Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 25 017
  • 758
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 3 483
Happy, щом й е стигнало времето и това е тактика Simple Smile

Едно време, на кандидатстудентските изпити, то нали времето не беше фактор, имаше си достатъчно и ни съветваха да носим нещо за подсилване. Та аз, първо си похапвах и после се захващах за работа Simple Smile

# 361
  • Мнения: 7 677
Преди години на първия НВО дъщеря ми си беше поплакала, па после писала Joy Сега ни е смешно, но тогава никак не ни беше

Ей така я виждам и моята. Онзи ден плака, че няма да успее с домашното, успокои се и го написа. Иначе на изпита за прием в смг си беше колабирала. Предпочитам варианта с тихите сълзички Simple Smile
Иначе няма никакви притеснения да приказва пред/с непознати.

# 362
  • Мнения: 50 738
Ами да, явно е характер, а и хормоните, възрастта...тя и сега си реве лесно Wink, но поне не на изпит и в час, а почти всяко обаждане започва с "Мамо, днес умрях направо" Simple Smile
Малкия от 1 клас е вечно по олимпиади и състезания, уж не се притеснява, или поне не го казва,  но на истинското състезание е с по-малко точки отколкото на тренировките. На олимпиади и състезания, на които ходи ей така, за кеф, е с повече точки...значи психологическият момент си го има. За хубаво или лошо- при всички деца.
Винаги ме е яд покрай изпити...колко се стараят и какви безумия наизустяват и автоматизират децата, заради пустата среда...вместо от МОН да стегнат всички училища...

# 363
  • Бургас
  • Мнения: 10 671
И моя е от пристеснителните. Той направо се паникьосва и блокира. А блокира ли и 3+2 да го питаш колко е не може да отговори.
Май от целия зор с ученето до сега върху това работим най-усилено. Постоянно му говоря, говоря, говоря, че трябва да е спокоен, че не свършва света с едно контролно или изпит, че ако се притеснява може да сгреши много повече и т.н. Вече сама не се понасям. Simple Smile
Аз също го накарах да използва тактиката zvаnchе - да оставя трудните задачи за последно. Получават се нещата. Защото е връщал контролно само с една решена задача в пети клас. Затруднила го втората, паникьосал се и вместо да я остави зациклил на нея. До следващите изобщо не стигнал.

# 364
  • Мнения: 24 467
Моят откъм време го докарва екстра. Винаги е свършил пръв. Доста преди края.
И то с всички "екстри" покрай това.  Joy

Аз не съм срещала досега наистина тъпо дете на тази възраст. Но мързела е повсеместен, просто страхотен. Simple Smile


Тъпи - не. Даже и мързеливи няма.
Приказка сега е "недостатъчно мотивирани".  Laughing
/Изключвам децата с реални "СОП" - това е друга работа./

# 365
  • София
  • Мнения: 9 261
И моята е от шашкащите се от изпит. Вкъщи решава задачите, в час все нещо ще обърка. С 5 завърши тази година по математика и много нещастна. Чудно ми е защо за езикова гимназия има толкова голямо значение математиката, тя специално с езиците и БЕЛ не среща трудности. Но пуста математика, ако не ѝ стигне бал, по нея ще е.

# 366
  • Мнения: 3 483
Тук за връзката БЕЛ и чуждите езици смея да не се съглася (подкрепена от всички майки, чиито деца ще разчитат на математиката Laughing).

Сега сериозно, познаване на българската граматика е необходимо, за да овладяваш чуждия език, но не доказуемо и пропорционално на точките от НВО по БЕЛ.
Да се отдава изучаването на чужд език е по-различно. Разбира се и математиката не показва такова умение (макар че, смятам логическото мислене за полезно при изучаването на немски език).
Не мисля, че има зависимост между оценките по чужд език (респективно отдаването на езиците) и тези по БЕЛ/математика.
Нашата френска гимназия балообразува с оценката по чужд език, което е смислено. Обаче голямо НО. Дали са профили, а не са го отчели при балообразуването. Пример и за паралелката с с БЕЛ + история, балообразуват с оценката по БЕЛ и чужд език, и за паралелките с профил математика - пак БЕЛ и чужд език. Има какво да се направи...

# 367
  • Мнения: 5 467
Това си мислех и аз, че в ЕГ има хуманитарни и природоматематически профили,  и вероятно затова балообразуването е 2/2 НВО БЕЛ/мат
В МГ са неутрализирали ефекта БЕЛ, но в ПМГ пак е 2/2 , а ние май се целим точно там
Ефектът от школата по БЕЛ тази година ме задоволява напълно, престраши се да прави преразкази и съчинения. На житейските тези има пълни 6ци, на преразказите градира до 5 и 6. С ръка на сърцето казвам, че не съм помагала по БЕЛ, нямам и капацитет де, та независимо от крайната оценка за годината, аз съм доволна!

