Отговори
# 570
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
http://www.presstv.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%B … 0%B8%D1%87%D0%BD/

"Когато за първи път влязат при мен ученици в клас, първото нещо, което им обяснявам е, че един добър майстор на банички заслужава по-голямо уважение от един некадърен професор."..."Хората се раждат различни – имат различни възможности по рождение..... Не, не може да се направи общество само от професори. Едно общество има нужда от хора, които сутринта с камиона да докарат топлите банички, някой да смели брашното, някой да изоре нивата и т.н. Едно общество е добро с това, че има разнообразие от хора. И всеки човек трябва да бъде обичан и уважаван според това, което той лично може да прави....“

Ta, ако ни прочете Теодосий тук, ще ни се хили на претенциите за елитарност. Дано да не ни станат децата "некадърни професори".

# 571
  • София
  • Мнения: 19 926
Амели, като не е намек, обясни тогава според теб  причините, отвели децата от АК на школа по БЕЛ..Явно са по-различни от очевадните за децата от езикови, затова нека ги чуем.

# 572
  • Мнения: 5 425
Според двамата учители по немски (бивши НЕГ), с които имам контакт, нуждата от допълнителни уроци за да вземат съответните изпити е вопиюща.
И не го казват, защото имат нужда от клиенти. Такива бол извън НЕГ.
Колкото до нуждата от школи по БЕЛ за матурата в АК, то нея я има и става все по-голяма. Но вината не е в АК. Трудно е да научиш някого да не мисли и да работи по шаблон за една година, след като преди това четири години си го учил на обратното.
Не съм сигурен, че всички родители на деца в АК разбират тъжната задача, която имат учителите по БЕЛ в 12 клас.
Но пък изцяло разбирам възмущението им от промяната в подхода.

# 573
  • Мнения: X
За мен теорията на Ежко е несъстоятелна. ЧУ не могат да предложат на учителите нещо много важно, което ДУ им предлага - сигурността и бенефитите на държавната работа. Дали се харесва това на радетелите на Laissez-faire или не, това е отделен въпрос. Дори и с малко по-високи заплати, дори и утвърдено ЧУ не може да даде сигурност. И добрите учители от ДУ или карат паралелно и двете, или карат само ДУ с частни уроци,  или си правят собствени школи. Добър учител в ДУ няма да е сколнен да си продаде уменията и името си на собственик на ЧУ срещу едната заплата и без сигурност за договора си, след може сам да си изкарва достатъчно от тези си умения. И те го правят, и не само по математика. Чужденците в АК са временно, обикновено са по-аватнюристични и за тях това е фън и експириънс в една държава, която от гледна точка на САЩ е някъде около Бразилия и Ботсвана - все с Б и все някъде на м...та си.    
От друга страна, собствениците на ЧУ може и много да искат да задържат добър учител, но те оперират в условия на конкуренция, при ограничен избор на материална база (хубавите сгради на ЧУ са малко и са обикновено под наем в общински/държавни сгради), непредвидимост на разходите за наем и за другите услуги, които ползват, и не на последно място, все пак не са благотворителна организация и трябва да имат добра печалба, за да си струва изобщо да се захващат. Та не виждам как ще дадат толкова по-високи заплати на учителите в сравнение с ДУ така, че да компенсират липсата на сигурност и другите бенефити. И това не е само в БГ, а е и в развитите социални демокрации, вкл. Канада. За САЩ не знам.

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 09:52 от Анонимен

# 574
  • софия
  • Мнения: 5 147
Амели, като не е намек, обясни тогава според теб  причините, отвели децата от АК на школа по БЕЛ..Явно са по-различни от очевадните за децата от езикови, затова нека ги чуем.
Понеже те уважавам, не искам да отговарям в безкрайни постове в стил " аз пък ти, пък трети, пери казал", върни се моля те, и прочети какво казвам. Това което казвам го твърдя със сигурност. Относно БЕЛ и уроците за ученици от колежа, нямам никаква информация освен тук от форума. Имам приятелка, чиято дъщеря замина да учи в Крймбридж миналата година и знам, че не е ходила на уроци, други явно ходят! Слес 3 години, живот и здраве, ще ти отговоря!

