Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какво е мнението на автора на статията, споделена във форума?
Какви са мненията на участниците във форума за статията?
Какво е мнението на участниците във форума за контрола в образованието?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какво е мнението на автора на статията, споделена във форума?
Авторът на статията, споделена във форума, вярва, че децата трябва да бъдат изложени на по-реалния свят. Те смятат, че като излизат от дома си и се сблъскват със света, те стават по-подготвени и укрепени. Авторът подчертава важността на уважението и разбирането в подготовката на децата да реализират своите интереси и да развият своята устойчивост в трудни ситуации.
-
Какви са мненията на участниците във форума за статията?
-
Какво е мнението на участниците във форума за контрола в образованието?
-
Какво е мнението на участниците във форума за системата на образование в частните училища и държавното образование и частните училища?
-
Каква е ролята на държавата в регулирането на частните училища?
Моите наблюдения над сферата на образованието, а и написаното много пъти тук от различни хора показват, че въпреки лозунгите хората търсят и искат сигурност - на работата си, на доходите си, а учителите са хора със семейства и разходи, искат и голяма отпуска, и сигурност за мястото си, ако родят (това е феминизирана професия), и т.н. Все неща, които държавният сектор дава. И че добрите учители изобщо не разчитат на заплата, а си докарват двойни и повече доходи с частни уроци, или пък преподават и в АК, и в СМГ (примерно). Пък това какво заслужават и какво не, и какво ти си мислиш, че заслужават, няма много общо с това какво е в действителност. А секторът се развива според това какво е в действителност, а не според това какво казва твоят лозунг. Така че за мен който чака да се случи това, което ти предричаш, има да почака.
?
Изрично натъртих, че не намеквам за недостатъчни познания. Просто попитах в тази връзка защо на една място на ходенето на школи се гледа като презастраховане само, на други - като вопиюща нужда от запълване на здрави пропуски.Често схемата е съвсем същата.За да не се явяват после на друг сертификат с друг формат, изискващ отделна подготовка и инвестиция на време точно преди матурите, някои деца въпреки знанията си ходят преди изпита по език на уроци..И избират именно учители, преподавали в НЕГ, понеже са запознати с изискванията.И в двете посоки не съм визирала незнаещи деца, така че няма място за обида, още повече за алаблистиките на Ежко за необходимост от школа заради оттренирване на работа с клишета.Ето, Стефане, дъщерите ти не е било нужно някъде да се учат на клишираност.. И не на последно място, Таралеже, правиш лоша реклама на познатите ти учители..Готвят на частно ученици по формат, с който няма как да са запознати в детайли..Ежегодно има по няколко конференции в посолството за действащи ДСД учители, на които последните биват запознати с новости и изисквания, със сменени критерии, с начини на оценяване, с актуални теми за писмената част по випуски, имат достъп и до материали за целта в съответните портали..Такива ходят по програмата и на специализации е Германия.. Така че това, че куцо, кьораво и сакато дава уроци не е показател за нищо, дори и НЕГ да е завършило..