Отговори
# 510
  • Мнения: 912
Скрит текст:
Оф, стига с тоя Лозенец. Наш приятел напусна огромен апартамент в долен Лозенец и купи къща на село. И каза, че квартала вече според неговите критерии не е за живеене.

Gadamer, виж какво допълних по-горе.

Интересно, тука  е пълно с хора с "приятели" с мнения, напуснали Лозенец, за да идат на село, но доста рядко се чува личен опит и мнение по тези въпроси - някой лично да е имал апартамент и да го е продал, за да иде на село, и да е доволен от това.  Само СтефанБ беше споменал за такова нещо. И да не е бил продаден по принуда, защото е наследствен и не е можел да бъде запазаен.

Но пък анонимен форум, какво да го правиш Simple Smile

Аз съм родена и израснала в "Изток" и в момента с ММ строим къща в един от най-непрестижните квартали на София, но на 5 минути с кола и 10 минути с транспорт от центъра..... Ииии какво следва от това? В продължение на написаното от другите, аз също имам познати, които се "изселиха" в с. Локорско, с. Мрамор, в Чепинци, Герман, Лозен, Владая.... И ако щеш вярвай на всички децата са в ЧУ и какво следва от това? Така че, Попея, стига си търсила изпод вола теле. То аз разбирам, че е говорилник тази тема, ама мисля, че вече прилича на демонстрация на определени комплексарски нагласи  от някои хора.
Като я построите и поживеете, пак ще си говорим Wink да сме живи и здрави....
Нали споделям личен оипит - вие опит от Изток имате, ама от непрестижното село още не.
Попея, в това непрестижно "село" живея от 14 години.... Но понеже за сетен път се убеждавам, че за теб четене с разбиране е трудно достижимо.... Никъде не съм писала, че живеем на село. Писах "в един от най-непрестижните квартали на София". Не бих се върнала в Изток! Детето си можех да го запиша в 119-то, което съм и завършила. Можех да го запиша и в 6-то, което ММ е завършил. Но съм направила друг избор. Така че престани да вменяваш на другите мисли и съждения. Тъпо е.

# 511
  • София
  • Мнения: 19 926
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?

# 512
  • Мнения: 912
Попея, хубаво се редактираш, но да се редактираш, след като ти е отговорено и да си съобразиш редакцията в твоя предходен пост спрямо моя последващ е ултра, мега, яко тъпо... Само да кажа, че ние останалите във форума не пасем калинки и не търкаляме аспиринчета по асфалта /извинявам се, но твоите действия асоциират в мен такива сравнения/. И да ти кажа честно, хубаво имаш мнение, но неистовото ти желание да го наложиш и да убедиш другите във верността му граничи с някои особености, които не бих искала да пиша, щот не е възпитано.

# 513
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Оф, стига с тоя Лозенец. Наш приятел напусна огромен апартамент в долен Лозенец и купи къща на село. И каза, че квартала вече според неговите критерии не е за живеене.

Gadamer, виж какво допълних по-горе.

Интересно, тука  е пълно с хора с "приятели" с мнения, напуснали Лозенец, за да идат на село, но доста рядко се чува личен опит и мнение по тези въпроси - някой лично да е имал апартамент и да го е продал, за да иде на село, и да е доволен от това.  Само СтефанБ беше споменал за такова нещо. И да не е бил продаден по принуда, защото е наследствен и не е можел да бъде запазаен.

