Американски колеж - шестнадесета тема

  • 44 957
  • 738
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 1 622
Синът ми е 8ми клас и никога не е казвал някой да е преписвал. Чувала съм за проблем при работата в екип, защото децата трябва да се напаснат, не винаги се получава, но в името на крайния резултат, някак си се сработват. Понякога успешно, понякога не. Понякога на тези проекти,  който не е заслужил (според сина ми), е обрал лаврите, а понякога всичко е както трябва (сега някой ще се хване за това:). Но бих казала, като в живота. Това ми харесва в АК, че децата се учат на отношение към някакви житейски неща, които аз съм научила на много по-късна възраст и по трудния начин и дълго време нещата са ми били черно-бели. Съответно и децата се учат и да се адаптират и да са по-гъвкави. Като плюс там мога да посоча доста разнообразният, мотивиращ подход в преподаването. За сравнение с другите училища не мога да преценя, но мисля, че  като се сравняват училища, трябва да се сравняват точно конкретни неща-или начин на преподаване, мнение на учители, мнение на ученици, крайни резултати на изпити....иначе няма никакъв смисъл от такова сравнение.
Ето малко сравнение-приятелите на сина ми са в 1 АЕГ и 164 Испанската гимназия. И двете деца са доволни от своите училища, харесват си учителите, помрънкват в границите на нормалното, но ходят с желание. Това е сравнение по критерий-"мнение на ученици". Моят син като чу, че таксата се в дигнала, каза-"ужас, аз не искам да уча на нито едно друго място". Не знам как се случи, но си заобича училището.
Страстите по това време на годината винаги ще ги има, и миналата беще така:))
За мен най-добрият вариант е да се спестят 33 500 евро и детето да получи добро образование в хубава среда и да се чувства щастливо и мотивирано. А ако не се получи, всеки родител/дете да прецени къде му минава линията на баланса.

# 391
  • Мнения: 5 234
Имам следния въпрос - класирането за АК явно е излязло, а НВО за 7 клас е чак през юни.
Сега ли се записват за АК или чакат и другия прием?
Как и кога става избора между АК и другите училища?

# 392
  • София
  • Мнения: 4 100
Не знам другите нации да имат поговорка "Храни куче да те лае"!
Перуанка,
Тук с месеци търсехте съвети миналата година преди предния изпит за АК. Потребителите се вълнуваха с вас. Бяхте доста активна. Всички ви съчувстваха и трепереха с вас да излезнат списъците с резервите.
Имахте пълнат подкрепа на всички, пишещи в тази тема.
Ако вие се чувствате длъжна да се оправдаете защо сте решили да не ги плащате тези пари е друг въпрос. Никой от тук списващите не се оправдава защо ги плаща.
Ако сега ме питаш, с повече увереност бих ги дала, отколкото докато бяхме в АК и не знаех какво ще последва след това.
Но изпитах чувство на отвращение, след като прочетох поста ви.


Не изпитвам никаква нужда да общувам, дори виртуално,  с хора написали или подкрепили такъв пост.

# 393
  • София
  • Мнения: 9 616
Мария, ами не е така, виж постовете на Миленита, или на Фран - коментирани са пропуски, проблеми, коментират се недостатъци, отнасяни са до ръководството. Някои от тях  се отстраняват венага, за други отнема време, трети все още си съществуват, защото никой, дори и в Колежа, няма магическа пръчка, с която да махне и всичко да стане идеално.
Наистина не разбира, защо се създава усещането, че проблемите в Колежа не се адресират, а само се замитат. Един единствен път ми се е налагало да говоря с администрацията и хората се отнесаха с разбиране и направиха всичко възможно да ми помогнат, нямаше никакво замитане. Това е моят опит, което не значи, че всички казуси се разрешават веднага и според нечие очакване.

# 394
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 836
Имам следния въпрос - класирането за АК явно е излязло, а НВО за 7 клас е чак през юни.
Сега ли се записват за АК или чакат и другия прием?
Как и кога става избора между АК и другите училища?

