Американски колеж - шестнадесета тема

  • 45 048
  • 738
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 3 008
Ежко,

За мен знания излишни няма.

Курсът може да не е достатъчен, но няма да върне знанията ти назад.

Често много знаещи деца се провалят, от притеснение и защото идеализират АК. Такъв вид стрес не е показател, че на курса са ги научили зле.

# 91
  • Мнения: X
Може да не върне назад знанията, но от друга страна може да насочи мисленето в грешна посока, точно преди изпита.
Много знаещите деца нямат съвсем никаква нужда от специализиран курс за подготовка за кандидатстване в АК. Моят син ходи на курс, защото не е от много знаещите. Ако беше, нямаше да го запиша.
Моето мнение е, че трябва да се поддържа високо темпо от доста по-ранни класове, но това не е подходящо за моето дете и не съм го правила, съзнателно. На мнението на Ежко съм, че е и въпрос на генетика, в голяма степен.

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 12:55 от Анонимен

# 92
  • Мнения: 5 425
Моето мнение е, че трябва да се поддържа високо темпо от доста по-ранни класове
Не е необходимо да е високо. Достатъчно е да е стабилно.
Качеството е критично.

Може да не върне назад знанията, но от друга страна може да насочи мисленето в грешна посока, точно преди изпита.
Нещо такова. Или да го ограничи.

# 93
  • Мнения: 9 488
Добре не е написано, че преобладават, а директно е обобщено като цяло. И обобщението не касае само списващите тук, а е спрямо мнение на родител, запознат с резултати.

Благодаря, че ми пращаш поста на Пенева. Но колкото и да я уважавам, продължавам да твърдя, че знания не са излишни, и АК не може да е единственото място, в което могат да те научат да изразяваш мисълта си, а другите учители те учат грешно.

Не познавам Барух, но доколкото знам , основно тя води есетата. Не мисля, че който и да е учител от АК, би си позволил дори да каже, че тя би ги научила погрешно

Или неправилно съм се изразила, или грешно съм разтълкувана Simple Smile
По мое мнение на децата им тежи вкарването във "форма на есе", а когато имаш 30 минути да изградиш мисъл и да я облечеш в думи, най-малко ти трябва да се мъчиш да вкарваш в шаблон. Времето е кратко, че да се дописваш и структурираш Hands V
За писането на есета (по много), го написах не защото другаде не ги учат, а защото това не се изисква на входа на АК.
Ако детето много чете, ако е любопитно към нещата наоколо, ако използва добре езика - конкретен курс за есе за изпита не му трябва. Ако го е страх да пише, ще трябват няколко пробни писания по "странни" теми за 30мин, дори с учителя от училище, за да се избяга от страха от белия лист Simple Smile
За метематическата и логическата част мнение, с курс или без курс, не мога да дам... Математика и нематематика в къщата имаха съвсем равностойни % на тази част от изпита (в години със съвсем съпоставими резултати на приетите), и двамата не са ходили на курсове. Големия е/беше страшна паника и супер самокритичен - "Нищо не направих!", малкия е с изключително точна самопреценка "Направих всичко което можах. Есе 5-10%, по-скоро 7."


rosss, аз твърдя абсолютно същото
"... продължавам да твърдя, че знания не са излишни, и АК не може да е единственото място, в което могат да те научат да изразяваш мисълта си..." коментирах само входа, че се изисква изразяване на мислите, но не в заучена форма Hands V

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 13:19 от peneva_a

# 94
  • София
  • Мнения: 1 156
Да се върна пак на статистиката, поне тази, която я имаме Blush
Ето тази информация (от данибон), ако можем да намерим и за предни години:
Резултати от изпит 2018:
момчета тест: 61,60% – 25,88% есе: 15,50% – 0% общ резултат: 75,10% – 36,96%  
момичета тест: 53,22% – 25,03% есе: 18% – 2% общ резултат: 69,22% – 37,42%
2017 г.: не е имало поканени
2016 г.: поканени 11 резерви с 47.91% до 47.75%
2015 г.: поканени 6 резерви с 53.00% до 51.93% (За първа година се канят резерви не по пол, а спрямо резултата от приемния изпит. )

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 13:30 от galita

# 95
  • Мнения: 5 425

Момиче 44.69. Място 101. Втори списък. Това резерва ли е?


Това е поканено. Канят първите 110.

# 96
  • Мнения: X
Моето мнение е, че трябва да се поддържа високо темпо от доста по-ранни класове
Не е необходимо да е високо. Достатъчно е да е стабилно.
Качеството е критично.
Хм, зависи какво имаш предвид под високо темпо. От много неща зависи, когато трябваше да го поддържам, бях с бебе на ръце и други неща, а стабилност нямах никаква в никакви житейски отношения, та ... щеше да е изнасилване .. за мен Wink
Галита, извинявай, но аз не разбрах това, което си написала.

