Трудно проговаряне - тема 25

  • 84 742
  • 974
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 210
Момичета, при моето дете използват мултисензорен подход за четене, както и за усвояване на звуците. Не е само до писане, караха я да си сложи ръката на шията, за да почувства как вибрират гласните струни, за всеки звук имаше движение - примерно за А /мравка, ant/ имаше едно движение за лазене на мравки по ръчичката. Освен това писане на буквите в пясък, изписване с пластелин и клечки за писане. Има един метод, който се казва total body response, детето трябва да намери буквата, да я посочи и да изпълни звукът, който се асоциира с нея. Сега за четенето подчертаваме фонеми с различни цветове и имат едно движение с ръката за свързване на сричката. Дъщеря ми има супер напредък тази година. Общо взето от сухо писане на букви при нашите деца файда няма кой знае колко голяма, най-много да намразят писането и четенето още преди да са го научили.

# 16
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Магнерот магнезий ли е? Както и "безсерифни листи". Нямам представа какво е това.
Ще търся логопед, но трудна работа. При повечето вече сме били. Sad Без успех. Това беше преди 2-3 г., и не знам дали и сега пак няма да е същото.

Започнах да давам магнезий, цинк. Утре очаквам рибено масло, което поръчах от хомеостаза (ЕРА 760 DHA 600).
Гамалон по каква схема го давахте?


Гамалон много трудно се намира вече. Аз давам Акти Габа, в тях има и Б6 (Гамалона има глутен, към който моят син има непоносимост)

# 17
  • Мнения: 4 614
Аз имам ГАБА на Now също с В6. По колко давате на ден? Имате ли схема?

# 18
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Схема нямаме ние. По една капсула, т.е. 500мг. сутрин. Преди ги разделях на два пъти сутрин и вечер, но вече давам наведнъж. Разлика няма при моя. Даже мисля да питам дали да не вдигна дозата. Преди Гамалона ни го предписваха три таблетки на ден, т.е. 750мг. общо, като се въвеждаше плавно от 1/2 таблетка дневно и постепенно вдигах, но при моя нямаше негативен ефект и сега затова АктиГаба не съм я въвеждала така плавно.

# 19
  • Мнения: 3 455
Аз Гамалона го давах по 2 г на ден.
Poppy, много е интересно това при вас и браво на детето! Тук също подчертават с различни цветове. Но ако детето знае вече буквите, сричките е научило, а му е трудно четенето? Та тогава открих шрифтовете и други дребни хитрости.

# 20
  • Мнения: 2 210
Аз Гамалона го давах по 2 г на ден.
Poppy, много е интересно това при вас и браво на детето! Тук също подчертават с различни цветове. Но ако детето знае вече буквите, сричките е научило, а му е трудно четенето? Та тогава открих шрифтовете и други дребни хитрости.

Има един шрифт, който е подходящ за хора с дислексия, той е най-подходящ за моето дете. Дъщеря ми примерно още се бърка като думата започва с главна буква, трудно я разпознава.
Също за четенето използваме evidence based reading system, пак се разбиват морфологично нещата, но основно се набляга на визуализирането с картинки и total body response.
Имаме деца в класа, които нямат проблеми с обучението, но още се затрудняват с неща, с които моето дете вече се справя. Това ме убеждава, че ако няма проблем с IQ-то, просто е въпрос на намиране на подход.

Последна редакция: вт, 23 апр 2019, 20:34 от poppy-fairy

# 21
  • Мнения: 3 455
Точно! Трябва да се търсят различни подходи.
 Ами те за хора с дислексия препоръчват точно безсерифни шрифтове, като ariai, verdana, helvetica, леко жълти листа. Поне така препоръчват на моето дете, а и това чета. Има и някакъв шрифт, създаден от българка, за дислексия.

