Американски колеж - четиринадесета тема

  • 55 320
  • 762
  •   1
Отговори
# 195
  • софия
  • Мнения: 5 147
Мецане, много си сладък! Хубав пост си написал, но се чувствам длъжна да кажа, че изобщо не съм визирала твоя пост когато писах по темата. Някой по-нагоре от тазгодишните кандидатстващи се шашка и има нужда да изпуска парата Simple Smile
Иначе, аз се разграничавам от опита на Тинки - засега! Просто това , което съм чела от нея, ме е оставяло с идеята, че  не се учи и  ей така измежду другото да се пишат високи резултати...Ми не е вярно! Учи се! Но наистина, прав си, много е различно!Много!

# 196
  • Мнения: 7 665
Отдавна чета и много харесвам твоите постове, Амели. Знам, че не беше към мен, просто си написах мнението относно "лесното" влизане, което и ти коментира. Надявам се да не бъркам много във впечатленията си, защото и на нас АК ни е опция при цялата условност на многото години, които имаме до кандидатстването там.

# 197
  • Мнения: 66
Някой получил ли е имейла за тази анкета на Инспектората която трябва да попълним?Може ли да ми пуснете линк,ако сте я получили?
Линкът е индивидуален за всяко дете - може да бъде ползван само веднъж. Аз попълних два такива.
Аз още нямам получен мейл от Инспектората! Кога получихте вашите?


Писах на Т .Асенова и ваднаха ми пратиха линк и го попълних!

# 198
  • Мнения: 51
Чакайте малко! Нещо не ми е както трябва...някакво внушение се създава за свръхтрудност. Айде, обяснихме, че не е трудно да се влезне (спорен въпрос), но нека обясним и, че завършването на колежа не е мисията невъзможна. Просто тази мантра, че: "не е трудно да влезнеш, трудно е да завършиш колежа" не върши работа на никого и не виждам защо трябва да я оставяме да витае из пространството "без надзор".
Моите 5 ст. по темата трудно -лесно:
За приемния изпит всичко зависи от индивида - не просто знания, ами характер, стрес контрол, всички неща, които са валидни за изпит важат и тук, включая късмета. Знам, че е тъпо на очакващ родител да му кажеш това общо понятие, ама....
 Иначе аз навремето съм водила обширни дебати по темата (Ежко, помниш ли?) нужна ли е подготовка или не, като застъпвах (и продъл;жавам да застъпвам) тезата, че за нас беше недопустимо да оставим нещата без подготовка. Не ми се влиза отново в разкази защо, как, какво (който иска и се интересува- темите назад са пълни с полезна информация)
 Понеже и на мен тогава ми се каза репликата, че не е трудно да влезнеш, трудно е да го завършиш, искам от сегашната си позиция да кажа, че от до моментния опит, който имаме, мисля, че няма нищо трудно в това да се завърши с висок успех АКО ученикът и семейството му съзнават, че в 8 клас се ПРОЩАВАТ с навика на непоследователност и фиктивно (в голяма част от времето в ДГ) ходене на училище. Толкова! Последователност, любопитство и мерак!
Моето дете беше прието между 60 и 80 място. С подготовка. Очевидно не от гениалните и много умни деца, дето ей така на майтап отиват и изведнъж за чудо и приказ изненадват и родителите си (защо бе хора се съмнявате в децата си?). Сега е от първенците на випуска си. Тайната, освен мерака и любопитството? - хора с такива учители искам и аз да уча в колежа! Искам всеки месец да има родителска среща за да мога да си говоря с тях!

Да кажа и относно ако имахме друго дете в семейството - на няколко пъти съм си мислила, че това щеше да е прекрасно училище и за голямото ми дете, ама късно научих за колежа....
иначе по петите ни вървят приятели, стискаме им палци за изпита....просто виждат как втрвят нещата при нас, какво разказваме, и така.

Може ли да попитам по какво съдите дали му е трудно на детето ви в АК или не?  Наистина ме интересува като родител. 

# 199
  • София
  • Мнения: 4 100
Може ли да попитам по какво съдите дали му е трудно на детето ви в АК или не?  Наистина ме интересува като родител. 

Вероятно по съотношението на вложените усилия и получени резултати, както и наличието на свободно време.

# 200
  • Мнения: 7 275
Ще могат ли да се видят  резултатите от анкетата?
Ще ми бъде любопитно, особено тези на 12-ти клас.

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 09:17 от Фран

# 201
  • София
  • Мнения: 16 508
Ще питам утре. Анкетата е на Националния инспектора по образованието към Министерския съвет:  https://nio.government.bg/. Имам известни съмнения кой е правил въпросника на анкетата, притеснително (и незаконно)  е, че никъде не се посочват кои са външните консултанти.

