Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 19 926
Блис, права си, не трябваше да обобщавам, тъй като съм ставала свидетел как ти точно  си призовавала Ежко да престане с тази непрестанна възхвала, с която повече очи ще избоде, отколкото ще изпише вежди.Извинявам се за което..
Но в случая е по-различно, той не само напада училища, а си позволява да предвижда бъдещето на непознати му деца оттам и да ги определя като неконкурентни заради неравен старт..Да бъде така добър да остави децата да си следват пътя без неговите категоризации.
Дъждец, дълбоко се лъжеш, ако мислиш, че на екскурзията на Боровец ходят само деца от НЕГ..Организират я от години големите, да, на нея обаче  няма учители (последните многократно казват на родителските, че училището няма нищо общо) и съответно изобилства на придошли приятели от много други гимназии в столицата, включително и от Колежа, където всички иначе са възпитани на макс, нали така?Какво се смесват тогава с "простаците и вандалите", защо отиват.. А като са там вече така и така , защо не ги спрат? Възпитанието и контролът, макар и по-трудни в пубертета, пак са си приоритет на родителите. Аз съм консерва, знам какво се случва там и моите деца НЕ ходят..

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 13:08 от пенсионирана русалка

# 481
  • Мнения: 7 682
А какво значи "добро ДУ"? Може ли критерии?
Защото за мен не е добро,ако е с 30 деца в клас, ако учителите масово са на 50+ години и не са работили друго (тоест нямат реален досег с бизнеса и съвремието) и не минават редовно курсове за освежаване на методиките и познанията; ако липсват изцяло междупредметни връзки и се изисква от децата да зубрят и повтарят, не да разбират; и още един куп...
Та,според тези критерии, да, май никое ДУ  не става.

Точно така! И 99,9% от ДУ са точно както ги описваш.

Та за мен кварталът няма толкова значение, блоковете са си блокове, все е гадно, ако ще да си в Център или Лозенец с 200 квадрата.
Точно така! При това в Лозенец, освен че е гадно, е и скъпо.Simple Smile

# 482
  • Мнения: 5 425
Русалке,
Кога, в името на честната дискусия, ще забележиш разликата между индивидуални качества и предоставяно от съответното училище образование?
Аз пиша за второто.

# 483
  • София
  • Мнения: 19 926
Под този предтекст пишеш само ....Ама нещата после опират до окачествяване на децата като осакатени от училището. Да предположим само, че трите  деца от НПМГ наистина нямат равен старт с колежаните..Кой си ти да предричаш  бъдещето им, неравният старт (ако го има въобще)  може по разни начини да бъде изравнен във времето и хората на опашката в твоите очи да изпреварят други.

# 484
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Какви са тези разлики по-конкретно?

Какви са конкретните разлики в полученото образование между ЧУ и ДУ...да кажем по математика? Или химия?

# 485
  • Мнения: 9 043
Какви са тези разлики по-конкретно?

Какви са конкретните разлики в полученото образование между ЧУ и ДУ...да кажем по математика? Или химия?
До 4 клас. По математика детето освен задължителните учебници на МОН учи и така наречената допълнителна математика: Кръгове на Ойлер , Рачешки задачи, Броене на цифри и числа...и други такива.
Освен МОН- еднотипни повтарящи се аритметични операции, детето ползва мозъка си и за логически задачи /тоест да мисли/.

# 486
  • София
  • Мнения: 19 926
Е, как какви, Гадамер..По математика твърдеше Ежко, че всички колежани, ако им се наложи, ще се справят с диференциали, интеграли, комплексни числа, вектори (ама не тези дето се учат в  8 клас) на приемен изпит в чужди университети, нищо че не се учат по програма..Само дето това не е истина в масовия случай, понеже не само той има деца в Колежа. А хората споделят по-откровено..

# 487
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Добре, да кажем, че до 4 клас учи в повече типови задачи за състезателна математика. С които кандидатстват всички деца за приема след 4 клас в СМГ и ПЧМГ. И които учат същите задачи, но по школи. Но не съм убедена, че във всички ЧУ се учат тези типови задачи до 4 клас, за СС и ПБ не съм чула подобно нещо, но не гарантирам на 100 %. Но продължавам с въпроса си - конкретни разлики и след 7 клас, както и след 12 клас?