Последна редакция: вт, 23 апр 2019, 20:34 от laurentin

# 22
  • Мнения: 4 723
Моята дъщеря върви доста назад от връстниците си, не само вербално, но и когнитивно за съжаление. Тя след 3 месеца навършва 8 години, а все още не прави разлика между ден и нощ, а това сезони, месеци, дни от седмицата абсурд. Азбуката не я знае, знае само отделни букви, а може да изписва около 4-5 букви. Цифрите от 1 до 10 ги разпознава, но количествено може да брои едва до 5 и то не всеки път. Не прави разлика между звук, дума и изречение. Още бърка предлозите и местоименията, а с времената е пълна скръб. Освен това пропуска, разменя и заменя букви и срички, например "Ледена епоха " е "еха поха", "лекар" е "рекар". Фонематичен слух въобще няма, което прави невъзможно отделянето на звуците. На всичко отгоре е и хиперактивна и с дефицит на вниманието и не може да се работи с нея повече от 10-15 минути и то със смяна на дейността. От август реших да пробваме с Есприко за ХАДВ, дано има ефект.
Тъй като тази година трябва да сме 1-ви клас. Започна едно тичане по училищата и едни разправии.  Никъде не я искат, само в училището по район се съгласиха да я вземат, но с придружител и  за по 2 часа на ден и то музика и рисуване, като на последната среща с директорката направо от вратата ме посрещнаха с брошури за ЦСОП или бившите помощни училища. Така се поставих в положението да запиша детето в център.
Надявам се там тя да се чувства добре, поне ще бъде с деца като нея и ще й обръщат внимание. В момента е в масова детска градина и никой не й обръща внимание, а децата й се подиграват и я тормозят.
Извинявам се за дългия пост, но много ми тежеше на душата, а вярвам, че тук ще ме разберете.🤗

Romanol, мъчно ми стана от поста ти - особено от втората част с тичането по училищата и премеждията. И затова си позволявам да взема отношение по въпроса. Пък и следя темата от години. Човек би казал, че не става въпрос за дете, а за някакъв товар, но за съжаление положението е такова. А уж сме били толерантна нация.

Според мен си направила добър избор. Най-важното е детето да се чувства добре, спокойно и щастливо. В масовото училище явно няма как да стане. Децата са жестоки по натура и трудно приемат различните. Затова се изисква много, ама много говорене у дома и нагледни модели на поведение от околните. Още си спомням как, чакайки метрото един ден, синът ми (на около 4 години тогава) застана пред един афроамериканец и съвсем невинно му заяви: Ти защо си черен? Добре че човекът не се впрегна, нито обиди, а започна да му обяснява. И това при положение, че още от яслата синът ми е свикнал с различни религии, етноси, цвят на кожата и прочие. Мен повече ме притесняват родителите на децата. В подфорума за 'Образование и обучение' има една тема 'Агресивните деца със СОП' - лошо ми стана, като започнах да чета. Дори децата да намерят някакъв общ език, родителите веднага скачат срещу детето с проблеми и имат склонност да го набеждават дори в случаите, в които то е било провокирано от техните чеда. Неведнъж при посещенията ни в България деца са се подигравали на сина ми, че не се изразява добре на български, а родители са се ужасявали как толкова голямо дете казва 'Аз не имам' или 'Аз искам да играеш'. Синът ми не се впечатлява от такива неща, той просто си търси другари за игра независимо как, какво и дали изобщо говорят.

Така че бъди сигурна, че в ЦСОП Вики ще се чувства по-добре, отколкото на друго място. А това е най-важното. Пожелавам ви един успешен първи клас.

# 23
  • Мнения: 320
Здравейте, гледам пи листовката, че Есприко се дава след 5г? Има ли родители, които са давали на по-малки деца? При нас има напредък по отношение на говоренето, задава въпроси отвреме- навреме, учи не с много желание, но не се застоява на едно място. Уж не е хиперактивен според специалистите , но това постоянно движение и подскачане по дивани, столове и дори като яде , не ми вдъхва доверие ... Иначе спи по обяд по два-три часа и вечер спи от 22ч до 8 без проблем...

# 24
  • София
  • Мнения: 214
Здравейте всички , моето детенце е на 4години и все още незнаеме на какво точно се дължи неговото трудно проговаряне . Водихме го на невролог там всичко беше наред ,на психилог казват също ,че всичко му е наред. Давахме му брейн бустер но от него започна много да се превъзбужда и сега го спрях. Казва много думички ,но не може да каже изречение с две думи освен ако не му кажа да повтори по мен . Напоследък стана много изнервен и въобще не изпълнява това което кажа или когато му забраня нещо той прави точно обратното. Ходи на градина ,но и там не се средоточава и само тича и играе.Личната лекарка смята че няма дефицит на внимание ,но според мен това тичане и не заставане на едно място не е нормално. Искам да му давам някакви витамини или да изследвам да видя дали нещо не му е занижено но нямам идея как и къде да изследвам .Игрите му са прекалено палаво и щури и единственото нещо което се чува “Не”  , “Не там” или “ не пипай” . Другото което ме притеснява е ,че не иска или неможе да кара колело , показваме му но не иска да бута с крачета педалите и другото нещо е,че ако не върви за ръка започва да тича и не спира дори да го викаш ,ако има вода ще влезе в нея или ако има кола няма да спресме и щв тича и срещу нея ако прецени . Ако сме на улицата и се скрия няма да тръгне да ме търси а ще продължи да си върви или играе . Незням какво да правя много ми е объркано  Sad кажете в София къде да го водя на какъв специалист ? Кажете своето мнение  Sad и извинявайте за дългия пост

# 25
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 308
Моят е абсолютно същият. На 4.4 г. е. Ходи на логопед. Ако иска да изпълнява - изпълнява. В градината се включва в заниманията, а понякога не иска. Кара си тротинетката, но баланса не му е интересен. Обича да рисува, обича си количките и да сключва сделки - ще направи нещо, но за да получи друго Simple Smile Отскоро започна да навързва повече думи в изречение, но са свързани отново с интереса му - да получи позволение.

# 26
  • Мнения: 125
.

Последна редакция: пн, 20 май 2019, 20:30 от Dorothy Gale

# 27
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 406
 Здравейте, вероятно някъде из темите е обсъждано, но не можах да намеря, та направо на въпроса:
Какъв е редът за да се заведе едно дете за преглед/диагностика в клиниката по детска психиатрия? Какво трябва да направя аз, какво трябва да направят от училището и изобщо каква е процедурата - трябва ли направление от личен лекар, някакви становиша от други специалисти, как става записването на час и т.н.? След като се запише час какво следва, каква е процедурата, колко време и т.н.?
Имам един 8 годишен, проблемен младеж, който от 3 годишен ходи на психолог и логопед, но ми се иска да имам по-точна информация с какво точно се борим и какво и до къде можем да искаме и очакваме от младежа, както и как е най-добре да се работи с него.
 Имам и един голям, на 14 с дислексия, но при него нещата бяха много по-лесни, в сравнение с този и не се наложи да стигаме до по-сериозни изследвания.

# 28
  • София
  • Мнения: 39 674
Аз мисля, че взех направление от личната и записах час при д-р Маргарита Станкова в "Детско здраве" на ул. Ами Буе (София). От у-ще нищо не сме взимали (като док.). Не са искали становище от други специалисти. Синът ми беше на 6. Приеха ни сравнително бързо.

Прегледът/ консултацията беше на няколко етапа. Разговор с трима ни (аз, ММ и детето), след това мисля, че само с мен, после и с ММ и т.н.

След това синът ми тръгна на логопед в у-ще и ѝ оставих копие на амбулаторния лист от психиатъра.

# 29
  • Мнения: 3 455
За Св.Никола се чака много, поне до скоро беше така. На мен след първото обаждане ми казаха да се обадя след четири месеца за час за следващия месец за първоначален преглед от психиатър. А самото обследване след още 9 месеца. Обаждате се на тел, има ги в нета. Те ще ви дадат дати, през които да се обадите отново за конкретен час за преглед. Някои ги викат по- рано. Търсят педагогическа характеристика от учителя на детето, ако сте ученици, ако не от детската градина. Приемат направления. Ако сте без, става с по- малко чакане.

Общи условия

Активация на акаунт