Съобразяват календара си за записвания с първото класиране след НВОтата. Тази година записването в АК е от 04.07 (когато се получават свидетелствата за завършване) до 12.07, а първото класиране за ДУ ще е между 6 и 11.07.

# 395
  • Мнения: 9 486
...С нарастването на таксата се притеснявам да не се получава една финансова селекция, която увеличава % тинейджъри с нелицеприятно финансово самочувствие.  Бихте ли споделили дали този % е нарастнал през годините и доколко този феномен се наблюдава в средата?
Сина ми продължава да си общува с вече бивши съученици с мнооого различно финансово положение на семействата. Това достатъчно информативно ли е или да дообясня Simple Smile

За констатирани проблеми има механизъм да се повдигне и да се изисква промяна
Скрит текст:
(Рангелова не коментирам, сина ми нямаше пряк досег с нея, за Василева аз съм на противоположното мнение от повечето пишещи тук...). Винаги когато ми се е наложило или съм сметнала за нужно - имала съм лична и ясна комуникация с преподавател/адвайзър. За разлика от гимназията в която е другото ми дете - втора година му преподава учител, не знае как се казва! (не просто не се сеща - упорито го нарича с друго име, даже на една родителска среща, на която еднократно се срещнахме ми каза "Ама в тоя клас няма втори Калоян! Има Камен!", но дори за "Камен" впечатления нямаше... Другите имат час за консултации (11-11:30) един ден седмично... но не всяка седмица и не знаеш кога ще е... А на родителската среща само "невъзможни са!" (всички, целия клас), а в електронния дневник виждам 5-6-6... Кое е вярното. Дали това е по-добре? И в коя тема да го разкажа - в на училището няма смисъл, там никой не пише преди редене на желания, а то е от топ 10 за София (ако някой не включва немския в реденето, като моите деца, то отива в топ 3 или 5...)
Та аз съм с гледни точки и към двата вида комуникация с учители, и към двете системи "запалване" за учене много и често самостоятелно... и другото с посочване "научете от тук дотук"...

# 396
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Всъщност, Пенева, в АК за пръв път ми се случи някой учител да не знае за кое дете говори. Дечева: "О, те са толкова много, аз не им помня имената" и Василева: "Да, ХХХХХ има затруднения..." и някъде посредата на разговора не знам дали си спомни, или по думите ми усети, че не е нацелила ХХХХ и обърна палачинката. Иначе няма спор, че точно това, което описваш е ултра неприятно.
И да кажа едно хубаво нещо, което не съм подозирала, че е така. Дисциплината в АК е много по-добра от тази в училище Х, клас У.

# 397
  • София
  • Мнения: 5 449
Мнението ми за преписването се доближава до това на Ripple. Не се вълнувам от това кой и дали преписва домашни безвъзмездно или срещу заплащане. Проблемът е, че тези деца имат сходно отношение и към общите проекти. Тук е важен конкретният учител - дали ще подходи формално /щом проектът е предаден значи всичко е наред/, или ще потърси обратна връзка /peer evaluation/ и как ще постъпи, когато от нея разбере,  че някой изобщо е отказал участие в проекта. Възможни сценарии: ниска оценка за този ученик, възлагане на аналогичен проект на този ученик изцяло самостоятелно и при съкратени срокове, формиране на екипи за следващ проект по избор на участниците и по този начин "кръшкачите" остават в една група. В началото на годината много се дразнех на общите проекти, в момента съм доволна от тях, защото могат да бъдат и удоволствие, когато си в екип, с който добре работиш, и трудност, от която да научиш повече за себе си, как да реагираш при даден проблем, а и начин да опознаеш по-добре съученици и учители.

# 398
  • Мнения: 5 425

Таралежин, ето ти прекрасна илюстрация, защо е безсмислено. Щот, когато някой е кон-с-капаци, е хронично, е зат'ва.

п.п. Хуленето на МОН е личната ми позиция, която убедено отстоявам, живяла с даскал-идеалист, обичащ и посветен на децата през всичките си над 40 години стаж. И ще продължавам да го правя, защото, перифразирам "ако искаш да съсипеш една нация, просто унищожи образователната й система". И вярвам, че точно това се случва, Марийке.