Но пък анонимен форум, какво да го правиш Simple Smile

Аз съм родена и израснала в "Изток" и в момента с ММ строим къща в един от най-непрестижните квартали на София, но на 5 минути с кола и 10 минути с транспорт от центъра..... Ииии какво следва от това? В продължение на написаното от другите, аз също имам познати, които се "изселиха" в с. Локорско, с. Мрамор, в Чепинци, Герман, Лозен, Владая.... И ако щеш вярвай на всички децата са в ЧУ и какво следва от това? Така че, Попея, стига си търсила изпод вола теле. То аз разбирам, че е говорилник тази тема, ама мисля, че вече прилича на демонстрация на определени комплексарски нагласи  от някои хора.
Като я построите и поживеете, пак ще си говорим Wink да сме живи и здрави....
Нали споделям личен оипит - вие опит от Изток имате, ама от непрестижното село още не.
Попея, в това непрестижно "село" живея от 14 години.... Но понеже за сетен път се убеждавам, че за теб четене с разбиране е трудно достижимо.... Никъде не съм писала, че живеем на село. Писах "в един от най-непрестижните квартали на София". Не бих се върнала в Изток! Детето си можех да го запиша в 119-то, което съм и завършила. Можех да го запиша и в 6-то, което ММ е завършил. Но съм направила друг избор. Така че престани да вменяваш на другите мисли и съждения. Тъпо е.
Добре, извинения, недогледах - непрестижен квартал. Ами би ли споделила кое те накара да се преместиш от Изток в този непрестижен квартал тогава? Кое беше по-хубавото му, което те привлече? Всъщност имаше ли възможност да останеш в Изток в самостоятелно жилище или нямаше? Защото ако имаш наследствен имот в Изток, обитаван от други хора или сънаследен, е едно, а да имаш свое жилище в Изток е друго. Нищо, че си израснала там.
П.С. Редактирам се, за да се изразя по-ясно или да си поправя грешки. Не виждам кому пречи това.
П.П.С И пак се редактирам - никога не съм застъпвала тезата, че трябва да се бутат 3 поколения в едно жилище, за да са където и да било. Не знам защо тази идея възникна и започна да битува - че бабата, че лелята, че стринката.... Кой къде е израсъл, няма особено значение, ако няма там самостоятелно жилище. Самостоятелното жилище е пръв приоритет, преди всички други, за мен. Е, разбира се, след живота и здравето на близките ни.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 15:01 от Анонимен

# 514
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Русалке,
Кога, в името на честната дискусия, ще забележиш разликата между индивидуални качества и предоставяно от съответното училище образование?
Аз пиша за второто.


Hope for Two  - примерът ти показва индивидуални качества на 2 момчета, а аз питам за конкретни разлики в полученото образование по предмети, учебен план, количество материал и т.н. Не знам вече как по-ясно да обясня. Различна математика ли учат, различно ниво по втори език ли покриват, по биология университетски знания ли придобиват...ей такива работи. Иска ми се да говорим с повече обективност и конкретика за по-доброто образование с някакви количествени и качествени критерии, а не с примери кой как се е реализирал в живота.

П.П От примера ти трябва да следва, че целият випуск на момче 1 е приет в университети в топ 10, а целият випуск на момче 2 е в УНСС, защото всички те са учили на едно и също място и са получили едно и също образование?

Ами то обикновено от частното към общото се тръгва...правят се така наречените представителни извадки.
Няма такъв критерии който да сравнява по количество и качество. Особено пък в гимназията където самото профилиране е различно.
Но нали крайната цел на това образование е именно целите и мирогледа за живота на даденият индивид. Поне нашата основна цел е такава...да покажем пътя на децата...а те как ще го извървят вече е техен проблем Simple Smile


Няма да ви влизам в тона, образованието ми не го позволява:)
Сама си противоречите.

 
По коя система и учебници по Математика работят от 1 до 4 клас в СС примерно?

Е как няма критерии - значи само си дърлим езиците, а всичко зависи изцяло от случайността и личните качества? Ако зависи от личните качества, тогава дете Х ще преуспее в живота без значение дали учи в ЧУ или в ДУ? Тогава защо непрекъснато се противопоставят двата избора в тази тема?

Случайност? Лични качества?
Вие имате ли средно образование?
Препоръчвам следната литература: https://www.book.store.bg/p211451/chetene-s-razbirane-za-2-klas- … -tina-veleva.html

Дали да влезеш в Оксфорд или в УНСС - е равнозначно?
Ако говорим за езика - дали можем да поставим знак за равенство между АК и 1 АЕГ?
Ако визираме математика дали СМГ и 119 са равни?


Сега последно има ли някакви критерии или няма? Или тръгваме от частното към общото чрез примери на "познавам едно дете"? Ако няма критерии, как сравнявате СМГ и 119 СОУ?

На всички ни е ясно, че личните качества и индивидуалност играят огромна роля. Понеже това е субективният фактор, за който няма какво да се направи, мен ме интересуват по-обективни критерии за избор на училище като учебна програма, ниво на езици, качествени преподаватели и възможности за развитие на детето по даден предмет в самото училище, а не в школа.

# 515
  • Мнения: X
Gadamer, виж какво допълних по-горе.

Това имам предвид. Да кажем в ЧУ Х по математика до 7 клас учат по едикаква си система и взимат това, това и това в повече от ДУ. И т.н и т.н.

