Отговори
# 555
  • Мнения: X
За учителите и претенциите си имам позиция, но сега нямам никакво време да я пиша, дълга е, а и не е интересна за тук списващите - те в голямата си част смятат, че само учителите/училището са виновни, а те или децата им са изрядни и никога за нищо нямат вина. Тоест, за тях вината е винаги у другите.
Интересно от кои постове си извади заключението, че за тук пишещите само учителите са виновни?
Хубаво ме попита дали смятам, че е удачно учител да бъде уволнен след оплакване на родителите, но изобщо подмина коментара на Шарки с причините за оплакването от тяхната учителка.
Сподели ти ако беше на нейно място, щеше ли да си мълчиш и да търсиш вината само у твоето дете?
Не съм видяла поста на Шарки за БШ, но съм видяла поста на Шарки за 35-то и математичката, и за 120-то също. Три училища, при това спрягани за добри, при това едното платено, и все кофти учители. Не мога да съдя за случаите на база форумни приказки и нямам нищо лично против Шарки, но такава повтаряемост за мен говори за нещо по-дълбоко, за толкова крив късмет все да й се падат лоши учители, и в ДУ, и в ЧУ, вероятността е малка, според мен. Но съществува. Така или иначе, няма как да знам истината, а и вероятно тя за всеки от замесените ще е различна.

# 556
  • Мнения: 7 285
О, Блис, моля те, успокой се!
От моите три деца само второто е перфектно. Тук и други могат да се "похвалят" с мързеливи и неамбициозни деца. Обаче, както казва и Стефан, не можеш да си представиш като влезнат в една друга възраст какви могат да ги надробят. Идея си нямаш! Много мисъл и подход си трябва от нас, за да бъдем хем приятели с тях, хем да споделят с нас, хем да имаме и контрол, доколкото можем. А аз не мога да се похваля на 100% процента с успеваемост. Станат ли на 18 и не си ли си свършил работата, си закъснял.
Честит празник, дами!

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 09:54 от Фран

# 557
  • Мнения: 234
И друго искам да напиша. Четейки този форум се комплексирам. Само моето дете се мотка, мързи го и от време навреме бойкотира. Всички останали имате иделните деца. Справят се с всичко изведнъж и от бебешката люлка. НО...рязко се успокоявам, когато се видя с родителите на деца от класа ни. И виждам, че не само моето е такова. И виждам колко нормално дете имам, слава богу. Честит празник, дами! Wink

И моите не са идеални. И се моткат, и ги мързи, обаче не им стиска да отидат на училище без домашно, това е.

# 558
  • Мнения: X
Хахаха, Фран, вдъхна ми надежда.
С теб и Стефан съм абсолютно съгласна. Единственият начин да се постигне нещо е с добро, разговори и приятелство.

# 559
  • Мнения: X
Попеа, абсолютно нищо не си разбрала или по-вероятно умишлено интерпретираш, според изгодата ти да водиш поведението си в конкретния спор. И ще те помоля да не ми приписваш твои мисли и действия. Права е Аш, че си противоречиш постоянно, според това какво ти е изгодно в конкретния момент. Дори последния ти абзац противоречи на основната ти теза за свръхангажираност. Как един ангажиран родител към учебния процес ще вини единствено училището и учителите?!?!?!? Хиляди пъти по-лесно и елементарно е да не си губи личното време и да прехвърли тази отговорност на учителите. Както ти твърдиш, че си правила и твърдиш, че е правилно.

Ами ето как - детето има лоши резултати, виновно е училището (частното), че не си върши работата (на втора скорост е), а не детето, че се разсейва и не му се учи, значи, почваме да се занимаваме с детето и да го натискаме, ама не да стане по-отговорно, а да си качи нивото на знанията за момента, за да изкара успех за друго училище, частно на 1-ва скорост, обаче и там ще го контролираме и надзираваме, защото причината си е останала и тя не е училището. Защото имам пример в училище на втора скорост, в което моят  си учеше и си изкара изпитите, и си влезе, и си завърши, и.... Училището може да помогне, да, но основният фактор си е самото дете, и родителят като негова формираща.
За стотен път, това, което казвам, е, че отговорността за ученето не е нито на родителя, нито на учителя, и никога не съм я прехвърляла на учители - ОТГОВОРНОСТТА ЗА УЧЕНЕТО СИ Е НА ДЕТЕТО, въпреки че е малко, то трябва да знае това и да си я носи. Отговорността за проверката на резултата е на учителя, не за извършване на действието, и за това му се плаща.  Ако ти не си успяла да го възпиташ така, това е твой пропуск, не е негов или на друг, защото ти отговаряш за възпитанието му от мръвка. Не виждам основание за гордост при теб, каквато демонстрираш. И не ми вменявай отказ от отговорност, защото моето дете от много малко си носи своите отговорности и не е имало нужда от надзирател. И когато е бъркало, си е поемало последиците и се е научило, че така не трябва - в 11 и 12 клас му се стъжни живота, за да навакса немския, който пропусна в 8 клас за ДСД. Но си навакса. Пубертетът не прощава.

