирявам се, но говорим много по темата за общата култура и интереси...предимно аз говоря...даже май монолог водя.
Има гадже, но не иска да говорим за това, което ми е странно, защото за предишната аз купувах даже подаръците. Ама...детска работа, много влюбчив тоя мой синковец. Раздава го и отворко в класа, та ще го видим занапред.

# 331
  • Мнения: 840
Вчера най-накрая бележникът със срочните оценки се материализира и у нас. Две петици, другото - шестици. По география явно учителката е решила да поощри напъните му да я учи, та го е наградила с шестица. Виж, историята  и българския след поредицата от шарени, та чак шантави оценки, очаквано са петици. Доволна съм от хлапето, няма го стреса от пети клас, раздава го една идея по-спокоен и уверен в способностите си. Пустите разказвателни предмети по същия начин мъчиха и баткото, тъй че май съм подготвена за драмите с тях...
У нас забрана за ел. устройства няма наложена. Но пък лично контролирам наученото и написаните домашни, а баща му скърца със зъби за лягането в 22,30ч., тъй че хаосът е една идея овладян. Английският му е страхотен (брат му се шегуваше, че има претенциозното произношение на Кралица Елизабет Simple Smile ) и го отдавам освен на природната му даденост да учи езици, и на висене в нета, гледането на клипчета и игрите. За българския ако започна да пиша... сякаш не му е майчин език...

# 332
  • Мнения: 5 261
Днес го изстрелчх без телефон и страшно недоволен. Взе си книгата обаче.

# 333
  • Пловдив
  • Мнения: 44 147
Оказа се,че м/у оценките 4,5,5 се е намърдала и една 2-ка  Whistling Ма нито е в бележника,нито нашия убавец е казал,та... без комп е от снощи.
В сряда сме на родителска.

# 334
  • Варна
  • Мнения: 2 942
Вчера учи до 19, обикновено е готов още в 15-16. Лежи във фотьойла и гледа умни Човекът и природата. Уроците са безумни, все едно разказвам приказка. Само опити и никакво синтезиране на важното, сякаш нямат теоритична част. На мен би ми било трудни да науча нещо в подобен формат. Учи за физичен закон, а го няма изписан ясно и точно.

# 335
  • Мнения: 18 932
Мен пък ме побърква тази история. Толкова огромно количество информация събрана в една страница си е пълно безумие. Знам, че зубри и нищо не разбира, но това е положението. С географията нещата са 1 идея по-леки. Най-лесно му е разбира се по Човек и природа. БЕЛ му е голяма мъка. Не мога да разбера следното - имаха сходни домашни по английски и по БЕЛ - да напишат съчинение. По английски съчинението беше перфектно подредено, имаше смисъл и всичко си беше наред. По БЕЛ домашното нямаше абсолютно никакъв смисъл. Беше написано хаотично и само той можеше да разбере какво е искал да разкаже. Защо е така не ми е ясно

# 336
  • Мнения: 50 636
По БЕЛ не пишат собствени мисли, а някакви ключови думи и понятия по някакви шаблони и т.н. Па то увод с точно определени параметри, па после изложение точно еди как си и т.н. Или преразказ, ама на текст на архаичен или диалектен език, който едва разбират
Ми трудно си е

# 337
  • Варна
  • Мнения: 10 493
И моичкият по Английски 5 и 6, по Български 3,5,2,5 ....Cry

А по математика се чудя какво да правя. На фона на частните уроци едва среден.

# 338
  • Мнения: 18 932
При нас математиката уж върви - имаше шарени оценки, но преобладаваха хубавите. Очаквах 5 за срока, но донесе 4-ка. Не разбрах защо - общия сбор от оценките си е 5. Последните две оценки са 5 и 6, но така е решила учителката явно

