Американски колеж - четиринадесета тема

  • 55 727
  • 762
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 16 513
ElementaK, имаме мама, която може да те вземе в 18:00, тя тук само чете, не пише, затова ти пускам името и телефона ѝ на л.с. да се уговорите как да те "забере" от Парадайз мола.

# 346
  • София
  • Мнения: 1 262
Момичета, да ви питам за съвет. Има ли смисъл от курсове в Лого3 още от 6-ти клас или е прекалено рано? Девойката е с по-скоро хуманитарен профил, та се надявам да свикне със скоростната логика и математика по този начин. Благодаря!

# 347
  • София
  • Мнения: 16 513
Тази част от курса, която се преподава през април и май, е същата, която се преподава през юли. Така че си преценете кое ви е по-важно - повече мобилност през лятото или не. Моето колежанче го записахме от 6 клас и не съжалявам.

Тук е моментът да благодаря на майчето от тази тема, която на л.с. ми даде координати и препоръки за Лого-3. Вечно ще съм ѝ благодарна!

# 348
  • София
  • Мнения: 1 925
Здравейте,

В шестокласната тема се чудим от какво ниво започват английски в 8. клас? Писано е преди, че е ниво B2, но все пак е полезно да се знае дали  все още е така и как  деца с различни нива в един клас успяват да се изравнят в края на  8. клас?

# 349
  • Мнения: 7 275
Първата седмица за осмокласниците в колежа е неучебна. Децата се опознават, играят игри, разглеждат сгради, учебни стаи, библиотека и правят тест по английски. На база резултати от теста, се разпределят в паралелки. Не им се съобщават резултати. Подбират се по сходни резултати. Децата идват с различно ниво на владеене на езика.Наше познато детенце беше учило само немски до края на седми клас.
Така беше преди 5 години. Сега не знам как е, може да има промяна.

# 350
  • Мнения: 5 425
Няма промяна. И нивото на английски на започващите от нулата не се уеднаквява с това на тези, които са го учили години наред. Просто се постига ниво над минимално необходимото за да се учат предмети на английски в следващите години. Вкл. английска литература.

# 351
  • Мнения: 7 674
Ежко, не те разбрах. Намекваш, че ако дете не е учило АЕ до 7-ми клас, няма и да го научи както другите, които са го учили?
Тази година от кое ниво на АЕ започнаха да учат в 8-ми клас (от 0 или по-високо)? В 13-та тема за АК прочетох, че са започнали от В2. Струва ми се доста високо, особено ако детето не е учило АЕ до 7-ми клас. Приятелка твърди, че било от В1, което е по-поносимо. И понеже станаха много хипотезите тип ЕЖК, решихме да питаме тук Wink.

# 352
  • София
  • Мнения: 16 513
Когато моят син беше 8 клас, попитах същото, оказа се, че няколко випуска по-рано е имало деца, които са оспорили създаването на паралелки на база входно ниво на знания по английски като дискриминативно. В крайна сметка в 8 клас в една паралелка има деца с различни знания по английски.

Не се уеднаквават знанията, защото няма еднакви деца, и усилията за овладяване на материала също не са еднакви.

# 353
  • Мнения: 2 391
maria77bg, не започнаха от 0. Учебника им е за B2. Децата, които нямаха добра база (или никаква) бяха насочени и към 'ресурсен' учител, който да им помага. Така с 2ма преподаватели и 20 уч. часа седмично +  допълнителните часове с 3тия учител от АК, домашни, проекти и книги, в края на първи срок при нас има съществен напредък и отлични оценки. Вярвам, че не са подарени. Нивото преди колежа беше "отлично" училищно (без никакви допълнителни занимания по АЕ), т.е. лошо Simple Smile.