# 560
  • Мнения: 5 425
Програмирането работи само върху роботчета (а и там се изисква талант за по-сложните екземпляри).
Все повече се убеждавам, че математическото "образование", лишено от хуманитарна подкрепа (но не в стил МОН) е вредно.

ПС Колко от съвременните "дечица" са посадили дръвче и са го гледали, докато даде плод?

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 13:31 от Ezhko

# 561
  • Мнения: X
Хохохохохо, нищо, че в първото училище и сега всички останали деца (дори и много умните) са на светлинни години назад от връстниците си във второто. Пък във второто до сега пупу две години ми се е налагало само две задачи да дообяснявам. Задачи извън МОН-ската програма.

  Ох, Попеа, толкова наизуст говориш. Толкова си се развихрила в разказа по картинки, прожектирани в собствената ти глава. И нямащ нищо общо с действителността. Толкова вече не си в час нито за държавното, нито за частното образование. И все повече се оплиташ в калчищата, които сама развърза. Аз какво съм постигнала с моето дете си знам и съм горда и със самочувствие от това. И знам, че трудното предстои. Също знам, че пет пари не давам за твоя пример и хвалби. Но да се опитваш да ми вменяваш думи и действия, само на база собствената ти фантазия е меко казано непочтено. И си противоречиш. Постоянно.

Ежко, моето гледа цветя. И в къщи, и в двора на селската ни къща. Брои ли се.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 14:22 от Анонимен

# 562
  • София
  • Мнения: 2 925
Ох, Блисс, разсмя ме за идеалните деца Simple Smile  Ами мързи ги естествено понякога, то и възрастните се случва да ни мързи, но сме се научили да го преодоляваме мързела. То това е и основно нещо на което следва да се научат децата - да се мотивират да преодоляват мързела. Аз затова и много се смях на новата школа на Светлина. Организирали курсове по математика за начален курс и единственото условие да приемат детето да се запише е "Децата сами трябва да искат да се запишат в курса." Само като си представих един първокласник как отива при майка си и й казва "Мамо, запиши ме на курс по математика!" и се сринах от смях. То на тази възраст от къде ще знае за наличието на курсове по математика изобщо. Освен, ако няма  батко, кака или някое приятелче, които ходят и желанието е основано на подражание. Или да е ходило на курсовете им от бебе Joy

Poppea, не си разбрала Блисс. Тя не е преместила детето, защото е имало лоши резултати. Напротив, тя писа, че това, което там са оценявали отлично, всъщност е било недостатъчно като ниво. Тоест, ако беше повярвала, че нещата са отлични без да ги проследи, още щеше да си мисли, че са отлични.

# 563
  • Мнения: X
Мда. Детето ми в ПБ беше една от отличничките на класа. Сега е някъде в горния регистър, но не е най-добрата. Като качеството и нивото на учене в момента е в пъти повече и на по-високо ниво от в предишното училище. И не казвам, че сега е претоварена, а че преди губеха времето на децата. Сега в класа и има две-три уникални деца. С феноменалта памет и нагласа за математика(примерно). Моето си е съвсем нормално и средностатистическо. И слава богу...

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 12:47 от Анонимен

# 564
  • Мнения: X
Ох, Блисс, разсмя ме за идеалните деца Simple Smile  Ами мързи ги естествено понякога, то и възрастните се случва да ни мързи, но сме се научили да го преодоляваме мързела. То това е и основно нещо на което следва да се научат децата - да се мотивират да преодоляват мързела. Аз затова и много се смях на новата школа на Светлина. Организирали курсове по математика за начален курс и единственото условие да приемат детето да се запише е "Децата сами трябва да искат да се запишат в курса." Само като си представих един първокласник как отива при майка си и й казва "Мамо, запиши ме на курс по математика!" и се сринах от смях. То на тази възраст от къде ще знае за наличието на курсове по математика изобщо. Освен, ако няма  батко, кака или някое приятелче, които ходят и желанието е основано на подражание. Или да е ходило на курсовете им от бебе Joy

Poppea, не си разбрала Блисс. Тя не е преместила детето, защото е имало лоши резултати. Напротив, тя писа, че това, което там са оценявали отлично, всъщност е било недостатъчно като ниво. Тоест, ако беше повярвала, че нещата са отлични без да ги проследи, още щеше да си мисли, че са отлични.
Вижте, няма начин дете, което има нужда от постоянен надзор, за да постига определени резултати (каквито и да са те), да е повод за гордост. Не е ненормално, не са идеални, случва се, но извинете ме, няма как това да се изтъква като някакво постижение за родителя, независимо от резултата на детето.