# 202
  • софия
  • Мнения: 5 147
Може ли да попитам по какво съдите дали му е трудно на детето ви в АК или не?  Наистина ме интересува като родител. 

Вероятно по съотношението на вложените усилия и получени резултати, както и наличието на свободно време.

Тъкмо се чудех как да отговоря в кратце, защото обикновено съм много обстоятелствена в разказите си, но пък не искам да ставам отегчителна и EliG ми помогна Simple Smile

Вложените усилия са много, не винаги отговарят на получения резултат. Понякога е разочарование, че си останал на 0.06 от отличната оценка....Свободното време е ограничено, но не е лишаващо от сън, както се внушава в идеята за истерично многото работа.  Много е, пропуснеш ли един, два дни да си свършиш работата вкъщи със сигурност ще ти е трудно докато наваксаш.
За трудността, или по-скоро за справянето с нея, съдя по мерака и удоволствието, с които се въвлича детето ми в задачите. Не знам дали мога правилно да опиша хъса, любопитството, решимостта и мерака с които детето работи. Разбирате ли, че понякога домашното е свързано с това да обясниш своя теория, да я подкрепиш с анализи, разсъждения и т.н....Изключително мотивиращо е когато ти се даде възможност да разбиеш на пух и прах общоприети идеи. Да, може да си смешен с теорията си, обаче ти е дадено право на глас, минал си целия процес на проучване, анализиране, представяне...И най-готиното - учителят ти те е поздравил за смелата позиция...ей такива неща.....гъделичкащи, та трудоемкото с кеф го минаваш. Та когато ти е интересно ти просто не пропускаш! Ще видим как ще е следващата година, тази всичко е перфектно (нищо, че 0,05 разстояние от 6-цата те натъжават).

# 203
  • Мнения: 5 425
Аз пък изпитвам затруднения да разбера за какви цели ще могат да се използват резултатите от анкетата?

# 204
  • София
  • Мнения: 16 508
Ежко: https://nio.government.bg/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D … 1%81%D0%BA%D0%B8/

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 10:04 от Sharky*

# 205
  • Мнения: 1 622
Mitochоndria, синът ми е все още 8-ми клас и не мога да отговоря дали в АК е лесно или трудно, защото нямам дете в друга гимназия. Бях го подготвила, че в АК се учи много и че ще му е трудно. Така ми бяха казали.
За статистиката, той се връща 4 дни в седмицата някъде към 16ч, един ден е дообяд. Обикновено казва, че си е научил по повечето предмети в училище  и има нещо малко да донаправи. Почива активно поне час и половина, което ще рече рови в нета, нещо в ютюб, следи някакви негови си неща, програмира някаква програмка-т.е. в този интервал знам със сигурност, че не учи. После сяда и докъм 19 някъде, пише каквото не е дописано. Много рядко съм го виждала, но е имало такива случаи да се "шашка" колко е много нещо и наистина до 21ч да не може да приключи, но за целия първи срок това е било 2-3 пъти. Четири пъти седмично ходи на спорт и определено има свободно време за себе си. Това в аспект отделено количество време.
От гледна точна трудност-не мисля, че му е трудно, не че  му е лесно, но в никакъв случай не е имало мрънкане. Може би по математика, но това нито му е силен предмет, нито го влече, нито пък ние някога сме натискали за състезания и т.н. Но пък полага усилия, виждам, че опитва. Предложих му помощ, защото бих могла да му помогна с тези ннеща, отказа.  Виждам обаче, че му е интересно в училище, заинтригуван е от учебния процес, стимулиран е, амбициран е, харесва му. Ходи на един избираем предмет и на допълнителното занимание по английски веднъж седмично, защото преди АК е учил английски на ниво учебен материал в държавно средностатитическо училище, не е ходил на уроци или алианси по език (съвсем умишлено, защото моята теза е, че език се учи най-добре между 13 и 18 и, че ако този език не се практикува ежедневно, той се забравя като говорим.)

# 206
  • Мнения: 5 425
Не схванах, Шарки... За кое именно: за насърчаване и повишаване на грамотността, за намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система (примерно станали пикола след 10-ти клас), за по-добро интегриране на малцинствата или за развитие на педагогическите кадри в колежа? (извинявай за злата ирония - не е адресирана към тебе)

# 207
  • София
  • Мнения: 16 508
Амели, пращам ти by email анкетата за родители под формата на .pdf, децата не знам анкета с какъв текст са получили и попълнили. По закон, само за деца под 14 г. се изисква съгласието на родителя детето да попълва анонимна анкета, за по-големи няма нужда.