# 354
  • Мнения: 9 488
Нивото на файнълите за учили и неучили е еднакво... едни усвояват повече лексика (ако им липсва), други напредват повече с граматиката. Края на 8ми клас всички четат еднакви книги и пишат есета и се оценяват по еднакви критерии.
Какво точно значи "изравнено ниво"? Има хора на които им се отдава езика, има хора на които до края им е маааалко трудно да се изразяват, до човек си е. Сина ми имаше съученици от 8ми клас с които бяха в 11 и в 12 и съм го чувала да казва при разговор по проект "Айде моля изчисти си текста, абсурден изказ! Все си ги научил тия думи, пък подреди ги смислено!". Той е със страст към писането... и му се получава Simple Smile
Не правиха APTIS в края на 8ми клас, а им го сложиха втората седмица на 9ти... 7/8 от децата лятото ни бяха говорили, ни бяха писали на английски Grinning резултатите (на най-добрите) бяха В2 тук там по някой критерий С1, 3 месеца по-късно с малко часове "английски език" и всичко преподавано на езика масово бяха с С1.

Пример: Как се прави речник в 8ми клас в АК и 2АЕГ.
2АЕГ - речник като речник, колонка за на английски, колонка с транскрипция (2 седмици я учиха, кой разбрал, кой не, имаха оценки по това дали имат в речника правилно записани транскрипции), колонка с превод (един макс два варианта на значение на думата)
АК - първа колона думата, втора от тълковен речник значението/значенията на думата (ако там има непозната такава има следващ ред със същото за нея...), трета колона - използване думата в изречение, фраза... може и с картинка.

Брой научени думи: ако погледна в редовете на речника, може и в 2АЕГ да са повече, но като "задълбая" се оказва, че в АК са десетки пъти повече, заради множеството значения и нюанси на използване, както и допълнителната лексика от тълковния речник Hands V
И пак: владеенето на езика и нюансите на изказа са много индивидуални и не можеш да ги сложиш в рамката С1-С2.

Аз лично имам няколко сертификата, че владея английски на ниво В2 Satisfied "Да, ама Не!" (както казваше възпитаника на колежа Петко Бучаров), просто за изпита съм знаела каквото трябва в момента Smiling Imp
Аз се самооценявам на А2 (в някои случаи и А1 ми е много)

ПП: Момиченцето на Бунова започна Колежа с нулево владеене на английски, беше учило друг език в училище. Назад беше споделила за притесненията си преди началото и впечатления след това. Ако наминава, да пише, моля Simple Smile

Последна редакция: чт, 28 фев 2019, 09:35 от peneva_a

# 355
  • София
  • Мнения: 16 513
F**k, аз трябва да съм С2. JoyJoyJoyJoyJoy. Имам 15 000 "very helpful" за мое review за определен остров на Малдивите, и около 11 000 за един хотел в Бостън,   в TripAdviser.

# 356
  • Мнения: 5 425
Ежко, не те разбрах. Намекваш, че ако дете не е учило АЕ до 7-ми клас, няма и да го научи както другите, които са го учили?
Не намеквам, а твърдя (при равни други условия). Няма и как 8 години учене на език (или каквото и да е друго) да се разтворят във въздуха и да изчезнат магически. Могат да бъдат пропиляни, а могат и да бъдат преобразувани в нещо друго - примерно в по-добро писане на есета по английска литература. Варианти разни.

Добрата новина е, че всички постигат достатъчно високо ниво на владеене на езика и след 8-ми и след 12-ти клас.

# 357
  • Мнения: 5 234
И аз с въпрос: как съвместихте подготовката за АК с подготовката за НВО?
Възможно ли е да посещава 2 школи в 7 клас и не идва ли в повече заетостта на детето при този случай?

# 358
  • София
  • Мнения: 16 513
Аз бях категорично решила, че в държавна гимназия няма да го записвам и затова не е имал никаква подготовка на НВО извън училище. План Б  ни беше Златарски.

Миналата или по-миналата  година една от мамите ми беше писала, че Лого-3 задължително записвали за едновременна подготовка за АК и НВО, не знам доколко е вярно, не съм проверявала.

# 359
  • София
  • Мнения: 5 454
В 9 клас почи всичко е на АЕ - часове, домашни, мейли. Езикът не е пречка за никого. Умението да се изразяват добре /не просто правилно, а с богат и интересен изказ/ устно и писмено вероятно са различни, но то и на бълраски е така. Едни деца ще го развият на високо ниво в колежа, други - не чак толкова, но това опира и до лични качества и интереси.

Общи условия

Активация на акаунт