# 97
  • Мнения: 3 008
Защо решихте, че на курсовете ги учат на заучена форма?
От къде знаете как точно се оценява есето за прием в АК?
Да приемем, че сте прави, че не следят за структуриране наример, тоест мога да завърша с висящо във въздуха изречение, без финална мисъл и проверяващият няма да ми отнеме точки за това, защото после в АК ще ме научат как да структурирам.

Съгласна съм, че има деца , на които не им трябват курсове, но да внушаваме, че школи и учители вредят, ми е повече от неразбираемо.
Ограничени са местата за подготовка за АК и  не мога да си представя, че ще се твърди, че Кортезов, Симеонов, Барух и да не продължавам, ще те научат на неправилни неща. И каквото и да научиш от тях , ти е излишно!

Галита,
Статистиката няма да помогне. Всяка година е различно. И пак са много факторите, които ще определят , ще се викат ли резерви или не.

# 98
  • Мнения: 9 488
Да се върна пак на статистиката, поне тази, която я имаме Blush
Ето тази информация (от данибон), ако можем да намерим и за предни години:
Резултати от изпит 2018:
момчета тест: 61,60% – 25,88% есе: 15,50% – 0% общ резултат: 75,10% – 36,96%  
момичета тест: 53,22% – 25,03% есе: 18% – 2% общ резултат: 69,22% – 37,42%
това поне го показваха на отворените врати, сигурно предишни години пак са показвали
galita, тези % са за "Резултати от изпит на приети" , но... да не забравяме, че често с макс резултат на изпита е някой математик, който си иска СМГ Smiling Imp А много често резултатите в рамките на първите 10 са в мноооого голям диапазон и 20% може да е. (например изпит 2017 макс за момче беше над 80%, но не се записа... в десятката имаше момче с 63%, последния приет беше с 40%... По спомен, ако някой има по-точни цифри, да помага/коригира. Не ми се връща в темите оттогава Wink)

Защо решихте, че на курсовете ги учат на заучена форма?
От къде знаете как точно се оценява есето за прием в АК?
Да приемем, че сте прави, че не следят за структуриране наример, тоест мога да завърша с висящо във въздуха изречение, без финална мисъл и проверяващият няма да ми отнеме точки за това, защото после в АК ще ме научат как да структурирам.
Е говорехме за "мисъл облечена в думи", не нахвърляни думи в нищото Simple Smile
Търсих ника на майката споделила, че записали само школа по БЕЛ само за да се научи да се пишат есета по формата за изпита (ЛОГО 3), иначе по БЕЛ детето проблем нямало... това при тази кампания. И в предишните години имаше немалко такива коментари...
А на дните на отворени врати, изрично казват, че няма изисквания за структурата на есето Hands V Даже в писмото 2-3 дни преди изпита имаше нещо в смисъл "изразете ясно вашите мисли по темата"...

Последна редакция: чт, 11 апр 2019, 13:45 от peneva_a

# 99
  • Мнения: 1 970
Galita,  на сайта на Данибон потърсете за още статистика, от която се интересувате.
Ето за 2015:

http://www.danybon.com/chastno-obrazovanie/prikluchi-priemut-v-acs-2015/

Но, боя се, че това не Ви казва нищо.

Както напред бе споменато - докъде ще стигне броя на поканените, или казано другояче, колко деца ще поканят допълнително да се запишат, е (естествено) пряка функция от това колко от поканените няма да се запишат.
Това не подлежи на достоверна статистическа интерполация.
Има много фактори, които могат да повлияят на решението, както материални, така и психологически.

Стискам палци да стигнат до Вас, щом искрено го желате.
Има и поправителен вариант - догодина, но се иска английски на добро ниво.

А, сега видях, че сте коригирали горе - сами сте го намерили...

# 100
  • Мнения: X
Ограничени са местата за подготовка за АК и  не мога да си представя, че ще се твърди, че Кортезов, Симеонов, Барух и да не продължавам, ще те научат на неправилни неща. И каквото и да научиш от тях , ти е излишно!
Отне ни всички съботи в продължение на 3 месеца подготовка за есе, на което изкара 5%. Много изразходени усилия /+умора в последния момент/, които можеха да бъдат насочени към други неща, а именно подготовка по математика и четене с разбиране, при които би могло да има по-висока успеваемост. Моят син не е силно издръжлив и му се натрупа много умора, която за съжаление остава и за НВО-то сега. Аз по принцип съм радетел на системното натоваряване по малко и отдалече.
Не казвам, че курсовете са му навредили цялостно. Казвам, че навреждат със създаване на допълнителна умора и моментът не им е през последната година. Според мен трябва да се набляга на системна подготовка през предишните годините, бавно и славно, и не непременно чрез определени курсове и уроци.
Само например. И само за моя частен случай говоря. Другите да си обяснят съображенията.

