СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 49 378
  • 749
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 7 684
Ще бъде много лицемерно, ако кажа, че училището няма значение, след като още в 4ти клас, смених школото на моето дете. В същата борба се впуснах и миналата година и съм благодарна, че не остана в училище от "трета, пета или н-та дивизия". НО...
"В елитните университети се иска много повече от това да покажеш една диплома - иска се портофолио, гледат се допълнителните занимания, характеристики на кандидата,  следват интервюта. ", това е и моето мнение, с уговорката, че точно тези soft skills се развиват по друг начин, не с учене. Развиват се с общуване, с трупане на житейски опит, с умението успешно да се интегрираш в среда и екип.
Смятам за излишно невротизирането на децата, да учат всичко, на всяка цена. За да могат да изградят интереси, децата трябва да имат място за избор, да имат правото да приоритизират заниманията си.
Няма нищо лошо в това, на 13-14-15 години, да имат кръг от приятели и познати, с които да мерят МОЛа или улиците. Точно това общуване ги ориентира и подрежда ценности, интереси. Дава им житейски опит, прави ги търпими, научава ги, че не са центъра на Вселената. Въпросът е, какви са забавленията им по време на скитането.
Колкото повече общи теми за разговор и интереси имаш с околните, толкова по-малка е вероятността , да се впуснеш в глупости от скука.
Такава среда може да се обитава и в училище, което не е "елитно", но е по-рядко срещано. Нужен е късмет.
 

Последна редакция: сб, 16 фев 2019, 15:57 от Слънчевата

# 196
  • София
  • Мнения: 7 059
Да не изпадаме в елитаризъм! Всички искаме най-доброто за децата си, но не за всички деца най-доброто е да станат атомни физици в Церн. А и да е, не всички ще успеят да го постигнат. Факт! Това не обрича останалите на бездуховен, плебейски живот. Не казвам, че не трябва да сме мотивирани и да гоним максимума, както ние, така и децата. Но живота е непредвидим и изменчив. Никога не се знае как ще се развият събитията, кое е за добро и кое за зло, колкото и да си мислим, че сме експерти. Много ни се иска, всички които списваме във форума да влезем в 1-ва дивизия, все едно сме някаква тайна секта от избрани, но няма да се получи. Така че нека да не зачеркваме с лека ръка всички останали училища.

# 197
  • Мнения: 4 683
Днес са казали резултатите от ПИ в Регалия на дъщеря ми. Аз съм доволна, тя - не. Не зная доколко е показателен обаче, тъй като го прави у дома - въпреки че засякохме съвсем точно време, а втория модул го разиграхме съвсем по правилата - първо четох аз, после тя и после писа, все пак не е била на чуждо място, затова не знам доколко да вярвам на резултатите. Също така, понеже погледнах тезата й, мисля, че не е за 6 точки в никакъв случай.
Четох и преразказа й, добре се беше справила, имаше две правописни грешки и две-три пропуснати запетаи. Там има отнети 6 точки - обяснили са й, че се отнемат и за това, че не е отваряла нов абзац (на две места), както и за едни пропуснати кавички. Аз очаквах да й отнемат повече точки и там.
В тази връзка, чудно ми е, до каква степен се припокриват резултатите от пробните изпити с реалния накрая? Към миналите по този път - какви са вашите впечатления?

# 198
  • Мнения: 5 623
От Междучасие имаме коментар от проверяващия (предполагам госпожата, която му преподава в курса), че не му е отнела точки за нечетливо писане, но на НВО ще му вземат. Та и това трябва да се има предвид, за децата с по-нечетлив почерк или левичари (мастилото се размазва докато пишат).

# 199
  • Мнения: 775
И ние сме доволни от резултата в Регалия. Доста по-добре от предишния в Междучасие. Работата е проверявана
от учителката, която води курса. На тезата не може да надскочи 4 точки, винаги е с толкова, преразказът е с 30. Сега ми е много любопитна статистиката. Това, което ме вкарва в размисъл е, че това си е неговата школа, готвен е там и тези преподаватели са правили теста. Интересно би ми било в друга школа дали ще изкара такъв резултат Thinking По-нататък определено ще го пратя и в друга школа...Мъчихме днес математиката, там са по-тегави нещата..

Последна редакция: сб, 16 фев 2019, 23:47 от 6tiplio

# 200
  • Мнения: 5 059
Не са един и два примерите за деца попаднали в лоши класове в елитни училища и съответно излизат без никакви знания.
Във Варна , предполагам и навсякъде под елитни се разбират езиковите гимназии ( естествено и математ.), лошо няма, но мен друг въпрос ме вълнува: дали по света е както у нас, толкова много да се фокусира в това децата да научат чужди езици?
Естествено съгласна съм, че езика е богатство, но ги почваме от най - ранна възраст, всички масово се насочват към езикови училища, от там идва и цялото напрежение при приема и най - важното в България, няма какво да работиш, ако не говориш друг език
Да кажат запознати, аз нямам поглед, само ми е правило впечатление, че където съм била си говорят на техният език или се правят, че не говорят английски например, а как е по чуждите училища не знам...