# 488
  • Мнения: 841
А какво значи "добро ДУ"? Може ли критерии?
Защото за мен не е добро,ако е с 30 деца в клас, ако учителите масово са на 50+ години и не са работили друго (тоест нямат реален досег с бизнеса и съвремието) и не минават редовно курсове за освежаване на методиките и познанията; ако липсват изцяло междупредметни връзки и се изисква от децата да зубрят и повтарят, не да разбират; и още един куп...
Та,според тези критерии, да, май никое ДУ  не става. Не знам дали т.нар. "иновативни" се изключват...
То и повечето ЧУ не стават, но там по други причини. Поне брой деца и освежаване на кадрите (в двата смисъла- наначаване на млади и минаване на курсове на настоящи) мисля, че има.
Пипи, не заклемявай така 50 годишните.  Ще кажеш вече, че са с единия крак на оня свят. Повярвай ми, няма по-добър вариант от истински учител с опит. Просто това последното ти дава една увереност,  че можеш да се справиш с всяка ситуация, а пък тази увереност ти гради респект.
И не е толкова необичайно на 50 г. да си компютърно грамотен и да използваш модерни форми на обучениение. На големия учителката е пред пенсия - реват родителите на кандидат първокласници  (ама те са в ДУ, все им е тая како става с децата). Обиколиха цяла София - музеи, театри, тракийски старини. И още, и още.
И това не е "елитно училище". Т.е. трябва да е в 99.9% гадни училища според проф.  Мецан.

# 489
  • Мнения: X
А какво значи "добро ДУ"? Може ли критерии?
Защото за мен не е добро,ако е с 30 деца в клас, ако учителите масово са на 50+ години и не са работили друго (тоест нямат реален досег с бизнеса и съвремието) и не минават редовно курсове за освежаване на методиките и познанията; ако липсват изцяло междупредметни връзки и се изисква от децата да зубрят и повтарят, не да разбират; и още един куп...
Та,според тези критерии, да, май никое ДУ  не става.

Точно така! И 99,9% от ДУ са точно както ги описваш.

Та за мен кварталът няма толкова значение, блоковете са си блокове, все е гадно, ако ще да си в Център или Лозенец с 200 квадрата.
Точно така! При това в Лозенец, освен че е гадно, е и скъпо.Simple Smile

А някой от вас двамата живял ли е изобщо в Лозенец, за да има мнение - 'щото аз съм живяла в Младост, малко, но помня, от онези съм, споменатите от Слънчевата, дето бяха принудени да вземат в Младост някога. Добре, че дойде 10-ти, махнахме го и се върнахме в града в момента, в който ни се появи възможност за това.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 13:57 от Анонимен

# 490
  • Мнения: 9 043
Добре, да кажем, че до 4 клас учи в повече типови задачи за състезателна математика. С които кандидатстват всички деца за приема след 4 клас в СМГ и ПЧМГ. И които учат същите задачи, но по школи. Но не съм убедена, че във всички ЧУ се учат тези типови задачи до 4 клас, за СС и ПБ не съм чула подобно нещо, но не гарантирам на 100 %. Но продължавам с въпроса си - конкретни разлики и след 7 клас, както и след 12 клас?

Разлики много , зависи с какъв аспект ги търсиш.
Разлика на 2 деца след 12 клас. Едното ми е племенник , другото е дете на най-добрата ми приятелка.
Едното е учило само в частни училища , другото само в държавни. Това от частните - никога не е било най-големият отличник. Средна хубост относно знанията и уменията в ЧУ. Другото винаги е било звездата на училищата. Най-доброто в средното училище и естествено едно от най-добрите в страхотната гимназия.
Това от частното е прието студент в университет в първите 10 в света. Със степендия...демек има знания и умения. Другото от държавното /поработва вече/ и сега ще кандидатсва в УНСС та да не ходи много в университета и да може да работи, че изкарва едни добри пари.

За мен основната разлика е във възприятието на живота и целите в него. Това се гради освен от родители , от учители и разбира се от средата.

# 491
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Русалке,
Кога, в името на честната дискусия, ще забележиш разликата между индивидуални качества и предоставяно от съответното училище образование?
Аз пиша за второто.


