Американски колеж - четиринадесета тема

  • 55 297
  • 762
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 5 425
Но интересен въпрос да се зададе например на бъдещи отворени врати 😀
Ще Ви отговорят за процента. Няма да е 20%. За причините няма да Ви отговорят - те са индивидуални за всеки, и в крайна сметка - лична работа. Може би ще Ви дадат информация за колко са напусналите във връзка със слаб успех или по дисциплинарни причини. Но не и във форум или в отговор на запитване на случайно лице.
Квалификациите много, малко и ужасно всеки си ги прави за себе си.

# 241
  • София
  • Мнения: 5 781
Съжалявам, че е прозвучал така притеснително факта, че има деца, които не завършват Колежа. Това е ясно от самото начало. Има изискване за успех - над 4,50. На непокриващите го не се предлага продължаване на договорите. Човек не знае как могат да се променят децата му в пубертета и дали няма тотално да спрат да учат, но това е риск, който се поема.
Във всички училища има деца, които се местят по различни причини. Разликата е, че в Колежа, както и в други частни гимназии (например Иван Апостолов), някои деца се налага да се преместят не по свой избор, а поради непокриване на условие за успех.
Честно казано летвата 4,50 не е в никакъв случай висока и за амбициозни, умни, учещи деца би следвало да не е проблем. Но не всички са такива.

# 242
  • Мнения: 51
Позволете ми питане към скорошни АК випуски.  По мое време почти всички бяхме от различни ДУ.  Малко деца се познаваха предварително.  Сега гледам около 50% от СС отиват в АК.  Грубо това са поне 20 деца.  Предполагам и от други ЧУ има по-голяма бройка деца, ако знаете кои конкретно моля споделете.  Как влиае това на социалната динамика в АК?  По-лесно ли се адаптират тези групички?  Има ли някакви негативи от това предварително познанство?  Може би общуват основно помежду си и по-малко се сближават и интегрират с други деца?

# 243
  • Мнения: 1 970
С риск да предизвикам бурна реакция, откровено  казвам моето наблюдение:
 Едва ли някой е изследвал точно това, за да даде аргументиран отговор. По-скоро по наблюдение, естественото групиране на децата, типично навсякъде само в началото е по признак- старо училище и то като следствие от относително еднаквото ниво на английския (в 8-ми клас това е критерият, или поне беше, за формирането на отделните класове). Впоследствие, особено след прилагането на принципа - всяка година ново групиране по класове, докато се стигне другият признак- втори език, учениците по естествен път се организират по интереси и се оформят групи, но многото време , прекарано заедно -  цял ден, многото форми на прегрупиране - клубове, КАС и т.н. води до участие на повечето деца в различни групи и всъщност рядко се наблюдава капсулиране, познато от други гимназии тип "един неразделен клас"
Работи се насочено към развиване на чувство на принадлежност към "кастата" на Колежа изобщо и на елитарност - неща които имат и лоши, но и добри страни, според ситуацията. Все пак общото ниво на учениците е по-скоро над средноинтелигентните и рядко  злоупотребят с горното, грижливо отглеждано и поощрявано чувство за превъзходство, просто го пречупват някакси и не е в такива уродливи форми, наблюдавани другаде. Това е част от американския модел, нека не се заблуждаваме.

# 244
  • Мнения: 5 425
Споделям напълно.

# 245
  • София
  • Мнения: 1 772
И аз споделям написаното от StefanB или поне е било валидно за Диването. По негови думи се знае с всички, всички от випуска си, че и с повечето от следващия. През годините има 3-4 по-близки приятели, като пребиваването им в различни класове не мисля да е повлияло на прителството - това са онези сродните души, с които и пет години да не се вижда, кат се срещнат, усещането е, че все едно до вчера са били заедно. Доколкото си спомням, изобщо не е оказвало значение в осми клас това, че се е знаел с останалите приети деца от СМГ.

# 246
  • София
  • Мнения: 16 508
Митохондрия, на сайта на Данибон има проблизителна статистика от кое училище колко деца са приети в АК всяка година.

# 247
  • Мнения: 7 665
Един неразделен клас не е имало никога и никъде. И на мен ми беше много мъчно с цялата ми наивност на тийнейджър в гимназията, че песента на Тангра не се сбъдва при нас и чак по- късно осъзнах, че тя не се сбъдва никъде. Това

# 248
  • София
  • Мнения: 16 175
Мецане, "Един неразделен клас" е на Тоника. Wink

# 249
  • Мнения: 7 665
Ох, разбира се, че е на Тоника, пиша от тел и съм съсредоточен върху буквите и не гледам кво пиша. Извинявам се.. Че и тел ми пусна поста преди да съм го видял и редактирал.
Допълнителна. Отказвам се, това, което се вижда, е 20% от това, което бях написал. Ще пиша, когато мога да седна на компютъра.

# 250
  • Мнения: 3 008
Випуск 2013 беше най-големия , завършил до тогава випуск. Обявиха го на дипломирането. Тогава приемаха 144 деца ( и не приеха допълнителни деца, след 8ми или 9ти клас. Точно я въведоха тази възможност, но никой от кандидатите не покри условията, за да го приемат).
Завършиха 133 деца по думи на Президента, по време на дипломирането.
(едно дете замина след 8 клас в пансион в Англия, едно дете в 10 клас по програма Асист при някакви по-специални условия, защото си завърши там и не се върна в България. За тях знам, защото познавах децата.
За другите 9 деца идея нямам.

Фран,
И моето дете се сприятели с деца в 8 клас и останаха неразделни, независимо че нямаше как след 8 клас да са заедно. Не бяха от нейното предишно у-ще. За едната от тях сега си е взела специална отпуска и билет за Европа, има си причина. А и километрите са без значение за приятелството.

До къде стигнаха номерата на кандидатите?
Някоя майчица да ни осветли Моля Simple Smile

Последна редакция: сб, 16 фев 2019, 08:58 от rosss

# 251
  • Мнения: 1 622
От училището на сина ми са 4 или 5 деца във випуска и са в различни паралелки сега. Те бяха в различни паралелки и в предишното училище. И преди, и сега, не е бил близък с тях. Той харесва класа си, има приятели, може би 2-3 деца, не много, но нямам усещането да е изолиран или самотен. Общува и с децата от клуба по медицина, макар че са по-големи от него. На този етап в аспект отношения между децата, не съм чула нищо негативно.

# 252
  • Мнения: 95
Здравейте! Интересуваме от кандидатстване в АК след 9ти клас. Необходими ли са предварителни курсове и къде се провеждат?

# 253
  • София
  • Мнения: 5 448
Здравейте! Интересуваме от кандидатстване в АК след 9ти клас. Необходими ли са предварителни курсове и къде се провеждат?

Кандидатстването след 8 и 9 клас е еднакво.
В предишна тема бях писала подробно. Потърсете, прочетете и ако има въпроси, съм насреща.

# 254
  • Мнения: 95
Prizma, започнах да чета предната тема, но честно казано прелива от лична информация, за която нямам време Simple Smile За съжаление. От забравени екипи до пуберски мързел Wink  А мен ме интересуват конкретно координати на школи или учители подготвящи за изпита. Предполагам и не само мен. Ще съм благодарна ако ги споделите. Може и на лични.

Общи условия

Активация на акаунт