Американски колеж - четиринадесета тема

  • 53 001
  • 762
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: X
Изтривам. Ще се включа пак по-нататък, че ми дойде в много критикарстването. Точно заради липсата му харесвам тази тема.

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 07:28 от Анонимен

# 691
  • София
  • Мнения: 18 151
А къде аз съм определила каквото и да е като драма, зададох просто въпрос...Окачествявания на непознати  и придаване на друг смисъл на думите им са излишни.

# 692
  • Мнения: X
Rosss, ако погледнеш от ъгъла, предложен от Антея, всъщност излиза, че Колежа не само не побългарява, а напротив, слага бариера именно на наблюдаваното напоследък "побългаряване" - нарояване на школи и курсове за подготовка за изпита в АК, свеждане на материала към групи въпроси, които се разглеждат в очакване да се "паднат" и т.н.
Съгласи се, че неведнъж са подчертавали дебело, че материала до 7-ми клас е напълно достатъчен за прием в Колежа. И на сайта го писаха и го повтарят непрекъснато.
Не допускаш ли, че са решили да счупят наложилия се модел и да преценят реално мислещите седмокласници. Че е абстрактен текста - безспорно, но не допускаш ли че дефекта всъщност може да е ефект? При това , подчертаваме го неведнъж - задачата е за всички, всички са на 13-14.
Не знам, разсъждавам си, струва ми се необяснима тази метаморфоза. От снимка на компютър с мишка на стихотворение с три въпроса, много е елементарно, за да е случайно....
Макар че, знае ли човек, в тази държава вече нищо не може да учуди....
Все пак, според мен е търсен ефект.
И не е есе, подчертава се непрекъснато в условията за прием. Не се подчинява на правилата за есе като литературен жанр. Съчинение е.   
Просто ще копирам това мнение, съвпада почти на 100% с моето. Драма с изпита нямам.
Само радост, че вече мина!
Русалка, извинявай, ако съм те засегнала.

# 693
  • София
  • Мнения: 2 768
Като видим резултатите ще ви кажа ефекта: дали са приели амбициозните деца или посредствените.
Не можах да го подмина, грозно е да се лепят етикети на децата, да се разделят на две категории... от позицията на каква инстанция ще ни кажеш- от последна инстанция ли?

# 694
  • София
  • Мнения: 18 151
Един определя непознати възрастни като лаици, нямащи представа от конкретна материя,  друг противопоставя непознати деца и убедено казва, че след излизането на резултатите ще даде инфо коя категория кандидати са били приети..Криша, няма как да знаете какви деца ще са приетите.
Отделно в името на точността - двете квалификации в поста Ви могат да важат едновременно за един и същ индивид. Има хора, които са амбициозни, даже в болестна степен, но същевременно са посредствени. Амбициозен не значи непременно можещ.

# 695
  • София
  • Мнения: 111
Добре, извинявам се за терминът посредствени и съм далеч от идеята да категоризирам когото и да било!
Просто има деца, които полагат усилия за подготовката си в седми клас и други, които са небрежни към образованието си с „ посредствени резултати” дори в училище.
Има деца, четящи книги, с богата обща култура и емоционална интелигентност. Форматът на изпита тип НВО ( какво искал да каже авторът и числови изрази), не предполага добър подбор по критерий „креативност”.  Именно за това поне в АК се надявах да избягат от „стандартите” на МОН. Есе и логика, предполага подбор на мислещи кандидати.
Това имах предвид.

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 08:39 от Криша

# 696
  • Мнения: 2 993
Стефан,
Ще ме извиниш, но да кажем, че сме по-умни от Харвард, Йейл, Станфорд, МИТ, и всички наложили се университети, които горките не могат да измислят нищо по-оригинално от есе, като сме се върнали в 80-те и сме побългарили даден изпит, ми е трудно да приема.
И то с довода, че е борба с школите. Че дай да се борим и срещу частните училища и те като школите предоставят знания, срещу заплащане. Освен да ти дават задачи и теми за писане, върху които някой да ти каже мнението. Какво им е лошото. АК не препоръчва ходенето на школи, но не значи, че те са от някакво значение за него. За него има значение да си подбере разсъждаващи деца, с отворено мислене, а не влезли в нормата на мисълта на някой ,тъгуващ за "време оно"

# 697
  • София
  • Мнения: 4 064
  Криша, децата, които се готвят усилено в 7 клас, ще изкарат високи резултати на НВО. Нерядко сред "посредствените" има има изключително умни, креативни и с нестандартно мислене деца, които на изпита в АК могат да изместят подготвените. Това е съвсем целенасочено, таква е концепцията на колежа.

