Трудно проговаряне - тема 25

  • 87 438
  • 974
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 663
Извинявам се, не съм го изписала правилно. Омега 3 на Naw.
Поръчвам го от silabg.com
 Има го и в други онлайн магазини. Аз го поръчвам от тук защото идва бързо и ми е малко по на сметка. 😊

# 136
  • София
  • Мнения: 966
Аз давам на Педиакид - омега3 желирани мечета, детето ги яде с удоволствие и ефект видях още с първата опаковка.

# 137
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 800
https://nowfoods.bg/now-foods-omega-3-1000-mg-100-softgels?gclid … jWpRoCzGkQAvD_BwE - за това ли става въпрос? За Омега 3

https://apteka.framar.bg/30056970/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%B0 … B5%D1%82%D0%B0-60 - мечетата

# 138
  • Мнения: 3 535
Аз на моето дете съм давала различна омега. На Мьолерс, на лизи, ескимо, на Карлсон, на педиакид, на натурес плюс.  Най, най- добри резултати получих от......( Точките са името на една логопедка).

# 139
  • Мнения: X
Апетона е много хубав, защото там има и пчелно млечице, а в него - всички аминокиселини. Моето дете след първите няколко дози спря да иска да го пие, въпреки, че му го смесвах с нещо друго и спрях да го купувам.
Сега давам бирена мая за Б-тата. Голям ефект виждам върху поведението. Стривам ги и пак му ги смесвам с нещо за пиене.

При нас проговарянето най-накрая започна, Слава Богу! Започна да използва думи по предназначение, когато иска нещо, от скоро даже казва Да и Не и можем да комуникираме, макар и ограничено! Голямо облекчение е, вече откачах да гадая за какво се тръшка. Обаче му липсват звукове, айде не говоря за Р, Л и другите трудни, но Д, Т, B въобще не ги произнася. Дядо и татко са КАКУ. Д-то най често го замества с Г. Т-то го замества с К. Не знам това дали ще отмине от само себе си, дали мога да му помогна по някакъв начин. Вместо ДА казва ГА Yum Ама аз му се радвам де - балсам за ушите!

# 140
  • Мнения: 2
Здравейте, мамита! Синът ми е на 3.6г и много трудно проговаря. Преди 1 година прекара менингит и едвам оцеля, но в следствие на това никой не може да каже дали няма да има бъдещи проблеми. Изчаквах да мине определен период, за да може да навакса, но за съжаление темповете са твърде бавни. Можете ли да ми препоръчате добър логопед, от който сте доволни, за София?

# 141
  • София
  • Мнения: 4 578
А слухът изследван ли е?

# 142
  • Мнения: 2
Другата седмица ще го водя на УНГ за изследвания

# 143
  • София
  • Мнения: 4 578
Вижте първо как е слухът, защото е добре да се знае когато отидете на логопед.

# 144
  • Мнения: 4 762
С оглед на това, че детето е прекарало менингит, явно тежко, аз бих направила разни други изследвания преди това (ако не са направени) - невролог, разните изследвания на мозъка + изследването на слуха. Ако при тях има проблем, работата с логопед на този етап няма да бъде най-важната или поне не единствената. Преди да се установи, че синът ми има нужда само от логопед, сме правили изследвания при УНГ, невролог, психолог, педопсихиатър, специалист по психомоторика. И пак заключението беше, че е добре детето да посещава, освен логопед, и психолог. Аз обаче не се сработих с психоложката и я зарязахме. Но пък с логопедката изкарахме две години и половина.

Мисълта ми е, че след прекаран менингит причините за трудното проговаряне могат да бъдат доста сериозни и трябва да се работи за отстраняването ми, като не се разчита единствено на логопеда.

# 145
  • софия
  • Мнения: 376
Аз искам да попитам тези от вас, които са с по- големи деца - ученици. Как се справяте с четене и писане? Ние сме първи клас и горе - долу се справяме някак, но му е много трудно. В буквара има думи, които той не може да ги произнесе / бръмбаре бръмни, делфинариум  и разни такива/, камо ли да ги прочете. Същото е и с писането.

