СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 49 269
  • 749
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 16 336
Има ли училища, в които приемът/разпределението по паралелки да се прави на база определени бройки за момчета и момичета?

'Ми, в повечето. Всички с квоти.

Къде ги има тези квоти? Аз виждам само брой ученици и брой паралелки в таблиците ... newsm78

Там, където в графа "брой ученици" са посочени напр. 13/13, 26/26. В повечето високобалови училища в София е така, освен математическите /СМГ, НПМГ/, професионалните.

# 571
  • София
  • Мнения: 16 336
Не само за ЕГ, бих казала. Въпросният профил СХН, ако остане с профилиращи предмети ИТ, информатика и АЕ, какти е на повечето места, а мат не участва... Не знам какво ще правят тези деца на изхода... Още не съм чула, в някой ВУЗ да има балообразуващ предмет информатика... В тази сфера все мат искат. Flushed

Слънчева, аз виждам първи и втори профил информатика и ИТ /нали НПМГ имаш предвид/, а останалите два /или един/ не са определени. Английският не е профилиращ. Поне така е в план приема /и миналогодишния и в проекта за тази година/. Или изпускам нещо?

# 572
  • София
  • Мнения: 7 684
В НПМГ, досега за СХН, мат беше профилиращ. Надявам се и така да си остане. Но тази паралелка, както Дидева отбеляза, е пусната във всяко второ СУ тази година. Някои училища са вписали не само задължителните два профила. Повечето са писали английски, като трети профилиращ, което е абсолютно безсмислено. Информатика, без математика като профилиращ предмет, за мен лично е нещо недомислено.
От друга страна, като четох учебните планове за профилиращата подготовка, 4 профилиращи предмета ми се струва много амбициозна цел. Има такова училище, с профили ИТ, информатика, мат и АЕ... Евала им!

# 573
  • София
  • Мнения: 7 684
Нарочно пиша нов пост.
В 54 СУ, профил СХН с профилиращи предмети АЕ, ИТ, ИЦ и БЕЛ!
Аферим, машаала!
Дидева, на национално ниво нали са определени ИТ и информатика за СХН? Ха сега?!?

# 574
  • София
  • Мнения: 16 336
Даам, абсолютно едно към гьотере са си писали профилите някои училища. Никаква мисъл не е влагана, освен, може би, как да натаманим часовете на учителите, че да им запълним графика.

# 575
  • Мнения: X
Аз карам бавно и полека със сравнението, както казах на втора страница съм. JoyНо въпреки това мярнах несъответствието. Не помня коя е паралелката, но вероятно е същата. Ако не става дума за разместване на таблицата или грешно въвеждане, това е в пълен разрез с наредбата за профилираната подготовка.
Цъкнах на сайта на 54 СУ. О, чудо! За СХН миналата година профилиращи са:
1. Английски език
2. Информационни технологии
3. БЕЛ
4. Математика
Погледах план-приема за миналата година, там са посочени два профилиращи - АЕ и и ИТ.
И това е минало през МОН и РУО???

# 576
  • Мнения: 3 993
Аз пък се чудя къде ще ги намерят толкова много учители по информатика/софтуеър/хардуеър и т.н. Специалистите в тази сфера са много високо платени и не биха станали учители. В нашето основно училище бяха пратили учителите на някакви курсове за квалификация по инф.технологии, обаче нещата в тази област толкова бързо се развиват, че нито учителите, нито учебниците са адекватни като информация ...
Дано да не е така и в средния курс. Ако училището няма добри учители, тези профили СХН, ИТ и т.н. могат да станат едно голямо губене на време.

# 577
  • Мнения: X
Вероятно там където намират добри учители по чужди езици. Миналата година от 130 паралелки с профил чуждоезиков, само 41 са били в гимназиите.