# 101
  • София
  • Мнения: 1 156
Да, да, ясно за многото фактори, знаем, че зад дадени цифри стоят много неща, които не се виждат от тях.
Резултати от изпит 2018:
момчета тест: 61,60% – 25,88% есе: 15,50% – 0% общ резултат: 75,10% – 36,96%  
момичета тест: 53,22% – 25,03% есе: 18% – 2% общ резултат: 69,22% – 37,42%
2017 г.: не е имало поканени
2016 г.: поканени 11 резерви с 47.91% до 47.75%
2015 г.: поканени 6 резерви с 53.00% до 51.93% (За първа година се канят резерви не по пол, а спрямо резултата от приемния изпит. )
Възпроизведох няколко години назад (може би професионално изкривяване Blush) и като гледам, по-скоро се вижда, че резултатът (на приетия с най-нисък резултат) по-скоро намалява с годините, което е обратното на това, което се кометираше тези дни, че се вдигал резултата напоследък. Ясно, че има и дупки и с 80% примерно не се е записал, а някой с по-нисък и че не е някакъв критерий, защото други фактори и т.н.. Просто да си направим и тази гимнастика Yum

# 102
  • Мнения: 3 008
Галита,

Факторите, които ще влияят колко резерви ще извикат са:
Поканили са 220 деца, ще запишат 200, ако 20 се откажат. Трябва да се откажат повече от 20, за да извикат резерва.
причини за отказ:
- имат друга по-желана гимназия и на НВО ги приемат ( ползват АК за резерв)
- не ги устройва предложената от АК стипендия
-комбинация от двете горни
- Изпитите са с различна сложност и не може да се сравняват резултатите на приетите деца. Единственото сигурно, което мога да твърдя е, че не знам година, в която да имаш 50% и да не си приет. Тоест ако направиш половината, си ок.

Няма как да предвидиш колко от приетите деца са в горните ситуации. Може 1 година да е била една бройката, друга година друга. А въобще не трябва да сравнявате с преди 10 години, когато условията бяха съвсем различни

# 103
  • Мнения: 5 425
Защо решихте, че на курсовете ги учат на заучена форма?
На каквото и да ги учат курсовете, за краткото време, с което разполагат, това е сухият остатък.

От къде знаете как точно се оценява есето за прием в АК?
"Основните критерии при оценяването са обединени в две групи: реторични способности (умения за формулиране на теза и за създаване на цялостен текст, оригиналност на подхода към поставената тема)  и езикова култура (правопис, пунктуация, стил). Всеки от посочените компоненти се оценява по точкова система, като максималният брой точки, който може да даде всеки проверител, е 20."

Цитирам сайта на колежа.

Да приемем, че сте прави, че не следят за структуриране наример, тоест мога да завърша с висящо във въздуха изречение, без финална мисъл и проверяващият няма да ми отнеме точки за това, защото после в АК ще ме научат как да структурирам.
Не съм писал такова нещо. Това, което твърдя (не искай математическо доказателство) е, че спечеленото в част "създаване на цялостен текст" често се губи с лихвите в част "оригиналност на подхода".

Съгласна съм, че има деца , на които не им трябват курсове, но да внушаваме, че школи и учители вредят, ми е повече от неразбираемо.
Зависи КАКВИ школи и КОГА. "Петилетката в една година" не е подход, който работи, ако ще преподавателите да са звездни. Зависи и кого учат.

Ограничени са местата за подготовка за АК и  не мога да си представя, че ще се твърди, че Кортезов, Симеонов, Барух и да не продължавам, ще те научат на неправилни неща. И каквото и да научиш от тях , ти е излишно!
Не съм писал, че тези хора учат на неправилни неща. Писах, че при тези условия не могат да те научат на ПРАВИЛНИТЕ неща ЗА ИЗПИТА. Не съм писал и че наученото е излишно. По-скоро не е релевантно за изпита и даже има отрицателни странични ефекти.

Поканили са 220 деца, ще запишат 200, ако 20 се откажат. Трябва да се откажат повече от 20, за да извикат резерва.
Трябва да се откажат 40. Минималният желан прием е 180.

# 104
  • Мнения: 1 970
Е, сега е момента за втората "Невада":

Колко деца ще се откажат.
всеки със залога си....

Общи условия

Активация на акаунт