# 201
  • Мнения: 13 424
Доколкото съм запозната, всички учат езици, но кой какъв език ще учи ги разпределят в училище. Във Франция, например, най-успешните деца учат.... китайски, това го зная от колежка с тесни връзки и служебни ангажименти в тази държава.

Някога в ЕГ влизахме не толкова заради език, а заради добрата подготовка. Но не всички отличници имаха такова желание, ето, моят мъж е учил в Трета, понастоящем 3 ПМГ, реализацията  в класа му е изключителна, а в тази гимназия просто отиваш и се записваш. В техникумите също имаше отличници, но всяко кандидатстване си беше според интересите на детето, а не масовка

Само че, когато бях ученичка нямаше възможност да се учи в чужбина. Години по-късно немският стана по-желан от АЕ заради безплатните и по-достъпни университети в ГЕрмания.

А сега в ЕГ и МГ кандидатства всеки, защото такава е системата. Така се осъществява биологичният закон "Оцеляват не най-добрите, а най-приспособените" Което дете издържа на натоварвонето, на отработвонето на формата многократно, ще успее. Не зная как е по ват, по БЕЛ изпитът не предполага нито творчество, нито креативност, нито дълбоки познания на езика. А, да им дадат вместо преразказ на непознат текст, теза на непознат текст, да видим шоу. Да прочетат един разказ или стихотворение и върху опрелелен цитат да пишат. Ама, сакън, да не давам идеи, че първо моето ще зацапа.

Да не забравяме, банална ставам, но е факт-пред огромна част от децата стои и финансова бариера. Тези четирицифрени суми, които отиват за школи, уроци, помагала, ами хайде пробни, дори и хартия за всеки разпечатан тест абсолютно не са по джоба на всеки и децата си отиват по по-семпли училища.

Сега, с тези профили очаквам доста да се променят нещата. През последните две години следя баловете, няма особени изненади. Макар профилирането да се отнася и за 2003, май толковаэне му се обръщаше внимание. Затова си мисля, че тази година ще има изненади и балът ще се движи не толкова според езика, а според 3,4 профил, поне в нашето училище след последната род среща са такива нагласите, не че сме представителна извадка.

Последна редакция: нд, 17 фев 2019, 07:31 от Светкавица

# 202
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 740
На 23.02.19 в Пловдив, ОМГ организира състезание, като за 7 клас ще е във формата на НВО. Регистрация и заплащане на таксата е до 21.02.19 г.

# 203
  • София
  • Мнения: 1 287
И в най-елитното училище детето може да попадне в лоша среда или да не се чувства щастливо. (Фактите го доказват) . Както и обратното. Нека не залитаме в крайности. Вярвам, че за всяко дете има най-добро училище и пожелавам на всички да влязат там и разум на родителите при избора, тъй като децата са твърде малки още за информиран такъв.
На мен днес направо ми се е свило сърцето. Ядосвам се и на системата, и на себе си. В този прекрасен ден вместо да караме ски в планината, станахме в ранни зори за ПИ в Регалия. После денят продължава не с неделна разходка в парка, а с курс по БЕЛ. Детето безропотно понася всичко, но на мен направо ми се реве. Горките ни деца. Пропускат най-хубавите си години в курсове и уроци. Ето това е най-тъжното, а не кой в кое училище ще бъде приет накрая след къртовски труд и много пропуснати моменти със семейството и приятелите.

Последна редакция: нд, 17 фев 2019, 11:04 от jenap

# 204
  • Мнения: 1 591
Може ли препоръка за добър частен учител по БЕЛ в София?
Учителката в училище нищо не прави, а в школата естествено правят повече упражнения и обобщават нещата, но без основата в училище се случва една каша, от която не можем да се измъкнем без частни уроци.
Става въпрос само за граматиката - преразказа и литературата в школата  ще се покрие, но граматиката ако не я оправим само ще затъваме. Та моля за препоръки за добър учител?

# 205
  • Мнения: 5 059
Как ще наклонят везните според профилирането при записване, като то сега е неизвестно. Не пише по сайтовете на училищата, кои ще са 3, 4 предмет при дадена специалност?

Вчера и днес ни бяха първите пробни. Направи ми впечатление, че не са при еднакви условия както ще е НВО. Били са по две деца на чин#Crazyимало е движение като влизане излизане от учителите...
И за какво беше тази промяна първа и втора част, вместо модул: да се изпише един куп хартия и да отчетат дейност.
Взимали са им листите от първа част, преди да започне втората. Преразказа го е чела някаква госпожа.

# 206
  • Мнения: 13 424
И на двата пробни преразказът е четен от учител-Вектор, Варна. На други места така ли е на пробните?

# 207
  • Мнения: 5 160
Naneto, трудна работа да намерите по това време на годината.
Ако е граматиката, може да се справите сами. С упражнения. Има помагала на Весела Кръстева и Донка Кънева. Минавате и учебника, раздел по раздел.










# 208
  • София
  • Мнения: 12 148
Naneto,ако купувате помагала на Донка Кънева гледай да пише отгоре,че са по новата учебна програма.
Не че граматиката се е променила,но все пак...
Показаното зелено помагало на Донка Кънева е по старата програма.

# 209
  • Мнения: 5 010
Да, Свткавичка, квесторът чете текста за преразказа.

Общи условия

Активация на акаунт