# 339
  • Русе
  • Мнения: 12 206
Математиката за деца, които нямат естествено разбиране на символиката на предмета е сложна. Разделите са много и редуват геометрия и алгебра, като тамън да схванат нещо и сменят темата. Освен всичко с уроците се въвеждат основни понятия, а някои учители на контролни дават задачи изискващи повече умения и усет, а не просто прилагане на правила, без да са решавани задачи от конкретен тип. Както е в нашия случай. Частните учители не правят нещо кой знае какво, а просто решават пред детето малко по-бавно задачи. Което не помага, ако детето няма собствено разбиране. Аз се занимавам с детето си го години с предмета и ги разбрах проблемите с опит.
   Историята при нас е кошмар. Цели епохи за по няколко часа. Непознати имена и години в рамките на десетилетия в един урок. Ад е. За учителите по новата гимназиална програма, също е ново това структуриране и те не винаги преподават адекватно. Имаше скоро май някакво свикване на преподаващите история на национално ниво, дано са отчели ситуацията.В класа на сина ми 5 двойки по история и над 30% общо 2 и 3. И той има двойка по история,като успехът му без историята гони 5.50, заради другия трап - БЕЛ. Учи, помагам, ама не може да се ориентира, какво е взето и какво трябва да готви, след като учителят прави собствени разработки , прибавя терминология и факти извън учебника.

# 340
  • Перник
  • Мнения: 5 055
По отношение на оценките не мога да се оплача - завърши срока само с една петица - по физическо Grinning Останалото е 6. Обаче снощи гледам домашното по ЧП: "много случаЙ", "Утопление" Rage Разсеял се бил...

# 341
  • На морето!
  • Мнения: 6 573
При нас по История пускат уроците от Уча.се и правят тестове. Според мен трябват повече дискусии, анализи, проекти по този предмет, за да могат децата да се научат да извеждат изводи и да проследяват причинно-следствени връзки, а не само да зубрят имена и дати, но кой ли ме пита мен...
А относно аритметиката в срочните оценки- класната ни предупреди, че когато оценката е м-у 2 цели числа се закръгля спрямо просчета, минусчета и общи впечатления за целия срок, които учителят е записвал в тефтерчето си, но не нанася в дневника. Предполагам при повечето е така.

# 342
  • Мнения: 50 636
Да, при нас също история и география не вървят. Математиката не мога да се оплача, но той от малък я обича и разбира. По БЕл с учителката наваксва, бавно, но славно, напредък има, и как да няма- като му се обръща индивидуално внимание и се върви бавно и систематизирано. Но историята...ми съжалявам, чак до Рим ходихме, разгледахме Ватикана, говорихме, каквото мога-правя. Обаче и учебника е скапан, и учителката не ги грабва и не обяснява, съответно...резултата е кофти. Не смятам и че съм длъжна денонощно да наваксвам по предметите, след като има достатъчно учебни часове. И уча.се имаме, но на човек му писва, а и не бих казала че там всичко е обяснено кой знае колко добре, не е панацея.
А и децата не са роботи, та във всеки един момент по всеки един предмет да знаят всичко. Гледам да не се ядосвам, да е здрав. За оценките- и той видя колко гадно е да те нарочат и да се опитваш да издрапаш. Не мисля, че пак ше го допусне. Надявам се

# 343
  • Перник
  • Мнения: 5 055
Ооо, пропуснах да споделя за историята - най-любимият предмет. Заради учителя естествено. "Така увличащо разказва" г-н Денков. Показва, обяснява, даже за да илюстрира някакъв пример бил сипвал вода по пода. "Слиза" на тяхното ниво, говорят си и за мачове и неусетно научават историята. Като цяло имаме късмет с учителите - отдадени са на работата си и имат подход към децата.

# 344
  • Пловдив
  • Мнения: 44 147
И на мен ми е все по-трудна да разбера БГ системата Образование...Вярно,че всеки индивид си има лични качества и не поставяме всички под знаменател,обаче ако се насочат към някой от скандинавските модели в обучението ще е в пъти по-добре.Обаче-не...зубрене до безобразие,което води до намразване на предмета и до забравяне след дни.Кому е нужно?  Thinking

Моят синковец миналата година по История имаше само 6-ци.Тая година не знам какво се случва.Госпожата е същата...че уроците са тежки-факт,обаче и той магарее...също факт!
По математика има 5...и учудващо винаги по-добре се справя като го изпитват в час,на дъската.

Общи условия

Активация на акаунт