# 575
  • София
  • Мнения: 19 926
Вопиюща викаш..Брей, тогава излиза, че 3 гения вкъщи отглеждам, а не знам..Пфу, явно е трябвало да ги хваля, не да ги критикувам за лежерността им..Много поздрави на познатите ти учителки, несъвестни деца с пропуски има навсякъде, презастраховащи се също. Завършила съм също гимназията и ми позволи да знам повече от теб..
А за ДЗИ знаех, Ежко, че това ще кажеш, ама не минава..И веднага ще ти кажа защо.В предната част на матурата няма клишета, тест е, най-обикновен, за решаването на който се изисква просто  познаване на правописна, пунктуационна норма, автори и  произведения.А в частта с писане има опция за избор на есе, никой не кара децата да пишат ЛИС.Освен това матурата си е все такава от старта, нищо променяно в нея няма..Как дъщерята на Росс, голямата девойка на Стефан и сие споделят, че тогава е нямало нужда от школа..Да не говорим и колко жалка е скалата..

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 09:58 от пенсионирана русалка

# 576
  • Мнения: 5 425
Тинки, Теодоси е прав, разбира се.
И училището не е за да произвежда "професори с капаци", както някои училища се опитват.
Както овчарят, така и професорът имат нужда да изградят ценности и мироглед, да са способни да прогнозират развитието на икономиката и обществото в бъдеще. Или най-малкото да разбират нюансите на чуждите прогнози и да ги осмислят критично.
За целта им трябват базови знания по география, история и т.н.
Имат нужда да се изразяват достатъчно ясно и убедително, както и да разбират другите. Тук идват литературата и родният език.
Имат нужда да разбират какво им казват монтьорът, лекарят и т.н. Където им трябват природо-математическите предмети.
Колкото е по-добро едно училище, толкова по-дълбоки и трайни са получените​ знания, позволявайки и на овчаря и на професора да виждат повече възможности и да реагират по-бързо и гъвкаво на предизвикателствата на все по-бързо променящото се глобално село.
Като при това не забравят кои са и за какво се борят.
Това, ако са получили образование, а не само обучение.

Колкото до "сигурността в ДУ", който заменя свобода за сигурност, не заслужава нито едното, нито другото.
А подхода "и сам войнът е войн" може да предложи само допълващо обучение. Хармонично образование може да предложи само екип от професионалисти, обединени около обща мисия.
Русалке, несъвестните деца, особено в училище с подбор са единици. Когато проблемът е масов, причините винаги са системни.
Боклук на входа (МОН), боклук на изхода (матурите). И всички го знаят. Справка - гаврата ми с училищните класации по резултатите от матурите, НВО и т.н.

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 11:38 от Ezhko

# 577
  • Мнения: 1 970
Уточнявам - те и двете нямаха нужда от школа, просто защото оценката по БЕЛ от матурата не им беше важна, и двете не кандидатстваха в английско уни, където и преди 9 години и преди година си знаеха - изискване , примерно 6.00 на матура....
Е, и голямата дъщеря и малката имаха съученици, които заради това изискване ходиха в школа, човек, обяснимо иска да е сигурен, че прави необходимото и максималното, за да успее, знаеш как е.
Но така, както нямаха нужда, така голямата дъщеря има 5.92 на матурата, а малката малко над 5.80, не помня точно...
Та, нуждата, която обсъждате следва да се дефинира - дали нужда за застраховка, сигурност и максимален бал, покриване на изискване, или нужда просто за избутване на висок диплом...
За второто малко хора имат зор , пък дори в катедрата с ръководите Рангелова...
То при нея и с три школи може да бъдеш наврян в ъгъла да се срамуваш от това как нищо не знаеш....

# 578
  • Мнения: X
Скрит текст:
Тинки, Теодоси е прав, разбира се.
И училището не е за да произвежда "професори с капаци", както някои училища се опитват.
Както овчаря, така и професора имат нужда да изградят ценности и мироглед, да са способни да прогнозират развитието на икономиката и обществото в бъдеще. Или най-малкото да разбират нюансите на чуждите прогнози и да ги осмислят критично.
За целта им трябват базови знания по география, история и т.н.
Имат нужда да се изразяват достатъчно ясно и убедително, както и да разбират другите. Тук идват литературата и родният език.
Имат нужда да разбират какво им казват монтьора, лекаря и т.н. Където им трябват природо-математическите предмети.
Колкото е по-добро едно училище, толкова по-дълбоки и трайни са получените​ знания, позволявайки и на овчаря и на професора да виждат повече възможности и да реагират по-бързо и гъвкаво на предизвикателствата на все по-бързо променящото се глобално село.
Като при това не забравят кои са и за какво се борят.
Това, ако са получили образование, а не само обучение
.