Много ми е странно, че лично познавам няколко деца от СС и ПБ, които ходят на допълнителни уроци по математика, БЕЛ и ...английски език за по-висок резултат на изпита за сертификат на Кеймбридж.

Изобщо не сравнявай Петър Берон със Света София. На двете диаметрални противоположности са по отношение нивото на образование и качества на персонала.

Деца от всички ЧУ ходят на допълнителна математика. Важното е каква е тази математика. Общообразователна или състезателна. Само в Питагор не ходят, защото им е в програмата. В някои от другите добри ЧУ също са включили част от състезателните теми, но не толкова застъпено като в Питагор.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 18:42 от Анонимен

# 516
  • Мнения: 9 043
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?

Oффффф...Господи...защо нещо трябва да Ви доказва.
Събирайте информация ако Ви интересува, интерпретирайте я според своите приоритети и си вземайте свойте решения.

P.S. Заради една потребителка от форума не припарих в СС. Най-вероятно по същата причина и НЕГ отпадна от листата ни.

# 517
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?
Че на едното може родителите да са нямали финансовата възможност да го издържат в чужбина и поради тази причина изобщо да не е кандидатствало в чужбина, а не че академичния му потенциал  е недостатъчен. Но пък може и верно академичния му потенциал да е недостатъчен.....това никой не може да каже Sweat Smile

Скрит текст:
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?

Oффффф...Господи...защо нещо трябва да Ви доказва.
Събирайте информация ако Ви интересува, интерпретирайте я според своите приоритети и си вземайте свойте решения.

P.S. Заради една потребителка от форума не припарих в СС. Най-вероятно по същата причина и НЕГ отпадна от листата ни.
Мнение във форум толкова да ви влияе при вземането на решения?

# 518
  • София
  • Мнения: 19 926
Голяма работа, че ти е отпаднала НЕГ от листата...На мен не ми е нужно нищо да сравнявам, моите деца са извън системата и съответно на финала й, просто илюстрирах с пример колко несъстоятелно е  сравнението на постиженията на отделни деца.
Именно, Веси, нищо не показва такава съпоставка..Simple SmileИ как никой да не може да каже, Хоуп може, понеже не е явно със средно като Гадамер..Гадамер, извини ме  за иронията.

# 519
  • Мнения: 9 043
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?
Че на едното може родителите да са нямали финансовата възможност да го издържат в чужбина и поради тази причина изобщо да не е кандидатствало в чужбина, а не че академичния му потенциал  е недостатъчен. Но пък може и верно академичния му потенциал да е недостатъчен.....това никой не може да каже Sweat Smile

Скрит текст:
Индивидуални примери не могат да служат за обща картина, Хоуп..От СМГ има повече приети  в Оксбридж отколкото в АК..И? В годината на дъщеря ми пък от НЕГ има прието момче на пълна стипендия в Харвард. Ама има и дете в УНСС. И? Какво ни доказва това?

Oффффф...Господи...защо нещо трябва да Ви доказва.
Събирайте информация ако Ви интересува, интерпретирайте я според своите приоритети и си вземайте свойте решения.

P.S. Заради една потребителка от форума не припарих в СС. Най-вероятно по същата причина и НЕГ отпадна от листата ни.
Мнение във форум толкова да ви влияе при вземането на решения?


Специално за характеристика на родителите в определено училище - ДА.

# 520
  • Мнения: 19 997
На Гадамер няколко пъти й се отговори и за мат.в Питагор, и за мат.в СС, и за нивото на езика. Не знам какво повече очаква като обективни критерии. Написаха й се дори видовете задачи.
А Призма сравни гимназиите.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 15:14 от Дъждец

# 521
  • Мнения: X
Голяма работа, че ти е отпаднала НЕГ от листата...На мен не ми е нужно нищо да сравнявам, моите деца са извън системата и съответно на финала й, просто илюстрирах с пример колко несъстоятелно е  сравнението на постиженията на отделни деца.
Именно, Веси, нищо не показва такава съпоставка..Simple SmileИ как никой да не може да каже, Хоуп може, понеже не е явно със средно като Гадамер..Гадамер, извини ме  за иронията.
Русалка, каква заплаха само! НЕГ ще остане без кандидати,  след като на Хоуп й е отпаднала от листата Joy 

