Американски колеж - четиринадесета тема

  • 52 969
  • 762
  •   2
Отговори
# 705
  • софия
  • Мнения: 4 990
Мисля, че първоначално напрежението от изпита, а в последствие прoсто защитаване на вече казаното изиграва лоша роля на темата.
Ако малко се върнете назад ще видите, че за "литературния анализ" темата се подхлъзна от на Мецaн разсъжденията и откровените вдъхновения да напише темата така или пък иначе.... И колелото се завъртя. Няма драма според мен.
 Рос, мисля, че би могла да си така ядосана и възпламенена ако това с "какво е искал да каже автора" стане тенденция в темите, да речем от сега нататък няколко последователни години да е все така. Да, тогава ще е притеснително. Но pри положение, че се търси разnообразие и се избягва повтаряемост ми се струва съвсем не страшно вчерашното задание.
Родители, моля ви, удръжте нервите си! Етикети да се лепват, усилия да се подценяват, деца да се категоризират..... не забравяйте че сред учениците има всякакви деца и вашето е едно от всички, за които искаме приятна, уважителна среда!

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 11:27 от Амели

# 706
  • София
  • Мнения: 16 208
Ппрегледах темите назад показани в сайта на колежа и ми направи впечатление, че темите за съчинение за 2014 и 2016 не са показани.
Някой може ли да попълни липсващите парченца от пъзела? На Шарки младежа мисля, че е кандидатствал 2016. Шарки?! Някакъв спомен?!
Някакво стихотворение беше "пак": http://www.danybon.com/obrazovanie/spravochnik/ese/temi-ese-acs-2009-2019/ (тук ги има всичките, включително 2014 и 2016).

Моят не се представи "фантастично", мисля, че имаше някъде към 7.5 на есето. Но нали влезе  "на магия", не се оплаквам, и толкова му е стигнало. Предварителните изпити в Лого-3 много точно предсказаха резултата му на изпита. Мисля, че Шели Барух направи чудеса с начина на мислене на младежа, сега в Колежа не му е трудно, а и на летните академии "ми" го хвалят как пише.

Споделям мнението на Россс, "навеждащите" въпроси не е трябвало да ги има.

За Катедрата по БЕЛ вече се изказах на последната ни среща, с примера с "младежа с дете есета" - по МОН и по лична представа.

# 707
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 461
Добро утро на всички.Снощи легнал в леглото,отивам да го целуна за лека нощ/болеше го глава/му задавам въпроса:Как ти се стори целия изпит?Кои са повече решени или налучкани задачи?
Той:Естествено,че повече правилно решени Blush
Да е жив и здрав,но иначе като го питаш дали иска да учи там отговаря с твърдо ДА!

# 708
  • Мнения: 8 133
Върнах се малко в даваните теми:
"За какво „говори“ картинката?"
"Разгледайте внимателно картинката. Помислете каква идея е заложил авторът в нея."
"Помислете върху твърдението на..."
"Определете каква житейска ситуация представя авторът. Вижте я като проблем и формулирайте този проблем като тема на вашето съчинение."
Само в 2016 не са публикувани "наводящите въпроси" и... само 2010 и 2013 не се споменава "автора".
Май емоцията идва в повече, вярвайте на децата си, че са писали смислено, без клишета Hands V

# 709
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 461
Моят каза,че нищо не помни писал там нещо дано да хванел някоя друга точка Joy

# 710
  • София
  • Мнения: 16 208
Да се "изкажа" по темата с публикуването на класирането чак на 12.04, т.е. след ваканцията: сега ще накарат децата да учат цялата ваканция за НВО!!! На моя резултата му излезе в деня преди ваканцията и си я "отпочива", а после на НВО се представи достатъчно добре.

Значи, преди е можело за 9-10 дена да обработят резултатите, а сега цели 26?

П.С. Ежко, готви се да пускаш нова тема. Пламенно ударихме 49 страница.

# 711
  • На топло в неговото сърце.
  • Мнения: 3 461
Ох,моя в Събота взимайки го от последния урок по МАТ в Лого 3 ми заяви,че групата щяла да продължи с подготовка за НВО.Той щял да ходи,но нищо не записал и да съм се обадила на г-жата да сме се разбрали.Явно не му пречи,че няма да има почивен ден до средата на Юни.ММ пък оцъкли очи и ми разправя,че е полудял защото щял всяка сутрин до края на Юни да става в 6,30.Та днес трябва да звъня в школата......Луд умора няма.

# 712
  • Мнения: 1 622
Като човек, който гледа отстрани на нещата, с риск да ме линчувате, но не виждам нещо чак толкова особено или неособено в темата за писане тази година. Тема като тема. Целта на детето не е ли да се справи с каквото има пред себе си по най-добрия начин, на който е способно в този момент? Аз не виждам нито нещо отпреди 20 години, нито нещо супер съвременно, просто тема. Считам, че децата, които са креативни или умни, или амбициозни, или творчески настроени ("или"-то е умишлено), ще се справят с всяка тема, стига да искат.
Мисля, че идеята на този изпит е в тази му част е,  и най-посредствената задача да ти дадат за писане, да можеш да я направиш по-възможно най-интересния и обоснован от теб начин.