Hope for Two  - примерът ти показва индивидуални качества на 2 момчета, а аз питам за конкретни разлики в полученото образование по предмети, учебен план, количество материал и т.н. Не знам вече как по-ясно да обясня. Различна математика ли учат, различно ниво по втори език ли покриват, по биология университетски знания ли придобиват...ей такива работи. Иска ми се да говорим с повече обективност и конкретика за по-доброто образование с някакви количествени и качествени критерии, а не с примери кой как се е реализирал в живота.

П.П От примера ти трябва да следва, че целият випуск на момче 1 е приет в университети в топ 10, а целият випуск на момче 2 е в УНСС, защото всички те са учили на едно и също място и са получили едно и също образование?

# 492
  • Мнения: X
Опитът на учителя е безспорен плюс когато става въпрос за мислещ човек.
В старото училище бях безкрайно доволна от учител вероятно с над 20 г. опит. И безкрайно недоволна от такъв пенсионер и награждаван за учител на годината в голям провинциален град. От училището и от втория учител(който по мое мнение за година обезличи труда на предходната учителка) избягахме с двеста.
В момента - изключителна млада учителка. Опит вероятно около 5 г. Изключителна е малко да кажа.

Gadamer,  има разлика в нивата на ЧУ. Аз няколко пъти давах прости примери. Съвсем прости. Не ги приемай буквално.
Ако децата в ДУ се ограничават до рамките на МОН за уравнения с неизвестни, то сега нашите решават уравнения с 5-6 действия.
Или по БЕЛ редактират текст от 20-тина изречения с всевъзможни грешки. И стилистичти, и правописни. Докато по МОН са 2-3 изречения с грешки от един тип.
Работи се основно по допълтителни листа и сборници. Учебници почги не отварят.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 13:55 от Анонимен

# 493
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
А някой от вас двамата живял ли е изобщо в Лозенец, за да има мнение - 'щото аз съм живяла в Младост, малко, но помня, от онези съм, споменатите от Слънчевата, дето бяха принудени да вземат в Младост някога. Добре, че дойде 10-ти, махнахме го и се върнахме в града в момента, в който ни се появи възможност за това.


Боже, какъв Лозенец, не съм споменала конкретен квартал аз. Казах, че ако си в блок наобиколен от съседи с всякакъв манталитет, е все тая кой е кварталът. Или си в блок, или в затворен комплекс, или в къща. Това са 3 различни варианта. А квартал в София вече няма "хубав".

Но ме разсмя искрено репликата в черно- как от Младост сте се върнал в "града"- значи Лозенец е град, а Младост и Зап.парк не са, ако може да обясниш за всички квартали кои са в град и кои не, че да знаем, току виж на някой му предстои покупка на жилище Simple Smile)

с много други постове съм частично съгласна, ама това да се поставя Лозенец срещу всьо е като СС и Питагор срещу всички други- еднакво абсурдно. Не че няма плюсове кварталът- харесва ми трамвая, парка, ниските блокчета, но за паркиране и движение е ужасно и също е презастроено вече. Тоест има си обичайните проблеми на всеки квартал в Сф днес (междудругото, зап.парк няма този проблем Wink ).

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 13:58 от bubanka

# 494
  • Мнения: 19 997
Hope for Two  - примерът ти показва индивидуални качества на 2 момчета, а аз питам за конкретни разлики в полученото образование по предмети, учебен план, количество материал и т.н. Не знам вече как по-ясно да обясня. Различна математика ли учат, различно ниво по втори език ли покриват, по биология университетски знания ли придобиват...ей такива работи.
За основните училища разликата в нивото по език е от земята до небето.
Програмата е различна по езика да.
За училището на Хоуп със сигурност и нивото по математика е различно.

Русалке, аз нарочно си редактирах мнението преди това, за да не става ясно за кое училище пиша.
Придошлите сигурно са пак от елитни гимназии. Имам чувството, че са държани на въже в тъмна стая, за да подивеят по този начин. Сериозно ми се иска да вярвам, че това е някакво изключение, но се съмнявам, защото знам, че миналогодишната екскурзия е била още по-зле.
Навремето редовно правех купони в един свободен апартамент без учители и родители естествено. Не знам как са ни търпели съседите. Чупене, палене и пр. не е имало.  Затова и не приемам този аргумент.

Общи условия

Активация на акаунт