Отговори
# 240
  • Мнения: X
ЗПУО беше приет през 2015 въпреки че влезе сила малко по-късно. Основните съпътстващи наредби - през същата и през следващата година. До юни 2017 е имало доста време за четене и обмисляне.
Каква е връзката на американската диплома с българската? Ако завършиш със сравнително ниски оценки в българската, как това се отразява на американската?
Ако българската образователна система не те устройва, предполагам че има достатъчно училища на чужди държави, както тук, така и зад граница.
Разбира се, МОН, както обикновено, беше организирал навременна и подробна информационна програма за готвените промени... Grinning
Програма не, но проектът на всеки нормативен документ беше публикуван за обществено обсъждане, продължило около месец преди окончателното му приемане. Самият закон беше дъвкан с години.

# 241
  • Мнения: 5 425
До юни 2017 е имало доста време за четене и обмисляне.
Каква е връзката на американската диплома с българската? Ако завършиш със сравнително ниски оценки в българската, как това се отразява на американската?
Ако българската образователна система не те устройва, предполагам че има достатъчно училища на чужди държави, както тук, така и зад граница.
Дидева,
Не ме устройва българската ДЪРЖАВНА образователна система. Както и опитите да се натика частната в същата усмирителна риза. Слава богу, големият син се измъкна. За малкия е късно за реакция и ще отнесе някои негативи. Но подхода МОН way or the highway, който доведе до срива на висшето образование, току виж изгонил от България не само добрите студенти, но и образованите семейства с малки деца.

За да се кандидатства IB през 2017-та, следва 2016-та да се учи извън България, което изисква подготовка, която да започне къде средата  на 2015-та. Никакво време за "четене и обмисляне". Особено по начина, по който се провежда "общественото обсъждане". Освен ако не работиш в МОН или РУО. Сори.
Връзката между американската и българската диплома беше на базата на общи оценки по общите предмети + допълнително изучаване на специфичните за двете дипломи предмети. Това е възможно, заради гъвкавите изисквания за получаване на американска диплома. Все по-детайлните указания на МОН обаче намаляват до минимум  както свободата да се избират допълнителни курсове, така и възможността да се учи допълнителен материал. Основно като задръстват с плява учебното време, заради стриктните указания коя година, колко часа, какво и по кой предмет да се учи. Така някои предмети получават ненужно много време (налагайки излишни повторения) за сметка на други, където времето не стига.

# 242
  • Мнения: 7 683
С американската диплома никъде в ЕС не е изгодно да се кандидатства, защото ще те третират като нон-резидент и ще плащаш в пъти по-високи такси. Става само за САЩ, но и за там май децата предпочитат да кандидатстват с българската, не мога да си спомня защо. Та май американската диплома на АК е само за украса.

# 243
  • София
  • Мнения: 16 513
Мецане, ако се прочетеш още веднъж, сам ще си схванеш противоречието: водещо е "резидент", не  каква ти е дипломата...Зaтова и IB се признава в Европа.

# 244
  • София
  • Мнения: 19 937
https://www.daad.de/deutschland/nach-deutschland/voraussetzungen … ploma-in-germany/
Признава се при...доста условия трябва да са изпълнени за Германия примерно, предполагам, че и другаде има такива.

Последна редакция: чт, 21 мар 2019, 07:07 от пенсионирана русалка

# 245
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Явно се признава, но трябва още преди започването на IB да се провери къде. Смисълът е, че предлага стандартизирано образование, което изключва националните специфики. (Интересно ми е каква литература и история се учи).

Предмети
Учениците, записали се за пълната IB диплома, изучават шест предмета за две години - три на високо и три на стандартно ниво. През двете години (11 и 12 клас) всеки предмет, изучаван на високо ниво, е с хорариум 240 часа, а за предметите, изучавани на стандартно ниво, има по 150 часа.


Програмата включва обучение по чужди езици, математика, природни и хуманитарни науки. Целта е гимназистите да се научат как да усвояват нова информация, да анализират, да правят разумни изводи.


Предметите са обединени в шест групи. Децата избират по един предмет от всяка група.


Група 1: Първи език (това е или родният език на ученика, или работният език в училището. Фокусът е върху езиковите и литературните познания)
Група 2: Втори език (може да се изучава от начално, средно и напреднало ниво)
Група 3: Науки за човека и обществото (история, география, икономика, информационни технологии, философия, психология и др.)
Група 4: Природни науки (биология, химия, физика. Физическото възпитание, спортът и науката за здравето в момента са добавени като предмет в тази група през 2012 г. Първите изпити по него ще се проведат през 2014 г.)
Група 5: Математика и компютърни науки (математически методи, висша математика и др.)
Група 6: Изкуства (танц, музика, филмово изкуство, театър, визуални изкуства)


Само последната област е избираема и ученикът може да я замени с предмет от друга сфера.
По тези шест предмета се полагат изпити и оценките влизат в дипломата.