Ами ако за новите резултати й се налага да го контролира и натиска, за мен това не е успех, а постоянен тормоз и стрес за детето. След като тя го твърди, иначе аз откъде да го знам това. Но си е нейна работа, само не разбирам защо ми вменява, че аз не съм си свършила работата,  когато моето дете само си е учило и постигало това, което е постигнало, и продължава да постига. За мен тя не си е свършила работата по детето, ако се налага да следи какво учат и да контролира, за да постига резултати. Независимо къде учи и какви са изискванията към него.
Какво смешно има в това с курса - ако заедно сме чели НЕМО или сме обсъждали забавни задачки, и ако му е интересно, защо да не поиска да се занимава допълнително?

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 12:54 от Анонимен

# 565
  • София
  • Мнения: 2 925
Програмирането работи само върху роботчета (а и там се изисква талант за по-сложните екземпляри).
Все повече се убеждавам, че математическото "образование", лишено от хуманитарна подкрепа (но не в стил МОН) е вредно.

ПС Колко от съвременните дечица са посадили дръвче и са го гледали, докато даде плод?
Ежко, прав си, че едностранчиво и тясно специализирано образование не е полезно за децата. Но примерът с дръвчето, не е много добър. Няма как едно 8-9 годишно дете да е успяло да посади дръвче и то вече да дава плод, чисто от ботаническа гледна точка. Освен, ако не са садили някоя доста голяма фиданка. Пиша го, защото аз като дете посадих и плодове видях чак в университета Satisfied Благодаря, че ми припомни, наистина хубав спомен е.

# 566
  • Мнения: X
За трети път ти казвам, че интерпретираш невярно написаното от мен. Уважително те моля да спреш да ми вменяваш собствените си фантазии. Следващия път няма да бъда толкова мила. Другите от темата познават другата ми страна, а хич не ми се иска да създавам работа на Фран.

Детето ми не е надзиравано, не е под натиск, не е стресирано и тормозено. Също така смятам, че прехвърлянето на основни отговорности от родителя на учителя е безотговорно и това ми мнение няма да се промени.

И да, ако не бях толкова ангажирана с учебния процес трудно бих разбрала, че в предходното училище майсторски плъзгат родителите по пързалката. Та проблемът Попеа не е във въображаемите ти липси и затруднения на моето дете, водещи до предполагаемия терор и диктат от моя страна. Другаде е проблема. Дано си успяла да схванеш, след толкова писания.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 13:05 от Анонимен

# 567
  • София
  • Мнения: 2 925
Какво смешно има в това с курса - ако заедно сме чели НЕМО или сме обсъждали забавни задачки, и ако му е интересно, защо да не поиска да се занимава допълнително?

Защото не става въпрос за това дали на едно дете му е приятно да решава задачи, а затова че няма как дори да знае за наличието на курсове, ако възрастен не му каже и не го заведе. Тоест, би следвало да формулират по друг начин написаното. Нещо с идеята, че е важно на детето да му харесва да ходи (защото съм виждала и деца, които са принуждавани и което не е ок и им личи на курса), а не да иска само да СЕ ЗАПИШЕ.

# 568
  • София
  • Мнения: 20 052
Не може на база пример с детето на Попея или съответно с детето на Блисс да се генерализира..Аз имам, както знаете, 3. Едното толкова драпаше да учи, че тръгна на токущо навършени 6 на училище, не спря да мели как не иска да повтаря предучилищната и ние подадохме.Никога не е съжалила, нито ние като родители, справяла се е през годините сама с учене, с други ангажименти и пътувания,  после с живота  си извън БГ и въпреки това няма как да не призная, че близначките, които като малки повече караха по тънката лайсна, бяха по-мързеливички и бяха съответно  повече контролирани от мен (о, ужас, в 11 и 12 клас дори съм сядала да им помогна по мат с някоя по-завързана задача от сборника), са по-оправни, по-инициативни, по- самостоятелни..Вероятно е и до характер, а и до това, че са две на една възраст, но мисълта ми е, че децата ни не са еднакви ( дори когато са братя/сестри, какво остава за чужди едно на друго деца), че да имаме еднакъв подход към тях...Човек се напасва, няма универсална формула.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 13:16 от пенсионирана русалка

# 569
  • Мнения: 5 425
Но примерът с дръвчето, не е много добър. Няма как едно 8-9 годишно дете да е успяло да посади дръвче и то вече да дава плод, чисто от ботаническа гледна точка. Освен, ако не са садили някоя доста голяма фиданка.

Зависи. Прасковата например дава първи плод много рано. Големият изяде такъв като беше на 11 години. А и къде съм писал, че имам предвид 8-9 годишни?

Общи условия

Активация на акаунт