Колкото до "сигурността в ДУ", който заменя свобода за сигурност, не заслужава нито едното, нито другото.
А подхода "и сам войнът е войн" може да предложи само допълващо обучение. Хармонично образование може да предложи само екип от професионалисти, обединени около обща мисия.
Ежко, това е просто лозунг - личи си, че си възпитаван по соц.-а,  обичаш да използваш лозунгите в качеството на аргументи Joy  Моите наблюдения над сферата на образованието, а и написаното много пъти тук от различни хора показват, че въпреки лозунгите хората търсят и искат сигурност - на работата си, на доходите си, а учителите са хора със семейства и разходи,  искат и голяма отпуска, и сигурност за мястото си, ако родят (това е феминизирана професия), и т.н. Все неща, които държавният сектор дава. И че добрите учители изобщо не разчитат на заплата, а си докарват двойни и повече доходи с частни уроци, или пък преподават и в АК, и в СМГ (примерно).  Пък това какво заслужават и какво не, и какво ти си мислиш, че заслужават, няма много общо с това какво е в действителност. А секторът се развива според това какво е в действителност, а не според това какво казва твоят лозунг. Така че за мен който чака да се случи това, което ти предричаш, има да почака.

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 10:23 от Анонимен

# 579
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз съм съгласна с всичко, което написа. Важното е всеки да е уверен, че училищата, които е избрал, не произвеждат “некадърни професори с капаци”, а мислещи индивиди, които гледат на света с широко отворени очи. И за момента аз имам такава увереност за моите избори.
Всъщност на Теодосий АК не би му харесало изобщо. А АК е едно доста, доста добро училище. Което само иде да покаже, че няма една единствена вярна гледна точка. Дай боже всекиму поне един будител за учител. И дай боже децата ни и ние да можем да избираме, а не нас да ни избират.  Оттам училището всеки ще си го търси според гледната точка.

# 580
  • Мнения: 2 140
Ежко, на теб какво ти е образованието или тези лафове за ценности, мироглед и критично осмисляне на някакъв курс си ги научил? съзнаваш ли изобщо колко досадни нищонеказващи клишета употребяваш?

предвид, че съзнателно игнорираш въпроси от моя страна, не очаквам и сега да ми обясниш, но понякога просто не се търпи за четене това, което пишеш

# 581
  • София
  • Мнения: 7 368
И училището не е за да произвежда "професори с капаци", както някои училища се опитват.
Е, кои са тези училища, които така се опитват Grinning?

# 582
  • Мнения: 5 425
Тинки, нямам претенцията да мога да говоря от името на Теодоси. Още по-малко да правя детайлни сравнения от негово име.
Антея,
Бих отговорил на аргументирани възражения на тезата ми. Обсъждането в случая не е относно скромната ми личност и биография.

# 583
  • София
  • Мнения: 19 926
СтефанБ, точно това имах предвид - презастраховане заради оферти, гонения на дипломи и сие причини..Simple SmileИзрично натъртих, че не намеквам за недостатъчни познания. Просто попитах в тази връзка защо на една място на ходенето на школи се гледа като презастраховане само, на други - като вопиюща нужда от запълване на здрави пропуски.Често схемата е съвсем същата.За да не се явяват после на друг сертификат с друг формат, изискващ отделна подготовка и инвестиция на време точно преди матурите, някои деца въпреки знанията си ходят преди изпита по език на уроци..И избират именно учители, преподавали в НЕГ, понеже са запознати с изискванията.И в двете посоки не съм визирала незнаещи деца, така че няма място за обида, още повече за алаблистиките на Ежко за необходимост от школа заради оттренирване на работа с клишета.Ето, Стефане, дъщерите ти не е било нужно някъде да се учат на клишираност.. И не на последно място, Таралеже, правиш лоша реклама на познатите ти учители..Готвят на частно ученици по формат, с който няма как да са запознати в детайли..Ежегодно има по няколко конференции в посолството за действащи ДСД учители, на които последните биват запознати с новости и изисквания, със сменени критерии, с начини на оценяване, с актуални теми за писмената част по випуски, имат достъп и до материали  за целта в съответните портали..Такива ходят по програмата и на специализации е Германия.. Така че това, че куцо, кьораво и сакато дава уроци не е показател за нищо, дори и НЕГ да е завършило..

Последна редакция: ср, 27 мар 2019, 10:43 от пенсионирана русалка

# 584
  • Мнения: X
antea, и аз съм се чудила на същото, все съм си мислила, че един възпитаник на строителния техникум и после на ВИАС (Ежко си е дал таква визитка) няма да словоблудства по такъв начин. Ама го отдавам на соц.-а - Ежко като начин на изразяване и аргументация е направо 1:1 с комсомолския ни секретар на групата в университета Joy - само че лозунгите, които използва, са от друго време и място.

Общи условия

Активация на акаунт