Миленита, личният ми опит показва, че когато човек е умен, даже дълбоките му заблуждения не са безнадеждно непоправими. Да не изхвърляме Мария от сметката. Може пък да осъзнае в някой момент, че никой от родителите в АК не води персонална война с нея или харесваното от нея училище. И ако и казваме неприятни неща, то е с идеята да помогнем, а не да засегнем.

# 399
  • Мнения: 3 008
При 80 учители няма как всичките да са идеални.
И ние сме имали неидеални, което си има и плюсовете. Научаваш се да се справяш и с такива ситуации, не всичко в живота е справедливо. Помня ги даже ( биология в 10 клас и математика в 8 клас).
Но пък в същото време Рафърти от отварянето на входната врата, без никога преди това да ме е виждала имаше "Вие сигурно сте майката на В?" .
Маринова зае позиция на майка-закрилница при мой въпрос дали усеща спад. Даде ми пълна информация с кой дружи, колко всички са добри и тн

Митохондрия,
При 200 ученика випуск, неминуемо има "феймъси" и сигурно всякакви разновидности, но децата си намират своята среда.

Съвсем спирам да отговарям на хора, които нямат интерес към училището, а целите им са явно други. Подминавам постовете.

# 400
  • Мнения: 155
Така е, предполагам, но се изнервям вече! А не ми е нужно!
Ако някой пита нещо конкретно - ще отговоря.

Rosita, обсъждането на задачи в чат групата за мен е както някога сядахме след училище в най-близко живеещия съученик, че да си порешаваме/пообясняваме нещо си заедно... чат нямаше Simple Smile
Понякога някой губи безценното си време да помогне на другите да разберат нещо... но това е екип, това са приятели, не е преписване... И продължават да го правят от различни университети да си контактуват, що не и да си обяснят нещо по математика Smiling Imp

Аз мога да кажа за 8ми клас.
Масово се преписва - от хромбуци, от телефони, от смартчасовници.
Учителите се опитват да го контролират, но не на всички  им се получава.
Прехвърлят си решени задачи от тестове, от други класове, които са минали теста по-рано.Решават ги в междучастието и ги размножават.

Според мен основния проблем в колежа е дисциплината. В някой часове тя изобщо липсва. Надявам се сега, като се смени декана, да има промяна.

Ние не случихме на учител по математика. Никаква дисциплина, максимум по една, две решени задачи, постоянно слушане и пеене на чалга песни, деца влизат излизат по време на час, смях, шумутевица, в най-добрия случай просто говорилня.
Още на първата родителска среща разбрах, че това е генерален проблем с този учител , а не само в нашия клас.
Писах до зам, директорката и началник катедра математика. На първия имейл не ми отговориха , след 10 дни го прапратих отново. Получих отговор, че знаят за същесвтуващия проблем, постоянно посещават часовете и се работи с учителя. Промяна засега няма никаква.
Но като цяло колежа ми харесва, който иска да учи, има много възможности, дали ще е консултация, дали ще райтинг център. Нивото на английския е много високо. Дъщеря ми също беше с В2 сертификат и никога не е скучала в час по английски. Особено полезни й бяха презентациите и проектите.

Училището е добро, но в никакъв случай, не е идеално, както и аз си мислех миналата година.
Явно е било, но преди години.

# 401
  • софия
  • Мнения: 5 147
Нямам никакво желание да влизам в безумното преливане от пусто в празно!
Но когато става въпрос за очевидни неистини просто ми става болно! Тинкърбел, ума ми не побира колко различен опит цитираме до сега?! Родителската среща в 9 клас започна с общо събиране на родителите и разговор с декана на 9 -класниците. Широко застъпена беше темата за преписването и  механизмите на колежа. Говориха и за ролята на родителя и за изненадата му когато му бъде съобщено, че детето му е преписвало...Родителите бяха посъветване как да приемат такава новина за да бъдат полезни на детето си, защото не е края на света, а нормален етап във всеки човешки индивид да се пробва да заобиколи понякога поставена му цел....И че учител знае кога и как да действа, и ако родителя помогне ще е чудесно, но родител да крещи и да се кара на дете, все едно е края на света също определено не е начина. И за да сме си полезни да се прескочи максимално леко етапа на преписването и зародиша на хитруването, на родителската среща учиха нас родителите с какво можем да сме си полезни с учителите и детето... Така, че да, не е написано на лист, но не е подминато и според мен взета  добра мярка!

