Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 30
  • Sofia
  • Мнения: 1 899
Не жаля никого. Просто изказвам друга гледна точка, защото от това, което прочетох дотук, виждам че повечето имате доста идеалистична представа за нещата. А може би е добре да се видят и двете гледни точки, за да се вземе правилното решение, независимо какво е то.

Също така не давам за пример СМГ. Проблемът не е в това дали  детето се оплаква или не, а в това какви последствия би имало едно такова решение. На детето защо му е да се оплаква? Прекарва си дните в залата или на сцената и много-много не го гонят да учи. Че какво по-хубаво от това?
Факт : напусналите деца са много по-малко от изключените.




# 31
  • Мнения: 3 508
От моите наблюдения, децата, които се посвещават на някакъв спорт /като под спорт имам предвид и балет, танци и т.н./, се стараят и доста с ученето. Това, че прекарват по 4-6 часа в зала, не означава, че нямат време да учат. Напротив, имат. Крадат от времето си за игри и почивка. Щом е по тяхно желание, не виждам проблем.

Дъщеря ми от 4 годишна танцува. Да, ходи в частна школа. Обаче частната школа, която сме избрали, ги товари здраво. Преди състезание репетира поне месец всеки ден. Сега, през ваканцията, прекарва по 4-6 часа на ден в залата. Вечер е уморена и гледа да си почива. Периодично й напомням, че там ходи по своя воля и ако усети, че иска да спре, трябва да ми каже. Казвам й го, за да знае, че никой не я кара на сила.

Като цяло обаче, сравнено с връстниците й - трупа повече емоции, обикаля доста нови места, преживяванията й са много повече. Да не говорим за емоционалното израстване. Естествено, като се върнем и влезем в работен ритъм й се налага да навакса с ученето. Материал за 2 дни, трябва да го минем за един следобед. Вярно, само първи клас е и е по-лесно...… ама за мен /с учебния материал, да й го обясня/. По-нататък не знам как ще е, но ако зависи от мен - не искам да се отказва. Аз виждам само положителни неща.

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 1 899
Да, но тук има голяма разлика между извънкласни занимания и училище. В случая с балетното, ако детето поиска(малко вероятно) да прекъсне заниманията си по балет ще трябва да смени училището. А това е по-сериозно от спирането на някое занимание. Пак ще се стигне до смяна на училището в случай на изключване.

А за времето, определено е проблем. Тези деца вече са заети двойно повече от връстниците си. Ако се добавят уроци или курсове, положението става напечено. Разбира се не е невъзможно, но родителите трябва да са наясно, че ще са нужни много повече усилия просто за да се запази нивото на детето по общообразователните предмети.

# 33
  • Мнения: 3 162
А може детето да е природно талантливо както в балета, така и в ученето. За някои хора може да е усилие да си поддържа нивото, но за други - не, нека не слагаме всички под един знаменател.

# 34
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 10 371


Също така не давам за пример СМГ. Проблемът не е в това дали  детето се оплаква или не, а в това какви последствия би имало едно такова решение. На детето защо му е да се оплаква? Прекарва си дните в залата или на сцената и много-много не го гонят да учи. Че какво по-хубаво от това?





Е, как, толкова по-хубаво е да го натискаш да ходи на курсове по....математика! Особено ако няма никакво желание да става математик. Казвам го, защото го споменахте като нещо, едва ли не задължително - кога оставало време за курс по математика. Аз наблюдавам такава ужасна истерия за академичен успех на родителите върху децата, че направо се радвам, когато някой подкрепи детето си с талант към изкуство или спорт. Какво ще ги правим всичките тия математици, не знам.

# 35
  • Мнения: 3 162

Какво ще ги правим всичките тия математици, не знам.

Ще се наредят до безработните юристи и икономисти.

# 36
  • София
  • Мнения: 1 107
Никой не знае как ще бъдат нещата след 20-30-40 години.
Преди 20 години аз изкарвах повече пари от състудентите и съучениците ми, работещи като програмисти. Сега тези от тях, които са на заплати, изкарват поне пет пъти повече от мен, а тези, които работят за себе си, са още по-добре.
Познат лекар някога вечер работеше като барман в заведението на братовчед си, а в последните години живее в охолство и лукс.
Знаете ли колко гладни адвокати има, които едва изкарват за таксите и осигуровките? Заплатата на юрисконсулт е около 1200 лв, толкова получава и продавачката в кварталния магазин.
В България най-добро е началното образование. Прогимназията все още става, но в гимназиален етап навсякъде е много зле. Единственото, което отличава елитните училища, е средата. В елитните детето ще бъде в по-отбрана среда.
Моето мнение е, че е по-добре да подкрепите детето. Със сигурност в НУTИ ще се чувства по-добре. Другият вариант е да го побъркате в следващите три години от учене, да няма почивен ден от курсове и уроци в шести и седми клас, за да влезе в някоя елитна гимназия. В края на 12 клас ще установите, че само са му изгубили времето в последните 5 години и нищо не е научило.
Племенничката ми учи в НУTИ и мисля, че се чувства добре.
Имам позната, която от тригодишна играе балет, после завърши хореография. Започна с  уроци по балет на дечица в кварталното читалище, а сега има частна детска градина. Не е богата, но не е и на 200 лв заплата.