# 146
  • Мнения: 4 733
Имам второкласник. Едва от скоро се научи да чете (един месец). Писането особено диктовка е голям проблем, но при него има проблем с артикулацията, заменя звуци (б-п, д-т). В първи клас изобщо не можеше да става дума за четене.

# 147
  • Мнения: 2 211
Аз искам да попитам тези от вас, които са с по- големи деца - ученици. Как се справяте с четене и писане? Ние сме първи клас и горе - долу се справяме някак, но му е много трудно. В буквара има думи, които той не може да ги произнесе / бръмбаре бръмни, делфинариум  и разни такива/, камо ли да ги прочете. Същото е и с писането.

Ние сме в Ирландия и сме с ресурсно подпомагане. На английски има един тон материали за деца с проблеми с четенето и писането. Даже ни дадоха една платена апликация, която цъка на таблета всеки ден. Прописа и чете вече детето много добре, но отне много време и много работа - ресурсната, отделно ходи на извънредна група с други деца, които имат затруднения, в училище с госпожата, у нас с мен и накрая с табкета Stuck Out Tongue Winking Eye

# 148
  • Мнения: 4 762
Аз съм писала по-назад в темата (а и не само тук) за проблемите на сина ми в първи клас, демек миналата година. Доколкото все пак има отношение към четенето и писането като общи процеси, с не свързани с конкретен език, ще споделя опита си. Според мен детският мозък трупа знания и в един момент нещо сцепва вътре и детето започва да чете и пише. Докато нещото сцепи обаче, се изисква работа. Синът ми се научи миналата година да чете и пише на френски и английски език без особени проблеми. С английския беше по-трудно, но с повечко работа у дома и допълнителни занимания по четене в училище изоставането, което имаше, се стопи. Нещо повече, докато в началото научаването на правописа на 20 думи на английски беше меко казано почти невъзможно за преодоляване предизвикателство, към края на учебната година подобни проблеми вече нямаше. По четене дори получи грамота за най-голям напредък - не за най-добро четене, а за най-осезаемо развитие. По френски проблеми не е имал въпреки идиотския правопис на този език. Признавам си обаче, че аз много работя с детето у дома и почти няма ден, в който да не се занимаваме независимо дали е ваканция или не и дали има домашни или не.

В момента синът ми е първи клас в българското училище към посолството. Няма проблеми с четенето и писането - е, понякога бърка латиницата с кирилицата, но си дава сметка и почти веднага се поправя. Проблемите са свързани с разбирането, но това е друго нещо и няма общо с едновремешните му проблеми с говора.

Ще споделя обаче нещо, което ми прави впечатление в учебниците за първи клас в България. Синът ми учи по тези на Булвест 2000. Освен тях имаме две помагала на Просвета (вълшебното ключе и някакво друго) и помагалото на Кронос с едни таралежи. Във всички тях текстовете и думите са толкова изкуствени, че чак се ядосвам, като слушам какво ми чете детето - остарели думи, високо книжовен език, характерен за стойностната литература, но абсолютно неразбираем за деца. Ясно е, че моето дете с ограничения речник по български не ги разбира, но съм почти сигурна, че децата в България също изпитват затруднения. Абсолютно подкрепям идеята за развиване на речника, но на този етап сложните и неразбираеми думи по-скоро биха отблъснали детето.

# 149
  • софия
  • Мнения: 376
Благодаря Ви. Исках да си сверя часовника.
Аз също много работя с него. Дори на моменти ми се струва,че прекалявам. Всеки ден пишем диктовка, четем и смятаме. Госпожата е запозната със ситуацията, но непрекъснато му повтаря, че не се справя и му пише двойки и тройки. Аз не се впечатлявам от оценки, но ми е криво. Въпреки нейното мнение за мен има голям напредък, защото в началото му беше трудно да напише дори мама, а сега пише думи като тролей, януари и други трудни, но също заменя букви. За четене също  му е много трудно. Според мен се справя с по - лесни текстове, но в учебника има думи като фанфар, което за него на този етап е невъзможно да го произнесе, на срички го чете. Като зацепне на някоя такава дума и тя го прекъсва.
Отделно тази система на буквите е ужасна . Една след друга взимат букви като с- з , б-п, в- ф, т-д и става каша.
Изказах си мъката.

Общи условия

Активация на акаунт