# 208
  • Мнения: 51
Mitochоndria, синът ми е все още 8-ми клас и не мога да отговоря дали в АК е лесно или трудно, защото нямам дете в друга гимназия. Бях го подготвила, че в АК се учи много и че ще му е трудно. Така ми бяха казали.
За статистиката, той се връща 4 дни в седмицата някъде към 16ч, един ден е дообяд. Обикновено казва, че си е научил по повечето предмети в училище  и има нещо малко да донаправи. Почива активно поне час и половина, което ще рече рови в нета, нещо в ютюб, следи някакви негови си неща, програмира някаква програмка-т.е. в този интервал знам със сигурност, че не учи. После сяда и докъм 19 някъде, пише каквото не е дописано. Много рядко съм го виждала, но е имало такива случаи да се "шашка" колко е много нещо и наистина до 21ч да не може да приключи, но за целия първи срок това е било 2-3 пъти. Четири пъти седмично ходи на спорт и определено има свободно време за себе си. Това в аспект отделено количество време.
От гледна точна трудност-не мисля, че му е трудно, не че  му е лесно, но в никакъв случай не е имало мрънкане. Може би по математика, но това нито му е силен предмет, нито го влече, нито пък ние някога сме натискали за състезания и т.н. Но пък полага усилия, виждам, че опитва. Предложих му помощ, защото бих могла да му помогна с тези ннеща, отказа.  Виждам обаче, че му е интересно в училище, заинтригуван е от учебния процес, стимулиран е, амбициран е, харесва му. Ходи на един избираем предмет и на допълнителното занимание по английски веднъж седмично, защото преди АК е учил английски на ниво учебен материал в държавно средностатитическо училище, не е ходил на уроци или алианси по език (съвсем умишлено, защото моята теза е, че език се учи най-добре между 13 и 18 и, че ако този език не се практикува ежедневно, той се забравя като говорим.)

Много успех желая и радостни моменти.  Ако 8ми клас=преп, рано е за оценка на трудност.  По-спомен трудните години бяха втората (много добавени нови предмети на английски) и предпоследната (процесите по кандидатстване за Америка като се създава и една не много приятна атмосфера на директна конкуренция и фаворитизъм ).

Мен много ми тежеше ставането в 6:30 и прибиране в 16:30.  Често заспивах при прибиране вкъщи.  С увеличения трафик в София може и по-рано да трябва да стават децата, които живеят по-далеко.

Как се справят с логистиката и ставането родителите, които не живеят близко до АК?

# 209
  • Мнения: X
Понеже и на мен тогава ми се каза репликата, че не е трудно да влезнеш, трудно е да го завършиш, искам от сегашната си позиция да кажа, че от до моментния опит, който имаме, мисля, че няма нищо трудно в това да се завърши с висок успех АКО ученикът и семейството му съзнават, че в 8 клас се ПРОЩАВАТ с навика на непоследователност и фиктивно (в голяма част от времето в ДГ) ходене на училище. Толкова! Последователност, любопитство и мерак!
Не само го съзнавам, ами и това ми е идеята на цялото упражнение.
Никога не бих оставила нещата без подготовка, ако синът ми не беше тотално отказал да кандидатства в колежа миналата година. И сега съжалявам, че не го натиснах повече, но тогава и аз не бях узряла за някои неща.

Разбирам Ежко, че дете с добра подготовка няма нужда от специална за колежа на 100%. Само че тези деца са доста малко, повечето са от математически гимназии и т.н., изобщо синът ми не е от тях. Имах по-особено мнение за ученето в по-малките класове, за наливането на информацията от учебниците в главите на децата и т.н. и затова /в някаква степен и умишлено/ не съм натискала, а не съм имала време по часове на ден да смилам и преразказвам учебния материал. С идеята като попорастне и може самият той да мисли по-критично да си наляга парцалите /както каза и Амели - стига до 7ми клас с непоследователността и фиктивните действия/. Голяма част от материала в българските учебници е под всякаква критика и съзнателно не съм принуждавала детето си да го зубри и възпроизвежда! Така че, пак казвам, грешката си е моя, защото покрай незубренето постигнах и друг резултат - мързел. Но пък главата му не е пълна с тонове излишна затлачваща и пречеща на мозъчната дейност информация.
И именно затова предпочитам Колежа, защото смятам, че там системата е по-различна и част от тези неща няма да ги има, че поощряват децата към самостоятелно и критично мислене, а не само към наизустяване на някаква готова информация и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт