СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 49 289
  • 749
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: X
Скрит текст:
Здравейте,

Някой знае ли какъв е реда да признаване на образователна степен и приемане в 8ми клас на деца учили в чужбина до 7ми клас?

Благодаря!
В нашето РУО ВАРНА преди дни излезе съобщение, че деца учили в чужбина е еди какъв си срок трябва да подадат молба за участие.  Трябва да се позаинтересувате в вашият регионален инспекторат.
Няма как да е излязло преди дни. Срокът за подаване на заявление за участие в НВО на ученици от училища на чужди държави, които в годината на провеждането им се обучават в клас, съответстващ на VІІ клас в България, изтече на десети януари.

# 511
  • София
  • Мнения: 9 084
Камери имаше до миналата година само ДЗИ, НВОто бяха в стаи без камери.
В старото училище неучебни бяха само дните на ДЗИ/НВО, междинният беше неучебен, но задължително присъствен.
В дните на ДЗИ/НВО не се допускаха външни лица, в това число и ученици които не се явяват на изпит. Ходих на 2рата дата (математика за НВО и втора ДЗИ) дата през 2017 г. "наблюдател".

# 512
  • Мнения: 13 422
Камери имаше до миналата година само ДЗИ, НВОто бяха в стаи без камери.
В старото училище неучебни бяха само дните на ДЗИ/НВО, междинният беше неучебен, но задължително присъствен.
В дните на ДЗИ/НВО не се допускаха външни лица, в това число и ученици които не се явяват на изпит.

Защото са били неучебни. Сега са учебни и няма как да няма учители и ученици(където има гимназиалин курс)
За освобождаване пак ще е сложно, дори за един ден да е, класната всички ли ще освободи. А за часовете след НВО?
Въобще, никак не е помислено, какво пречеше поне дните на НВО официално да се обявят за неучебни.
Посоката на мислене при създаването на тази организация не е към най-рационалното решение, а към очакване как всеки ще намери начин да наруши създадените от тях(просветните чиновници) правила. От години се наблюдава масово излизане "в болнични" на децата, вместо да се помисли нещо, да се направи нещо като "мини сесия", ти вземи и направи учебни дните на НВО. И съм убедена, че в хилядите училища в България, все едно ще има, в което да изпитват и оформят в същия ден, знаем го съсловието

Може би по-нататък следва да се работи в тази посока


# 513
  • София
  • Мнения: 20 089
Не е чак толкова драматично, АКО директорите не определят деня за неучебен, в което се съмнявам.Залите (определените за целта класни стаи) няма как с магическа пръчка да се освободят по едно и също време, та да продължи учебният процес, особено ако седмите класове са много, понеже стартовият час не е еднакъв.На теория е, ама в една зала тестът може да бъде даден примерно в 9.10,  оттам и преразказът в 10,10,  в друга - в 9.25, респективно в 10.25, в трета за деца със СОП и самото врене е удължено.Отделно си е нужно технологично време да се изнесат квесторите с изпитните работи, няма да позволят по това време да се мотаят из коридорите деца. В  основните училища към този момент няма да има ученици така или иначе. При големите пък практиката назад показва варианти за решаване на подобни проблеми. Преди, когато ДЗИ и НВО бяха в един ден, такива училища се организираха с пускането на ученици от два различни входа в различен стартов час, в отдалечени една от друга части на школото (различни крила примерно или етажи), за да не си пречат. И сега, ако някъде денят остане учебен, могат да пуснат учещите от другаде. Понастоящем, а и в годините назад,  в НЕГ в София матурите на немските паралелки в 12 клас се провеждат в учебен ден и така цяла седмица почти,  а деца/немски учители  не са се оплакали.Учениците  са изолирани на отделен етаж, на същия има учители в коридора, които следят за неправомерно движение и се грижат за поддържането на тишина. Разбирам притесненията ви, но не мисля, че имате особен повод за тях.

# 514
  • Мнения: 976

На всичкото отгоре иска стихотворенията да се знаят наизуст, което много ме притеснява, понеже пише двойки за това...
Много правилно, така на изпита лесно ще цитират и въобще ще отговорят на лит.въпроси.

# 515
  • Мнения: 13 422
      Не мога да преценя колко е драматично, но предварително са обявени неучебните дни в нашето училище и дните на НВО не са сред тях.Имаме и среден курс.Дано всичко е наред, но като цяло, не мисля че е редно да се решава "на парче" ситуацията.

# 516
  • София
  • Мнения: 1 498
То и без това 1-6 клас са приключили по това време. Само където има среден курс има поле за някакви разсъждения. Аз изобщо не се притеснявам. Сигурна съм , че и директорите искат всички да са спокойни и ще организират нещата.

# 517
  • София
  • Мнения: 9 084
Предполагам пак ще са неучебни.
Децата учат различни смени.
Ако детето е втора смяна, едва ли някой очаква да е на училище до 19ч., а на следващия на НВО.

# 518
  • Мнения: 1 965
Ще се организират от училище вярвам добре за НВО-то на децата, директорката е много ориентирана жена.
Излезнали са резултатите от областния кръг по БЕЛ на наборката. Има 86 точки, справила се е много добре, от 90 точки нагоре се класират за национален кръг.

# 519
  • София
  • Мнения: 3 073
Днес се чувствам доста депресирана и по този повод искам да споделя с вас последния си пост във фейса.

"Това е една много тъжна история. За българското образование. Или каквото е останало от него. Снощи бях на родителска среща. Бавно и тягостно завършваме със среща с учтелката по български език и литература. Която ми казва: Яна много се е променила. Тя имаше толкова хубав стил на писане, изразяваше себе си чудесно, завладяващо и много по неин начин. Сега се е затворила в себе си и няма помен от онези чудесни текстове. Не трябва да го прави, трябва да продължи да бъде тя." Много тъжно, уважаема госпожо, защото Яна се готви за НВО (за нямащите седмокласници, това не е телевизионен канал, а гръмкото и ужасяващо Национално външно оценяване), там няма собствен стил. Там има заучени фрази, ключови думи, изисквания какво точно да напишеш, как да го напишеш. Има зазубряне на текстове и интерпретации какво е искал да каже авторът. Там няма Аз как го чувствам!, има Какво МОН твърди, че е правилно! И не, Яна няма да изразява себе си! Тя, както и още десетки хиляди седмокласници, ще зубри и ще се бори със зъби и нокти за всяка нещастна точица, опитвайки се да се докопа до така заветната ЕЛИТНА гимназия!"

# 520
  • Мнения: 5 008
Колко добре разбирам! Преди няколко месеца минах през същата драма. Под стихотворение на Д. Дамянов за многоточието коментарът ми (във ФБ) беше, че детето би го разчело като "За апосиопезата". Приятелите ми от ФБ не разбраха какво искам да кажа. Само един преводач от английски и испански реагира с клип с бездушен анализ на стихотворение на Вапцаров - осакатен до погубване. В началото на годината се опитвах да подпомагам детето по БЕЛ. След това се отказах, за да не му навредя. Нека пише за "критика на етиката и морално-етичните проблеми на следосвобожденския буржоа". Това не мога да си обърна езика да го изкажа, а още по-малко да го одобря.

# 521
  • Мнения: 13 422
      Напълно ви разбирам и споделям!
Обаче, няма да е пресилено, ако кажем че в основата на всичко това стои родителската лакомия и напрягане да сме вещи изтънко във всяка ученическа дейност. Хеле пък за НВО.

Дали някой помни праисторическото време, когато се кандидатстваше с ОЛВ в ЕГ? Аз съм кандидатствала така. Сега ще кажете- пак се зубреха теми. Да, зубреха ги тези, които нямаха изказ, поглед, чувство и разбира се, познания върху теория на литературата/ не може съвсем без нея/ За тези, които нямаха отношението към писането , но им беше важно да изкарат висока оценка. Останалите не сме зубрили нищо, особено за ЕГ, където нямаше и предварително обявени теми.

Да, вярно, субективизмът е повече.Но все пак, оценява се нещо ,което наистина има цена- грамотност, чувствителност, езикова култура, богатство на речта.А не се оценяват "задължителни ключови думи и фрази"

Днес обаче, когато с нокти и зъби се борим за всяка точка, както и да сме наясно с абсолютно точния формат, огромен процент от нас ще се възпротивят на всяка по- разчупена идея.

За мен НВО по БЕЛ показва точно...нищо. Евентуално преразказът- грамотност и дотам.
Показва усърдност, прилежност, амбициозност. Мисъл и речник грам не показва. Ама, каквото за хората, такова и за наш Асан.../апосиопеза Joy/

Последна редакция: ср, 06 мар 2019, 15:43 от Светкавица

# 522
  • Мнения: 5 008
Светкавичка, навярно поколенията ни се разминават, но когато аз отговарях на ЛВ, скелетът беше социалистическа фразеология - трудовият делник, революционният копнеж, светлото бъдеще.... - все клишета на клишетата и с много мъничко конкретика се стигаше таванът (при тези по-ключови от сегашните ключови думи никой проверител не би дръзнал да накърни оценката - да не прозре у него духът на идеологическия враг).

Относно преразказа също не се съгласявам. Той е проверка за конценктация, за памет, за наблюдателност (на детайл, нюанс), за бързина на анализа и синтеза - от съответната гледна точка (пи трансформиращия преразказ) кои моменти следва да се отразят и в какво глаголно време. Т.е. критерий е! Да не говорим за познати нам професии, в които в обстоятелствена чат на акт се пресъздава фактическа обстановка. Мигар не е сбит преразказ?! Simple Smile В този смисъл нека да се учат - придобитите умения ще им потрябват в сфери доста различни от ЕГ.

Проблем за мен са литературните анализи, които наистина ме карат да се чувствам като консумирала непресна храна, но...субективни изживявания, глезотии некви Simple Smile

Стискайте зъби, малко остана!

# 523
  • Мнения: 3 993
Какво представлява това НВО по чужд език "по желание"? Оценките от него играят ли някъде при класиранията за училища и паралелки? Оценяването пак на същия принцип ли ще се извършва - сканирания и проверка от учители от цялата страна, на произволен принцип?
Чудя се, има ли смисъл децата да се явяват на него - т.е. ако детето се очертава да завърши с 6 за за годината, не рискува ли в края на срока да получи някаква ниска оценка на този тест?
Извинявам се, ако вече сте коментирали този въпрос, но не успявам да следя постоянно темата.

Редактирам се: Сега видях, че оценката от него може да се ползва за балообразуване. Остава да разбера гимназиите, които ни интересуват, дали я искат и за кои паралелки.

Последна редакция: ср, 06 мар 2019, 16:05 от GG_BG

# 524
  • Мнения: 5 008
Още нямат отговор. Днес питах в две гимназии, които би могло да ни интересуват. И от двете места чакат " указания от министерството, за да качат на сайтовете си балообразуването.

Общи условия

Активация на акаунт