# 713
  • Мнения: X
Това ни е първият сериозен изпит. Направи ми впечатление, че имаше плачещи деца преди изпита.

# 714
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 352
К
Още малко излиза, че ако някое дете напише нещо добро по абстрактните стихове, това значи,че неговата фантазия, интерпретация са нулеви, защото това е форматът на НВО и той не ражда мислещи хора, а наизустяващи! Смешно е.
Предишните теми имаха много по-голям елемент на рефлексия (самоанализ на собствените мисли и преживявания). Ross и другите "стари пушки" се притесняват не за подбора, а че темата е признак за смяна на една от ценностите на колежа - да възпитава себеосъзнати лидери, вместо трудолюбиви последователи...(което обяснява и защо изпитът е това, което е). И на никой от нас не му е смешно...

Ако ми  покажеш едно дете, което е зазубрило готова теза по това стихотворение, ще се съглася с теб.

# 715
  • София
  • Мнения: 1 754
Е, аз още като прочетох темата, и се облещих. На тази възраст четях вече Павел Матев, Евтим Евтимов, Дамян Дамянов и са ми любими и до днес. Имам се за човек, влюбен в литературата и поезията. В гимназията пишех по няколко есета и за съучениците ми-математици (имам си и постижение: на едно класно изкарах три шестици и едно 5,50) и при все този си личен, солиден според мен, литературен багаж не схващам стихотворението, намирам го за излишно символично (да, никога не проумях Атанс Далчев и комапния), излишно стресиращо за децата - по принцип съм "за" за оригиналността в изпитите и различността, но каква полза да изкараш акъла на повечето и за 30 мин я успеят да се окопитят и да дадат знак какво могат, я не. И да, макар и не толкова емоционално, имам същите впечатления като rosss за уж помощно-поясняващите въпроси. За мен те не са като тези под картинките от предишни изпити. Много са в посока "какво е искал да каже авторът" и това убива идеята за креативност веднага. Ако много са искали да тестват възможностите за интерпретативност, то пак за мен това не е стилът/посоката на Колежа.

Вярно е, че е само един изпит, но за мен, макар и по допирателна, ми оставя поредния горчив вкус. Дано не сме прави с rosss, ама ..., нали.

# 716
  • гр. София
  • Мнения: 182
Моят каза,че нищо не помни писал там нещо дано да хванел някоя друга точка Joy
denissa22, спокойно! Моят син след изпита нищо не помнеше за съчинението.... Едва след няколко дни си спомни и разказа. Стресът е голям по време на изпита! Не го разпитвай повече! Остави го да се отърси от напрежението, а той сам ще ти разкаже после!

# 717
  • Мнения: 71
Чета ви отдавна, но не пиша в темата.
Вчера и моето дете беше на изпит.
Дали ще е съчинение или есе по така зададената тема трудно могат да се очакват чудеса от 13г. деца върху това произведение.
Това, което повече ме озадачи е силно ограничения брой задачи от раздел логика /по думите на децата/, а според мен - именно те дават възможност за подбор на децата, на база различни критерии от тези на МОН във НВО и то в година, в която според колежа, кандидатстващите деца са значително повече. Ако беше за ограничаване влиянието на външни школи и т.н. - не следваше ли да е обратното?
Както и да е - чакаме 12-ти април, пък каквото - такова.


# 718
  • София
  • Мнения: 5 034
И аз мисля като Ripple. Важното е децата да си вярват и да успеят да се съберат, за да напишат смислени неща.
"Опорните точки" на близко дете: вечер в големия град, хората са потънали в собствените си мисли, не обръщат внимание на това, което става около тях, авторът обича музиката, за него тя е приказна, вълшебна, и той е тъжен от това, че хората нямат време за нейната красота. Началото и краят на сихотворението показват, че животът е тъжен без музика.

# 719
  • Мнения: 5 425
Предишните теми имаха много по-голям елемент на рефлексия (самоанализ на собствените мисли и преживявания). Ross и другите "стари пушки" се притесняват не за подбора, а че темата е признак за смяна на една от ценностите на колежа - да възпитава себеосъзнати лидери, вместо трудолюбиви последователи...(което обяснява и защо изпитът е това, което е). И на никой от нас не му е смешно...

Ако ми  покажеш едно дете, което е зазубрило готова теза по това стихотворение, ще се съглася с теб.

Пишем за различни неща. В случая не говорим за наизустяване срещу творчески подход, а за наченки на способност не само да разбереш другия, но и да пречупиш гледната му точка през собствения си мироглед. При това себеосъзнато и критично. Съжалявам за високопарния стил - малко бързам и ми е сложно да се изразя просто, кратко и ясно.
Звучи прекалено сложно за 14 годишни, но на практика не е. Сложно е за разбиране от повечето родители, които не са се сблъсквали с този сорт култура преди. Нека Амели да пробва да обясни като по-прясно конвертирана Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт