Американски колеж - шестнадесета тема

  • 44 965
  • 738
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 4 100
EliG,

Твоите за съжаление са базирани на теория на вероятностите и едностранен поглед. Дори не се наемам да правя паралел с ПЧМГ, защото нямам поглед. (Ако направя паралел с наше време обаче, за споделеното от съученици, от АК отишли в ПЧМГ, няма да ти харесат)

Адмирирам хора с подобно поведение във форума и живота! Браво!

Ели, никой не ти пречи да излагаш мнението си. Не искай обаче от другите да не излагат различно такова. Особено, ако го и аргументират. Излез с аргументирани възражения и ти. Това именно е толерантността.
Аз написах за физиката. Повече от това, здраве му кажи. Ако някой наистина има сериозни намерения да разбере какво се крие зад "страхотно ниво по физика" нека се поинтересува. Часове, програми, имена на деца с резултатите, какво ли не няма в нета. Нека сам си отговори доколко за него едно ниво е добро, различните хора влагат различно количество и качество в това понятие. Иначе лични впечатления имам от доста колежани, защото ги познавам и често си общувам с тях или родителите им. Познавам най-добрия физик на колежа, както и бившия колежанин математик с шалче, медали и т.н.  кумове са ни родителите, затова и ми е трудно понякога да си замълча като чета тук.

# 331
  • Мнения: 1 451
Така е логично, но не децата плащат таксата...
Сметката би трябвало да се направи преди решението за явяване на изпита.

# 332
  • Мнения: 3 008
Леле, след толкова "за" и "против" АК от мнения на  родители, вече ми стана истински интересно да прочета есе, написано от дете, ученик в АК, на тема "Защо АК е моето училище".
На много аргументи по темата се начетох тук, но са само от родители, а те вече започнаха ми звучат малко като защита на бизнес план и обосновка за калкулиран ROI! Всички опити за изтъкване на минуси се парират.
Много хора тук се чувстват някак длъжни да оправдават разхода си за образованието на децата. Няма лошо- за да са образовани децата, всички ние бихме дали мило и драго. Разбирам патоса в защитния фланг, но АК не е извънземното училище и дилемите "за" и "против" на някои потребители са си основателни.




Не знам другите нации да имат поговорка "Храни куче да те лае"!
Перуанка,
Тук с месеци търсехте съвети миналата година преди предния изпит за АК. Потребителите се вълнуваха с вас. Бяхте доста активна. Всички ви съчувстваха и трепереха с вас да излезнат списъците с резервите.
Имахте пълнат подкрепа на всички, пишещи в тази тема.
Ако вие се чувствате длъжна да се оправдаете защо сте решили да не ги плащате тези пари е друг въпрос. Никой от тук списващите не се оправдава защо ги плаща.
Ако сега ме питаш, с повече увереност бих ги дала, отколкото докато бяхме в АК и не знаех какво ще последва след това.
Но изпитах чувство на отвращение, след като прочетох поста ви.

# 333
  • София
  • Мнения: 9 616
Наред с къде основателните, къде неоснователни ЗА и ПРОТИВ аргументи, винаги се намира някой, който да обясни, че темата е за психологична взаимопомощ на родители, които се опитват да се убедят, че не са идиоти, плащащи за посредствено училище.
Не разбирам защо се изказват хора, които нямат какво градивно да споделят.

За някои минус е, че трябва да се учи сериозно по всички предмети, да правят проекти дори и по физическо, че не се учи “задълбочено” (предполагам има се предвид профилирано) и по математика, и по АЕ, и по втори език, и по физика, и по химия, и по география...... За други обаче това е плюс, защото целта на средното образование е даде хоризонти, да изгради достатъчно стабилна основа, на която да се развива детето.
Ако медалите и олимпиадите са цел има профилирани училища, които наблягат на подготовката. АК не е такова училище. Това че ученик е на олимпиада по химия, не го извинява, ако не се е подготвил за теста по история. Ето още един негатив.

Може ли да помоля да споделите, кое училище е извънземно. Много ще ме улесните, защото имам малко дете и след няколко години ще ми се наложи да избирам къде ще продължи след 7 клас.

# 334
  • София
  • Мнения: 19 912
И как,  Шарки,  реши,  че навсякъде скачат с две единици,  ако се преместят.. В дупката с немски,  тази,  за която Ежко всичко знае от учителки в курс,  прави целият випуск от 7 класа по едно и също време  миналата седмица цялостна матура по БЕЛ,  със същия формат като реалната, ама със скала  минала и незакачила покрай тази лежерната на МОН,  91 точки са 5,50.В класа на моите има две или три деца с по- висок резултат от това 5.50. Та по твоята логика колежанин ако дойде при тях,  седем трябва да има. Хвалете училището,  няма лошо, щом децата ви са щастливи в него и получават търсеното, какво по-хубаво  от това,  ама стига сте подценявали на ангро каква проформа е оценяването другаде. По същата скала ще се оценява и пробната по мат, която също е класно и не е върната още,  а там ще е сигурно страшно,  понеже уж е  бил стандартен ДЗИ,  ама за профил е било едно като сложност,  за останалите - друго. Отделно за тежест класното винаги се нанася като две оценки, още от 9 клас..
Тинкърбел беше писала, ако не бъркам,  за спад в оценките по някои предмети след преместването, а не за осмици..Та не е лошо да се възспреш с обобщенията.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 23:25 от пенсионирана русалка

# 335
  • София
  • Мнения: 4 100

Ако медалите и олимпиадите са цел има профилирани училища, които наблягат на подготовката. АК не е такова училище. Това че ученик е на олимпиада по химия, не го извинява, ако не се е подготвил за теста по история. Ето още един негатив.



И в ПЧМГ не ти извиняват проектите и тестовете, без значение колко време си отсъствал. Моето хлапе отсъства 3 седмици, сега ще отсъства още две. Направо ми става мъчно като знам като се върне как ще прави по два-три теста всеки ден и разни проекти са се натрупали. Но хайде пак всичко да се обобщи....
А колкото до извънземното училище - чакам такова на Марс, с Илън Мъск ще се разберем по-добре отколкото с някои хора в тази тема Simple Smile
Иначе моето малко засега показва повече профил като за колежа, но може да поумнее по математика в даден момент, така че ми е твърде рано да го мисля за след четири години.

# 336
  • Мнения: 5 425
...много са заети. Успокоявам се, че така ще са две години - 9 и 10 клас, после с профилирането трябва да е доста по-спокойно.

Съжалявам, Призма, но ако съдя по големия син, натоварването в горните класове само ще расте. Добрата новина е, че ще са се научили да се справят далеч по-ефективно с него.

"страхотно ниво по физика"...различните хора влагат различно количество и качество в това понятие.
Именно. Можеш ли да приемеш, че има критерии различни от тези на българските състезания? Че освен броя на часовете има значение и какво, как и по какви учебници се преподава в тях?

Познавам най-добрия физик на колежа, както и бившия колежанин математик с шалче, медали … затова и ми е трудно понякога да си замълча като чета тук.
Най-добрия физик на АК за всички времена? Не е ли малко окончателно-крайна оценка? Но даже да приемем това за факт, аз познавам шефа на Филипс. Това прави ли ме експерт по въпросите на електрониката, като промишленост? Недей да мълчиш, но уважавай опонентите с качествени аргументи...

Леле, след толкова "за" и "против" АК от мнения на  родители, вече ми стана истински интересно да прочета есе, написано от дете, ученик в АК, на тема "Защо АК е моето училище".
Всички опити за изтъкване на минуси се парират.
Много хора тук се чувстват някак длъжни да оправдават разхода си за образованието на децата.
Не са точно есета, но есенцията е дистилирана:
https://www.facebook.com/americancollegeofsofia/videos/1990880381220490/
Изтъкването на минуси не се парира, а се предлага друга гледна точка. Има голяма разлика. А и стремежът първо да се разрови мръсното бельо ми е бил винаги отвратителен. И не, не го смятам за легитимен въпрос, произтичащ от необходимостта за избор на училище. Такива биха били:
- Защо избрахте това училище и как то отговори на очакванията ви?
- Как според вас училището би отговорило на този важен за мен критерий...
- Смятате ли, че е обосновано следното ми опасение...
Другото за мен е, в повечето случаи, мръсничко клюкарстване, в което не бих участвал.
Не изпитвам необходимост да оправдавам каквито и да е било разходи пред някой, който не ми се води съпруга, инвеститор или началник. Доколкото обяснявам взети от мен решения, то е с цел да помогна на някой друг да вземе своите.

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 22:36 от Ezhko

# 337
  • София
  • Мнения: 7 668
Аз нещо не мога да разбера - как се получава така, че голяма част от приетите кандидатстващи са от математически училища и очевидно точно благодарение на математическите части на изпита са изкарали високи общи резултати, пък после АК не е с особено математически профил?
С други думи, губи ми се логиката на подбора.

Последна редакция: пн, 15 апр 2019, 07:40 от Red

# 338
  • Мнения: 5 425
Аз нещо не мога да разбера - как се получава така, че голяма част от приетите кандидатстващи са от математически училища и очевидно точно благодарение на математическите части на изпита са изкарали високи общи резултати, пък после АК не е с особено математическо профил?
С други думи, губи ми се логиката на подбора.
Лесно е за разбиране. Кандидатстващите от МГ вече са преминали предварителна селекция по качества, близки до търсените от колежа. Това за да бъдат приети в МГ. Не знания, а качества от сорта на способност за съсредоточаване, психическа устойчивост, разпределение на времето.
По нататъшното им развитие обаче, за разлика от това в МГ, не е тясно специализирано в областта на математиката, както би било в МГ.

# 339
  • София
  • Мнения: 7 668
Да, и това възможна първопричина за разминаване на реалността в колежа с някакви очаквания.

# 340
  • София
  • Мнения: 19 912
Ох,  Ели,  извинявай,  ама ще те намеся,  подлудява ме Ежко със смехориите си..
Ежко,  не е зле да се информираш дали пък  не задаваш изключително смехотворен въпрос баш на човек, който  със сигурност познава  по-добре от теб , при това в пъти може би,  критериите на ненашенски състезания.. И то след досег с бг учебници..
И с твоите камъни по твоята глава. "Познаваш" шефа на Филипс и викаш обаче,  че не си спец. Е,  как в същото време познаваш учителка,  даваща уроци на деца от НЕГ и на база само това познанство си станал спец на тема колко е зле там положението. А от НГДЕК и НПМГ кого познаваш,  че и там си спец,  гледам..

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 22:46 от пенсионирана русалка

# 341
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Ред, и на мен това винаги ми е била чуденката. Мисля си (без да съм сигурна, защото макар да познавам доста хора, завършили АК, "чисти" математици, физици и т.н. не познавам между тях), че когато е стартирало, училището е било със значително по-силна математическа насоченост. Малко по малко профилът се е измествал. Търсенето определя предлагането. Всъщност даже и на изпитите напоследък училищния материал взема превес пред нестандартните задачи.

Има някаква много грешна представа, че състезателите единственото, което правят е да решават задачи до припадък. Има и "силови" състезатели, които успяват с много, наистина къртовски труд, но те са единици. Състезателите са нормални тийнейджъри, които обичат да играят карти, да купонясват и помежду другото порешават и малко задачи (имам предвид всички състезатели, не само математиците).* Или че за изпита в МГ са важни не логическите ти способности, а "качества от сорта на способност за съсредоточаване, психическа устойчивост, разпределение на времето". Онези с горните качества и с посредствена логическа/математическа мисъл, изкарват на мускули 7-ми клас в СМГ и бягат.
* нямам дете състезател, обаче аз и мъжа ми сме били такива и като слушам нищо не се е променило от едно време.

Скрит текст:
Ежко, малкото ти дете май не се е метнало на теб. Сигурно прилича повече на жена ти, а голямото ще да ти е одрало кожата. Дали малкия ти син е самостоятелен и си е открил интересите, или се опитва да оправдае очакванията и представите - твоите, или на брат си? Дали наистина е щастлив, или не би посмял да ти каже друго. Моята дъщеря праща много поздрави на малкия ти син, той ще се сети коя е.

# 342
  • София
  • Мнения: 1 184
Ross, аз поглеждам все още темата, защото харесвам АК, а и имам и друго дете, за което някой ден училището може да е възможност. Дилемите си ги имам, независимо от вълненията ми миналата година.
Прекалените хвалебствия обаче за АК, ми идват в повече.
Чак пък отвращение да си изпитала,...понякога се чудя защо изобщо пиша в подобни форуми...май трябва да престана! 🤔

Последна редакция: нд, 14 апр 2019, 23:17 от Peruanka

# 343
  • София
  • Мнения: 16 508
Спадовете в оценките на дъщерята на Тинки ги разбрахме на какво се дължат - понеже дисциплините са били учени на английски, на дъщерята ѝ е липсвала терминологията на български.

А за седмиците и осмиците: 112% или пък 126% по някаква дисциплина на колко е равно? Не отговарявяй, въпросът е риторичен...

# 344
  • Мнения: 817
Две деца познавам лично от колежа, на приятели. Облъчени са от Слънцето. Завалят думите на български в разговор, отнесени в мислите си, особено по-голямото. Смешно е от страни.

Общи условия

Активация на акаунт