# 522
  • София
  • Мнения: 19 926
Е, проблемът си е в теб тогава, Хоуп, щом съдиш за учулище по  нагласите си  към даден потребител....С деца в Питагор/ПЧМГ тук са и Фран, Ели, преди това и Росита, едва ли някога ще мога да си пречупя езика, казвайки, че имаш, за мен поне, общи характеристики с тях само заради факта, че детето ти е там.Има си неписани норми на комуникация, допустими граници, всъщност са описани в правилата на форума..Как така, дори и да ти е досадил някой, ще му задаваш въпроса дали имал средно..С какво го превъзхождаш? Пропусни го и готово, без квалификации... Жената създава представа за притеснен, хайде не притеснен, но колебаещ се  и забележи - грамотен родител. Ако не се лъжа, срещнах ника й в темата за АК, сигурно детето й е кандидатствало там тази година.

Последна редакция: вт, 26 мар 2019, 15:30 от пенсионирана русалка

# 523
  • Мнения: 5 425
Какви са тези разлики по-конкретно?

Какви са конкретните разлики в полученото образование между ЧУ и ДУ...да кажем по математика? Или химия?
Ще започна с уточнение: това, което ще напиша по-долу, е сравнение между качествените ЧУ и предпочитаните ДУ (ако някой иска да влиза в дребнави спорове "ама кои са тези и как така именно те са такива" - да се запише в клуб по дебати. Аз ще се опитам за краткост и яснота да не доказвам неща, ясни на 99.9% от четящите). Има ли калпави ЧУ - да, има. Както и калпави ДУ. В случая въпросът е "Какво отличава едно качествено ЧУ от едно предпочитано ДУ":

Кратка версия: качеството. И неговото СИСТЕМНО осигуряване.

Дълга версия:
- Наличието на култура, основана на ценности, различни от грубия материализъм. Която култура става част от образованието на учащите там. Пример, защо това е важно (съкратен и опростен за нагледност): При липса на ценности, липсва основа за самостоятелно вземане на решения. Основата бива заместена от чужда такава, скрита зад класации, ранг-листи и т.н. Що се отнася до материализма, че цитирам песничка на двама мошенници от известна детска приказка: "Вместо алчния с нож да притискаш, покажи му дребна монета. И прави с него, каквото поискаш". Защо в ДУ не може да има такава в момента? Защото културата е продукт на дълго и скъпо образование. Тези, които са имали лукса да получат такова, не биха работили в МОН и РУО за настоящите заплати. А нима няма идеалисти, готови да се жертват на ползу роду? И да има са твърде малко, за да им се чува думата. Пък и тези, които ги назначават нямат сметка да ги има.
- Наличието на стимул и условия за качествена работа с учениците. Мисля да не коментирам повече тази точка.
- Наличието на време и финансов ресурс за усвояване на допълнителен материал (примерно чужд език) с помощта на по-добра база (лаборатории, нетпади, западни учебници в случая АК)
- Наличието на възможност за съставяне на целенасочена и смислена учебна програма. Възможност, силно ограничена напоследък от микроменджмът напъните на родните образователни органи. Отново играе роля нивото на квалификация на ръководния персонал.
- Подържането на ред, без който едно частно училище би останало без клиенти.
- Наличието на традиции и приемственост, като същевременно има условия за премерено и методично въвеждане на полезни иновации.

# 524
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Понеже пред себе си имам примери и в двете "крайности", съм стигнала до извода, че първо се тръгва от потенциала на детето. Умението на родителите да видят този потенциал, умението на учител (среда, училище) да го разгърне. После идва проблемът как да се развие в "правилна" посока, колко детето "поема" и пр.

Големият ми син беше "проблемен" и изобщо не покри очакванията ми за неговото развитие в предучилищен етап и първи клас, се наложи да си пренаредя критериите и да ги съобразявам с него и с възможностите му. Беше много тежко изживяване, но някак си се справихме. Та, той и денонощно да решаваше задачи по математика, нямаше как да се справя толкова добре, колкото отличника на класа (примерно).....логично, няма как да учи в математически училища. Съответно го насочихме към друга област, където се справя добре....математиката продължава да я "бута".

Казаното от Ежко по-горе е абсолютно така. Учителят по едни предмет добър, по другия - майка плаче, и ред други подобни неща....дисциплина, спазване на правила....


Специално за характеристика на родителите в определено училище - ДА.
Сигурно всички пишат във форума, че да им направиш профил?

Общи условия

Активация на акаунт