Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 19 925
DPD  са куриерска фирма.
Явно не четеш, а спориш за спорта.

# 601
  • Мнения: X
Извинявам се предварително, че ви развалям хубавия разговор, коя е действащата тема на Първа английска гимназия в София?

# 602
  • Мнения: 5 425
DPD  са куриерска фирма.
Явно не четеш, а спориш за спорта.
Прости на телефона ми и не бягай от същината на въпроса: защо НЕГ не дава достатъчно на много от учениците си, за да се чувстват последните комфортно с идеята, да отидат на немски изпит по немски, без допълнителни уроци?
Както например правят далеч по-лежерно подбраните ученици от АК със съответния американски изпит?

# 603
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Да учиш немски е по-трудно от това да учиш английски. Заобиколени сме от английски език, всичко смислено се публикува на английски. Това вероятно не е за пренебрегване. Да не говорим, че английският е доста по-лесен

# 604
  • София
  • Мнения: 16 510
Хора, а не ви ли хрумва, че не всички деца стават? Откога е изискване към училището частно или държавно, всички възпитаници да покриват най-високи критерии?
Ей затова едни завършват и без уроци вземат стипендия Незнам къде си, а други се презастраховат с уроци от първи клас и школи по всичко.
Хората имат различни способност, и възможности.
... Някой от нас ще се съгласи ли, че детето му не е много умно и затова трябва да положи допълнителни сериозни усилия. Нееее, ако му се подбере правилното училище, всичко ще е наред.
Последно, извинявам се за грешките, не мога да проверявам д тел. лесно

Аз. На пубертета е присъщо прокрастинирането, не че и след това не е. "Много умно" става, когато има нужната мотивация. За моя номер 3 мога да кажа, че мотивацията не дойде от мен ("подбутващата" мама), а от комбинацията "правилното училище" и летните академии.

# 605
  • София
  • Мнения: 19 925
DPD  са куриерска фирма.
Явно не четеш, а спориш за спорта.
Прости на телефона ми и не бягай от същината на въпроса: защо НЕГ не дава достатъчно на много от учениците си, за да се чувстват последните комфортно с идеята, да отидат на немски изпит по немски, без допълнителни уроци?
Както например правят далеч по-лежерно подбраните ученици от АК със съответния американски изпит?
От нищо не бягам, отговорих нагоре, не четеш...

# 606
  • София
  • Мнения: 7 368
Скрит текст:
Хора, а не ви ли хрумва, че не всички деца стават? Откога е изискване към училището частно или държавно, всички възпитаници да покриват най-високи критерии?
Ей затова едни завършват и без уроци вземат стипендия Незнам къде си, а други се презастраховат с уроци от първи клас и школи по всичко.
Хората имат различни способност, и възможности.
... Някой от нас ще се съгласи ли, че детето му не е много умно и затова трябва да положи допълнителни сериозни усилия. Нееее, ако му се подбере правилното училище, всичко ще е наред.
Последно, извинявам се за грешките, не мога да проверявам д тел. лесно

Аз. На пубертета е присъщо прокрастинирането, не че и след това не е.
То да беше само от пубертета нататък Unamused, а преди това Head Band!?!

# 607
  • София
  • Мнения: 16 510
Преди това играят, лудуват, тичат, т.е. поне физически не се "пачосват".

# 608
  • София
  • Мнения: 7 368
Добре де, а има ли вариант дете, което преди тийн възрастта е много разконцентрирано - ту хиперактивно, ту фантазиращо си, ту мудно, ту друго, в пубертета да се промени и да стане отговорно и концентрирано, с връзка към реалността и наистина ли АК успява да вкара в правия път енергоспестяващите и как точно го прави? Зададох три въпроса, вместо един Disappointed.

# 609
  • Мнения: 5 425
Добре де, а има ли вариант дете, което преди тийн възрастта е много разконцентрирано - ту хиперактивно, ту фантазиращо си, ту мудно, ту друго, в пубертета да се промени и да стане отговорно и концентрирано, с връзка към реалността и наистина ли АК успява да вкара в правия път енергоспестяващите и как точно го прави? Зададох три въпроса, вместо един Disappointed.
Според мене: децата навсякъде са като цяло едни и същи и всяко си има индивидуалните особености (последните се губят при по-общи погледи на цялата група). Сухият групов остатък представлява една що-годе еднаква основа плюс приноса на училището.
Да, като цяло АК успява да стимулира енергоспестяващите, разсеяните и т.н. да поискат да влязат в правия път и им помага в процеса. Никакви чудеса - просто се работи по въпроса. Целенасочено, упорито и методично. Разбира се няма 100% успех и има и индивидуални неуспехи. Но засега успяват в болшинството случаи по мои наблюдения.

# 610
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Категорично възразявам срещу подценяването на семеймата среда в горния пост.

# 611
  • Мнения: 5 425
Категорично възразявам срещу подценяването на семеймата среда в горния пост.
Не се подценява. Просто не се разглежда в детайли. Влиянието на семейната среда едва ли дава осезаеми разлики в резултатите на учениците в АК и НЕГ. Не виждам някакви особени разлики погледнато като цяло в семейните среди на двете места.

# 612
  • Русе
  • Мнения: 12 212
 
Категорично възразявам срещу подценяването на семеймата среда в горния пост.
В една възраст, пък и при определен тип деца семейната, среда не е значим фактор по отношение на образованието. Моето дете, има интереси и по някои въпроси е любознателно над средното ниво, а аз съм маниак на тема образование и  реагирам на всеки проблясък на интерес със съответни занимания, материали,лагери. Във всеки момент съм готова и реагирам на пропуск, изпускане ,отпускане и каквито и да са негативи. Е да, ама ефективността ми е сведена до хилядна част от единицата по-отношение на успеваемостта. Не че няма някъде резултат, но той е доста незначителен в сравнение с усилията.

# 613
  • Мнения: X
Темата за семейната среда и образованието ми е интересна определено.
Не съм съгласна, че не е значим фактор по отношение на образованието. Заливането с информация и материали може да дойде отблъскващо. Аз също съм заливала, резултатът при мен е бил нулев. По-скоро съм съгласна с горния пост на Ежко.

# 614
  • София
  • Мнения: 19 925
НЕГ има много особености, с които ти, Ежко, въобще не си запознат, но приказваш..Определени ситуации принуждават сигурно най-знаещите езика да ходят на уроци. 50 деца от випуска завършват с немска диплома, но без сертификат, тъй като се счита, че на финала имат ниво като на матерен език, тоест С2.Самата диплома го удостоверява, предхождащото издържане на немски матури също...Но има едно НО. Тази диплома често не е висока и за някои специалности с голяма конкуренция като медицина, стоматология, фармация, психология и някои технически не е достатъчна.Тогава децата кандидатстват с бг дипломата си като по-висока, но разбираемо не ползват бонуса на немската за езика.  А нямат и правото да се яват на изпита с останалите ученици от другите паралелки, тъй като той е за С1.И става един омагьосан кръг, трябва им сертификат, понеже без такъв Германия не приема. И те тръгват на школи/ уроци, не защото не знаят, точно обратното, а защото само там могат да се запознаят с формата, за който в час никога не са готвени, там е учена немска литература още от 9 клас...И парадоксално се получава, че дете с отлична немска матура, не бъркай с тази на МОН по немски, отива на курс/уроци...Та като не знаеш всичко по темата, а само си чул- недочул,  не  е лошо да замълчиш в даден момент, че иначе сериозно олекваш.Още обяснения дали са ти нужни по недотам прецизните твърдения на познатите ти даскалици?

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 15:40 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт