Отговори
# 465
  • Мнения: 6 295
Казваше му се понякога "МЕИ", разговорно. Даже имаше хубав виц за момичетата от "МЕИ".

Точно така, МЕИ му казваха. Вицове доста имаше,
Скрит текст:
май визираш този за животните, че отишли да следват, не помня точно, но май лъвът избрал външна търговия, слонът - право, а маймунката - МЕИ. И след първия семестър като се събрали, лъвът казал - аз се отказвам, може да съм лъв, ама там всички са от лъв нагоре. Слонът казал - и аз се отказвам, колкото и да ми е голяма устата, там не мога да ги надприказвам. А маймунката казала - хе, хе, пък аз не се отказвам, защото там съм най-красивата! Simple Smile
Това е виц, при това тъп, така че моля дамите, които са завършили МЕИ или имат дъщери там, да не го вземат насериозно. И да, отдавна се казва "Технически университет", но все пак преди беше меи, а не ВМИ, но това е пълен офтопик. Въпросът е, че се учеше сериозно математика в първи и втори курс, след това вече не, но в първи курс на повечето не им беше лесно - в края на годината потоците оставаха наполовина, като прекъсналите бяха скъсани точно по математиките. И те не бяха от МГ, нито от ЕГ, а по принцип от техникуми и от така наречените тогава "реални" гимназии.

# 466
  • София
  • Мнения: 17 991
И моите спомени са като на Мецан. А вицът ми е по-гаден и от неговия.. Joy Дяволът отишъл в Медицинския факултет,  потупал една  студентка по рамото, тя се обърнала,  видяла го и побягнала, крещейки от ужас. Така станало и в УНСС,  и в Софийския, и във ВИАС,  и в НАТФИЗ..  Отишъл и във Факултета по Машиностроене на МЕИ, дълго първо търсил в сумрачния коридор женски силует,  потупал най-накрая една студентка по рамото,  тя се обърнала и той...избягал с мръсна газ, крещейки.. Sunglasses

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 10:14 от пенсионирана русалка

# 467
  • Мнения: 24 467
Казваше му се понякога "МЕИ", разговорно. Даже имаше хубав виц за момичетата от "МЕИ".

Точно така, МЕИ му казваха. Вицове доста имаше,
Скрит текст:
май визираш този за животните, че отишли да следват, не помня точно, но май лъвът избрал външна търговия, слонът - право, а маймунката - МЕИ. И след първия семестър като се събрали, лъвът казал - аз се отказвам, може да съм лъв, ама там всички са от лъв нагоре. Слонът казал - и аз се отказвам, колкото и да ми е голяма устата, там не мога да ги надприказвам. А маймунката казала - хе, хе, пък аз не се отказвам, защото там съм най-красивата! Simple Smile
Това е виц, при това тъп, така че моля дамите, които са завършили МЕИ или имат дъщери там, да не го вземат насериозно. И да, отдавна се казва "Технически университет", но все пак преди беше меи, а не ВМИ, но това е пълен офтопик. Въпросът е, че се учеше сериозно математика в първи и втори курс, след това вече не, но в първи курс на повечето не им беше лесно - в края на годината потоците оставаха наполовина, като прекъсналите бяха скъсани точно по математиките. И те не бяха от МГ, нито от ЕГ, а по принцип от техникуми и от така наречените тогава "реални" гимназии.

Скрит текст:
Не е този виц. Другият, за "Вървели три момичета, двете хубави, третата от МЕИ..." Ама нищо де, който има чувство за хумор няма да се обиди. Много ясно, че е шега.
Потоците оставаха на половина не само заради математиките. Продължаваха да оредяват и през следващите години И заради специалните предмети. Дори и заради други общи, като физика и химия, например. Зависи, т.е. зависеше, понеже вече не е така /който не е почнал и не е поискал да завърши, той не е успял сега/ от преподавателите по места. И скъсаните бяха от всякакви училища. Пълна съм с близки и приятели, завършили точно МЕИ, късани и по мат., и по други дисциплини някои, влачили изпити до пети курс. Различни училища бяха завършили средни. Една от най-близките ми приятелки, завършила преди 30 години, ми разказва, че от почнали 10 групи, завършила една накрая, редовно обучение. Тя била, например, късана по техническо чертане. А по математика й се наложило да ходи на частни уроци, докато учела в университета /институт, тогава/ няколко броя. Нищо, че е с гимназия. При мъжа ми имаше една плеяда негови състуденти, напокъсани по физика и химия в началните курсове. Но - случаи различни - колкото щеш. Така, без статистика официална, само си говорим. Всеки си изхожда от това, което е виждал и знае лично.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 10:21 от Judy

# 468
  • Мнения: 3 874
E oт МГ до МГ има Балкан разлика! В моя роден град 5-7 клас се учеше в МГ и после се местехме в техникум със засилено изучаване на език по програма ФАР (ЕГ все още нямаше или май първият випуск беше от нашите набори, но не се знаеше какви преподаватели ще намерят). Просто учителите по математика в техникума бяха много по-добри и се учеше много повече от в МГ. Ходехме на кандидатстудентки курсове заедно с МГ при учителите от техникума.

# 469
  • Мнения: 24 467
E oт МГ до МГ има Балкан разлика! В моя роден град 5-7 клас се учеше в МГ и после се местехме в техникум със засилено изучаване на език по програма ФАР (ЕГ все още нямаше или май първият випуск беше от нашите набори, но не се знаеше какви преподаватели ще намерят). Просто учителите по математика в техникума бяха много по-добри и се учеше много повече от в МГ. Ходехме на кандидатстудентки курсове заедно с МГ при учителите от техникума.
Peace
Именно, това писах и аз - нивото на някои МГ е доста по-зле сега /че и "преди", зависи за кое МГ и за кой техникум точно става въпрос/ от нивото на някогашни ТМЕТ и СТ. Затова и няма как да говорим за МГ и техникуми въобще по принцип. Много е различно.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 10:43 от Judy

# 470
  • София
  • Мнения: 4 999
Да повторя. Показаните задачи от немската матура не са за математически олимпийци. За ниво техникум от мое време са. Т.е. иска се изучаване на малко теория на вероятностите + статистика (предмет математическа обработка на геодезическите измервания в строителния техникум по мое време). И добро (не космическо) ниво на преподаване по математика.
За АК това се превежда като ходене на електив за SAT II математика (AB и ВС).
Ама единици го правели. Не са единици, но не са и всички. Тези, които искат да продължат със STEM обикновено го правят. Няма място за паника.
А на държавните гимназии, това че не учат статистика и минават анализа отгоре-отгоре им е един от последните проблеми.

Погледни олимпиадни теми и виж какво покритие има между темите от посочените от Русалка и задачите, които се дават на олимпиади. Алгебрата на олимпиади не включва интеграли, геометрията се решава предимно синтетично, но, разбира се, се ползват и аналитични методи,  стереометрия не знам дали се дава, статистика отсъства. Не знам и дали олимпиадната комбинаториката припокрива теория на вероятностите, мисля, че не изцяло. Като цяло олимпиадната подготовката много помага, но не отменя необходимостта някои теми да се изучат самостоятелно, извън подготовката за състезания. Ако ще се кандидатства в Кеймбридж, става още по-сложно - изпитът /STEP 2 и 3/ е много труден, разминаванията с олимпиадните теми са по-дълбоки, а включва и механика.
Електив SAT II Math тази година в АК няма, не знам дали е изключение.
Абревиатурите AB и BC се свързват с АР изпити, не със SAT изпити. АР са много са различни от SAT  II Math като материал, в САЩ това са отделни предмети, които се изучават по един срок или за една учебна година /зависи от училището, дори не всички ги предлагат/. АК организира явяване на АР, но класове за подготовка няма в учебната програма /тя е съобразена с МОН/,  тази година няма и такива елективи /може това да е по изключение/. Тази година има комбиниран електив SAT / AP Physics.  Има и електив по биотехнологии, не знам дали е с насоченост към някакви AP изпити.
Всеки който иска, може да погледне съдържанието на съответните теми, учебници, тестове, изпити, и да се ориентира в различията в материала като обхват и сложност.
Моето мнение е, че за да се отговори на чуждите програми по математика, трябва самоподготовка и това важи и за АК, и за МГ. Не знам за лайстунг паралелките и за френския лицей дали е така. При новата учебна програма за профилирана подготовка по математика не мога да се ориентирам дали и в каква степен това ще важи.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 10:43 от Prizma

# 471
  • София
  • Мнения: 2 249
Само че, доколкото разбрах въпросът е дали някога техникумите са били по-добре от МГ СЕГА.
Та на този въпрос отговорът е ДА.

Истината е, че сега само от МГ излизат сравнително грамотни по математика. За масовия случай говоря. Повтарям "сравнително грамотни". Преди 20+ години от всякъде се излизаше с по-добра грамотност от настоящата в МГ. Точно от 20 години наблюдавам графиката на функцията, описваща грамотността по математика. И съм категорична, че въпросната функция е строго намаляваща в разглеждания интервал от време.
Е, другата страна на монетата е, че много голям процент от силните деца на МГ-тата не остават тук (за разлика от преди 20+ години), а това само по себе си е достатъчно за изкривяване на графиката.

# 472
  • София
  • Мнения: 17 991
Ето, човек с поглед и над двете места като Призма казва същото.
Призма,  за френския лицей не знам, не познавам никого оттам,  лайстунг в НЕГ учат обаче  по програмата на определена провинция. Така че дори и да са получили повече знания като обем от връстниците си в стандартните паралелки по коментираните дялове,  в друга провинция,  с друга програма и на тях може да им се наложи да доучват нещо. Няма нищо срамно в подобно признание,  разликата е,  че родителите им не се надпреварват  да твърдят,  че децата всичко от до си знаят само от училище, понеже обучението им не е само по МОН...Отделно някои деца оттам откровено споделят,  че се разглеждат неизучавани  по бг системата дялове,  да,  но някак повърхностно. Показател са и деца,  преместили се в нормалните паралелки в 11 клас примерно не заради несправяне, отличници са,  а заради планове да следват тук медицина,  право и сие. Освобождават се така от бремето на немските матури в 12 клас. Та тези деца не са някакви безумни светила по мат след обучението по немската система. Но трябва малко обективност,  за да се кажат нещата такива,  каквито са....независимо за кое училище става дума.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 11:07 от пенсионирана русалка

# 473
  • Мнения: 7 149
Качват се две студентки от ТУ в такси. Шофьорът:
- Момичета, вие да не учите в техническия?
- Еее, ти пък щото си много хубав.

# 474
  • София
  • Мнения: 567
Не знам за лайстунг паралелките дали е така.
Така е , както го е написала русалката.Когато се готвеше за немската матура по математика , дъщеря ми разглеждаше само даваните в провинция Баден Вюртемберг. Сега като студентка в Бавария, казва,че немците от тази провинция са я ,, успокоявали ,, че нейната матура по математика била по сложност веднага след баварската, за която твърдят, че е най-сложна. Дали е така, аз лично не знам, само споделям.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 11:49 от danien

# 475
  • Мнения: 5 425
Да, Призма, моя грешка - става въпрос за АР АВ и ВС. Редактирах поста, за да не внася объркване.
Елективите се правят при наличие на достатъчно интерес.
На срещата на РУА с Мария Ангелова този месец беше поет ангажимент да се организират такива елективи, ако се съберат достатъчно желаещи.
Колкото до интегралите, вероятностите и т.н. имах предвид, че не е нужно човек да е изявен математик за да ги разбере в необходимия обем. Всеки ставащ за инженерна професия техник е в състояние да се справи.

ПС Знаеш добре мнението ми за МОН и всичко организирано и контролирано от тази институция. Било олимпиади, било матури, било учебни програми.

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 11:59 от Ezhko

# 476
  • Мнения: 6 295
То и за мъжете от ТУ има вицове, не само за жените. Един варненски например, във Варна нали има ВМИ - точно медицинския, ВИНС - икономическия, и МЕИ, та питали студентите дали предпочитат да имат жена, или любовница. Винсаджията казал - ми аз съм млад още да се женя, засега искам любовница, медикът казал - аз съм сериозен човек, доктор ще ставам, за мен - жена, а пък този от МЕИ-то казал - аз искам и жена, и любовница. Е как така?! - го питали и той отговорил - ами жената ще мисли, че съм при любовницата, любовницата пък ще мисли, че съм при жената, а аз на тавана спокойно ще си чертая чертежите!

# 477
  • София
  • Мнения: 17 991
Последно пиша по този въпрос,  че аман от удобно извъртане.. Никой и никъде не е казал,  че трябва да си много изявен математик,  за да ги научиш тези неща. Въобще не е ставало дума за потенциал на учениците тук или там, хора с потенциал има навсякъде,  а за обем и вид на поднесения в училище материал и съответно за това доколко това количество/качество стига за безпроблемен прием/старт  в университети в държавата Х, Yили Z.
Знам го този виц,  Мецане. Joy

Последна редакция: пн, 27 май 2019, 12:25 от пенсионирана русалка

# 478
  • София
  • Мнения: 16 175
На мен любимия ми беше за "студеното" и "сега и мъж ли да ти търся".

# 479
  • София
  • Мнения: 7 276
На мен любимия ми беше за "студеното" и "сега и мъж ли да ти търся".
И на мен Grinning. …"еее, Колежке, сега къде да Ви търся и мъж Scream". А този на Мецан с чертежите, малко преразказан, но с добра поука за тук е: попитали французин, англичанин и българин кого обичат повече - жената или любовницата; французинът посочил любовницата, англичанинът - съпругата, а българинът казал, че обича и жената, и любовницата - еднакво, нооо - най-много си обича мама Neutral FaceSmiley

Общи условия

Активация на акаунт