  Аз считам въпросите след стихотворението по-скоро за насочващи, подсказка един вид. Толкова много символика децата не могат да възприемат, да не говорим колко от тях знаят какво е мотриса. Simple Smile Не мисля, че целта е анализ или отговор на литературен въпрос. Поне така ги усещам, но пък знам ли какво е искал да каже авторът (на въпросите, де).  Wink

# 698
  • София
  • Мнения: 111
  Криша, децата, които се готвят усилено в 7 клас, ще изкарат високи резултати на НВО. Нерядко сред "посредствените" има има изключително умни, креативни и с нестандартно мислене деца, които на изпита в АК могат да изместят подготвените. Това е съвсем целенасочено, таква е концепцията на колежа.
Именно, това имах предвид, но не се изразих правилно. За това нека НВО да си остане, а АК да търси креативните.

# 699
  • Мнения: 5 425

Просто има деца, които полагат усилия за подготовката си в седми клас и други, които пречат в часовете като си говорят и са небрежни към образованието си с „ посредствени резултати” дори в училище.
Това имах предвид.
Първо не виждам нищо лошо все пак да има някаква идея върху какво да се готви човек, второ именно тези задачи отсяват „талантите” .
Но както казах, знанието не е нещо, което може да ти бъде отнето, но ми се струва малко като подигравка с труда на децата!
Никой не се подиграва с труда на децата. На много места е коментирано, а и колежа не се уморява да повтаря, че всякаква подготовка (изкл. елементарното запознаване с формата на изпита) е излишна. Търсенето е не за положен труд и количество знания, а за способност да мислиш бързо и точно под стрес. Отсява се именно "талант", а не "усилена подготовка".

И то с довода, че е борба с школите. Че дай да се борим и срещу частните училища и те като школите предоставят знания, срещу заплащане. За него има значение да си подбере разсъждаващи деца, с отворено мислене, а не влезли в нормата на мисълта на някой ,тъгуващ за "време оно"
Аналогията не е точна, Рос. Частните училища нямат идеята да подготвят децата как да имитират "отворено мислене"... Иначе, и аз бих предпочел въпросът да е "Какви мисли и чувства предизвиква във вас..." вместо "Защо поетът ги вижда..."

# 700
  • софия
  • Мнения: 4 992
Ппрегледах темите назад показани в сайта на колежа и ми направи впечатление, че темите за съчинение за 2014 и 2016 не са показани.
Някой може ли да попълни липсващите парченца от пъзела? На Шарки младежа мисля, че е кандидатствал 2016. Шарки?! Някакъв спомен?!

# 701
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 368
Малко се получава, че разсъждавате какво е искал да каже авторът ( в случая АК). Не мисля, че дете, което изкара висока оценка на този изпит, ще е посредствено. Още малко излиза, че ако някое дете напише нещо добро по абстрактните стихове, това значи,че неговата фантазия, интерпретация са нулеви, защото това е форматът на НВО и той не ражда мислещи хора, а наизустяващи! Смешно е.

# 702
  • Мнения: 2 993
Ежко,
За това говорим, че АК винаги е търсил да научи какво мисли детето , а не какво мисли детето, че мисли авторът!
И аз не бих била щастлива да знам, че ще ми обучават детето на какво е искал да каже автора.
И че цел му е да търси правилното дете, а не му е цел борба с школите!
И изкривяване на утвърдена от университетите практика си се нарича побългаряване.

# 703
  • София
  • Мнения: 18 151
Гадамер, не е толкова смешно..Децата паралелно се готвят за НВо все пак и не са досъатъчно зрели на 13-14 да избягат от наученото за там, когато въпросът тук е зададен така, че да наподобява много  седмокласните тези.Не зная дали имате седмокласник, но ако да, то знаете, че на пазара има помагала с изцяло готови тези, предполагащи точно зубрене.Много школи също работят по подобен начин. Затова така зададени въпроси могат да тласнат децата към точно тези гадни клишета.Идеята на недоволстващите по- нагоре, според мен поне, е че децата ги вкарват така в определен коловоз. Самата тема за уличните музиканти е благодатна за писане, ако просто не е вкарана в рамките на тези предварително зададени въпроси.На мен лично формулировката ми заприлича на тази в съчиненията за ДЗИ..Даден примерно цитат на Гьоте имаше в една наскоро погледната от мен по немски и отдолу насочващи въроси, които трябва да се разгледат..Не може ли един ученик сам да интерпретира казаното, дори и в това абстрактно стихотворение, без да му се налага посока на мислене..

Последна редакция: пн, 18 мар 2019, 09:12 от пенсионирана русалка

# 704
  • Мнения: 5 425
Още малко излиза, че ако някое дете напише нещо добро по абстрактните стихове, това значи,че неговата фантазия, интерпретация са нулеви, защото това е форматът на НВО и той не ражда мислещи хора, а наизустяващи! Смешно е.
Предишните теми имаха много по-голям елемент на рефлексия (самоанализ на собствените мисли и преживявания). Ross и другите "стари пушки" се притесняват не за подбора, а че темата е признак за смяна на една от ценностите на колежа - да възпитава себеосъзнати лидери, вместо трудолюбиви последователи...(което обяснява и защо изпитът е това, което е). И на никой от нас не му е смешно...

Общи условия

Активация на акаунт