Много ми се иска да се каже, че няма преписване, ама има. Нормален трик на живота- да се опиташ да скатаеш , да минеш метър, друг да ти го свърши....Има такива възрастни и обикновено тези възрастни са си такива още като ученици...

Личният ми опит с темата за преписването в колежа опира до домашно по определен предмет. Съученик иска домашното от детето, детето казва- дай да ти покажа, съученика вика "дай аз сам ще си го обясня", моето наивно дава. Съученика уж ще интерпретира и учи, само взима заемки.....Е, на другия ден и двамата бяха повикани при учителя....Кофти опит. После на родителската учителя мисли, че не знам, ме информира. Благодарих истински на учителя защото моето хлапе once and forever се научи да казва "не" и да си цени труда независимо кой ще му се разсърди....И не, учителя не ги изравни със земята, не им срина личността, просто ги надъха да са онези успешни млади хора, които определено могат да бъдат! И си ги следи...следващия път предполагам свят ще им се завие. Не знам за другото дете, моето порасна!

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 11:54 от Амели

# 402
  • Мнения: 3 008
Някой да нападна Saara, не нали. И няма и такива намерения.

Сара,
За съжаление вече 8 клас влиза в дипломата , иначе при нас слагаха в 8 клас новаци-учители (случая с учителката ни по математика) и после не им подновяваха договора. Ръководството вижда, че не се справят. Нямат практика да ги сменят по средата на годината.

За жалост е трудно да се намери баланса. Нашите випуски страдаха от прекалената строгост . Ако нямаш бонус въпроси, шанса ти да изкараш диплом над 5, 90 беше доста минимален. Сега явно е напълно постижим, което е супер за децата. И ако ти пишат 0% за опит за преписване, съвсем ти изчезва шанса за 5,90. Но когато намалеят тези 0% за преписване и зоркостта на преподавателите, то и децата стават настъпателни , търсейки лесното.
Дам, трябва да се намери златната среда. Но все пак си мисля, че не е малък процента на децата, които могат да се възползват от възможностите, които им се дават. А калпазаните са си проблем и дано наистина от АК успеят да го минимизират. Защото нека не се лъжем, такива деца има. Нямаше да има отпадаи, ако всички бяха перфектни.

А идеално училище няма! Са всеки понятието идеално е различно.

# 403
  • Мнения: 27
Здравейте. Разглеждам http://www.danybon.com/chastno-obrazovanie/izpit-acs-2019/ и ми правят впечатление много близки резултати на теста - има разлики от 0.06%, 0.11%, 0.12%, 0.13%, 0.28%, 0.35% и т.н. Ето някои от обявените резултати на тестовата част, без есе:

42.94%
42.85%
42.50%
42.37%
42.35%
42.24%
42.06%

При еднакъв тест за всички, със само един верен отговор на всеки въпрос и еднаква тежест на всички въпроси, трябва да е имало поне 500 въпроса, за да има разлика от под 0.2% в резултатите.

Може ли някой запознат с формата на изпита и оценяването да обясни как се формират тези резултати?

# 404
  • Мнения: 3 008
Многоточие,

Различните раздели (четири броя) са с различен брой въпроси. Не е еднакво , ако раздел е с 25 въпроса за 25 мин и сравнимо с 52 въпроса за 25 мин, или 17 въпроса за 25 мин. Тежестта е различна на броя верни отговори в съответните раздели ( цифрите са условни). Децата за това време при бакалски сметки , могат да отговорят на приблизително еднакъв брой въпроси.

Затова и според мен, често тотото може да вкара някого. Резултатите на много деца са близки и 5 налучкани отговора могат да те изстрелят доста напред

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 11:36 от rosss

Общи условия

Активация на акаунт