# 368
  • София
  • Мнения: 3 307
Чудно ми е как децата ви преценят кое училище с каква среда е? Та това дори за мен е трудно особено в град като София. А аз няма да се откажа от мнението, че където има подбор, какъвто и да е той, някаква адекватна среда ще има. Хубаво или лошо НВО е сито, това си е истината от моето време още преди сто години. Не се вълнувам от никакви профили - в ЕГ език ще се научи, а в МГ - задачи ще се решават, всичко друго са просто някакви вариации всяка година от страна на МОН.

# 369
  • Мнения: 3 483
Те с профилирането още се осъзнават. Много езикови училища не са си показали профилите даже. Мисълта ми беше, че по-слаб БЕЛ, не значи, че на детето не му се отдават езиците. Задължиха ги да ползват и двете НВО и в някои набори математичета изгоряха с отрязан достъп до МГ, заради слаб БЕЛ, което е нелепо. Това го коригираха поне. Мисълта ми, че езиковите при профилирането, могат за предвидените хуманитарни паралелки да заложат спокойно 3 БЕЛ в балообразуването и за математическите профили 3 МАТ. И без това за мен успеваемостта по БЕЛ или МАТ не подсказва колко се отдават чуждите езици на детето.

 Helene, никой още не е виждал на живо профилирането Simple Smile. В тази връзка не знам дали съм права, но на мен ми се вижда много страшно профилирането. Освен езиците, това в 11 и 12 клас ознава по 3 до 8 часа допълнително по неизвестни предмети, които ако не са в сферата на заформените до 11 и 12 клас интереси може да имат силно неблагоприятен ефект. Плюс факта, че тези от интересите му, просто няма да ги има. Това ми звучи по-съществено дори от избора на език на етап 7 клас.

Последна редакция: пн, 10 юни 2019, 19:45 от solnichka

# 370
  • София
  • Мнения: 3 912
Ох,и аз съм в голяма чуденка по темите,които нищите...Имаме една година да пресмятаме и да се ориентираме-и ние и децата.В момента на дневен ред ми е приключването на тази учебна година.Не знаем оценките по два разказвателните предмета...Бележниците иначе са събрани.В сряда връщат и учебниците.По Бел усетихме напредък  вследствие на уроците през годината,въпреки че имаше самочувствие по предмета.Пи математика е зле,въпреки че са им писали някакви измислени петици и шестици без грам покритие..Ще трябва и лятото да се наваксват пропуските от тази пропиляна година  ...
Аз пък преди малко купих помагалото на Архимед за 7 клас.Госпожата в школата каза че по него ще работят.В училище също бил избран този учебник.Загледах и този на Коала пред,който определено ми допадна.Но ако се прибера с два сборника за ваканцията,усещам как и мъжа ми ще ме линчува...Миналата година имаха за лятото от Архимед началния преговор да решат.И в тази връзка, дали случайно някой не се е снабдил със сборника на Коала и да има желанието да сподели преговорните странички?Аз бих споделила ако някой желая Архимед....

# 371
  • софия
  • Мнения: 30 392
Чудно ми е как децата ви преценят кое училище с каква среда е? Та това дори за мен е трудно особено в град като София. А аз няма да се откажа от мнението, че където има подбор, какъвто и да е той, някаква адекватна среда ще има. Хубаво или лошо НВО е сито, това си е истината от моето време още преди сто години. Не се вълнувам от никакви профили - в ЕГ език ще се научи, а в МГ - задачи ще се решават, всичко друго са просто някакви вариации всяка година от страна на МОН.
Средата, естествено, я преценяват родителите 🙂 и също мисля, че подборът я определя донякъде. Иначе напълно подкрепям мнението на солничка за опасностите и лошите страни - има ги навсякъде.
Профилите и мен ме плашат. Доста хора застъпват мнение, че нямали особено значение, но аз не смятам така. Още повече все още няма нито един випуск минал по новия път, информацията е леко хаотична и неизвестните са повече от това, което се предполага, че ще бъде.

# 372
  • Мнения: X
Аз пък мисля, че е много важно профилът да се избира внимателно по ред причини. Като започнем от сериозния брой часове, с които ще се изучават профилиращите предмети във втори гимназиален етап, минем през това, че вторият задължителен ДЗИ е по профилиращ предмет и стигнем до хипотезата, че може да се окажат от изключителна важност при кандидатстването в университет

# 373
  • Мнения: 24 467
Книжките с текстове за преразкази пускам:











Има много хубави в тях. Смислени.
Ще подкараме. Не само за НВО, а и да се научи как се прави изказ.

Последна редакция: пн, 10 юни 2019, 21:22 от Judy

# 374
  • София
  • Мнения: 9 508
Аз мисля да го оставя да почива около месец - както правим всяко лято. После ще почне да си чете произведенията за 7 клас и да пише домашното по математика, което вероятно ще е солидно. Това по 1-2 часа дневно сумарно, за да може да си почине. Чака ги тежка година и без друго.
За съжаление ще се наложи да прекъсне английския език, за да наместим времево курса по български в Междучасие. А така добре си вървеше с английския. Завърши B1 и знанията му вече са по-добри от тези на баща му, братята ми и 2/3 от колегите ми (които са учили английски).
Но не виждам как ще успее, ако не го спрем. И сега едва смогваше.

Общи условия

Активация на акаунт