Последна редакция: вт, 02 апр 2019, 20:30 от timby

# 37
  • София
  • Мнения: 153
Аз също бих подкрепила детето, дори да не отговаря на моите представи за бъдещо развитие. Защо всички трябва да учат математика? Бих се радвала, ако детето ми има професия, която му доставя истинско удоволствие. Откъде знаете, че като завърши СМГ ще печели 5000 лв месечно примерно? А и детето ще има възможност да се убеди от личен опит дали този път е за него или ще смени насоката.

# 38
  • Мнения: 5 213
Като гледам как масово родителите не могат да решат задачите на децата си още в началните класове, се чудя какво сме постигнали с толкова учене на математика нашето поколение. И като не я знаем толкова добре, да не би да нямаме професии?
Математиката още от соц времето минава за някаква мания по нашите земи и до сега е символ на интелект или успех, за разлика от реалните постижения. А всъщност повечето хора не я владеят.

# 39
  • Мнения: 9 080
Бих подкрепила детето си. В нашето началто училище с мат насоченост и домакин на състезания, учеше дете от ДГ, което от малко ходеше на балет и гимнастика. В училището се учеше засилено мат и детето се справяше отлично. Но любовта към балета надделя и в 5 клас се записа в училище по изкуствата. Сега печели международни състезания и е много щастливо дете, защото се занимава с това, което обича
Да, ставите се износват, но не по малко се износва нервната система от тикане по школи по математика, ако не ти е по сърце

# 40
  • Варна
  • Мнения: 1 859
Тук намекът с математиката е по-скоро клонящ към риска детето да остане функционално неграмотно - т.е. да не може да използва основния инструментариум, за да се справя с определени операции във всекидневието. А математиката се учи, както и балета. Нали не вярвате, че на 4 г детето само е отишло и се е записало на балет?

# 41
  • Sofia
  • Мнения: 1 899
Не ми се влизаше в излишни спорове и за това не отговорих.

Защо изведнъж така изопачихте думите ми? Никъде не съм писала, че детето задължително трябва да ходи на курсове по математка или, че трябва да се бута насила да учи нещо, което не харесва. Математиката беше просто пример за задължителен общообразователен предмет, нищо повече. Има голяма разлика между това да  си буташ детето да учи насила от някакви болни амбиции и това да се притеснаваш, че детето ти няма да има нужното ниво по общообразователните предмети - нещо, което след 12-ти клас може силно да го ограничи по оношение на избор и възможности спрямо неговите връстници. Не всички могат да станат балерини, и не всички деца не си сменят желането ''каква искам да стана'' от 4-ти до 12-ти клас.

Жената пита дали да си запише детето в училището и всички вкупом и казахте ''разбира се, толкова е прекрасно''. Аз се включих, просто за да покажа другата страна на монетата, за да може наистина да прецени дали това училище е за тях.

Децата ги приемат на около 10 г в училището, нали не мислите, че едно дете на тази възраст може да вземе решение за бъдещето си? Те на тази възраст мечтаят да танцуват и да са принцеси.

# 42
  • София
  • Мнения: 21 403
В НУти се учи като в обикновено училище или гимназия след 8 клас. Не виждам какво се притеснявате.
Даже втори език имат.

# 43
  • Варна
  • Мнения: 1 859
В НУти се учи като в обикновено училище или гимназия след 8 клас. Не виждам какво се притеснявате.
Даже втори език имат.

То и в Бузема би трябвало да се учи така, ама май е лекинко по-различно Simple Smile.

Brin de muguet, аз всъщност те подкрепям и мисля, че в доводите ти има достатъчно разумни твърдения. Мисля по същия начин. Включително и не разбирам как родители, осъзнали здравословния риск от травми, бутат децата си в подобна посока. Дали междудругото са обсъдили тази част от бъдещето и с децата си?

# 44
  • София
  • Мнения: 21 403
Какво намекваш?

Общи условия

Активация на акаунт