IB предметите трябва да се избират спрямо плановете за бъдещо университетско образование (в кои държави и в кои университети) и специалност или кръг от специалности. Важни при този избор са, разбира се, и силните страни и интереси на ученика.

# 246
  • Мнения: 234
За да се кандидатства IB през 2017-та, следва 2016-та да се учи извън България, което изисква подготовка, която да започне къде средата  на 2015-та. Никакво време за "четене и обмисляне". Особено по начина, по който се провежда "общественото обсъждане". Освен ако не работиш в МОН или РУО. Сори.

IB дипломата не оскъпява ли в пъти таксата за Американски колеж? Предполагам, че тогава важи тази за международни ученици - 18200 евро. Ако е така, струва ли си наистина да се плаща тази разлика? И още един въпрос, ученици в международни училища в България (френски лицей например) имат ли право да кандидатстват по тази програма? Може и само да ме препратите къде са описани всички тези неща, защото не ги видях в сайта на колежа.

# 247
  • Мнения: 5 425
За да се кандидатства IB през 2017-та, следва 2016-та да се учи извън България, което изисква подготовка, която да започне къде средата  на 2015-та. Никакво време за "четене и обмисляне". Особено по начина, по който се провежда "общественото обсъждане". Освен ако не работиш в МОН или РУО. Сори.

IB дипломата не оскъпява ли в пъти таксата за Американски колеж? Предполагам, че тогава важи тази за международни ученици - 18200 евро. Ако е така, струва ли си наистина да се плаща тази разлика? И още един въпрос, ученици в международни училища в България (френски лицей например) имат ли право да кандидатстват по тази програма? Може и само да ме препратите къде са описани всички тези неща, защото не ги видях в сайта на колежа.
Да, оскъпява го. Около 3 пъти.
https://www.acs.bg/articles/international-students-admission-bul … dual-citizenship/

# 248
  • Мнения: 234
Това намерих. И все пак, стана ми любопитно - каква е причината да не приемат IB с българска диплома? Също и каква е практическата полза от тези 60 000 евро допълнително за 5 години при положение, че в темата се дъвче дали изобщо е смислена IB дипломата или дори е по-трудно с нея кандидатстването. Или опасението е, че при новите МОН разпоредби АК ще се превърне в английска езикова гимназия с идентична програма?

# 249
  • Мнения: 5 425
Ако човек търси само диплома, смисъла е малък. Ако иска да осигури образование, и то в България, това е следващата линия на отстъпление.
Може би.

# 250
  • Мнения: 2 140
Ако човек търси само диплома, смисъла е малък. Ако иска да осигури образование, и то в България, това е следващата линия на отстъпление.
Може би.
а за IB обучението в АК дават ли финансова помощ?

# 251
  • Мнения: 5 425
Ако човек търси само диплома, смисъла е малък. Ако иска да осигури образование, и то в България, това е следващата линия на отстъпление.
Може би.
а за IB обучението в АК дават ли финансова помощ?

Не, доколкото знам.

# 252
  • Мнения: 2 140
Ако човек търси само диплома, смисъла е малък. Ако иска да осигури образование, и то в България, това е следващата линия на отстъпление.
Може би.
а за IB обучението в АК дават ли финансова помощ?

Не, доколкото знам.

и аз така си мисля
може и да бъркам, но ми се струва, че си споменавал, когато се е обсъждало намалението, което дават в АК, че ти също получаваш такова за двете такси на синовете си - тогава не разбирам как изобщо обсъждаш, че това би ви било опция, ако си знаел за все по-ограничителните опции на българското образование /по МОН/? в смисъл, ако не можеш да плащаш 2*6000+ евро, как щеше да стане да плащаш една такса от 18000+ и една втора намалена?

ако те бъркам с друг потребител, се извинявам предварително

# 253
  • Мнения: 234
Колкото и да съм богата, красива и какво беше още, не ми се вижда ОК на първо четене такса 18 000 евро за колеж в България. Беше ми интересно някой, който би я платил, да сподели мотивите си. Ежко, ако ти се занимава?

# 254
  • Мнения: X
Интегрален тест на принципа на SAT или TOEFL вместо матура в 10-и клас
Тъй като информацията е от новинарска статия, смятам че е по-подходяща за тази тема.

Общи условия

Активация на акаунт