# 578
  • София
  • Мнения: 7 684
Така е! Трудно ще бъде да се реализира тази идея на практика. Интересното ще дойде в 12 клас, когато децата искат, не искат ще трябва да държат зрелостен изпит по ИТ или информатика.

# 579
  • Мнения: X
Не е задължително. Зависи какви са третият и четвъртият ( ако има четвърти) профилиращи предмети.

# 580
  • София
  • Мнения: 7 059
Те учителите по ИТ ги учат от къде се включва компютъра и как да направят таблица по-читава от тази на МОН. Вероятно затова в няколко езикови паралелки, профилите са: основен език, втори език, БЕЛ и ИТ.
Виж по информатика, наистина ще се наложи да намерят учители, но там където не са се доказали, ще е голяма въпросителна.

# 581
  • Мнения: 13 419
И сега какво излиза, по-важно е да гледаш профилите в дадена паралелка, отколкото втория език. 

Точно това излиза. За моето дете всичко на всичко се оказва една паралелка с абсолютно съчетание на езици и профили, четири предмета, които желания са му наистина -от сърце! Обаче една за цял град, макар и от "втора дивизия" ... Отначало се зарадвах, защото точно това съчетание се случва за първи път. От друга-съчетанието на желаните езици се съкращава...

И още-редно ли е според вас, 2004 да нямат п рофили(в повечето училища) и да си ги избират в един момент спокойно и в по-зряла възраст, а 2005 отсега да си знаят профилирането.Мои познати с деца 2004 казват "Гледай училището. Гледай езиците" Е, да, но в този ред да му натреса нещо, дето ненавижда, не е работа... Кой ги дявол измисли тези така важни профили...

# 582
  • Варна
  • Мнения: 3 375
А 3 и 4-ти профилиращи предмети по колко часа седмично се предполага да имат след 10 клас?  Ако изобщо съм разбрала правилно Thinking

# 583
  • София
  • Мнения: 9 083
Светкавица, изобщо не означава това, че децата 2004 ще имат избор. Ще е училищен избор от учителите които имат и ще стане манджа с грозде като онази посочена от Слънцето. Ако останем на кулинарна тематика едните ще знаят какво ще ядат при поръчваето, а другите ще получат манджата под похлупак.
СХН бих посочила за детето си само, ако са в определени училища.
Миналата година в бившето ни училище (105) не знаеха какъв програмен език ще се учи. Слушала съм и преди това как към рекламата ще е насочена паралелката, т.е. и рисуването ще е залегнало. Виждала съм "изложба" на творби на гимназисти, не изглеждаше по различна от рисувани от дете 1-3 клас на Paint, което сега се учи. (иначе добри учители по рисуване може и да има, но обучение за използването на съвременните методи е друго)
Следя с интерес и темата за СофтУни  признавам с голям скептицизъм.

СХНто в някои училища да не се окаже, че и знания за ползване на офис пакет няма да даде. Confused

# 584
  • София
  • Мнения: 7 059
Нямам идея по колко часа са. Аз май  не се притеснявам колко часа ще ги учи 3 и 4 профилиращ (макар, че и това може да се окаже стресиращо), а да не се окажат решаващи за по-нататъшното ѝ учене. Не че мога да кажа от сега какво ще ѝ скимне след 5 години. Какво ще им скимне на университетите относно приема след 5 години. И какво ще им скимне на нашите управляващи относно присъствието ни в ЕС след 2020 год.


Desem, да се оказва каквото ще това СХН. То който го влече ще си придобие знанията. Въпросът е да признаят тъпите ИТ като адекватен профилиращ предмет. Защото както Слънчева каза, важният предмет в случая е математика.

Скрит текст:
При четвъртокласника ми, след като смениха в училището двама супер учители по ИТ, накрая докараха някаква дама, с която в часовете правят макет на компютър от картон Joy Няма да се учудя нещо такова да ни чака. Ама той си ходи на курс при бившия учител.

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 08:46 от M_I_A

Общи условия

Активация на акаунт